Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Pahoittelen, jos tämä on jo tässä ketjussa näytetty.

Xbox One: Microsoft "confident" we won't see another red ring of death disaster | News | Edge Online

Microsoft learned a lot from ‘red ring of death’ disaster on 360 and is confident it won’t happen again with Xbox One, says Phil Spencer.
The Microsoft Studios boss has told us that the same team which put together the Xbox 360 Slim ‘Trinity’ hardware is building Xbox One, and the team’s work so far has inspired confidence in the reliability of its next home console.
“The last Xbox was Trinity [Xbox 360 Slim] and our success rate on Trinity was very high,” Spencer told us. “We learned a ton from the 360 launch and we took care of our customers with the extended warranty, but I think Trinity is telling.”
“Xbox One is built by the same Trinity team with the same learning that went from Xbox 360 into Trinity, and I’m confident in the quality of the new box,” Spencer added.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Eikös se Wii ollut 'Merican myydyin konsoli? Miksei sille sitten tullut menestyneitä 3rd Party pelejä? Miksi 3rd Partyt jättivät sille kehittämisen? (Ei tarvii vastata, retorisia kysymyksiä).

Ei tarvitse mutta vastaan silti, tai ainakin pohdin lisää retorisesti. :D

Wiin ongelma oli, että se seurasi pahasti flopannutta Gamecubea. Kukaan ei uskonut, että Nintendolta voisi tulla enää menestyvää konsolia, ja tätä näkemystä hankaloitti se, että tiedot Revolutionista/Wiistä pidettiin salassa viimeiseen saakka, koska Nintendo halusi varjella konsolin uudenlaista ohjausideaa. Kuten nähtiin, Sony yritti kopioida sen hyvin nopeasti Sixaxis-ohjaimeen ja sitten myöhemmin Moveen, ja Microsoft kehitti Kinect-tekniikan vastineeksi Wii-ohjaukselle. Microsoft mm. nappasi töihinsä "Wii head tracking"-konseptilla kunnostautuneen Johnny Leen kehittämään Kinectiä. Johnny Lee myöhemmin jätti Microsoftin ja siirtyi Googlen leipiin:

The (geek) decision: Kinect developer Johnny Chung Lee leaves Microsoft for Google

Silloin aikanaan third partyt odottivat, että PlayStation 3:sta tulisi kiistaton ykköskonsoli, ja Xbox 360 tulisi hyvänä kakkosena, samalla kun Nintendon "Revolution" myisi pienelle joukolle ja pääsisi ehkä samoihin lukuihin kuin GameCube. Niinpä näytti järkevältä sijoittaa PS360:n HD-arkkitehtuuriin ja jättää "Revolution" huomiotta.

Mutta sitten Lordi voitti Euroviisut, Wii julkistettiin, PlayStation 3 floppasi ja taivas löi tulta.

Kuluneen sukupolven alussa Xbox 360 myi Yhdysvalloissa kohtuullista tahtia mutta muualla huonosti, PlayStation 3 pärjäsi vielä huonommin. Sen sijaan Wii-ilmiö räjähti käsiin, ja pelitaloille tuli kiire saada Wii-projekteja ulos. Niitä tuli vaihtelevalla menestyksellä: Capcom porttasi Resident Evil 4:n, ja se myi erinomaisesti, mutta sen jälkeen tulleet Umbrella Chronicles, Darkside Chronicles ja heikkolaatuinen Dead Rising: Chop Till You Drop -porttaus menestyivät heikommin. PlayStation 3:lta Wiille loikannut Monster Hunter Tri myi Japanissa paremmin kuin yksikään sarjan aiemmista konsoliversioista, mutta Japanissa sarja oli vielä suositumpi PSP:llä, ja länsimaissa ei syntynyt samanlaista Monster Hunter -buumia.

Jotkin pelitalot kuten Sega ja Ubisoft tekivät Wiillä erinomaista tulosta, mm. Sonic-pelit, Rayman Raving Rabbids -pelit ja myöhemmin Just Dance myivät Wiillä erinomaisesti. Ubisoft jopa pystyi Wii-tuotoilla rahoittamaan HD-projekteja kuten Assassin's Creediä, josta ei vielä ensimmäisen pelin myötä syntynyt suurmenestystä vaan laajempi suosio tuli vasta kakkososan ja sen lisäosien myötä.

