Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Nimi oli Drive Club PSN+ Edition, eli kyseessä saattaa olla vain laajennettu demo.
Tuo Plus-jäsenille heti konsolin julkaisupäivänä tarjottava versio sisältää kaikki pelin ominaisuudet, mutta rajoitetun auto- ja ratavalikoiman.

The PS Plus edition of DriveClub, revealed yesterday, will – according to Evolution – be the full version of the game in terms of features and mechanics.

However, it will launch with a cut-back number of tracks and cars.

This’ll mean that players will be immediately able to jump into the game, form clubs and compete online.
Luokitteleeko sen sitten "laajennetuksi demoksi" vai miksi, on lähinnä näkökantakysymys.

Lähde: The Sixth Axis
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ilmeisesti Microsoftin olis pitänyt tulla kädestä pitäen opettamaan Googlen käyttö ja esim. Livegamersin tai xbox.comin etsiminen (kummastakin paikasta löytyy helpolla Xbox Supportin numero)?

Muistellaan miten asiakaspalvelu oli aluksi vain englanniksi. Myöhemmin sai asioida virolaisen, suomea vain auttavasti ymmärtävän henkilön kanssa. Kyllä tämä on ollut Microsoftilta ihan tietoista politiikkaa.

Aiheesta löytyy oma viestiketjukin: http://www.konsolifin.net/bbs/pelialaan-liittyva-keskustelu/17115-lopettaa-liven-tilaus.html
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Itse tuossa päädyin lataamaan useiden muiden tavoin Last of Us -pelin Storesta, en minä sitä pysty myymään eteenpäin. Tottakai se on tulevaisuus, sanottiin aihoista mitä sanottiin.

Minulla on taas The Last Of Us -pelistä ihan ehta pelilevy. Ja siis pystyin valitsemaan itselle sopivan vaihtoehdon fyysisen levyn ja digitaalisen jakelun välillä. Ja pystyn käsittääkseni jatkamaan tätä myös PS4:n kohdalla. Tässä on se pointti mitä toistellaan.

Ilmeisesti ollaan jo nyt tilanteessa jossa puhutaan aiheesta ja aiheen vierestä samaan aikaan, mutta vielä kerran niin selkästi kuin mahdollista: Kukaan (tai ainakin hyvin harva) ei enää tässä vaiheessa "vastusta" digitaalista pelijakelua. Ketään ei haittaa että The Last Of Us (tai mikä tahansa peli) on saatavana myös digitaalisesti. Digitaalisuudessa on paljon hyviä puolia. Digitaalisuus on tullut muodossa jos toisessa jäädäkseen.

Tämä kaikki on ok niin kauan kuin kuluttajille annetaan vapaus valita ("isojen" AAA-pelien suhteen) fyysisen ja digitaalisuuden välillä - kuten on annettu tähänkin asti ja mitä perinnettä ainakin Sony tuntuu jatkavan vielä seuraavan sukupolven. Kuluttajana minulla on vielä valta valita ja Sony tietää että ainakin sen asiakkaat arvostavat tätä valintaa.

Sinä päivänä kun tämä "tarjotaan kuluttajille SEKÄ fyysinen ETTÄ digitaalinen vaihtoehto" -bisnesmalli ei enää jostain syystä toimi, niin sinä päivänä myös Sony muuttaa strategiaansa ja kuka tietää, ehkä se luopuu kokonaan levyistä tms.

Minä en aidosti ymmärrä mistä osa teistä oikein vääntää ja ketä vastaan te taistelette tässä "fyysinen vs digitaalinen" -taistossa? Fyysinen levy ei nyt kuollut tässä sukupolvessa (ainakaan Sonyn tapauksessa, ja Microsoftillakin on vielä ne asennuslevyt), siitä nyt vain täytyy päästä yli. Kuluttajat nyt sitten osaltaan päättävät sen kellä se paras bisnesmalli lopulta on.

