PS4 KFIN F1 2018 [Kausi 2] - Kausi käynnissä, uusia mahtuu mukaan

#1
Ensimmäinen kausi on ajettu, ja mestaruuden vei Varikko_Tytto a.k.a Pastafiores. Kakkosdivisioonan mestaruudesta käytiin hurja kamppailu viiden kuljettajan kesken viimeisessä kilpailussa, mestaruuden vei lopulta Jhampperi yhden pisteen erolla H4MT4R0on nähden.

Toinen kausi startataan heti perään, edelleen kahden divisioonan voimin. Sarjan pyörittäjinä jatkavat Thuto sekä Moneygunx, tuomariston muodostavat Thuto, Moneygunx ja Kiraih.

Uudet kuskit ovat edelleen tervetulleita, ainoana vaatimuksena hyvä käytös sekä radalla että keskusteluryhmissä. Hae mukaan ilmoittautumalla tässä ketjussa tai laittamalla viestiä PSN:ssä käyttäjälle Thuto.



Kilpailuaikataulu:


2. divisioona: torstaisin kello 18.45.

1. divisioona: torstaisin kello 20.15.



Kilpailukalenteri:


18.10. Monaco 2. divisioonan striimi

25.10. Kanada

1.11. Ranska

8.11. Itävalta

15.11. Iso-Britannia


Pistetaulukko


Säännöt pysyy samoina, kisaformaattina short quali ja 50% kisa. Tarkemmat säännöt alla. Jos on ehdotuksia sääntöihin, kisaformaattiin tai muuhun, laita ehdotuksia tähän ketjuun tai PSN-ryhmään.


Mukaan otetaan edelleen uusia kuskeja, jos haluat mukaan niin ilmoita tässä ketjussa tai laita viestiä Pleikkarilla Thutolle.


Mikäli torstai ei käy, säännöt ei ole mieluisat, tai haluat osallistua useampaan sarjaan, myös muita suomalaisia F1-sarjoja käynnistyy syksyn aikana:


- Suomi-sarja, simulaatioluokka

-Div 1 kisat maanantaisin kello 20.00

-Div 2 kisat keskiviikkoisin kello 19.00.

-Div 3 kisat maanantaisin kello 18.00.

- ajoavut kielletty

- ilmoittautuminen: https://m.facebook.com/groups/1381507885272379

- tai laita viestiä PSN-käyttäjälle pastafiores, nappula185 tai JesperBF1



- Suomi-sarja, vapaaluokka

-Div 1 kisat sunnuntaisin kello 19.00.

-Div 2 kisat tiistaisin kello 19.00.

-Div 3 kisat sunnuntaisin kello 21.00.

- ajoavut sallittu

- ilmoittautuminen: https://m.facebook.com/groups/1381507885272379

- tai laita viestiä PSN-käyttäjälle pastafiores, nappula185 tai JesperBF1



Säännöt:



Säännöt Radalle ja siihen liittyen:

-Ajoavut sallittu

-Vapaa valinta setupiin

-Maalaisjärjen käyttö on toivottavaa, lähtökohtaisesti virtuaali radalla on samat säännöt kuin oikeassakin elämässä, alla esimerkkejä sekä infoa tilanteista.

-Mutkissa että suorilla on tilaa jätettävä rinnalla olevalle vähintään auton verran, oli toinen kuski rinnalla sitten yhden tai kaikkien renkaiden voimin.

-Jos käytät ajolinjaa apuna niin se ei kerro että missä saat rinta rinnan tilanteissa mennä, mikäli takaa tuleva kuski pääsee epätavallisessa paikassa tekemään ohitus yritystä/rinnalle niin tilaa jätetään myös siinä, vaikka puolustaminen tuntuisi käytännön mahdottomalta ja aikaa menisi. -Tähän tilanteeseen on johtanut yleensä edellä ajavan kuljettajan tekemä ajovirhe aiemmassa mutkassa.

-Kunnioita sinisiä lippuja.

-Ole hereillä aika-ajoissa hitaalla kierroksella, toisten blokkaamisesta tuomarit rankaisevat säälittä.

-Yli optimistisista sukelluksista sakotetaan erittäin ankaralla kädellä.

