PS4 KFIN F1 2017 [KAUSI 2]

Keskustelu osiossa 'PlayStation' , aloittajana KFIN F1 YP, 25.10.2017.

  1. KFIN F1 YP

    KFIN F1 YP Member

    Pääsee mukaan. Huomenna kakkossarjan viimeinen kisa, sinne pääset mukaan jos on tilaa. Uusi kausi alkaa sitten pienen tauon jälkeen.

    -Thuto
     
  2. kovisjimi

    kovisjimi New Member

    Joo, tollanen holtiton ajo ei sovi liigakisoihin. Ens kaudelle kokemusta rikkaampana. Samat kommentit myös Vuosialle ja focukselle.
     
  3. jrantala1

    jrantala1 Member

    PSN:
    jrantala1
    Ilmoitan jo varalta etten välttämättä tuu ajaa tänään.
     
  4. Salmingi

    Salmingi Member

    Aika-ajoissa viimeinen eli 15. ruutu. Tähtäsin sijaan 11, koska tiesin, ettei vauhti riitä kärkikymmenikköön, joten taktiikkana oli ajaa M18+SS8. Lopulta siis viimeisestä ruudusta matkaan, kun ainut kierros oli surkeavauhtinen.

    Startti oli hyvä, nousin kolme sijaa. Sitten ajelin vain ZeiZein perässä ja Viltsu puolestaan allekironneen perässä. Ketään en ohittanut, mutta Simo, Junddu ja Thuto ohittivat minut omien pysähdystensä jälkeen. Itse tulin sijalta neljä lopulta sisään kierroksen 18 päätteeksi. Palasin radalle sijalle 12. Ohitin konnan nopeasti ja aloin jahtaamaan taas ZeiZeita, joka oli kiinni viimeisessä pistesijassa. Harmittavasti kierroksella 23 otin kolmannen oikaisuni ja kolmen sekunnin sakon. Kaksi ensimmäistä tulivat ykkösmutkasta ja tämä viimeisin vanhan lähtösuoran ykkösmutkassa. Zeizeista pääsin ohi kierroksella 24 ja sen jälkeen koitin kasvattaa eron kolmeen sekuntiin. Ero olikin 1,9 sekuntia, kunnes sitten viimeiseksi kierrokseksi juutuin Fisken perään enkä päässyt ohi. Onneksi sentään Masalla hajosi rengas viimeisen kierroksen puolivälissä ja lopulta olin maalissa yhdeksäs, mutta ZeiZei nousi ohi rangaistukseni vuoksi ja olin sitten lopulta kymmenes. Kiitoksia erityisesti häntäpään kuskeille viimeisten kierrosten väännöistä, tosissaan sai puristaa ja taistella viimeisistä pistesijoista. Onnittelut palkintopallikolmikolle ja kiitoksia kaudesta. Omalta kohdalta yksikään kisa ei oikeastaan sujunut hyvin, vaan tästä oli melkoinen välikausi. Katsotaan, josko vauhti löytyisi jälleen ensi sesongille sitten.

     
  5. Thuto

    Thuto Member

    PSN:
    Thuto
    Striimi:


    Aika-ajot meni kohtuullisen pieleen. Eka vedolla monta pientä virhettä ja Copsessa vielä levveeks. Toinen veto muuten ihan OK mutta Beckettsin otin ihan liian varovasti. Lopulta olin seittemäs.

    Lähtö oli ihan hyvä, Fisken ohi pääsin heti kiihytyksessä sen valmistautuessa lämppäriin. Sitten oli tiukka vääntö velmun kanssa, ajettiin rinnakkain melkein puol kierrosta, mutkat 2-7. Lopulta velmu sai peittyä sijansa hetkellisesti, kunnes Chapelista sain paremman ulostulon ja pääsin helposti ohi. Sen jälkeen jumituinkii KiimaKallen perään, pari kertaa pääsin puoliks ohi mutta jäi jarrutus sen verran myöhäseks etten saanu piettyä paikkaa.

    Päätin sitten undercutilla hoitaa ohituksen, kun takana oli ihan vapaa väli jonne putosin stopilta. Se onnistu lopulta helposti kun KiimaKalle ajo vielä useemman kierroksen ennen omaa stoppiaan. Loppukisa menikii sitten yksin ajellessa.
     
