Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4: Lisälaitteet ja tarvikkeet

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: Lisälaitteet ja tarvikkeet

Eli antakaahan vinkkiä, että "kannattaako" hankkia 2 teran kovo suoraan laitteen sisään? Kyseeessä siis PRO.

Vai mieluummin ulkoinen 2-3 terainen?

Onko tuo ulkoinen kovo vain lisätila, josta pro osaa sujuvasti ladata ja pyörittää pelit? Eli ei tarvitsi koko käyttäjärjestelmää asentaa sinne.
Jos ei ole v4.50-päivityksen betaa konsolissa, ei ulkoiselle kiintolevylle saa laitettua muuta kuin audio- ja videotiedostoja mediatoistoa varten sekä varmuuskopioita tallennuksista, Share-kaappauksista tai vaikka koko kiintolevyn sisällöstä.

Jos tuo betafirmis konsolissa jo on, ulkoinen levy toimii aivan kuten sisäinenkin sillä poikkeuksella, että pelien tallennukset ja Sharella otetut kuvat/videot menevät edelleen sisäiselle kiintolevylle. Käyttöjärjestelmää ulkoiselle kiintolevylle ei tarvitse asentaa. Riittää, että USB3-levyllä on vain yksi ainoa osio, ja kyseinen osio on alustettu FAT32- tai exFAT-tiedostojärjestelmällä. Sen jälkeen PS4 (Pro) formatoi koko levyn omalla salatulla tiedostojärjestelmällään.
 
Vastaus: Lisälaitteet ja tarvikkeet

Jos ei ole v4.50-päivityksen betaa konsolissa, ei ulkoiselle kiintolevylle saa laitettua muuta kuin audio- ja videotiedostoja mediatoistoa varten sekä varmuuskopioita tallennuksista, Share-kaappauksista tai vaikka koko kiintolevyn sisällöstä.

Jahas, mistäs tuon betafirmiksen saa ellei sitä ole? Ja oletettavasti on tulossa myös kaikille käyttäjille jollain aikataululla tuo ominaisuus?
 
Vastaus: Lisälaitteet ja tarvikkeet

Jahas, mistäs tuon betafirmiksen saa ellei sitä ole? Ja oletettavasti on tulossa myös kaikille käyttäjille jollain aikataululla tuo ominaisuus?
Betaan haku päättyi jo aikoja sitten, eli tässä vaiheessa sitä ei ilman kepulikonsteja ja/tai suhteita taida saada. PS4:n firmiksien betajaksot ovat kestäneet neljästä kuuteen viikkoa, joten joskus maaliskuun puolivälin kieppeillä kaikki saavat v4.50-päivityksen.
 
Vastaus: Lisälaitteet ja tarvikkeet

Eli antakaahan vinkkiä, että "kannattaako" hankkia 2 teran kovo suoraan laitteen sisään? Kyseeessä siis PRO.

Ilman muuta sisäinen 2 Teran lätty. Ei vie USB-paikkaa, joka ainakin itsellä on välillä kortilla (VR, ohjaimen ja Move-kapuloiden latausjohdot).
 
Vastaus: Lisälaitteet ja tarvikkeet

Ilman muuta sisäinen 2 Teran lätty. Ei vie USB-paikkaa, joka ainakin itsellä on välillä kortilla (VR, ohjaimen ja Move-kapuloiden latausjohdot).

Ja eikös PS4:ssa ollut joku ominaisuus, miten tuon vanhan kovon tiedot saisi siirrettyä sellaisenaan uudelle kovolle?
 
Vastaus: Lisälaitteet ja tarvikkeet

Eli antakaahan vinkkiä, että "kannattaako" hankkia 2 teran kovo suoraan laitteen sisään? Kyseeessä siis PRO.

