Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 Pro (Info ja Good to know)

Lebe80

Well-Known Member
PS4 Pro:n julkaisu on ovella. Mitä pitää muistaa kun siirrytään uuteen konsoliin, esim. ps4-mallista:

Jokainen saa täyttää, vältetään silti turhaa keskustelua.
 
Vastaus: PS4 Pro (Info ja Good to know)

PS4 -mallista siirryttäessä PS4 Pro -malliin:


Jos haluat datat säilyttää, ota vanhan PS4:n kiintolevystä täysi varmuuskopio USB-kiintolevylle, deaktivoi vanha PS4 kaikilla siinä olevilla PSN-tunnuksilla erikseen, laita vanhan PS4:n kiintolevy uuteen Pro-konsoli, tee Prosta ensisijainen PS4-järjestelmä (kaikilla PSN-tunnuksilla erikseen) ja lopuksi palauta datat USB-levyltä.

Se vanha kiintolevy pakkoalustetaan, kun laitat sen PS4 Pro -konsoliin. Sitä ei siis itse tarvitse mitenkään tuon kummemmin valmistella.

Jos datoilla ei ole merkitystä, senkus vain vaihdat kiintolevyn konsolista toiseen ja aloitat kaiken nollista.
 
Vastaus: PS4 Pro (Info ja Good to know)

Kun ostan Pron ja myyn vanhan PS4:sen etenpäin, mitä minun pitää tietää?

Eli tallennusdata säilyy pilvessä, mutta siitäkin kannattaee ottaa tikulle kopio?

Pitääkö vanha deaktivoida, vai riittääkö tehdastilaan palautus?

Pelejä en siirrä, koska ne saa imuroitua Storesta. Toisaalta nopeampi olisi varmaankin siirtää koneesta koneeseen vai miten sinä aiot sen tehdä?

Mitä 2 teran kiintolevyä suosittelisitte Prohon?

Vielä jotain oleellista?
 
Vastaus: PS4 Pro (Info ja Good to know)

Kun ostan Pron ja myyn vanhan PS4:sen etenpäin, mitä minun pitää tietää?
PS4:n ohjekirjassa on osio PS4™-järjestelmän siirtäminen tai hävittäminen. Noita kun noudattaa vanhan konsolin kanssa, niin hyvin menee.

Eli tallennusdata säilyy pilvessä, mutta siitäkin kannattaee ottaa tikulle kopio?

Pitääkö vanha deaktivoida, vai riittääkö tehdastilaan palautus?
Kyllä, kyllä, kyllä, ei.

Mitä 2 teran kiintolevyä suosittelisitte Prohon?
Eurogamerin How to cheaply upgrade your PS4 to 2TB -artikkeli on edelleen kuranttia kamaa myös PS4 Pron kanssa.
 
Vastaus: PS4 Pro (Info ja Good to know)

Ajattelin jättää nykyisen PS4sen kakkoskonsoliksi muksujen käyttöön. Miten toimin, kun kotona olisi sen jälkeen 2 konsolia, joihin kirjaudun samalla tunnuksella?
 
Ajattelin jättää nykyisen PS4sen kakkoskonsoliksi muksujen käyttöön. Miten toimin, kun kotona olisi sen jälkeen 2 konsolia, joihin kirjaudun samalla tunnuksella?
Jos kirjaudut samalla PSN-tunnuksella kumpaankin konsoliin yhtä aikaa, aiemmin sisäänkirjautunut potkaistaan automaattisesti pois.

Jotta lapset eivät omalla konsolillaan kirjaudu vahingossakaan omalla tunnuksellasi kesken pelisessioidesi, kannattaa sille kakkoskonsolille laittaa päälle salasanakysely jokaisen kirjautumisen yhteydessä.
 
Vastaus: PS4 Pro (Info ja Good to know)

Ok. Mutta saanko tehtyä niin, että luon muksuille jäävään vanhaan PS4:seen uudet tunnukset siten, että jo olemassaolevaa Prolle siirtyvää kirjastoa (lue ostoksia) voisi käyttää?
 
Vastaus: PS4 Pro (Info ja Good to know)

Ok. Mutta saanko tehtyä niin, että luon muksuille jäävään vanhaan PS4:seen uudet tunnukset siten, että jo olemassaolevaa Prolle siirtyvää kirjastoa (lue ostoksia) voisi käyttää?

Ei ole kokemusta mutta meniskö niin että vanha olisi se sinun aktivoitu "pääkonsoli" ja siihen sitten lapsille omat kirjautumiset -> pelit käytössä. Sitten taas Pro olisi sinun toinen konsoli johon sitten sinun pitäisi lokkautua ns. online jolloin pelit toimisi... offlinenä ei tietty toimi ladatut kuin siinä "pääkonsolissa".
 
Mutta saanko tehtyä niin, että luon muksuille jäävään vanhaan PS4:seen uudet tunnukset siten, että jo olemassaolevaa Prolle siirtyvää kirjastoa (lue ostoksia) voisi käyttää?
Kuten tuossa neuvottiinkin, ainoa tapa on pitää se vanha ns. ensisijaisena PS4-järjestelmänä. Silloin konsolilla olevilla muillakin tunnuksilla voi pelata PSN-tunnuksellasi hankittuja pelejä ihan vapaasti ja vaikka offlinenakin.