-Sijoitusta puolustaessa on ajolinjan vaihtaminen sallittua vain yhden kerran, ennen jarrutusta, ja kiellettyä kesken jarrutuksen.

-Ole hereillä varikolta tullessa.

-Tuomariston tahalliseksi katsomasta kolaroinnista tulee vähintään loppukauden kilpailukielto, tai bänni koko sarjasta.

-Mikäli yksi kuski toistaa samoja virheitä, rangaistukset kovenevat sitä mukaa.

-Brake checkistä, eli turhanpäiväisestä jarruttamisesta esimerkiksi turva-auton takana rankaistaan ankaralla kädellä.

-Tilanteita tulee kuitenkin väistämättä kauden aikana, ja tuomaristo antaa rangaistukset sekä varoitukset lähtökohtaisesti syylliseksi todetun osapuolen tekemän liikkeen törkeyden/huolimattomuuden, ei niinkään aiheutuneen damagen perusteella.

-Mikäli suurella osalla kaatuu peli bugin vuoksi tai ilmenee jokin muu glitsi, niin on mahdollista että lähtö joko uusitaan tai sitten ei uusita, ja tulokset jäävät voimaan kisatilanteen mukaan. Tilanteet katsotaan tuomaristossa tapauskohtaisesti, eli joskus käy huonot ja joskus hyvät. Päätökseen uusinta startista vaikuttaa monta tekijää, eniten kuitenkin se että paljonko kisaa on ajettu sekä kuinka monelle tämä glitsi ilmenee. Toivottavasti ei tähän tilanteeseen ei kuitenkaan jouduta.

-Älä teetä tuomareilla turhaa hommaa raportoimalla marginaalisista kisa tilanteista, vaan oikeasti sellaisista josta omasta mielestäsi kuuluu rangaistus saada, pilkun viilaaminen ei ole kenestäkään mukavaa.

-Älä ohita turva-auton takana mikäli et ole kierroksella perässä tai ellei edellä olevan paikka sinulle kuulu, vaikka peli tähän antaisikin luvan.

-Älä aja AI:lla, eli älä paina pausea radalla koska tämä blokkaa muita kuskeja.

-Mikäli tunnet hyötyväsi esimerkiksi jostain bugista tai muusta tilanteesta verrattuna kanssakilpailijoihin, niin hidastathan vauhtia sopivasti rangaistuksen uhalla.

-Tuomaristolle raportoitaessa tulee olla video tilanteesta, videoleikkeen saat yleensä koko kisasta kun laitat PS4 asetuksista sen pituudeksi 60min, leikkaat ja uppaat tilanteen esimerkiksi youtubeen jonka linkkaat sitten tuomaristolle, taikka oman nettiyhteyden mahdollistaessa vaikka striimaat koko kisan omalle kanavallesi kuten moni kuski tekee.

-Erimielisyyksiä kisatilanteista käydään läpi yksityisesti, eikä julkisesti sarjan chatissa.

-Aika-ajon ja kisan välissä on noin kahden minuutin tauko, ja hosti antaa lähtöruudukossa luvan painaa start race -nappia. Mikäli joku muu tekee tämän etuajassa, seuraa siitä automaattisesti viisi rangaistuspistettä taikka uusintalähtö ja pudotus gridin hännille -tuomaristo päättää tilanteista tapauskohtaisesti.

-Ei mielellään paineta retireä myöskään aika-ajoissa radalla, koska tekoäly ottaa auton hallintaansa, eikä välttämättä mene haamuksi. Jotkut säästävät renkaita tuolla kikkailulla. Samaten tahallaan auton romuttaminen aika-ajoissa on kielletty. Jos tapahtuu vahingossa ja olet top10:ssä, niin on otettava kuluneet renkaat starttiin. Jos ei kuluneita löydy, niin sitten pehmeimmät.

-Ilmoita osallistutko kilpailuun vai et viimeistään kisapäivänä kello 17.00. Tätä myöhemmin ilmoittamisesta saa yhden rangaistuspisteen. Ilmoittamatta jättämisestä tai virheellisestä ilmoituksesta saa kolme rangaistuspistettä.