  6. Astronautti04

    Astronautti04 New Member

    Itellä menny tää eka kaus perseellee. Monacosta nyt ei voinu mitään hyvää oottaa ja keskeytys tuliki ja kanada oli ihan ok vaikka mokasin sielläkin pahasti niikun bakussakin. Itävalta alko hyvin mut sieltä tuli lopulta keskeytys ja hölmöilin itelleni siitä kisa kiellon vikaan kilpailuun. Positiivista oli se että oli muutama hyvä taistelu ja jokasessa kisassa onnistuin nousemaan ekalla kierroksella sijoja, paitsi monacossa jossa pysyin samalla sijalla. Nyt on sitten seuraavalle kaudelle edes hieman kokemusta liigakisailusta, joten nyt vois olla mahollisuus saada pisteitä kilpailuista.
     
  7. Kirai

    Kirai Active Member

    PSN:
    Kiraih
    Oma kisa meni yhtä mollivoittoisesti kuin koko kausikin. Viime hetken säädön vaihto osoittautui vääräksi valinnaksi, auto oli ihan hirveä ajaa ja eturenkaat kului alta.

    Aika-ajossa eka kierros varmistellen. Toinen kierros enemmän kohdalleen ja paransin. Kolmas yritys päättyi CC ja se oli sitten siinä. ruutu 14.

    Startissa meni focus kun piti odotella suht pitkään ennen lähtöä. Sitten havahduin kun yhtäkkiä olikin piip ääni jo menossa ja pitikin startata. Lähin mediumeilla matkaan ja tarkoitus oli yrittää M - SS. Ekassa mutkassa flyingkonna liukui Viltzun edelle ja ite väistin molempia, vähän Viltzuun osuen. Ekojen mutkien jälkeisen suoran päässä sitten jarrutin itseni metsään ja tööttäsin Viltzun perään rikkoen siipeni. Kävin tämän vaihtamassa ekalla kiekalla ja renkaita ja siiven korjausta valkatessa ajoin vielä ylinopeutta pitille.

    Siinäpä se kisa sitten oli. Taktiikaksi tuli M - S - S ja eroa eteenpäin lopulta minuutti. Auto ei kääntynyt ollenkaan ja ajaminen oli hyvin tuskaista. Ragequit oli lähellä, mutta ajattelin silti heilutella maaliin saakka. Maalissa sija 14.

    Kausi itsessään aika heikkoa. En tosiaan tiiä mikä mättää, kai sitä ei kehity yhtään ja kun ei ehdi ajaa kuin vaan torstaisin kisat, niin ote ei pysy tähän pelaamiseen. Rutiini on ollut nyt se, että 20 min ennen starttia TT:hen ettiin ja toivoon jotain hyvää setupia ja sitte sokkona taktiikat ja muut. Kai se on pakko myöntää ettei vaan osaa :D

    Katellaan miten tästä kolmoskausi. Eiköhän mun kohalla oo jo nämä villit kortit käytetty ja kakkossarja kutsuu vääjäämättä.
     
  8. Simo911

    Simo911 Active Member

    Youtube:
    youtube
    PSN:
    Simo911
  9. Fiske

    Fiske Member

    PSN:
    Fiskemannn
    2. Sarjan toinen kausi saatiin päätökseen jo viime viikon torstaina. Siellä mestaruuden vei dominoivaan tyyliin Kovisjimi! Onnea mestarille!
    Jo tuttuun ja totuttuun tapaan TOP 3 nousee automaattisesti kisailemaan ensi kaudeksi 1. sarjan pisteistä.

    Osanottaja määrä oli todella kiitettävällä tasolla ja muutamia uusiakin kuskeja saatiin remmiin mukaan. Ens kauden edetessä taistelu tulevaisuuden tallipaikoista käy entistä tiukempana!
    Hieman kun lisätään tarkkaavaisuutta kaksintaistelutilanteissa, niin tulevalla kaudella tuomaristolla on vähemmän setvittävää ja jälkipuinti jää vähemmälle :)

    Tallipaikkojen järkkäily on jo aloitettu tallitoiveiden ja pistejärjestyken mukaisesti ja niistä tullaan ilmoittamaan tuonnempana, Cheers!

    2. sarjan, 2. kauden TOP3:

    - Kovisjimi 118p, Mclaren
    - Fiskemannn 68p, Force India
    - iceman92kimi 35p, Ferrari

    Täydellinen pistetaulukko löytyy täältä https://docs.google.com/spreadsheets/d/11-yXBN0TAi6rbHwZZazFrGSTjkUg9XJrYnsunUUvaiE/edit?usp=sharing
     
  10. Junddu

    Junddu Member



    Tässä vielä oma striimi.

