Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Päivän kysymys: Haluaisitko maksaa 80 euroa EA:n pelistä?
http://www.techradar.com/news/gaming/consoles/ea-ups-prices-on-its-ps4-and-xbox-one-games-1164958

http://www.v2.fi/uutiset/pelit/18366/EA-nostaa-pelien-hintoja/


Sitten vähän enemmän infoa Kinectistä:
Kinect costs "almost as much" as Xbox One to make, says dev | GamesIndustry International

Näyttäisi myös siltä, että joillakin Xbox Onen yksinoikeus -pelien tekijöillä voi olla edessä joltain osin kivulias taival saada ihmiset kiinnostumaan itse konsolista, jonka pelitarjonta ei sinänsä näytä huonolta, mutta aikaisemmat sekoilut ovat luoneet masiinaa ja Microsoftia kohtaan jonkin verran epäluottamusta:
http://www.v2.fi/uutiset/pelit/18365/Killer-Instinctia-esiteltiin-yleiso-buuasi-Xbox-Onelle/

Tässä tapauksessa epäilen vahvasti kuitenkin olevan kyseessä aivan toinen syy. Nimittäin se, että uutta Killer Instincs:iä työstää tiimi, jonka pelien laatu on tunnettu (kauniisti sanottuna) niiden keskinkertaisuudesta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Niin no itsehän sen sanoit, enemmän tehoa ja vähemmän hintaa kuin boxissa, eiköhän se ole ihan hyvä suhde.
Tosin, nythän voidaan verrata tätä nykysukupolveen, jossa Microsoft myi konsolistaan myös karvalakkimalleja (esim. arcade, Live Gold yms.) ja Sony taas "valmista kokonaisuutta" (kiintolevy aina mukana, ilmainen netti). Nyt osat ovat hieman vaihtuneet, jossa Sonyn laitteeseen liiketunnistimista kiinnostuneilla hinta tulee nousemaan suurin piirtein Onen hintaluokkaan.

Niin mikä mättää? Ja käsittääkseni vain amerikan gamestop on lopettanut ennakkomyynnin niinkuin ilmeisesti boxiltakin.
Jep, joku mättää pahemman kerran, kun moni on siirtynyt boxilta pleikalle ja ennakkovarauksia tulikin odotettua enemmän.;)
Samaa itsekin uskon. Veikkaan, että konsolivalmistajat ovat ilmoittaneet, ettei voi ottaa enempää "tilauksia" vastaan ennakkomyyntiä varten, ettei tarvitse konsolinsa "jo varanneilla" myydä julkaisupäivänä ei-oota.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Virallista tietoa ei ole. Maaliskuussa Digitimes huhuili 16 miljoonasta PS4:stä vuoden loppuun mennessä.
Michael Pachterinkin hutiprosentti on aika suuri, mutta tuo mies veikkailee PS4:n ensimmäisen vuoden myynneiksi 12-15 miljoonaa Xbox Onen jäädessä 9-10 miltsiin.

Tuohan Pachterin ennustus siis tarkoittaa 12 kuukauden jaksoa julkistuksesta eteenpäin. Mä itse veikkaan että konsoleita on julkaisuun tehty muutama miljoona/valmistaja. Ongelmana on valmistuskapasiteetti joka muodostuu kahdesta asiasta:
1) Uusi laite josta ei ole pitkäaikaista kokemusta, on herkkä valmistuksen virheille. Ihan mikä tahansa elektroniikkatehdas ei onnistu tehtävässä.
2) Kokoonpanotehtaita high end laitteille ei ole joutokäynnillä joka nurkassa ja uusien yksiköiden pystyttäminen vie paljon aikaa ja rahaa.