Host options:

-AI Driver Level: 41

-Car Performance: Equal

-Maximum practipiants: 22

-Practice Length: None

-Qualifying: Short

-Race Distance: 50%

-Quick Weather: Dynamic

-Session Start Time: Official

-Session Privacy: Invite Only

-Parc Ferme Rules: Off

-Collosions: On

-Vehicle Damage: Reduced

-Ghosting: Off

-Car Setup: Full

-Safety Car: On

-Rules and Flags : On

-Corner Cutting Stringency: Strict

-Formation Lap: On

-Race Starts: Manual



-Braking Assist: Off

-Anti-Lock Brakes: On

-Traction Control: Full

-Automatic Gearbox: Automatic

-Pit Assist: Off

-Pit Release Assist: Off

-Dynamic Racing Line: Full

-ERS Mode: Automatic



Sääntöjenvastaisesta toiminnasta rankaistaan 5, 10 tai 20 sekunnin aikarangaistuksilla. Lisäksi jaetaan rangaistuspisteitä, 12 pisteellä ansaitsee yhden kilpailun kilpailukiellon. Tuomariston muodostavat Thuto, Moneygunx ja Kiraih.



Rangaistuspisteet:

mymmym421: 3 pistettä (3 Ranska)

Mipe1234: 3 pistettä (3 Ranska)

Shuudi: 2 pistettä (2 Kanada)

AkiLasseAntti_3: 2 pistettä (Kanada)

H4MT4R0: 3 pistettä (Ranska)

Janetzki75: 2 pistettä (Itävalta)

Super-Jesse12: 2 pistettä (Itävalta)



Youtube-kanavia:

 
Viimeksi muokattu:

Kirai

Active Member
#5
Noniin, kausi kaksi päräytetty käyntiin.

Kooste ykkösestä:

Selostettu striimi kakkosesta:

Kakkoskaudelle nousu siis ykkösdivariin. Monaco ei ratana suosikkeihin kuulu, mutta ihan tyytyväinen oon maalinpääsystä ja pisteistä.

Aika-ajossa pyrin ajamaan joko 10 ulkopuolelle tai sitten US-renkailla top10 sijoille. Näin varmistan 1 stopin taktiikan US - SS. Ainoa veto US renkailla päättyi seinään ja etusiiven hajoamiseen, joten jättäydyin suosiolla sitten viimeiseksi sen myötä. Lähtöruutu siis 14.

Startin otin liiankin varovasti. Edellä fiske ja Jhampperi lähti SS renkailla, joten heidän taakseen jääminen alussa maksoi jonkin verran aikaa. Vauhtia olisi ollut enemmän, mutta ohi ei meinannut päästä. Lopulta sitten ohitus onnistui Jhampperista, ja fiske sitten töhöili ittensä seinään sopivasti edeltä. Siitä eteenpäin yritin lähinnä varoa seiniä.

2 stopin miehet sieltä välistä putosi taakse, ja heidän kanssaan sai taistella. Tallikaverin päästin ohitse kun oletin ettei samaa kisaa ajeta, vaan lopussa huomasin että kyllä meillä kilpaa olikin. Superjesse myös sieltä puski pari kertaa ohitse. Ainoa isompi virhe tuli kun kolautin auton velmun perään, ja siipi meni vikalla stintillä rikki. Se haittasi aika paljon ajamista viimeiset 15 kierrosta, mutta eipä siinä oikein taistelua mihinkään suuntaan ollut, niin sain pidettyä sijan 8. aika helposti. EHKÄ ehjällä siivellä ois voinu olla pienempi ero etteenpäin ja sen myötä EHKÄ SJ tai viltzun eellä ois voinu olla heidän isompien penaltien takia. Mutta tällä kertaa näin. Hyvä kisa.
 
#6
Striimi:

Kooste:

Aika-ajovauhti pääs yllättämmään tällä kertaa, toki Pastan ja Junddun poissaolot vähän vääristää tuloksia.

Kisassa tiesin että tullee hankaluukisa rengaslämpöjen kanssa, etenkii hypereillä. Vaikee oli tietää missä vaiheessa pysähtyä, ettei jäis ruuhkaan. Lopulta oli pakko pysähtyä ennen takanaolijoita, kun rupes tuntumaan että taempana oleva porukkakii ajaa kovempaa. Kuuennella kierroksella kattelin että voisin osua ihan hyvään välin, ja osuinkii, valitettavasti vaan TukinTolvana ei tullu seuraavalta kierrokselta sisään. Stopin jälkeisen kierroksen lopulla sain sitten Fisken kiinni, ja vaikka tunnelin päässä pääsin ohi, menetin niin paljon aikaa että TukinTolvana ehti just eelle. Tässä vaiheessa olis ollu tillaa eessä, joten TukinTolvana kävi varikolla sillä ainoalla kierroksella, jolla pääs mun eelle.