Call of Duty -sarja pompotteli Wiillä sattumanvaraisesti: julkaisussa oli CoD3, CoD4: Modern Warfare skippasi Wiin, CoD5: World at War tuli sittenkin Wiille, ja ylsi myös Wiillä miljoonamyynteihin. Sen jälkeen Wiille portattiin Modern Warfare "Reflex"-versiona, samalla kun HD-konsoleille tuli Modern Warfare 2. Siitä jatkettiin Wiilläkin luonnollisesti Black Opsilla, jonka jälkeen Wiillekin tuli vielä Modern Warfare 3, ja MW2 jäi kokonaan välistä. Selkeää, eikö?

Wii oli hyvin erikoinen konsoli. Se yllätti markkinat täysin, ja sille tuli hyvin laaja valikoima monenlaisia erilaisia pelejä third partyilta, vaikka monet näistä olivat jo sijoittaneet rahansa ja kehitysresurssinsa HD-peleihin. Siitä tuli itsensä toteuttava ennustus, jossa joidenkin pelitalojen pelit menivät HD-konsoleille, koska investoinnit oli jo tehty sinne puolelle. Ja jotkut kehittäjät kuten myös pelaajat yksinkertaisesti halusivat enemmän niitä tehoja.

Siitä huolimatta monet third partyt löysivät menestystä Wiillä. Vuoden 2010 alussa Wiillä oli 54 miljoonamyynteihin yltänyttä third party -peliä, ja vain 22 Nintendon omaa miljoonamyynteihin yltänyttä peliä - vaikka näissä toki on mukana myös megahitit kuten Wii Sports, Wii Fit ja New Super Mario Bros. Wii.

Vasta vuonna 2008 avattuun WiiWare-palveluun oli reilun puolentoista vuoden aikana ehtinyt tulla 189 peliä, joista Nintendolta vain murto-osa. Nyt pelkästään WiiWaressa on yli 450 peliä, ja Wiille on julkaistu yli 1200 levypeliä.

Nyt Wii U nauttii tästä Wiin menestyksestä, vaikka uusi konsoli itse myykin huonosti. Se on saanut lukuisia third party -pelejä heti alkutaipaleellaan, mukana pieniä indie-pelejä kuten Nano Assault Neo, Little Inferno ja Toki Tori 2, multiplattareita kuten Assassin's Creed, Arkham ja Resident Evil Revelations, sekä yksinoikeuksia kuten Monster Hunter 3 Ultimate, Rabbids Land, Zombi U ja Dragon Quest X. Kaikilla näillä osastoilla eli indieissä, multiplattareissa ja yksinoikeuksissa third party -tuki jatkuu myös tällä hetkellä, koska kehitysresurssit on siirretty Wii U:lle jo kauan sitten.

Nyt Wii U:n täytyy vain alkaa myymään paremmin, jotta laitteen pelitkin voivat myydä paremmin, muuten tämä tuki saattaa hiipua. Wii U:lla on nyt päinvastainen tilanne kuin Wiillä, ja jos laitteen liikemomenttia ei saada päälle, voidaan päätyä päinvastaiseen kehitykseen kuin Wiillä. Wii U:lla on kuitenkin hyvä tilaisuus vakiinnuttaa itsensä kun kilpailijoiden konsolit eivät ole vielä ulkonakaan, ja ainakin Microsoft on satsannut vaaralliseen uhkapeliin, joka saattaa kostautua ikävästi. Tulevana syksynä Wii U voi monelle olla se ykkösvalinta third party -peleille, kuten Just Dance 5, AC4, Arkham Origins, CoD Ghosts, Raving Rabbids, Watchdogs, Disney Infinity, Rayman Legends ynnä muut, samalla kun eShop tarjoilee indie-pelejä kuten 90s Arcade Racer, C-Wars, Shovel Knight, Cryamore, Super Ubie Land ja niin edelleen.

Wiillä pelaajat innostuivat konsolista, ja kehittäjillä tuli kiire saada pelejä laitteelle, mutta kun third party -pelejä tuli Wiille, niitä myös myytiin miljoonakaupalla. Wii U:lla monet kehittäjät ja julkaisijat odottivat konsolille parempaa julkaisua kuin mitä valitettavasti toteutui, ja Wii-tiimit siirtyivät jo hyvän aikaa sitten Wii U -kehitykseen. Wiin menestyksen ansiosta siis kehittäjät luottivat Wii U:hun, vaikka suurta yleisöä ei ollakaan saatu mukaan... vielä. Nyt kehittäjät ovat paremmin mukana kuin Wiin alussa, mutta Nintendolla vuorostaan on kiire saada myös pelaajat mukaan ostamaan näitä Wii U:n third party -pelejä. Pelibisnes ei ole mikään helppo eikä yksioikoinen bisnes.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

You do understand that i was just joking? :D

Voi hemmetti, jos joku tuon ottaa vielä tosissaan. Saatan saada syytteen foliohattuiluun yllyttämisestä, tai jotain pahempaa, kuten ikuiset bannit tältä foorumilta. :p

I do understand :p Ite siis yritän vaan sanoa että ei se kinecti/bill gates kato/laske kuin moni jotain leffaa kattoo :D
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ei tarvitse mutta vastaan silti, tai ainakin pohdin lisää retorisesti. :D

Olinkin kahden vaihella että heitän sulkuihin (Ei tarvii vastata Mahe, retorisia kysymyksiä) mutta kun ei muita saanut pois sulkea.