Miettikää myös kuinka suuri määrä jo 5 miljoonaakin on. Jos nuo veikkaukset Sonyn kustannuspuolesta pitää paikkansa, 5 miljoonassa konsolissa seisoo 1.6 miljardia euroa rahaa. Jos tuo huhu 16 miljoonasta konsolista valmiina julkistukseen pitäisi paikkansa, Sonylla olisi varastossaan rahaa kiinni yli 5 miljardia euroa. Nykypäivänä minkä tahansa valmistajat pyrkivät elämään mahdollisimman paljon kädestä suuhun, jotta varastoon sidotun pääoman arvo olisi minimissään, 5 miljardin euron varasto pelkästään uudessa julkaistavassa laitteessa on täysin pöyristyttävä ajatus. Mikään pankki ei olisi antanut tuommoista lainaa, varsinkin kun 16 miljoonan konsolin valmistus olisi pitänyt suunnitella 1-3 vuotta etukäteen, paljon paljon aiemmin kuin konsolin julkistaminen tai 2013 E3 messut. Melkoinen uhkapeli pankeilla lähteä rahoittamaan moista joten korko olisi ollut aivan pilvissä.
Tästä päivästä eteenpäin on noin 120 päivää julkistukseen, 5 miljoonan määrällä se tarkoittaisi 41666 konsolia per päivä, 16 miljoonalla 133333. Jos oletusarvona on että valmistus aloitettaisiin tänään ja julkistuksessa olisi 16 miljoonaa konsolia valmiina, se tarkoittaisi että uusia PS4:ia työntyisi linjalta 1.5 kpl jokainen sekuntti, vuorokauden ympäri, 7 päivää viikossa, 30 päivää kuukaudessa.

Vinkkejä laitemääristä saa kun katsoo vanhoja konsolijulkistuksia, niin luku 16 miljoonaa konsolia on aika typerä huhu. PS3 myi 2 ekana päivänään ~600 000 kpl, X360 ilmeisesti aikalailla saman verran ja Wii vähän enemmän (en löytänyt noista tarkempia lukutietoja). Ja silti jokaisen osalta oli hyllyt tyhjänä joka paikassa. Rajallinen valmistuskapasiteetti on se suurin syy miksi konsolit julkaistaan eri maissa porrastetusti, tuo X1:n 21 maata taitaa googlesta tarkastamatta olevan aika iso day one luku konsolijulkistuksissa, en nyt muista miten PS4:n julkaisumaat menevät.

"The new console, which features a touchscreen controller, has obliterated the 4 week sales record of both Xbox 360 and PlayStation 3. In its first four weeks on sale, Nintendo have sold over 1.8 Million units"
(ehdin valitettavasti sulkea jo ton lähteen, mutta samoja lukuja näkyi monessa eri paikassa. Tuossa 1.8 miljoonan luvussa on mukana siis vielä kuukausi post launch -valmistuskapasiteettia.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Sonyn laitteeseen liiketunnistimista kiinnostuneilla hinta tulee nousemaan suurin piirtein Onen hintaluokkaan.

Toisaalta verkkopelaajan näkökulmasta headset tulee vain Sonyn mukana, joka taas lisää kustannuksia Microsoftin konsolilla. Tästä näkökulmasta hintaero pysyy suurinpiirtein samoissa, vaikka sen kameran siihen vielä paketin päälle hyllystä poimisi.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Tuohan Pachterin ennustus siis tarkoittaa 12 kuukauden jaksoa julkistuksesta eteenpäin.
Kyllä, juuri näin. Tuota yritin itsekin tarkoittaa "ensimmäisen vuoden myynneillä".

Mä itse veikkaan että konsoleita on julkaisuun tehty muutama miljoona/valmistaja.
Näinhän se käytännössä varmasti onkin. DigiTimesin toimitus on Taipeissa, Taiwanissa, joten voi olla, että uutinen on siellä käännetty englanniksi hieman väärin (ja on tarkoitettu nimenomaan ensimmäisen kokonaisen vuoden tilauksia). Taikka sitten siellä on Apple-huhujen tyyliin vedetty tarinaa kuuluisasta hatusta.

Vinkkejä laitemääristä saa kun katsoo vanhoja konsolijulkistuksia, niin luku 16 miljoonaa konsolia on aika typerä huhu. PS3 myi 2 ekana päivänään ~600 000 kpl, X360 ilmeisesti aikalailla saman verran ja Wii vähän enemmän (en löytänyt noista tarkempia lukutietoja).
Jos olisin malttanut lukea sen jo aiemmin linkkaamani Forbesin jutun ajatuksella, siellähän Pachter itsekin veikkailee julkaisuikkunaan ehtivän korkeintaan kolme miljoonaa laitetta, ja tuo volyymi jakaantuu sitten koko pallolle, ei pelkästään P-Amerikkaan.

