Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Ei kyse ole siitä, mihin väreihin se pelimoottori puetaan, samat rajoitteet siinä silti on. Annetaan esimerkkejä esim MAG Engine mahdollisti ensimmäistä kertaa konsoleilla maailmassa 128 vs 128 ihmispelaajaa vastakkain. Peli tuli kolme vuotta sitten markkinoille ja vasta aivan viime hetkillä, ollaan edes PC puolella päästy tähän. En usko, että tuohon olisi päästy jo olemassa olevien pelimoottoreiden käyttämisellä.

Unreal Enginellä on tehty PC:llä MMO:ta yms. joten ei se moninpelin pelaajien määrä taida olla pelimoottorien rajoitus. MAG:ssa on pelkästään dedicated serverit eikö? (edit. tarkoitan siis domination-pelimuotoa varten joka vissiin oli se 256-pelaajan pelimuoto?) Luulen että asia on enemmänkin tuosta kiinni... Moninpelit jotka toimii p2p-periaatteella luonnollisesti tukevat vähemmän pelaajia.

PC:llä oli jo kymmenen vuotta sitten pelejä joissa oli mahdollista olla massiivinen määrä pelaajia kerralla. Esimerkiksi Planetsidessä rajoitus taisi olla 133 vs 133 vs 133 eli yhteensä 399 pelaajaa per mappi.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Tuohon konsolien hintaan liittyen moni unohtaa että vaikka se XBox olisikin ollut satasen halvempi niin montako kappaletta niitä on tullut ostettua tämän sukupolven aikana...
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Tuohon konsolien hintaan liittyen moni unohtaa että vaikka se XBox olisikin ollut satasen halvempi niin montako kappaletta niitä on tullut ostettua tämän sukupolven aikana...

Se on totta :) Itsellä hajosi ensimmäinen kolme kuukautta julkaisusta, korjausreissu kun oli kestänyt 6 viikkoa niin laitoin MS:n Suomen kiholla spostia asian tiimoilta niin sain uuden tilalle, ja sen korjatun takaisin pari viikkoa myöhemmin. Niillä pöksöteltiin Slimiin asti ilman ongelmia, isäukko pelailee vieläkin alkuperäisellä Forzaa.

Eli kaksi itsellä, julkaisu ja slimi.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Tuohon konsolien hintaan liittyen moni unohtaa että vaikka se XBox olisikin ollut satasen halvempi niin montako kappaletta niitä on tullut ostettua tämän sukupolven aikana...
Ja veikkaan, että tuona aikana kun se on ollut sen satasen tai halvempi, niin ei yhtä enempään. Silloin kun hintaero oli suurempi (konsolisukupolven alussa), niin uskoisin, että aika moni sai takuussa huollatettua ilmaiseksi.

Ja tuohon pelimoottorikeskusteluun en jaksa enää ottaa kantaa, kun se ei liity tähän enää mitenkään. Pelaajamäärät eivät ole olleet pelimoottorirajoitteisia, vaan ihan konsolien omien rajoitusten mukaiset. Uskoisin, että MAGin tapauksessa suuri pelaajamäärä oli enemmänkin proof-of-concept, kuin oikeasti mikään muu ja veikkaan että ihan syystä eivät pelaajamäärät nousseet pelin ilmaantumisen myötä.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Onko uusi Xbox nimeltään X8?

Play a Game (includes X8)
How-To Videos: Playing Games - Xbox.com

Haistan myös xboxilta pientä trollausta pleikkaria kohtaan. En yhtään ihmettelisi jos Microsoft järjestäisi yllättäen ensi perjantaina julkkaritilaisuuden X8:lle :D
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Ja veikkaan, että tuona aikana kun se on ollut sen satasen tai halvempi, niin ei yhtä enempään. Silloin kun hintaero oli suurempi (konsolisukupolven alussa), niin uskoisin, että aika moni sai takuussa huollatettua ilmaiseksi.