Minun ymmärtääkseni X360 menestyi alussa kun se oli halvempi kuin PS3 ja keskittyi peleihin.
PS3:lla taas oli hintaa aika pirusti mikä oli se suurin vaikutin että ostetaanko PS3 vai ei, oli Blu-Ray tai ei.
Wii taas löi varpaan sijaan kultasuoneen. Vahingossa tai tarkoituksella, sitä en tiedä. Odottiko kukaan oikeasti että Wii myisi naisille ja vanhoille ihmisille niin hyvin tai menestyisi perheen konsolina?

Molempia konsoleita (X360 ja PS3) ostivat puhtaat pelaajat ensimmäiset 20-40 miljoonaa konsolia jonka jälkeen sitten tuli nämä pihit, mattimyöhäset ja kasuaali heebot.
Mutta koska X1 ei ole enää pelikone painotteinen joka tuntuu siltä että verkkokalastuksen ja viljelyn sijaan mennään pommilla kalastamaan kaikki mikä meressä ui tai uisi tulevaisuudessa.
Tämä liian äkillinen laajentuminen on juuri se mikä saattaa rampauttaa X1 eliniän koska pelisuunnitelmat on rakennettu liian ykpuosilisesti.
Sen sijaan kuten varmaan (en tiedä) PS4 mahdollisesti tekee eli verkolla noukkii aluksi ja sitten viljelemällä hankitaan lisää. Kestävää kehitystä, helpommin hallittavia muutoksia sekä tarkaa budjetointia sekä tulevaisuuden ennustamista.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

I do understand :p Ite siis yritän vaan sanoa että ei se kinecti/bill gates kato/laske kuin moni jotain leffaa kattoo :D

Microsoft on rekisteröiny trademarkin juurikin tuota varten, eli on mahdollista että hyvinkin laskee.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Remedy ei ole asiasta vielä paljoakaan paljastanut, mutta jotta hommassa olisi järkeä, eiköhän kyseessä ole henkilökohtaiseen käyttöön pelitapahtumien myötä muokkautuva tv-sarjakokemus. Nähdystä materiaalista päätellen Quantum Break kun tuskin on mikään MMO.

Tuo olisi hieno konsepti, mutta olen hiukan skeptinen. Jotta sarjassa tapahtuisi henkilökohtaisia juttuja, pitäis sarjaan kuvata aika pirusti erilaisia kohtauksia ja juonikäänteitä. Ja jos taas sarja voi muuttua vain tietyissä kohtaa kahdella eri juonikululla, niin se taas tuntuu melko köyhältä personoinnilta. Toki toivon, että tuosta tulisi jotain oikeasti mullistavaa, mutta jää nähtäväksi.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Microsoft on rekisteröiny trademarkin juurikin tuota varten, eli on mahdollista että hyvinkin laskee.
Itse uskon myös, että Kinect kyllä laskee "silmäparit" leffojen aikana. Se, tuleeko se vaikuttamaan leffojen hintoihin, niin ei ainakaan suoraan. Eli uskon, että nykytrendien mukaisesti isot firmat keräävät kaiken mahdollisen tiedon, koska tällä tavalla he saavat ihan tarkemman kuvan siitä, mitä laitteilla tehdään.

Voihan se tietenkin olla, että leffojen vuokrahintoja fiilatan muutaman vuoden aikana ylöspäin, jos leffoja katsotaan jatkuvasti keskimäärin "kymmenen hengen" porukalla. Se, että vuokrahinta suoraan vaihtelisi silmäparien mukaan ei tule tapahtumaan tulevassa konsolisukupolvessa (hävitessäni maksan konsolifinin yhdelle ylläpidon jäsenelle yhden euron).
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Aika vaikea näitä on alkaa vieläkään vertailemaan, sillä eihän Microsoft kertonut niin paljoa, kuin olin mielessäni kuvitellut. Peleistä. Jos pressitilaisuuksia vertaillaan niin tokihan Sony paljasti enemmän peleistään ja siten kiinnostaa tällä hetkellä enemmän.

