Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Siinä vaiheessa kun vaihdat 60fps pelin jälkeen 30 fps peliin. Selittää myös miksi pc pelaajat ei juuri konsoleista innostu. Multiplättereissähän tämä näkyy, ei yksinoikeuksissa.

Kun silmä tottuu 60fps:ään, alemmat fps:sät pistävät enemmän silmään.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Mä taas mietin, missä vaiheessa ruudunpäivityksestä tuli tärkein asia pelaamisessa...

Uuden konsolisukupolven odottaa näkyvän heti pelien ulosannissa. Ruudunpäivitys ja täysi teräväpiirto ovat juuri näitä seikkoja joihin silmä ensimmäisenä tarttuu. Haetaan samanlaista wau-efektiä kuin tapahtui edellisellä kerralla siirryttäessä SD:stä HD:n. Ero oli merkittävä ja riittii early-adoptorin puollustuspuheeksi. Tänään tälläistä efektiä ei heti syöksy esille samalla tavalla, vaikka se sitä kyllä tekee mm. Killzonen kohdalla.

Eikä se ole pelkkä 1080p/60 fps, kyllä sieltä pitää löytyä uudenlaista valon käyttöä ja runsaasti kaikenlaisia partikkelia rullaamassa ympäristössä. Television paneelin koko on pompannut sinne 50" kokoluokkaan, jo tämä yksin asettaa haasteita nextgenille todistaa olemassaolon oikeutuksensa meille puolentoista metrin päästä pelaaville. Yksinkertaisesti kaiken pitää vain olla parempaa kuin edellisessä polvessa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Siinä vaiheessa kun vaihdat 60fps pelin jälkeen 30 fps peliin. Selittää myös miksi pc pelaajat ei juuri konsoleista innostu. Multiplättereissähän tämä näkyy, ei yksinoikeuksissa.

Kun silmä tottuu 60fps:ään, alemmat fps:sät pistävät enemmän silmään.

Minun mielestä tällaisilla ihmisillä on päässä vikaa jos ei pysty sietää 30 FPS:ää. En käyttäisi niin laajaa sanaa kuin PC-pelaajat. Itse olen yksi niistä eikä 30 FPS tunnu missään.
Ne jotka PC-puolella eivät kiinnostu ovat niitä PC-elitistejä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Kyllähän noissa FPS-lukujen ja resoluutioin syynäämisissä jotain ideaa on. Puhun nyt eilen julkaistusta Tomb Raiderista, jonka pelasin kahdesta PS3lla lävitse ja aloitin eilen PS4llä uudelleen. Kyllähän tuo sukupolvien välinen FPS ja resoluutioero on niin selkeä, että ymmärtää tuollaiset 60 vs 30 ja 1080 vs 720 näkemykset ihan täysin. Peli voi olla hyvä ja nautinnollinen niin 720/30fps kuin myös 1080/60 fps, mutta kyllähän se ihan selvää on, että mieluummin sitä tuolla 1080/60-asetuksella pelaa, jos vaan mahdollista.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Kyllähän noissa FPS-lukujen ja resoluutioin syynäämisissä jotain ideaa on. Puhun nyt eilen julkaistusta Tomb Raiderista, jonka pelasin kahdesta PS3lla lävitse ja aloitin eilen PS4llä uudelleen. Kyllähän tuo sukupolvien välinen FPS ja resoluutioero on niin selkeä, että ymmärtää tuollaiset 60 vs 30 ja 1080 vs 720 näkemykset ihan täysin. Peli voi olla hyvä ja nautinnollinen niin 720/30fps kuin myös 1080/60 fps, mutta kyllähän se ihan selvää on, että mieluummin sitä tuolla 1080/60-asetuksella pelaa, jos vaan mahdollista.

Mutta sehän ei ole koko ajan lähelläkään tuota 60:tä.
Heiluu aika alhaalla välillä. Itse ainakin valitsen tasaisen 30fps, kuin ees taas vatkaavan 60fps.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Mutta sehän ei ole koko ajan lähelläkään tuota 60:tä.
Heiluu aika alhaalla välillä. Itse ainakin valitsen tasaisen 30fps, kuin ees taas vatkaavan 60fps.

Varmasti kovimmissa toimintakohtauksissa tulee droppeja, mutta muuten kyllä alun perusteella tuntuu niin sulavalta ja terävältä, että tuli tämän sukupolven ensimmäinen "ohoh-damn!"-fiilis. Mieluummin itse pelaan kyllä näin, että suurimmalta osalta ollaan 60 fps ja välillä tiputaan alemmas, kuin perus 30 fps. Varsinkin, kun nyt olen päässyt molempien sukupolvien versioita kokeilemaan. Tietysti jokaisella on omat mieltymyksensä, enkä väitä ollenkaan, että omani olisi ainoa oikea...
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Mutta sehän ei ole koko ajan lähelläkään tuota 60:tä.
Heiluu aika alhaalla välillä. Itse ainakin valitsen tasaisen 30fps, kuin ees taas vatkaavan 60fps.