But those numbers are for the first entire year at retail shelves. Pachter believes Sony and Microsoft will only have about 3 million consoles available worldwide for launch. PJ McNealy, analyst for Digital World Research, said that historically no console has sold more than 1 to 2 million units in North America in a launch window.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Toisaalta verkkopelaajan näkökulmasta headset tulee vain Sonyn mukana, joka taas lisää kustannuksia Microsoftin konsolilla. Tästä näkökulmasta hintaero pysyy suurinpiirtein samoissa, vaikka sen kameran siihen vielä paketin päälle hyllystä poimisi.

PS4:n mukana tuleva headset on lähinnä vitsi. Sehän on käytännössä kännyistä tuttu handsfree laite.
Veikkaan että suurin osa tulee ostamaan kunnon headsetin alta aikayksikön. Nisukin!
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

PS4:n mukana tuleva headset on lähinnä vitsi. Sehän käytännössä kännyistä tutuu handsfree laite.
Veikkaan että suurin osa tulee ostamaan kunnon headsetin alta aikayksikön.

Mukana tulevaa headsettia puollustaa juuri sen koko. Sujahtaa helposti lappujen alta korvaan.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Mukana tulevaa headsettia puollustaa juuri sen koko. Sujahtaa helposti lappujen alta korvaan.

Lappujen? Onko tässä nyt jotain härskiä kuuloke kuulokkeen päällä meininkä haettu? En itse kyllä keksi yhtäkään syytä miksi tekisin niin. Haittoja kyllä löytyy. Vai menikö multa nyt tämä juttu täysin ohi?...
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

PS4:n mukana tuleva headset on lähinnä vitsi. Sehän on käytännössä kännyistä tuttu handsfree laite.
Ja jos sekä mikin että kuulokeosan laatu on yhtä hyvä kuin Sonyn nappikuulokkeissa, riittää se meikulle - ja oletettavasti monelle muullekin verkossa hyvin kasuaalisti pelaavalle - erittäin hyvin. Tuommoinen yhden korvan nappimikki on riittävän pieni ja kätevä, mutta pysyy silti tarpeeksi hyvin paikoillaankin.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Tuommoinen yhden korvan nappimikki on riittävän pieni ja kätevä, mutta pysyy silti tarpeeksi hyvin paikoillaankin.

Itse kammoksun korviin survottavia mikkihärveleitä. Ehdoton vaatimus on että kuulen peliäänet ja puheen samalla, toivottavasti mahdollista...
Tähän asti olen siis pelaillut ihan vain mikillä pelkästää. Puheet ja peliäänet kuuluvat joko kotiteatterista tai kuulokkeista. Tuntuisi ikävältä rajoittaa peliääniä vain sen vuoksi että kuulen kaverin tuhisevan ja röyhtäilevän mikkiin.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ehdoton vaatimus on että kuulen peliäänet ja puheen samalla, toivottavasti mahdollista... Tähän asti olen siis pelaillut ihan vain mikillä pelkästää. Puheet ja peliäänet kuuluvat joko kotiteatterista tai kuulokkeista.
Tuosta ohjaimen liitännästä kulkee vain äänikeskustelu, ei peliääniä lainkaan. Eli nappi korvassa voi peliäänet kuunnella juurikin sieltä kotiteatterista (tai telkkarista). Tai vaihtoehtoisesti voi käyttää sen verran isoja kuppikuulokkeita, että tuo nappimikki mahtuu niiden alle.