Jotenkin ihmetytti Microsoftin 'amerikkalaisuus', sillä tuo pressi oli selvästi suunnattu jenkkiyleisölle. Täällä kun on heitetty ilmaan kommentteja markkinoiden merkityksestä niin näkisin mielelläni jotain faktaa mielipiteiden tueksi. Ei mikään yritys pysty keskittymään vain esimerkiksi Pohjois-Amerikkaan ja olemaan tyytyväinen. Miettikää vaikka miten Dreamcastille kävi. Löysin nopealla googlailulla ainakin PwC:n raportin vuodelta 2011, jossa on dataa vuosilta 2007-10 ja estimaatit vuoteen 2016. Periaatteessa tuostakin pystyisi laskemaan auki pelkästään konsolimarkkinoiden koon. Mielellään näkisin muitakin tutkimuksia, yllättävän mielenkiintoista tavaraa.

Global video game market by region (%)
Koodi:
Region         	2007	2008	2009	2010	2011p	2012	2013	2014	2015	2016
NorthAmerica	30%	30%	28%	27%	26%	25%	24%	23%	23%	22%
EMEA        	34%	33%	32%	31%	31%	30%	29%	28%	28%	27%
AsiaPacific	34%	34%	38%	40%	41%	43%	45%	46%	47%	48%
LatinAmerica	2%	2%	2%	2%	2%	2%	2%	2%	2%	2%
Total          	100%	100%	100%	100%	100%	100%	100%	100%	100%	100%

E3 on ollut jokusen vuoden peräkkäin henkilökohtainen pettymys, mutta jos nyt vihdoin tulisi jotain oikeasti mielenkiintoistakin esille ko sirkuksesta.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Tästä olikin jo englanniksi, mutta nyt suomalainenkin pelimedia on näköjään ruvennut puimaan samaa "uutista".

V2.fi | Lisätietoa Xbox Onen käytetyistä peleistä

Microsoftilta on saatu monta epämääräistä tietoa ja ristikkäisiä lausuntoja siitä, miten käytettyjen pelien kanssa käy Xbox Onella. Ehkä asiaa ei ole lyöty lukkoon ja eri tiedonjyväsillä kalastellaan yleisön reaktioita. MCV UK kertoo nyt kuitenkin saaneensa pelien jälleenmyyjiltä seuraavanlaista tietoa:

- käytettyjä pelejä voi viedä myyntiin vain liikkeisiin, jotka ovat tehneet sopimuksen Microsoftin Azure-järjestelmän käytöstä
- peli rekisteröidään järjestelmään, jonka jälkeen sen käyttöoikeus katoaa pelin tuoneen kuluttajan Xbox-tililtä - ilmeisesti muun muassa tämän vuoksi Xbox One tarvitsee internetyhteyden kerran vuorokaudessa
- jälleenmyyjät saavat hinnoitella käytetyt pelit vapaasti, mutta sekä pelin julkaisija että Microsoft saavat hinnasta siivun

- huhujen mukaan pelikauppiaalle jäisi hinnasta vain kymmenys, mikä on varmasti vähemmän, kuin mitä liikkeet nykyisin käytetyillä peleillä tienaavat
- saman huhun mukaan käytetyn pelin aktivointi maksaisi noin 40 euroa


Microsoft ei ole julkisesti vahvistanut tietoja, joten virallisia tietoja jäämme vielä odottelemaan.


Eurogamerikin käsittelee yhtä lailla tätä ikävän kuuloista juttua, joka toivon mukaan osoittautuu väärin ymmärrykseksi:
http://www.eurogamer.net/articles/2...-xbox-one-game-trade-ins-will-work-apparently



Ja Sony on vahvistanut Playstation 4 tulevan eurooppaan tänä vuonna:
http://www.pelaajalehti.com/uutiset/sony-vahvisti-playstation-4-tana-vuonna-myos-eurooppaan

Sony on vahvistanut PlayStation 4:n saapuvan myös Eurooppaan tämän vuoden aikana. Brittiläinen CVG-sivusto bongasi paikallisen lehtimainoksen, joka vahvistaa Sonyn uutuuskonsolin saapuvan vuoden 2013 aikana.

Myöhemmin arvostettu brittiläinen pelilehti Edge kertoi verkkosivustollaan saaneensa Sonyn edustajilta asiasta erillisen vahvistuksen.