Ja tuohon pelimoottorikeskusteluun en jaksa enää ottaa kantaa, kun se ei liity tähän enää mitenkään. Pelaajamäärät eivät ole olleet pelimoottorirajoitteisia, vaan ihan konsolien omien rajoitusten mukaiset. Uskoisin, että MAGin tapauksessa suuri pelaajamäärä oli enemmänkin proof-of-concept, kuin oikeasti mikään muu ja veikkaan että ihan syystä eivät pelaajamäärät nousseet pelin ilmaantumisen myötä.

Ihan pakko ohimennen kommentoida, että sullon melko paljon "uskoisin" ja "veikkaan" sanoja lauseissa. Eihän siinä mitään, mutta jotain faktaakin olisi välillä kiva saada. Faktana sanot, että pelaajamäärät ovat olleet konsolien omien rajoitusten mukaisia. Mitä tarkoitat ja mihin perustat tämän?

MAGin pelaajamäärät olivat ihan kohtuulliset ja sillä on hyvinkin uskollinen pelaajakanta. Vai tiedätkö montakin konsoliräiskintää, jossa vielä kolmen vuoden jälkeen kokoontuu esim. kfinin porukasta melkein 50 pelaajaa yhtäaikaa pelaamaan? MAGin pelaajamäärät ei varmasti haastaneet ikinä codin tai bäfän vastaavia, johtuen suurelta osin vähäisestä markkinoinnnista, pelin oppimiskäyrästä ja esim. aim-assistin puuttumisesta sekä siitä, että pelaaminen vaatii myös vähän ajattelua.

Ja vielä kommentti siihen lausahdukseesi, ettei se 100 euron hintaero voi johtua pelkästään blu-raysta. Minäpä sanon, että melko pitkälti voi. Varsinkin alkuaikoina, stand-alone blu-ray-soittimet maksoi läheltä 1k euroa. Oletko sitä mieltä, että sen blu-ray lukijan osuus siitä oli alle 10%?
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

...ettei se 100 euron hintaero voi johtua pelkästään blu-raysta. Minäpä sanon, että melko pitkälti voi. Varsinkin alkuaikoina, stand-alone blu-ray-soittimet maksoi läheltä 1k euroa. Oletko sitä mieltä, että sen blu-ray lukijan osuus siitä oli alle 10%?

Ei ollut minulle osoitettu, mutta kyllä itsekin miellän että PS3:n hintaan tavallaan "sisällytettiin" se fakta että se oli laadukas Blu-ray-soitin myös. Itse mielsin hyvin vahvasti maksavani kahdesta laitteesta lopulta ihan kohtuuhinnan (AIKANAAN), koska halpoja - tai edes halvempia - vaihtoehtoja ei Blu-rayn osalta ollut. Toki pystyi valitsemaan HD DVD:n jne, mutta se on toinen, jo päätökseensä edennyt tarina.

Mulle leffat olivat silloin oikeastaan pelejä tärkeämpi asia ja ovat sitä oikeastaan vieläkin. Mutta sitä en osaa sanoa mitä mikin komponentti ja tekniikan palanen PS3:ssa maksoi ja mistä tarkalleen kalliimpi hinta johtui. Blu-ray on kuitenki eittämättä yksi palanen, olisihan PS3 tullut halvemmaksi DVD-formaatin kautta koska jo pelkästään kaikki DVD-levyjen tuotantolaitokset olivat olemassa ja sitä rataa.

( Mutta heh, ihan kuin olisin sanonut tämän jo v. 2006. :D )

Toivon toki jotain 300 euron hintaluokkaa PS4:n suhteen (keep dreaming?), mutta itse pidän realistisempana jotain 350-400 euron hintaa. Sen yli jos mennään niin alkaa se maaginen kipuraja paukkua. Osalla se kipuraja on varmaan jo tuo 300 euroa.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Toivon toki jotain 300 euron hintaluokkaa PS4:n suhteen (keep dreaming?), mutta itse pidän realistisempana jotain 350-400 euron hintaa. Sen yli jos mennään niin alkaa se maaginen kipuraja paukkua. Osalla se kipuraja on varmaan jo tuo 300 euroa.

Jos MS ottaa käyttöön täälläkin jenkeissä kokeilussa olevan konsolikytkyn ja PS4 maksaa yli 400 euroa kertarysäyksellä niin voi aiheuttaa osassa ostajia leirinvaihdon. Ei tietenkään "tosipelaajien" keskuudessa, mutta kasuaalit jotka ovat jo tottuneet puhelimien kytkymeininkiin saattavat helposti hypätä MS:n kelkkaan.