Kyllähän vähintään version 4.50 firmiksellä varustetulle konsolille ulkoinen kiintolevy on fiksumpi hankinta kuin sisäisen levyn vaihtaminen, joka on kuitenkin rajattu 2 teran enimmäiskokoon. Samalla rahalla saa tuntuvasti enemmän ulkoista tallennustilaa 3,5" levylle, jolle asennetut pelit on ainakin tämänhetkisen käsityksen mukaan helppo viedä vaikka kaverille pelattavaksi tai konsolia vaihtaessa ottaa sellaisinaan käyttöön uudella konsolilla.

Vielä toki odotellaan nopeustestejä ja varmistusta monen konsolin yhteiskäyttöön, mutta ennakkotietojen perusteella tilanne näyttää selvältä ulkoisen levyn eduksi.
 
Vastaus: Lisälaitteet ja tarvikkeet

Jos tallennustila on ainoa mikä merkitsee, ulkoinen kovo on toki helpoin vaihtoehto. Mä en ihan heti luottaisi ulkoisen kovon ominaisuuksiin latausaikojen suhteen, joten jos niillä on väliä kannattaa odottaa firmiksen julkaisua ja lehdistötestejä. Ulkoiset levyt menee järjestään nukkumaan aika pienillä timeouteilla ja täytyy spinnata, joten päästään PS3:n Blu-Raylta ladattujen pelien tunnelmiin jos peli (tai OS) ei ole jatkuvasti lataamassa. Joku betaa testaava osannee sanoa, käykö näin vai pidetäänkö levyt käyttöjärjestelmästä hereillä.

Oma 500GB SSD on ehkä vähän snadi, kun moni peluutuksessa oleva titteli on patcheineen ystävällisesti kokoluokkaa 60-80GB. 1-2TB sisäisesti pitäisi kyllä riittää aika pitkälle, ellei välttämättä halua pitää kovalevyllä dataa johon ei ole vuoteen koskettu.
 
Vastaus: Lisälaitteet ja tarvikkeet

Jos tallennustila on ainoa mikä merkitsee, ulkoinen kovo on toki helpoin vaihtoehto. Mä en ihan heti luottaisi ulkoisen kovon ominaisuuksiin latausaikojen suhteen, joten jos niillä on väliä kannattaa odottaa firmiksen julkaisua ja lehdistötestejä.

Ainakin X1:llä ulkoinen USB3-levy on osoittautunut jopa sisäistä nopeammaksi.

Mutta kannattaa tosiaan vielä hetki odotella Sonyn toteutuksen testituloksia, ennen kuin iskee kyhnyä kiinni 8 teratavun tallentimeen.
 
Vastaus: Lisälaitteet ja tarvikkeet

No ei tuo nyt niin ihmeellistä ole. 7200 vs 5400rpm ja mahdollisesti nopeampi hakuaikakin. USB3 tiedonsiirtonopeudesta se ei jää kiinni.
 
Vastaus: Lisälaitteet ja tarvikkeet

Ehdottomasti ulkoinen, niin saa sitten vähän isompaa limppua suoraan.

Xbox Onen kanssa ulkoiset kovalevyt olleet kovassa käytössä ja toimivat erittäin hyvin. Jopa siis sellaiset suoraan USB portista virtansa saavat. Ei tarvitse säätää johtojen kanssa.
 
Vastaus: Lisälaitteet ja tarvikkeet

Nyt olisi kovalevy tuli ostettu pari viikkoa sitten kumpa osaisin itse laittaa mutta ei osaa ehkä osaisikin täytyisi vaan ekaksi ostaa muistikku pelejäkin olisi vaikka miten monta täytyy vaan oottaa ja toivoa jos joku sen laittaisi vielä eipä se maailman vaikeeta ole mutta parempi et joku muu laitaisi sen ettei mene sekaisin koko konsoli.
 
Vastaus: Lisälaitteet ja tarvikkeet

Onko kellään kokemusta kuulokevahvistimen käytöstä PS4 - tai muussa konsolipelaamisessa? En ole itse mikään kultakorva, enkä haluaisi miljoonia käyttää rahaa turhuuteen. Mutta olen joskus satsannut vähän kuulokkeisiin ja mietin jos vahvistimesta olisi iloa tässä.
 