Kun ei se 30fps kään ole tasainen...
;)
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Jos tässä viitataan Tomb Raiderin X1 versioon, niin fps kylläkin heiluu 18-30fps välillä.
Varmaankin, mutta keskiarvo sijoittuu ihan testien perusteella tuonne 29 hujakoille
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

mikä ihme siin on niin vaikeaa ymmärtää että ps4 on huomattavasti tehokkaampi kuin X1 joha sen näkee speksuist..tosin minulle se on edelleenkin aivan sama vaikka ps4 pyöris 20fps :D
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Pitäisi siis ilmeisesti uskoa boxaajia jotka vinkuivat taannoin 2-3 fps:n eroista mutta nyt 30 fps:n ero ei tunnukaan missään. :D
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Siinä vaiheessa kun vaihdat 60fps pelin jälkeen 30 fps peliin. Selittää myös miksi pc pelaajat ei juuri konsoleista innostu. Multiplättereissähän tämä näkyy, ei yksinoikeuksissa.

Kun silmä tottuu 60fps:ään, alemmat fps:sät pistävät enemmän silmään.

Kyllä mä olen tässä aika monta tuntia tahkonnut tuota Super Mario 3D Worldia, joka pyörii vaivatta 60fps, kuin myös Pikmin 3 ja a Link Between Worlds, mutta enpä voi sanoa, että mitenkään erityisemmin asiaan olisin huomiota kiinnittänyt. Lähinnä sitä miettii, että onko peli hauska, vai ei. Ehkä se 30fps hiukan pistää aluksi silmään siihen palatessa, mutta eipä mulla ole mitään ongelmaa sen kanssa. Lähinnä siinä vaiheessa alkaa häiritsemään peliä, kun ruudunpäivitys alkaa oikeasti pätkimään, niinkuin Wii U:n Mass Effect 3:n Citadelissa, mutta muuten eipä niin hirveästi väliä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Pitäisi siis ilmeisesti uskoa boxaajia jotka vinkuivat taannoin 2-3 fps:n eroista mutta nyt 30 fps:n ero ei tunnukaan missään. :D

Kannattaa uskoa pc-pelaajia. 60fps ero vaikuttaa erittäin paljon. 120fps vs 60fps.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Kannattaa uskoa pc-pelaajia. 60fps ero vaikuttaa erittäin paljon. 120fps vs 60fps.

Itse en ole kokenut 120 FPS:ää mutta en usko että sillä on erittäin paljon vaikutusta. Sama homma 30 vs 60 FPS:n kanssa. Vai enkö ole tarpeeksi PC-pelaaja jotta minun väitettä ei voisi uskoa?
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Siinä vaiheessa, kun sony teki konsolin, jossa multiplatat pyörii sulavammin ;)

Ei kyllä ne 2-5 fpsn erot tulivat tärkeäksi siinä kohtaa, kun niitä alettiin edellisen sukupolven aikaan PS3n ja X360n välillä syynäämään. Silloin ne olivat erittäin tärkeitä, ainakin silloin, jos ne olivat X360n version eduksi. Nyt erot ovat joissain tapauksissa toiseen suuntaan 51,X vs 29,X ja yhtäkkiä eroilla ei olekaan enää niin väliä...Takki on kääntynyt, vaikkei se ketään kiinnostakaan, ainakin joidenkin puheiden mukaan ;)
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Ei kyllä ne 2-5 fpsn erot tulivat tärkeäksi siinä kohtaa, kun niitä alettiin edellisen sukupolven aikaan PS3n ja X360n välillä syynäämään. Silloin ne olivat erittäin tärkeitä, ainakin silloin, jos ne olivat X360n version eduksi. Nyt erot ovat joissain tapauksissa toiseen suuntaan 51,X vs 29,X ja yhtäkkiä eroilla ei olekaan enää niin väliä...Takki on kääntynyt, vaikkei se ketään kiinnostakaan, ainakin joidenkin puheiden mukaan ;)

Itse en ole kokenut 120 FPS:ää mutta en usko että sillä on erittäin paljon vaikutusta. Sama homma 30 vs 60 FPS:n kanssa. Vai enkö ole tarpeeksi PC-pelaaja jotta minun väitettä ei voisi uskoa?

Kannattaa tosiaan muistaa, että olemme internetissä.

Näytä liitetiedosto 12294
 
Se on selvää että Xbox onessa ja PS4 on eroja jotka raudanpuolesta löytyy Sony:lta. Pelikaverini seurasivat enemmän uusien konsoleiden speksejä ja uutisia kuin minä. Oma fiilis oli alunperin Xboxin puolella ja kääntyi hiljalleen PS4:seen. PS4:n valitsemisen syy oli osimmoilleen ollut enemmän kiinni siitä minkä konsolin oma peliporukka ostaa kuin se minkä itse haluaa. Onneksi porukka päätti siirtyä Xbox maailmasta PS4:seen. Itse pidän siitä ehkä enemmän ja kun vielä ohjainkin on vihdoinkin hyvä myös pleikkarilla.

Jos kaverit olisivat valinneet Xbox onen niin pelaisin varmaan sillä nyt jos saisin sellaisen hankittua. Olisin edelleen tyytyväinen.

Ainut harmitus PS4:ssä on että oman suosikkipelin COD Ghosts karttapaketit tukevat paljon myöhemmin nykyiselle konsolille, ei voi mitään...
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Näytä liitetiedosto 12298 Vasen 60fps, oikea 30fps.
http://boallen.com/fps-compare.html

Meneehän tuo 30fps vielä, mutta kyllähän herran vuonna 2014 pitäisi 60 olla minimi. Onneksi uusi konsolisukupolvi on vasta aluillaan niin ei näistä tarvitse alkaa ahdistumaan. Vuoden pari päästä nähdään varmasti graafisesti kauniita pelejä 60fps:llä.
 
Ylös Bottom