    Eipä vaan noilla hatusta heitetyillä säädöillä päässyt kovempaa niin ei tullut tälläkään kertaan haastetta simolle.
    Qualissakin aika täydellinen kierros mutta ei vaan päässyt kovempaa.
    Kisassa olisin alussa päässyt vähän ehkä haastamaankin mut likanen ilma pilas senkin. Pysyin kuitenki ekan stintin ihan ok simon perässä mut sit jäin stopin jälkeen aika pahasti jälkeen vaikka oli pehmeemmät renkaat, tosin bensakin alko loppumaan. Muuten oli aika tylsä kisa kun pelkkää yksin ajelua. Eipä mulla ollut oikeastaan virheitäkään kisassa joten aika maksimisuoritus täysin väärillä säädöillä. Kiitoksia kaikille taas menneestä kaudesta.
     
  11. KFIN F1 YP

    KFIN F1 YP Member

    Tästä tulikin jo hetki sitten infot PS4 keskustelun kautta, mutta tänne vielä oma postaus.

    Eli uuden kauden aloituksen siirryttyä kinkkujen syönnin tuolle puolelle, viritellään välipäivien skabailut koko KFIN formula porukan kanssa pystyyn!

    Ilmoittautumiset hoidetaan PS keskustelun kautta tai vaihtoehtoisesti myös tänne kommentoimalla, Be fast or die dryin'

    2- sarja meets 1- sarja

    +one lucky bast*rd contest

    20 nopeita ilmottautujaa pääsee mukaan!




    Joulun offseason skabailut!

    Alustavan aikataulun mukaan kisa aloitetaan TO 14.12 klo 19

    2-sarjan kuskit pääsevät ottamaan mittaa 1-sarjan kuskeista!

    Kisassa panoksena 2-sarjalaisen kolmelle parhaiten sijoittuneelle lucky bast*rd kuskille tallipaikka ensi kaudelle!



    Kisa ajetaan 3 eri radalla:

    - MALESIA – SPA - SUZUKA

    - Aika-ajo: One shot, ensimmäisessä lähdössä.

    - Kussakin kisassa ajetaan 25% ja käännetyn järjestyksen 25% kisa.

    - Pisteet jaetaan oheisen taulukon mukaan (jokainen saa pisteitä):

    Voittaja 35p, toinen 28p, kolmas 25p, 22p, 20, 18, 16, 14, 12, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1



    Lucky bast*rd kuskit:

    Astronautti04
    Vuosia
    JPKo20
    tontton12345
    tsivqeiljil51
    Jatumatunen


    Who is the bast*rd?!?!



    *Lucky Bast*rd kuskit saavuttivat 0p pistettä kfin-sarjan kisoissa.

    Fiskemannn


    11/20 paikkaa jo varattu 9.12 klo 19.22
     
    Viimeksi muokattu: 09.12.2017
  12. Giinis

    Giinis New Member

    Morjesta, ihan hukassa täällä mutta kiinnostais ilmottua tuohon torstaina alkavaan sarjaan.
     
  13. Thuto

    Thuto Member

    PSN:
    Thuto
    Striimi:


    Kooste:


    Laitetaan nyt vaikka tähän ketjuun. Muutaman kierroksen treenillä lähettiin kisaan, ja se kyllä näky aika-ajoissa. Kisassa oli ihan älytön startti, helposti nousin viiennestä toiseks ennen ekaa mutkaa. Ekaan mutkaan kuitenkii liian varovainen startti, ja putosin neljänneks. Masan sain kuitattua vielä ekan kierroksen aikana. Ihmepoikaa ajoin pikkuhiljaa kiinni, ja sopivasti kun sain kiinni siin se menikii varikolle.

    Ite menin seuraavalta kierrokselta, mutta kun kokoo pelissä en oo tainnu kertaakaan ajaa Malesiassa varikolle, niin jarrutin jonkun sata metriä liian aikasiin. Tuon takia JP pääs niukasti eelle, jonka takana menetin monta sekuntia osin lagin takia. Taas ajoin Ihmepoikaa kiinni, ja pari viimestä kierrosta oli melko tiukkaa vääntöö, mutta hyvin sai Ihmepoika paikan piettyä.

    Toiseen kisaan sitten käännetyssä lähtöjärjestyksessä. Taas loistava startti, mutta sitten eessä kolis enkä ehtiny väistämään. Siipi hajos, ja vielä peli päätti antaa rangaistuksen Zeizein ohittamisesta. Varikolle heti ekalta kierrokselta, jossa sitten aikaa tuhraantu siiven vaihtoon, rangaistukseen ja muitten oottamisseen semmoset 15 sekuntia. Lopulta nousin kuuenneks tekemällä vissiin yhen ohituksen.
     

Jaa tämä sivu