Täyttä varmuutta asiasta ei ole, mutta oletettavasti (ja ennen kaikkea toivottavasti) Sonyn oma Stereo Wireless Headset (ja sen Pulse Edition) toimivat myös PS4:ssä, jolloin peli- ja keskusteluäänet saa yksistä ja samoista langattomista kuulokkeista.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Vaikea nähdä miten Microsoft aikoo USA/UK:n ulkopuolella pitää kiinni nykyisistä hinnoistaan muutamaa kuukautta kauemmin jos tarkoitus on kilpailla toimitusmäärissä. PS3 hintapreemio ja vuoden myöhäisempi julkaisu: toimitusmäärät maailmanlaajuisesti tasan vaikka USA/UK ero on melkein 20 miljoonaa Microsoftin hyväksi.

Onko Microsoft valmis ottaamaan muutaman miljardin alaskirjauksen jotta saadaan myytä 20miljoonaa konsolia $100 halvemmalla..
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Toisaalta verkkopelaajan näkökulmasta headset tulee vain Sonyn mukana, joka taas lisää kustannuksia Microsoftin konsolilla. Tästä näkökulmasta hintaero pysyy suurinpiirtein samoissa, vaikka sen kameran siihen vielä paketin päälle hyllystä poimisi.

Mä en aikuisten oikeasti tiedä kumpi on "tosipelaajan" kannalta huonompi vaihtoehto, PS4:n nappikuulokemikki vai X1:n Kinect (toimii siis mikkinä ja kuulokkeena toimii telkkarin kaiutin). Kumpikin varmasti sopii 'hienosti' kasuaalipelaajalle, mutta itse jättäisin ennemmin pelaamatta. Mutta huvittavaa että pidät sitä Sonyn 0.2 euron rämpettä kilpailuetuna. Mulla on vastaavia kuulokkeita jossain laatikon pohjalla jo yli 20kpl, niitä kun tuppaa tuleen ihan jokaikisen elektroniikkavempeleen mukana mikä millään tavalla liittyy äänen tuottamiseen, vaikka itse vempele olisi maksanu 2 euroa.

Onneksi Turtle Beach on MS:n virallinen yhteistyökumppani headsettejä tehtäessä X1:lle, niin vielä elää toivo että XP500 luurit saa toimimaan pelkällä dongelin vaihdolla. Pessimisti varmaankin veikkaisi että maksattavat uudet 300 euron luurit, mutta ei kai ne ny sentään semmosta...
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Miksi ihmiset kirjoittelevat verkkoon kuin kauhea asia verkko on pelaamisen kannalta?

Kuten sanoin, pelien mukana on jo pitkän aikaa tullut päivityksiä, joten miksei Forzankin kohdalla.

Helpottaisi pelaamisen aloittamista. Eikä se verkko ole kaikkialla yhtä vakaa, kuin Suomessa.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Kuten sanoin, pelien mukana on jo pitkän aikaa tullut päivityksiä, joten miksei Forzankin kohdalla.

Ehkä siksi koska oletusarvo oli alunperin että kaikki olisivat verkossa. On tarkoitus että AI:t oppisivat ajan myötä kehittymään ja offline -pakko yleisön pyynnöstä tuli aika myöhään.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Vähän hassu idea. Tuon voisi helposti laittaa levylle.

Eihän voisi. Koko homman idea on antaa kehittäjille lisää aikaa. Kun levyjen on mentävä jo painoon, niin kehittäjät voivat vielä jatkaa sisällön luomista ja antaa se sitten DLC:nä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Eihän voisi. Koko homman idea on antaa kehittäjille lisää aikaa. Kun levyjen on mentävä jo painoon, niin kehittäjät voivat vielä jatkaa sisällön luomista ja antaa se sitten DLC:nä.

Vertaa GT6, mutta ongelma ilmaantuu jostain syystä vain boxin puolella.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Eihän voisi. Koko homman idea on antaa kehittäjille lisää aikaa. Kun levyjen on mentävä jo painoon, niin kehittäjät voivat vielä jatkaa sisällön luomista ja antaa se sitten DLC:nä.

Kyllä voisi. Tarkoitin nimen omaan uutisessa mainittua päivitystä, jota ilman Forza 5 ei oikein pelitä.

jwp: Sama ongelma GT6? Eli sitä ei voi pelata ilman päivitystä?
 
Ylös Bottom