Itse kun olen tässä näitä tulevia konsolivaihtoehtoja makustellut, olen tullut siihen tulokseen, että vanhat taiat kuitenkin ratkaisevat. Kaikista uusista ominaisuuksista ja kohuista huolimatta on pakko ostaa se laite, jonka pelit miellyttävät. Jos haluan Haloa ja Quantum Breakia pelata, on vain yksinkertaisesti pakko hankkia Xbox One. Näin se maailma pyörii.

Yksinkertaista viisautta sinänsä tässä. Jos tosiaan haluaa sen uuden Halon, niin sitten on hankittava Xbox One*. Jos taas haluaa sen uuden Unchartedin, niin on ostettava PS4. Ja Mariot saa Nintendon konsoleilla.

Sitä en tiedä miten paljon yksittäiset pelit vaikuttavat sen "massan" ostokäyttäymiseen, mutta ns. vanhoille faneille näillä voi olla isokin merkitys. Ja paljon on merkitystä ihan sillä konsolin merkillä myös, meitä merkkiuskollisia on yllättävän paljon.

(*=Heh, tai ehkei sentään... Halo to hit Windows 8 and Windows Phone 8 in July | Microsoft - CNET News )
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ilmeisesti Microsoftin olis pitänyt tulla kädestä pitäen opettamaan Googlen käyttö ja esim. Livegamersin tai xbox.comin etsiminen (kummastakin paikasta löytyy helpolla Xbox Supportin numero)?

Ensinnäkään numeroa ei löytynyt mistään helposti. Kaiken lisäksi miksi minun pitää etsiä jokin numero googlella kun järkevin tapa olisi ollut antaa mahdollisuus peruuttaa esimerkiksi xboxin kautta tyyliin "Lopeta live-tilaus".

"So many fanboys, so few bullets"
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ja mikä vielä närästää x1:ssä... kuuloke-mikki liitäntä ohjaimessa, ei voi olla muuta kuin typerä ahneus muuttaa se joksikin "hyper speed" linkiksi. Selitellään että tarjoaa parempaa äänenlaatua, niinkuin se entinen ei sitä voisi tarjota, äänenlaatu kulkee ohjaimelle kuitenkin "täydellisenä".
X1 ostaja joutuu siis väkisin ostamaan jonkun erikois kuuloke mikin että homma toimisi ja ei varmaan kympillä irtoa (vrt. ilmaiset kuulokkeet x360 paketeissa)

Ihan turha vedota siihen että pakko-kinect2:ssa on mikrofonit, chatti äänet pelin äänien seassa on jotain sontaa mikä pitäisi kieltää lailla. Tähän liittyen, kuten kinect1 niin tuskimpa kinect2 tarjoaa sen verran laadukasta mikkiä että puhe ja puhetunnistus toimii normaali äänen voimakkuudella normi olohuone etäisyydeltä (3.5-4m)

Daily rant part 1 :)
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ihan turha vedota siihen että pakko-kinect2:ssa on mikrofonit, chatti äänet pelin äänien seassa on jotain sontaa mikä pitäisi kieltää lailla. Tähän liittyen, kuten kinect1 niin tuskimpa kinect2 tarjoaa sen verran laadukasta mikkiä että puhe ja puhetunnistus toimii normaali äänen voimakkuudella normi olohuone etäisyydeltä (3.5-4m)

Daily rant part 1 :)

Jo nykyisellä kinectillä pystyy keskustelemaan ihan toimivasti xbox partyssa olohuone etäisyyksillä. En näe mitään syytä etteikö seuraava malli tekisi sitä vielä paremmin.

Ei se tietenkään silti mikkiä korvaa.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Nimi oli Drive Club PSN+ Edition, eli kyseessä saattaa olla vain laajennettu demo.

PSN+ jäsenet saavat jo nyt ihan AAA luokan pelejä. Mass effect 3 ja hitman absolution esim. Niin se että PS4 kohdalla Sony alkaisi jakamaan jotain laajennettuja demoja, niin ei siinä olisi mitään järkeä!
Itse olen plus jäsenyydestä saanut moninkertaisesti rahoilleni vastinetta.