- Ilmoitimme jo helmikuisessa PlayStation Meeting -tapahtumassa, että PlayStation 4 saapuu tänä vuonna, mainokset vain uudelleenvahvistavat asian. Lisää tietoa PS4:stä ja kaikista PlayStation-alustoista ilmoitetaan E3-messuilla, Sonyn edustajat muotoilivat.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Teknologia on olemassa ja KÄYTÖSSÄ jo PS3:lla. Pelin nimi on Sly Cooper: Thieves In Time. Sen mukana tulee kertakäyttöinen lunastusoptio samaisen pelin Vita-versioon.

Käytännössä Blu-ray-levyllä on mukana uniikki tunniste, eli jokainen pelistä prässätty rieska sisältää jonkinlaisen yksilöllisen ID-numeron tai vastaavan. Kun Vita-version haluaa lunastaa, täytyy omalla PSN-tunnuksella kirjautua sisään ja sitä myöten se levyn uniikki tunniste kirjataan PSN:n serveripäässä käytetyksi sille yhdelle PSN-tunnukselle. Sen jälkeen sitä Vita-versiota ei voi enää lunastaa millään muulla PSN-tunnarilla maksamatta erikseen täyttä hintaa. Se oleellisesti heikentää pelin jälleenmyyntiarvoa.

Ei olisi temppu eikä mikään soveltaa samaa myös itse siihen pelin PS3/PS4-versioon. Käytännössä tarkoittaisi samalla sitä, että vähintään ensimmäisellä käynnistyksellä verkkoyhteys on pakollinen.

Kuten aikasemminkin sanoin, niin internet-yhteyden avulla tuonhan voi toki toteuttaa, varmasti miljoonilla eri tavoilla. PS4:llä pelaamisen on sanottu kuitenkin toimivan offline. Näin ollen mikään patentti, mikä vaatii, edes kerran, internet-yhteyden ei tuon lausonnon kanssa toimi. Kyselinkin, onko sellaista teknologiaa olemassa, jotta tuo käytettyjen pelien esto voidaan totetuttaa PS4:lle, joka ei koskaan tule olemaan internet-yhteydessä?

Eli joko Sonyn puolelta ollaan annettu väärää informaatiota, PS4 ei toimikkaan offline, vaan vaatii vähintään sen yhden kerran internet-yhteyden pelin oston jälkeen, tai tuollaiset internet-patentit eivät toimi, ainakaan täydellisesti (ilman porsaanreikiä).

Yksi vaihtoehtohan voi tosiaan olla, että lähtökohtaisesti pelit toimivat täysin offline, mutta julkaisija voi vaatia, että heidän pelinsä täytyy "registeröidä" ennen pelaamisen mahdollisuutta.

Edit.

Ja siis puhun lausunnoista kuten.

PlayStation 4 can still be enjoyed old school without an Internet connection at all

Lähde: http://www.officialplaystationmagazine.co.uk/2013/03/20/michael-denny/
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Kyselinkin, onko sellaista teknologiaa olemassa, jotta tuo käytettyjen pelien esto voidaan totetuttaa PS4:lle, joka ei koskaan tule olemaan internet-yhteydessä?

NFC (near field communication). Ainakin ymmärtääkseni tuo voisi olla tekniikka jolla sen voisi toteuttaa. Levyjen tuotantokulut varmasti nousisivat. Kuinka paljon, en tiedä...
Near Field Communication – Wikipedia
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ite siis yritän vaan sanoa että ei se kinecti/bill gates kato/laske kuin moni jotain leffaa kattoo :D

Kuitenkin tiedot Microsoftin Kinectiin liittyvistä patenteista kertovat jotain ihan muuta. Kinect seuraa huonetilaa silloinkin kun konsoli on sammutettu herätevirroille tai teet konsolilla muuta kuin pelaat. XBOX! Turn on!

Härskeintähän tässä on Microsoftin tapa pistää kuluttajat vielä maksamaan kamerasta. Kyseessä on ennenkaikkea työkalu kohdentamaan tv-mainokset sinne minne ne on tarkoitettukin. Katsojista poimitaan ikä sekä sukupuoli ja sen mukaan kaupallisia tiedotteita. Tällä tavoitellaan sitä samaa tarkkuutta kuin nettimainoksissa. Monesti ihmetellyt mistä kumpuaa tämä kauhea höyry Kinectistä, kun mitään järkevää sisältöä sille ei ole juuri tanssi- ja kuntoilupelejä lukuunottamatta kehitetty? Tuleeko se pelaajien suunnalta vai ylhäältä annettuna?

Microsoft Advertising, NUAds. Syy miksi Kinect on ylipäätänsä olemassa.