TukinTolvanan perässä ajoin muutaman kierroksen, kunnes kävi ihme moka ja spinnasin uima-altaan paikkeilla. Siipi ei onneks hajonnu mutta renkaat ylikuumeni niin pahasti, että pari kierrosta oli melkosta liukastelua, eikä se pito oikeen kunnolla ennää palautunu. Muutamaa kierrosta myöhemmin Arttu pääs yllättämmään eka mutkassa, kun en oottanu yhtään ohitusta. Siinä hajos samalla sitten siipi.

Ensin yritin sinnitellä rikkinäisellä siivellä, mutta Tomppa tuli sen verran kovaa takaa, että arvelin sen pääsevän joka tappauksessa ohi, ja kun tiesin että Tompalla on rangaistus, niin aattelin että voisin saaha sen vielä tuoreilla renkailla kiinni. Ei kuitenkaan ihan vauhti ois siihen riittäny, ja loulta kiri tyrehty kun hajotin etusiiven uuestaan.
 
#7

Tässä ois vielä kooste kisasta
Aika ajoissa yritin ensin ultrasoftilla mutta en saannu kunnon kierrosta niin lähdin vielä hyperilla pari kierrosta ajamaan ja p2 yllätyin ite vauhdista koska Monaco ei missään nimessä kuulu mun suosikki ratoihin
Kisa oli tylsähkö, otin huonon lähdön ja samahdi pääsi ohi , eikä ollu vauhtia enempää niin varmistelin sit kolmatta sijaa.. elhanderos oli melkein koko ajan edessä ja astronautti oli meilkein kierroksen edessä vaikka oli kierroksen jäljessä , no onneksi oli iso väli takana ei ollut mitään välii
Lopputulos P3 niin oon ihan tyytyväinen siihen
 
#8
Monacon kisan rangaistukset:

JonssisHD ei saa rangaistusta tilanteesta, jossa hän osuu yhteen velmu05:n kanssa. Tuomaristo ei nähnyt JonssisHD:ta syylliseksi kolariin.

Videotodiste:

osku1619, tuomas53 ja H4MT4R0 saavat varoituksen ilmoittautumisesta kello 17.00 jälkeen.

MonsteriMonni26 saa 1 rangaistuspisteen väärästä ilmoittautumisesta.


Jatkossa myöhässä ilmoittamisesta saa yhden rangaistuspisteen. Ilmoittamatta jättämisestä tai virheellisestä ilmoituksesta saa kolme rangaistuspistettä.
 

Napero

New Member
#9
moro

ilmoittaudun mukaan jos kerran vammaisavuilla saa ajaa...tämänpäivän kisaan en taida keretä kun vermeet ovat vielä postin polettavana...laittakaa mut sinne harjoittelia divariin jos vielä mahtuu mukaan.
 
#10
Striimi:

Kooste:

Joo, tässä kisassa meni kaikki pieleen, eiköhän kooste kerro kaiken oleellisen.

moro

ilmoittaudun mukaan jos kerran vammaisavuilla saa ajaa...tämänpäivän kisaan en taida keretä kun vermeet ovat vielä postin polettavana...laittakaa mut sinne harjoittelia divariin jos vielä mahtuu mukaan.
Kyllä mahtuu, tervetuloa mukaan. Mikä sun PSN nimi on, niin saan lisättyä sut tonne ryhmään?
 

Aki

New Member
#11
Kisani koknaisuudessaan:

Avauskierroksella sattui ja tapahtui jonka jälkeen monta kierrosta hyvää vääntöä viimeisistä pistesijoista, tosin olin niissä ottavana osapuolena hajonneen etusiiven ansiosta. Sade alkoi noin kierroksella 10 ja pakotti tulemaan kaikki sisään varikolle ja lisäsi haastetta. Välikelin renkaalla vauhtini kuintenkin suhteessa muihin. Sateen loputtu alle US renkaat mutta mestareiden muuri vei palasen etusiivestä mennessään, joten loppu oli taistelua auton kanssa. Lopulta nousu 8. sijalle maistuu ihan ok:lta ensimmäisen 1. divisioona kisani päätteeksi.
 