Kovalevyn tila vaan hupenee nopeasti ahkeralla lataajalla. Voin jo kuvitella sitä valituksen määrää kun
Xbox One omistajat tuskailevat että jatkuvasti joutuu poistamaan pelejä että uusia mahtuu tilalle. Ja uuden
Sukupolven pelit voivat helposti viedä sen 50gigaa kipale, niin siinä ei 500gigaa kauan riitä. PS4 kohdalla ei
Ihan yhtä suurta ongelmaa ole kun se ei pakota asentamaan koko peliä levyltä kovolle
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Jo nykyisellä kinectillä pystyy keskustelemaan ihan toimivasti xbox partyssa olohuone etäisyyksillä. En näe mitään syytä etteikö seuraava malli tekisi sitä vielä paremmin.

Ei se tietenkään silti mikkiä korvaa.

No mun mielestä ei pysty... olen kokeillut ja säätänyt ja vaikka mitä niin äänenlaatu on vaimeaa ja huomattavasti heikompaa laadultaan kuin samalla äänen voimakkuudella "ilmaiseen" mikrofoniin.
Äänikomennot toimii samoin vain ääntä korottamalla verrattuna normaali keskusteluääneen. (Forza4 ja jenkkitilillä kokeilu dashboardissa).
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Kovalevyn tila vaan hupenee nopeasti ahkeralla lataajalla. Voin jo kuvitella sitä valituksen määrää kun
Xbox One omistajat tuskailevat että jatkuvasti joutuu poistamaan pelejä että uusia mahtuu tilalle.

No en mä näe tuota ongelmana. Ei niitä pelejä ole pakko hillota siellä kovalevyllä. Kenellä edes on 10 peliä pyörityksessä samaan aikaan? Mulla on 360:llä korkeintaan pari peliä jatkuvasti asennettuna ja nekin ovat jotain moninpelipainotteisia. Yksinpelien asennuksen poistan, kun peli on läpäisty. Pelin saa aina asennettua uudestaan, jos tekee mieli pelata lisää. Harvoinpa näin kuitenkaan käy.

Mulla on toistaiseksi riittänyt PS3:ssa ihan hyvin 320 gigainen kovo Plus-peleille. Poistan kyllä pelit heti kun ne on läpäisty. Ja jos tulisi ongelmaa tilan kanssa niin voi ne pelit käydä lunastamassa latauslistalle ja laittaa lataukseen vaikka parin kuukauden päästä, kun kovolla on taas tilaa.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

PSN+ jäsenet saavat jo nyt ihan AAA luokan pelejä. Mass effect 3 ja hitman absolution esim. Niin se että PS4 kohdalla Sony alkaisi jakamaan jotain laajennettuja demoja, niin ei siinä olisi mitään järkeä!
Itse olen plus jäsenyydestä saanut moninkertaisesti rahoilleni vastinetta.


Mä en usko että PS4:lla sais PS+ palvelusta joka kuukausi kunnon PS4 pelejä, no way jose :) Ehkä PS2 ja PS3 pelejä sieltä voi alkaa tippumaan, ja sitten noin 6-7 vuoden päästä jotain valikoituja PS4 julkaisupelejä ehkä. Julkaisussahan sen sitten näkee, tosin mieti sitä tappion määrää kun studio tekee pelin, maksaa sen tekemisestä ihan simona, ja sitten antaa sen ilmaiseksi PS+ :ssa

Edit:

Luin pleikkarifoorumilta että ne pelit mitä PS4:lle voi ladata ps+ palvelusta on indie-pelejä, sieltä on julkaisuks tulossa Outlast, Don't Starve ja Secret Poncho, sekä tietty toi Drive Club PS+ edition. Eli ei nyt ainakaan alkuun mitään aitoja PS4-pelejä kuten KillZone yms.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Voin jo kuvitella sitä valituksen määrää kun
Xbox One omistajat tuskailevat että jatkuvasti joutuu poistamaan pelejä että uusia mahtuu tilalle.
No jos Microsoft ei muuta kovinkaan paljoa toimintaa x360:n toiminnasta, niin nopeastihan ja ennen kaikkea helposti sieltä bitit valuvat takaisin, ja pelit kun saa ladata (netistä tai levyltä) äärettömän monta kertaa uudelleen, jos ne poistaa koneelta. En näe tätä ongelmana. Esim. nykyään olen siirtynyt ps3:lla pelkästään heidän selainkauppaansa, koska konsolilla käytettävä kauppa on... noh... käyttökelvoton.