Omalla konsolillasi voit käyttää Store-ostoksiasi vain ja ainoastaan omalla tunnuksellasi, ja vain kun olet kirjautuneena PSN:ään. Eli huoltokatkon tai muun verkko-ongelman aikana ei digipeleihisi ole käyttöoikeutta kellään sillä laitteella.
 
Vastaus: PS4 Pro (Info ja Good to know)

Pystynkö myymään PS storesta ostettua sisältöä konsolin mukana ? Eli jos minulla olisi fyysiset levyt olemassa, niin voisin myydä vanhan koneen pois ja säästää parit pelit itselleni ja loput 10 pistää paketin mukana. Nyt olen ladannut kaiken PS storesta, eli onko ainoa mahdollisuus, että uusi käyttäjä alkaisi käyttämään minun tunnuksiani ja minä tekisin uudet? Tämä olisi kyllä yksi syy alkaa ostamaan pelit edelleen fyysisinä kopioina.
 
Pystynkö myymään PS storesta ostettua sisältöä konsolin mukana ? Eli jos minulla olisi fyysiset levyt olemassa, niin voisin myydä vanhan koneen pois ja säästää parit pelit itselleni ja loput 10 pistää paketin mukana. Nyt olen ladannut kaiken PS storesta, eli onko ainoa mahdollisuus, että uusi käyttäjä alkaisi käyttämään minun tunnuksiani ja minä tekisin uudet?
Periaatteessa noin voi tehdä, mutta tunnuksen myyminen on PSN-käyttöehtojen vastaista, eikä kovin järkevää muutenkaan.

Mutta jos olet myymässä vanhaa ja ostamassa Pro-konsolin tilalle, voit toki ladata kaiken maksutta siihen omalla tunnuksellasi.
 
Jos haluaa heti suorilta käsin vaihtaa PS4 Prohon isomman kiintolevyn, Seagaten uusi 2 teran SSHD-hybridilevy oli ainakin oma valintani. Tuossa on siis 2 teran mekaanisen kiintolevyn lisäksi 8 gigatavun SSD-osio, joka toivon mukaan antaa hieman lisävauhtia myös konsolilla.

Beesting näytti tänään saaneen limppua varastoihinsa, ja 125 euron hintalappu oli mielestäni ihan kohtuullinen. Fyysistä paksuutta tuolla FireCudalla on vain 7 mm, joten mahtuu vaivatta Pleikkariin.

Lähde: Beesting
 
Vastaus: PS4 Pro (Info ja Good to know)

Jos haluaa heti suorilta käsin vaihtaa PS4 Prohon isomman kiintolevyn, Seagaten uusi 2 teran SSHD-hybridilevy oli ainakin oma valintani. Tuossa on siis 2 teran mekaanisen kiintolevyn lisäksi 8 gigatavun SSD-osio, joka toivon mukaan antaa hieman lisävauhtia myös konsolilla.

Beesting näytti tänään saaneen limppua varastoihinsa, ja 125 euron hintalappu oli mielestäni ihan kohtuullinen. Fyysistä paksuutta tuolla FireCudalla on vain 7 mm, joten mahtuu vaivatta Pleikkariin.

Lähde: Beesting

Kuinkas käy takuun, jos uudesta konsolista alkaa kovalevyä ropailemaan irti?
 
Vastaus: PS4 Pro (Info ja Good to know)

Kuinkas käy takuun, jos uudesta konsolista alkaa kovalevyä ropailemaan irti?

Ei vaikuta takuuseen mitenkään, koska pleikkarit on suuniteltu, niin että kovon saa vaihtaa.
 
Vastaus: PS4 Pro (Info ja Good to know)

Jos siirtää verkkopiuhalla koneesta toiseen niin kelpaako ihan normi piuha, vai täytyykö olla joku erillinen ristiinkytketty tms?

Menin nyt tilaamaan gigantista pron:n ja TT-2k vinkeillä beestingistä 2tb kiintolevyn. Niin mietin siksi tuota datan siirtoa. Vissiin kestää todella kauan? Vanhassakin 1,5tb levy sisässä täynnä kamaa.

Siirron jälkeen vain de-aktivointi ja uusi aktiiviseksi ja vanha tyhjäksi/myyntiin?
 
Vastaus: PS4 Pro (Info ja Good to know)

Omenanraato: Ei tarvitse olla ristiinkytketty, mutta kannattaa varmistaa, että reitittimessä on 1 Gbit/s -portit ja että piuhat ovat vähintään CAT5E tai jopa CAT6. Muuten data siirtyy korkeintaan 100 Mbit/s -nopeudella - ja sillä puolentoista teran siirtäminen kestää varmasti kauan.

Siirron jälkeen vanhalle deaktivointi jokaisella PSN-tunnuksella erikseen (jos laitteessa siis ollut useita tunnuksia), koska se on aina tunnuskohtainen juttu. Lopuksi vielä tehdasasetusten palautus, niin se (pika)formatoi kiintolevyn ja muutenkin palauttaa laitteen tehdasasetuksiin (säilyttäen kuitenkin uusimman asennetun firmware-version).
 
Vastaus: PS4 Pro (Info ja Good to know)

Aa se vedetään reitittimen läpi. Luulin, että koneesta koneeseen.
 
Ylös Bottom