Vastaus: Lisälaitteet ja tarvikkeet

Kunnon kuulokkeet ja kuulokevahvistin on kova sana myös peleissä ja elokuvissa, ei pelkästään musiikissa. Itse käytän kuulokevahvistinta ja se on selvästi parempi kuin mun Yamahan viritinvahvistimen kuulokeliitäntä. Television kuulokeliitännästä on turha edes puhua, eroa on jo niin paljon.

Toki, jos ei ole laadukkaan äänen perään niin sitten voi vaikka käyttää Turtle Beachin tai Sonyn pelikuulokkeita. Suosittelen kyllä panostamaan äänentoistoon, jos vähänkään kiinnostaa. Halpaa se ei ole ja asioista pitää ottaa aika paljon selvää, jos on kovat vaatimukset.

Itselläni on AKG 712 Pro, Cambridge Audion DAC ja Schiit Audion kuulokevahvistin.
 
Vastaus: Lisälaitteet ja tarvikkeet

Toki, jos ei ole laadukkaan äänen perään niin sitten voi vaikka käyttää Turtle Beachin tai Sonyn pelikuulokkeita. Suosittelen kyllä panostamaan äänentoistoon, jos vähänkään kiinnostaa. Halpaa se ei ole ja asioista pitää ottaa aika paljon selvää, jos on kovat vaatimukset.

Tätä yritän juuri nyt hahmottaa, että kiinnostaako. Ensinnäkin, huomaisinko eron jos hankkisin kohtuullisen kuulokevahvistimen, esim. ensi alkuun käytettynä? Tätä pitäisi siis testata. En tod. aio heittää satoja euroja mihinkään laitteistoihin jotka eivät tuota minulle välittömiä hyötyjä.

Onko DAC (digital to analog converter kaiketi?) välttämätön jos haluaa kuulokevahvistimen käyttöön?

Nyt on käytössä Bowers & Wilkins P5, josta olen kyllä kovasti pitänyt. Jostain syystä kuulokkeet nyt vaan ovat kiinnostavampia laitteita minulle kuin kaiuttimet, vaikken tekniikkaa tunnekaan.
 
Vastaus: Lisälaitteet ja tarvikkeet

Jos on jo nyt tyytyväinen nykyiseen ääneen ei välttämättä kannatta ruveta laittamaan rahaa kuulokevahvistimeen. Sun kuulokkeet on laadukkaat matkakuulokkeet, joten ne ei välttämättä ole niin vaativat ja voivat soida ihan hyvin ilman vahvistintakin. Kannattaa googletella netistä ihmisten mielipiteitä noista kuullokkeista vahvistimen kanssa.

Mikäli kuitenkin haluaa parannusta niin sun kuulokkeissa on ilmeisesti hyvä avoimuus ja siihen asiaan mielestäni tulee vielä selvää lisäystä vahvistimesta. Ääneen sattaa tulla lisää potkua ja puhtautta. Se on kuitenkin selvää, että jos on jo tyytyväinen äänenlaatuun niin ei siihen kyllä sitten mitään isoa parannusta tule parilla sadalla eurolla.

Itse olen huomannut, että jo 20€ kuulokevahvistin on parantunut kaikissa mun sekä perheen halvemmissa kuulokkeissa äänenlaatua. Sellaisella voi toki vaikka testata aluksi. Itse olen kokeillut 6 eri vahvistinta ja kaikki niistä ovat tuottaneet erillaisen äänen kuulokkeisiin.

Erillistä DAC ei välttämättä tarvitse, kun monessa kuulokevahvistimessa tulee se DAC mukana.
 
Vastaus: Lisälaitteet ja tarvikkeet

Mielenkiintoista. Kiitos mielipiteistäsi.

Taidan jäädä seurailemaan tarjouksia käytetyistä kuulokevahvistimista.
 
Ylös Bottom