Itsellä se jatkui ihan automaattisesti minulta lupaa kysymättä, ihan niin kuin muillakin. Numero ei ollut selvästi esillä mutta kuulemma takuuhuolto toimi.
No nyt kun mainitsit, niin hommahan taisi jokunen vuosi sitten muuttua juuri Suomessa sellaiseksi, että palvelu piti saada helpommin irtisanottavaksi, kuitenkaan ihan lähiaikoina tämä ei tapahtunut. Lisäksi palvelun uusimisesta toimitettiin sähköposti-ilmoitus useita päiviä aikaisemmin, ennen kuin palvelu uusittiin.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Minä luulin, että Live toimii samalla lailla kuin PS Plus. Eli palvelu disabloituu, kun esim. vuodeksi hommattu jäsenyys tulee täyteen, tai että siellä vähintään olisi jokin OFF -nappula. Ilmeisesti se ei ole ihan noin helppoa.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Varmaan hölmö kysymys mutta jos joku osais vastata,

Eli luin yheltä foorumilta että jotkut laittaa xbox 360 kiinni xbox one:een hdmi-piuhalla sitten kun sen konsolin saavat. Mutta mulle ei käynyt selväksi että miksi? Mitä tälläinen ketjuttaminen tekee?
 
PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Minä luulin, että Live toimii samalla lailla kuin PS Plus. Eli palvelu disabloituu, kun esim. vuodeksi hommattu jäsenyys tulee täyteen. Ilmeisesti se ei ole ihan noin helppoa.
Periaatteessa se meneekin noin, mutta nämä "maksuttomat" Games On Demand -pelit muodostavat sen poikkeuksen sääntöön.

Mutta korostetaan taas, että noita pysyvästi omaksi jääviä X360-pelejä jaetaan vain marraskuuhun eli Xbox Onen julkaisuun asti. Siitä ei ole annettu mitään virallista tietoa, tuleeko tuon jälkeen käytäntö jatkumaan ja jos jatkuu, millä alustalla, kuinka monella pelillä ja millaisilla käyttöoikeuksilla.

Joka tapauksessa tässä on Fable III mukaan lukien 11 boksipeliä tulossa. En siis todellakaan valita, vaikka kaikki kolme tähän mennessä ilmoitettua lahjapeliä hyllyssä ovatkin olleet vuosikausia fyysisinä.

Mitä tälläinen ketjuttaminen tekee?
Tuon ketjutuksen etuja ei ole varsinaisesti kai kerrottukaan. X360:ssä on vain HDMI v1.2, eli siinä ei ole edes minkäänlaista datan paluukanavaa. Konsolien välinen datan välitys kulkisi siis verkkoyhteyden kautta, joka taas voi esimerkiksi upload-kaistan hitauden takia asettaa omia rajoituksiaan sille, mitä konsolit toisilleen juttelisivat.

Käytännössä mieleen tulee se, että boksipelejä pelatessa voisi Xbox Onen käyttöliittymän kautta tarjota esim. selaimen tai Skypen pelin aikana. Mutta koska X360-peliä pelataan kuitenkin X360-ohjaimella, pitäisi nuo Onen mahdollistamat lisätoiminnot huitoa (tai huutaa) esiin Kinectin avulla.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Minä luulin, että Live toimii samalla lailla kuin PS Plus. Eli palvelu disabloituu, kun esim. vuodeksi hommattu jäsenyys tulee täyteen, tai että siellä vähintään olisi jokin OFF -nappula. Ilmeisesti se ei ole ihan noin helppoa.