[video=youtube_share;9JjTTDYgxtQ]http://youtu.be/9JjTTDYgxtQ[/video]
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Tästä olikin jo englanniksi, mutta nyt suomalainenkin pelimedia on näköjään ruvennut puimaan samaa "uutista".

V2.fi | Lisätietoa Xbox Onen käytetyistä peleistä




Eurogamerikin käsittelee yhtä lailla tätä ikävän kuuloista juttua, joka toivon mukaan osoittautuu väärin ymmärrykseksi:
This is how Xbox One game trade-ins will work, apparently • News • Xbox One • Eurogamer.net

Siis hetkinen, ymmärsinkö nyt oikein? Eli se käytetyn pelin aktivointikoodi on noin 40 euroa. Jos ostan sitten vaikka Gamestopista käytetyn pelin joka maksaa siellä 30euroa. Vien sen kotiin ja lyön Xoneen jolloin jouduin vielä maksamaan 40 euroa aktivointia varten, eli yht 70e käytetystä?? WTF?!

Vai, onko se Gamestopissa maksettava 40e samalla se aktivointihinta? Samassa kun se myyjä poistaa Azuren kautta sen mun vanhan pelin mu tililtä, niin se lisää sinne sen uuden, maksan, ja menen himaan pelaamaan?

Voi hemmetti kun ne ei voi nyt vaan vääntää ratakiskosta sitä totuutta että miten se toimii. Eikö ne tajua että potentiaaliset asiakkaat siirtyy kilpailijan leiriin just tälläisen takia.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Kuitenkin tiedot Microsoftin Kinectiin liittyvistä patenteista kertovat jotain ihan muuta.

Tuossa on hiukan tuoreempaa dataa tästä patentista:
Xbox One: Kinect 2′s visual DRM functions found in patent file – report | VG247

Huttu:Voi hemmetti kun ne ei voi nyt vaan vääntää ratakiskosta sitä totuutta että miten se toimii. Eikö ne tajua että potentiaaliset asiakkaat siirtyy kilpailijan leiriin just tälläisen takia.


Nimen omaan. Itsekin ihmettelen tätä epämääräistä informaation kulkua.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Käsittääkseni televisiot eivät tue jokaista taajutta ja se vakio taitaa olla 60Hz . Kun peli on 30fps niin televisio näyttää saman kuvan kaksi kertaa. 45 kuvaa sekunnissa taas ei käänny 60fps ilman laadun laskemista.
Tääkään ei ole todellakaan varmaa tietoa, mutta näin olen asian ymmärtänyt.

Toi muuten voi hyvinkin pitää paikkaansa! Mutta. Tuo 60 Hz on vain NTSC (amerikka+japan) standardin perus virkistystaajuus. Pal (eurooppa+aasia) ja Secam (venäjä) järjestelmissä se on 50 Hz! Nykyisin kuitenkin paremmat telkut toimivat 100 Hz:llä (Pal) ja 120 Hz (NTSC). Kaikki noi juontaa juurensa elokuvien 24 kuvaa sekunnissa -standardiin. Mutta, vaikka jokin monitori olisikin kehitetty käytettäväksi 100 Hz taajuudella, se pystyy silti näyttämään 80Hz, 50 Hz tai 40 Hz. Ilmeisesti kuitenkin, jos ruudussa on heikkotasoinen ohjausyksikkö, jokin satunnainen virkistystaajuus ei toimikaan ja ruutu pysyy mustana. Monitoreissa pystyt keinotekoisesti nostaan taajuutta pienentämällä resoluutiota, taitaa toimia televisioissakin, jos vain löytyy resoluution säätömahdollisuus.

Jos siis sulla on perus televisio, se toimii 50 hetrsin taajuudella ja pelisi pyörii 60 fps, näet silti kuvan ruudussasi. En keksi mitään syytä miksei 50 Hz ruutu osaisi näyttää sujuvasti 45 fps kuvalähdettä, jos kerran 30 fps kuvalähdekin onnistuu. Eli alkuperäiseen asiaan viitaten, en löydä mitään syytä miksi 30 fps olisi ainut mahdollisuus jos 60fps ei onnistu.

lähde: https://en.wikipedia.org/wiki/Refresh_rate
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Siis hetkinen, ymmärsinkö nyt oikein? Eli se käytetyn pelin aktivointikoodi on noin 40 euroa. Jos ostan sitten vaikka Gamestopista käytetyn pelin joka maksaa siellä 30euroa. Vien sen kotiin ja lyön Xoneen jolloin jouduin vielä maksamaan 40 euroa aktivointia varten, eli yht 70e käytetystä?? WTF?!