#13
Striimi:

Kooste:

Kauhulla ootin Ranskan kisaa, jota ei ollu juurikaan tullu ajettua ennen tätä. Ja eipä se vauhti oikein mihinkään riittäny. Mutta ratana kyllä nous samantien ommiin suosikkeihin. Pitkiä stinttejä en kerenny testaamaan ollenkaan, jonka takia menin varman päälle kahella stopilla, yks ois varmaan ollu parempi.
 
#14
Kanadan kisan rangaistukset:

AkiLasseAntti_3 saa +5 sekuntia ja 2 rangaistuspistettä sääntöjen kohtaan "Causion a collision" vedoten. AkiLasseAntti aiheutti osuman kääntymällä Thuton eteen, vaikka Thuto oli osin rinnalla. Rangaistuksen myötä AkiLasseAntti tippuu lopputuloksissa yhden pykälän.

Videotodiste:


Shuudi saa +5 sekuntia ja 2 rangaistuspistettä sääntöjen kohtaan "Causion a collision" vedoten. Shuudi hidastaa suoralla tarpeettomasti, joka aiheuttaa osuman Thuton kanssa. Aikarangaistus ei vaikuta tuloksiin.

Videotodiste:



Ranskan kisan rangaistukset:

Mipe ja H4MT4R0 saavat 3 rangaistuspistettä väärästä ilmoittautumisesta.

mymmym421 saa 3 rangaistuspistettä ilmoittamatta jättämisestä.
 
#15
Striimi:

Kooste:

Ihan hyvä kisa oli tällä kertaa, ja pitkästä aikaa sain myös hyvän tuloksen. Tiukkaa vääntöö oli läpi kisan, jos ei muuten niin kelloo vastaan. Oikeestaan ainut rauhallisempi vaihe kisassa oli puolenvälin paikkeilla kun tyydyin peesailemmaan Janetzkin perässä. Lopussa meni tiukaks TukinTolvanan kanssa, vähän siinä tila loppu multa ja seuraavassa mutkassa pieni osuma, mutta ei sen kummempaa.
 
#16
Itävallan kisan rangaistukset:

Janetzki75 saa +5 sekuntia ja 2 rangaistuspistettä sääntöjen kohtaan "Causion a collision" vedoten. Janetzki aiheutti osuman Super-Jesseen liian myöhäisen jarrutuksen takia. Rangaistus ei vaikuta Janetzkin sijoitukseen.

Videotodiste:

Super-Jesse12 saa +5 sekuntia ja 2 rangaistuspistettä sääntöjen kohtaan "Causion a collision" vedoten. Super-Jesse tulee pyörähdyksen jälkeen ajolinjalle Jhampperin eteen aiheuttaen osuman. Rangaistus ei vaikuta Super-Jessen sijoitukseen.

Videotodiste:
 
#17
Oli aika tapahtumarikas kilpailu Itävallassa. Aika-ajoista 6-sija. Kisan ensimmäisillä kierroksilla molemmat Red Bullit teki kovaa nousua ja lopulta minä ja TukinTolvana oltiin sijoilla 3 ja 4. Pieni kontakti kuitenkin pudotti molemmat muutaman sijan alaspäin. Ei mennyt montaa kierrosta kun meni kolmosmutkan jarrutus pitkäksi ja pyöräytin Super-Jessen. Pit stopin jälkeen olin kuudentena Thuton perässä. Monta kierrosta oli taistelua kunnes pääsin lopulta ohi. Kilpailun loppupuolella Thuto pääsi ohi ja päästin myös TukinTolvanan ohi koska minulla on 6 sekuntia penalttia ja uskoin että TukinTolvana pystyy ottamaan Thuton paremmin kiinni. Edeltä putosi vielä yksi kuski pois, olisiko ollut Sarja joten nousin vielä yhden sijan. Maalissa tuloksena kuudes sija.

Tässä kooste kisasta:

 
Ylös Bottom