Mitä tarkoitat tällä? PSN+ tarjoaa pelejä vuokralle, joten kun jäsenyys ei ole voimassa, ei pelejä pelailla. Jatkossa myöskään nettipelaaminen ei jatku sopparin stopattua. Live Goldin olennaisin asia on ollut nettipelaaminen, jota et pysty harrastamaan ilman maksullista Goldia. Nyttemmin mukaan tulleet pelit eivät ole vuokralle, vaan omaksi. Eli kun soppari loppuu, pelit jää.

EDIT: Hidas.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Mitä tarkoitat tällä? PSN+ tarjoaa pelejä vuokralle, joten kun jäsenyys ei ole voimassa, ei pelejä pelailla. Jatkossa myöskään nettipelaaminen ei jatku sopparin stopattua. Live Goldin olennaisin asia on ollut nettipelaaminen, jota et pysty harrastamaan ilman maksullista Goldia. Nyttemmin mukaan tulleet pelit eivät ole vuokralle, vaan omaksi. Eli kun soppari loppuu, pelit jää.

EDIT: Hidas.

Kumpikin teistä(Avanto&Tontsa) käsitti koko viestini sisällön väärin. Viittasin yhden kommentoijan mainintaan Liven irtisanomisen hankaloitumisesta, EN pelipalveluun.

Onko lienee käyttäjä sitten laittanut jonkin luottokorttiin sidotun ketjutilauksen, jossa jäsenyys jatkuu automaattisesti uudestaan. En tiedä. Luulisi kai kuitenkin tuollekin löytyvän parempi irtisanomiskeino, kuin asiakaspalveluun soitto. Esim. sellainen "lopeta Liven tilaus" -nappula.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

PSN+ jäsenet saavat jo nyt ihan AAA luokan pelejä. Mass effect 3 ja hitman absolution esim. Niin se että PS4 kohdalla Sony alkaisi jakamaan jotain laajennettuja demoja, niin ei siinä olisi mitään järkeä!

En tiedä onko siinä järkeä, mutta noin se kuitenkin on. Plussapelienkin ideana on saada tilaajat ostamaan 'ilmaisen' pelin oheen lisäsisältöä, ja juuri tuolla rajoitetulla "PS+ Edition"-mallillahan se käy sutjakasti.

We previously let you know about the details of DriveClub PS+ Edition, which will be available at launch as the first free PS4 game for PlayStation Plus subscribers (as in everyone who wants to go online). It will be a watered down version of the full game, sporting fewer cars and fewer tracks, but still maintaining all of the online features.

There was plenty of speculation regarding how people could get the full version of the game and now, based on a Twitter interaction with Shuhei Yoshida, we have confirmation that PlayStation Plus subscribers will be able to upgrade to the full game at a discounted price.
http://www.playstationlifestyle.net/2013/06/13/driveclub/

Kovalevyn tila vaan hupenee nopeasti ahkeralla lataajalla. Voin jo kuvitella sitä valituksen määrää kun Xbox One omistajat tuskailevat että jatkuvasti joutuu poistamaan pelejä että uusia mahtuu tilalle.

Enemmänhän Yxboxilla saa tavaraa asennettua kiintolevylle. Mukana toimitettava sisäinen kiintolevy on kummassakin konsolissa 500-gigainen. Plegellä sisäinen kiintolevy on vaihdettavissa, mutta vielä ei ole varmuutta siitä, mikä on suurin tuettu levyn koko sen paremmin fyysisiltä mitoiltaan kuin kapasiteetiltaan. Tällä hetkellä suurimmat 2,5 tuuman ja 9,5 millin levyt ovat 2-teraisia. (PS3:n BIOS ei kuitenkaan tunnista kuin korkeintaan 1 teran levyn, ja sellaisenkin käyttäminen saattaa aiheuttaa ongelmia firmispäivityksen kanssa. PS4:llä suurin mahdollinen levytila on toivon mukaan huimasti isompi lukema, mutta tästä ei ole vielä vahvistettua tietoa.)