Eiköhän tuo "40 euroa" ole hinta jos lainaat pelin kaverilta tai ostat käytetyn pelin jostain muualta kuin Microsoftin hyväksymästä kauppapaikasta. Microsoftin hyväksymä kauppapaikka sitten voi myydä sen pelin vaikka 20 eurolla, josta pelikehittäjä ja Microsoft saa oman siivunsa eikä kaikki mene pelin myyneelle kaupalle.

Kuka kissan häntää nostaisi jollei kissa itse. Mä kerroin ton vuorokausi ennen Microsoftia! ;)
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

X-luun® pelien pakkoasennus kovalevylle tulee merkittävästi vähentämään fyysisten kopioiden myyntiä. Sonyn kuvioistahan ei ole vielä tietoa, mutta ainakin Mikkiksen puolella levyn rooli jää lähinnä asennustyökaluksi ja sen jälkeen kotelo siirtyy hyllyyn pölyttymään. Koska softa juoksee joka tapauksessa kovalevyltä, ei ole enää suurta merkitystä sillä, onko asennus tullut verkosta vai Blu-raylta. Keräilijät ovat toki oma lukunsa, mutta moni muu harkitsee vakavasti, lähteäkö räntäsateessa ostoksille. Varsinkin jos pelin saa jo julkaisupäivän yöksi valmiiksi konsoliinsa ja ehkäpä vielä fyysistä versiota kilpailukykyisempään hintaan, alkavat latauspelit vallata alaa.

Olen nyt tässä pari päivää makustellut Microsoftin tiistaisen tilaisuuden antia ja edelleen on jöötin maku suussa. Toistaiseksi olen Pleikkarimiehiä ja tarkoitus oli ihan rauhallisen objektiivisesti katsoa nämä kortit. Nyt Mikki suorastaan töni pois luotaan urheilutelkkaridigiboksi-innovaatiollaan, Kinectilla ja Call of Doodylla, jossa on aidontuntuisesti tuulessa heiluvat ihokarvat, tarkasti mallinnettu naapurin Musti ja kaloja. Really? Jo tuon CoD-sanan kirjoittaminen aiheuttaa aivovaurion. Ei mitään tuoreempaa ollut esittää?

Sellainen märkä rätti eurooppalaisen pelaajan kasvoille tuo Ms:n eventti oli, että oma leiripaikka ei todennäköisesti ole vaihtumassa. No, katsellaan vielä. Jo Sonyn puheet siitä, että PS4 on pelaajille ja kehittäjille räätälöity, herättää toiveikkuutta. Voisihan sitä vaikka hankkia kaikki koneet, mutta sille pelikirjastolle ei aika riitä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Kyselinkin, onko sellaista teknologiaa olemassa, jotta tuo käytettyjen pelien esto voidaan totetuttaa PS4:lle, joka ei koskaan tule olemaan internet-yhteydessä?
Jos konsolia ei missään vaiheessa liitetä verkkoon, nopeasti mieleen tulevat vaihtoehdot ovat polttava BD-asema ja tuo jo aiemmin mainittu NFC. Näitä kumpaakaan ei PS4:n (tällä hetkellä tiedossa olevissa) spekseissä kuitenkaan ole.

Eli joko Sonyn puolelta ollaan annettu väärää informaatiota, PS4 ei toimikkaan offline, vaan vaatii vähintään sen yhden kerran internet-yhteyden pelin oston jälkeen, tai tuollaiset internet-patentit eivät toimi, ainakaan täydellisesti (ilman porsaanreikiä).

Yksi vaihtoehtohan voi tosiaan olla, että lähtökohtaisesti pelit toimivat täysin offline, mutta julkaisija voi vaatia, että heidän pelinsä täytyy "registeröidä" ennen pelaamisen mahdollisuutta.
Tässä on aika lailla sama tilanne kuin Xbox Onen kohdallakin, eli täysin yksiselitteistä tietoa ei ole. Sekä tuo lainaamasi että myös Shuhei Yoshidan lausunnot jättävät tulkinnanvaraa.

Eurogamer: Does the console always need to be connected to the internet?

Shuhei Yoshida: You can play offline, but you may want to keep it connected. The system has the low-power mode - I don't know the official term - that the main system is shut down but the subsystem is awake. Downloading or updating or you can wake it up using either the tablet, smartphone or PS Vita.

Eurogamer: Are all of those things optional? For people who have broadband data limits, for example? They can customise everything?

Shuhei Yoshida: Oh yes, yes, you can go offline totally. Social is big for us, but we understand there are some people who are anti-social! So if you don't want to connect to anyone else, you can do that.

Eurogamer: So if someone buys a PlayStation 4 game, you're not going to stop them reselling it?