Yxboxilla pystyy käyttämään myös ulkoista levyä samalla lailla kuin sisäistäkin. Yxboxiin oheen voi siis tuupata vaikka 16-teraisen NAS-aseman. Ja jos sekin täyttyy, sitä voi täydentää toisella vastaavalla ulkoisella levyllä ilman että joutuisi poistelemaan asennuksia tai latailemaan pelejä uudestaan.

Penello confirmed that the USB 3.0 port is there for external storage, which can be used for everything the internal storage can be used for. That includes game installs and downloads. So, don't fret: adding storage will be just as easy as ever.
http://www.engadget.com/2013/05/21/xbox-one-hard-drive/

Luulisi kai kuitenkin tuollekin löytyvän parempi irtisanomiskeino, kuin asiakaspalveluun soitto. Esim. sellainen "lopeta Liven tilaus" -nappula.

Täältä löytyy suomenkielinen virallinen ohje, miten Live-tilauksen automaattinen uusiminen poistetaan käytöstä ihan selaimella, ilman että tarvitsee ottaa yhteyttä asiakaspalveluun:
http://support.xbox.com/fi-FI/billing-and-subscriptions/subscription-management/cancel-xbox-live-gold-subscription
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Onko lienee käyttäjä sitten laittanut jonkin luottokorttiin sidotun ketjutilauksen, jossa jäsenyys jatkuu automaattisesti uudestaan. En tiedä. Luulisi kai kuitenkin tuollekin löytyvän parempi irtisanomiskeino, kuin asiakaspalveluun soitto.
Se Liven "ongelma" oli siinä, että luottokorttitietoja ei saanut pois, jos viimeisin Live-aikatilaus oli sillä maksettu. Käytännössä siis jos unohti perua jäsenyyden jatkamisen, korttia veloitettiin kulta-ajan päätyttyä. Ja joillain (Paavi mukaan lukien) taisi joskus jopa käydä niin, että lisää kultaa höylättiin kortilta, vaikka automaattinen jatko oli otettu pois päältä.

Korttitiedot sai kuitenkin pois kesken kaiken muutenkin kuin asiakaspalveluun soittamalla. Riitti, että lunasti lisäaikaa koodilla.

Mutta nämä kaikki ovat menneen talven asioita, ja Liven käytännöt ovat sittemmin muuttuneet. Joten mielestäni on taas kerran turha spekuloida Onen Liveä jollain takavuosien Live-hankaluuksilla.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Mutta nämä kaikki ovat menneen talven asioita, ja Liven käytännöt ovat sittemmin muuttuneet. Joten mielestäni on taas kerran turha spekuloida Onen Liveä jollain takavuosien Live-hankaluuksilla.

Enpä minä tässä nyt mitään spekulointia halunnut harrastaa. Kunhan päästä paremmin kartalle. On muutenkin kovin pitkä aika siitä, kun tässä talossa Xbox ja Xbox 360 vielä asusteli. Koskaan en käyttänyt Liveä ja vasta äsken huomasin, että joillain oli ollut ongelmia sen kanssa.

Mukava tietää, että asiat on hyvässä kunnossa. Erityisen mukavaa olisi, jos Xbox Onen Live muuttuisi PS+ kaltaiseksi systeemiksi.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Onko lienee käyttäjä sitten laittanut jonkin luottokorttiin sidotun ketjutilauksen, jossa jäsenyys jatkuu automaattisesti uudestaan. En tiedä. Luulisi kai kuitenkin tuollekin löytyvän parempi irtisanomiskeino, kuin asiakaspalveluun soitto. Esim. sellainen "lopeta Liven tilaus" -nappula.
Sille on sellainen nappula! Sitä ei ollut ~5 vuotta sitten, mutta se on! Ja Live Goldin irtisanominen on nykyään ihan yksinkertaista! Ilman irtisanomista se jatkuu automaattisesti!

edit:
noniin, asia tulikin selvitettyä jo useamman henkilön toimesta
 
Ylös Bottom