Shuhei Yoshida Aaaah. [Asks PR adviser.] So what was our official answer to our internal question? [Consults adviser.] So, used games can play on PS4. How is that?
Tuosta voi tulkita nimenomaan sen, että pelata voi ilman verkkoyhteyttä ja verkkoyhteyden käytön voi lopettaa kokonaan, mutta silti se jättää avoimeksi sen, tarvitaanko verkkoyhteys kuitenkin jossain vaiheessa (eli esimerkiksi juurikin pelin käyttöönoton yhteydessä). Ja vaikka käytettyjä pelejä voi pelata, silti takaportti on avoin vielä sille vaihtoehdolle, että käytetyn pelin käyttöönotto vaikkapa maksaisi jotain extraa ja/tai vaatisi verkkoyhteyden.

Toistelen tässä kuitenkin varuiksi itseäni ja huomautan, että tässä vaiheessa konsoleiden elinkaarta moni asia ja yksityiskohta roikkuu ilmassa, joten spekulaatiot ovat tavallaan aika turhiakin.

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Toi muuten voi hyvinkin pitää paikkaansa! Mutta. Tuo 60 Hz on vain NTSC (amerikka+japan) standardin perus virkistystaajuus. Pal (eurooppa+aasia) ja Secam (venäjä) järjestelmissä se on 50 Hz! Nykyisin kuitenkin paremmat telkut toimivat 100 Hz:llä (Pal) ja 120 Hz (NTSC). Kaikki noi juontaa juurensa elokuvien 24 kuvaa sekunnissa -standardiin. Mutta, vaikka jokin monitori olisikin kehitetty käytettäväksi 100 Hz taajuudella, se pystyy silti näyttämään 80Hz, 50 Hz tai 40 Hz. Ilmeisesti kuitenkin, jos ruudussa on heikkotasoinen ohjausyksikkö, jokin satunnainen virkistystaajuus ei toimikaan ja ruutu pysyy mustana. Monitoreissa pystyt keinotekoisesti nostaan taajuutta pienentämällä resoluutiota, taitaa toimia televisioissakin, jos vain löytyy resoluution säätömahdollisuus.

Jos siis sulla on perus televisio, se toimii 50 hetrsin taajuudella ja pelisi pyörii 60 fps, näet silti kuvan ruudussasi. En keksi mitään syytä miksei 50 Hz ruutu osaisi näyttää sujuvasti 45 fps kuvalähdettä, jos kerran 30 fps kuvalähdekin onnistuu. Eli alkuperäiseen asiaan viitaten, en löydä mitään syytä miksi 30 fps olisi ainut mahdollisuus jos 60fps ei onnistu.

lähde: https://en.wikipedia.org/wiki/Refresh_rate

Tässä wikipedian hdtv-standardit

[h=3]Kuvaresoluutio[/h][h=4][muokkaa]Standardin mukaiset resoluutiot[/h]
  • 720p – 1280 × 720 pikseliä, progressiivinen, 60, 50, 30, 25 tai 24 lomittamatonta kuvaa sekunnissa.
  • 1080i – 1440 × 1080 (HDV) tai 1920 × 1080 pikseliä, lomitettu kuva, 60 tai 50 puolikuvaa sekunnissa.
  • 1080p – 1920 × 1080 pikseliä, progressiivinen, 60, 50, 30, 25 tai 24 lomittamatonta kuvaa sekunnissa.

Eli onko mahdolliset FPS-lukemat konsolipeleille siis 60, 50 tai 30 ? Tai sitten noilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Toivottavasti Tuhomursu tai joku muu palstan tech-ihmisistä toisi tähänkin nyt valoa.

Tässä on aika lailla sama tilanne kuin Xbox Onen kohdallakin, eli täysin yksiselitteistä tietoa ei ole. Sekä tuo lainaamasi että myös Shuhei Yoshidan lausunnot jättävät tulkinnanvaraa.
Shuhein lausahdukset tosiaan jättää minustakin vielä tulkinnanvarran, siksi en häntä lainannutkaan. without an internet connection at all - jättää mielestäni vähemmän. Voi olla, että kyseinen kaveri vain innostui käyttämään tuossa yhteydessä liian voimakkaita sanoja.


Toistelen tässä kuitenkin varuiksi itseäni ja huomautan, että tässä vaiheessa konsoleiden elinkaarta moni asia ja yksityiskohta roikkuu ilmassa, joten spekulaatiot ovat tavallaan aika turhiakin.
Totta. Odotellaan lisää tietoa asian tiimoilta.
 
Ylös Bottom