Nykyistä boxia saa siis jenkeissä 99$ hintaan, kahden vuoden kultajäsenyys kytkymeiningillä 15$/kk.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Ihan pakko ohimennen kommentoida, että sullon melko paljon "uskoisin" ja "veikkaan" sanoja lauseissa. Eihän siinä mitään, mutta jotain faktaakin olisi välillä kiva saada. Faktana sanot, että pelaajamäärät ovat olleet konsolien omien rajoitusten mukaisia. Mitä tarkoitat ja mihin perustat tämän?

Ja vielä kommentti siihen lausahdukseesi, ettei se 100 euron hintaero voi johtua pelkästään blu-raysta. Minäpä sanon, että melko pitkälti voi. Varsinkin alkuaikoina, stand-alone blu-ray-soittimet maksoi läheltä 1k euroa. Oletko sitä mieltä, että sen blu-ray lukijan osuus siitä oli alle 10%?
Osoita itse, että pelaajamäärät on rajoitettu konsoleilla pelimoottoreiden rajoitusten mukaan, koska sitähän täällä väitettiin. Yksikään Unrealilla tehty konsolipeli ei ole pyörittänyt (uskoakseni) 64 tai 128 pelaajan taisteluja, vaikka pc:llä (edelleen sama pelimoottori = Unreal Engine) siihen pystyy esim. Warfare++ (mod database).

Uskon ja veikkaan, että tämä yksistään riittää faktaksi.


MAGin pelaajamäärät olivat ihan kohtuulliset ja sillä on hyvinkin uskollinen pelaajakanta. Vai tiedätkö montakin konsoliräiskintää, jossa vielä kolmen vuoden jälkeen kokoontuu esim. kfinin porukasta melkein 50 pelaajaa yhtäaikaa pelaamaan? MAGin pelaajamäärät ei varmasti haastaneet ikinä codin tai bäfän vastaavia, johtuen suurelta osin vähäisestä markkinoinnnista, pelin oppimiskäyrästä ja esim. aim-assistin puuttumisesta sekä siitä, että pelaaminen vaatii myös vähän ajattelua.
Viitannet tähän kohtaan
Uskoisin, että MAGin tapauksessa suuri pelaajamäärä oli enemmänkin proof-of-concept, kuin oikeasti mikään muu ja veikkaan että ihan syystä eivät pelaajamäärät nousseet pelin ilmaantumisen myötä.

joka selkeästi pitää kirjoittaa uudelleen selkeämmin:
Eli MAG oli enemmänkin proof-of-concept ja sen vuoksi muissa peleissä ei samanaikaisesti olevien pelaajien pelaajamäärä noussut kyseisein pelin ilmaantumisen jälkeen (tuotanto- ja palvelinkustannukset kohtuuttomat varsinaiseen hyötyyn).



edit:
Ja nyt ne MAG-lasit pois päästä. Kai pelin nimen saa mainita ilman hemmetinmoista kakkamyrskyä? :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Onko uusi Xbox nimeltään X8?

Tästähän uutisoi myöskin Microsoft website suggest next Xbox might be called the X8 : Handy Tips
Jos pitää paikkansa, niin Microsoft:lta aika omaperäistä nimeämispolitiikkaa. Xbox, Xbox360, Xbox X8 vai pelkkä X8.
Joka tapauksessa todella mielenkiintoista, jos Microsoft:kin alkaa avaamaan faktatietoja uudesta konsolistaan.

Osoita itse, että pelaajamäärät on rajoitettu konsoleilla pelimoottoreiden rajoitusten mukaan, koska sitähän täällä väitettiin

Onko sinulla esittää yhtään peliä, jossa on kierrätetty moottori, joka tekisi muista poikkeavia teknologiaratkaisuja konsoleilla ? Minä olen ymmärtänyt, että pelimoottoreissa on omat rajoitteensa, joita nähtävästi ainakin PC puolella on nyt modaamalla päästy eroon (esittämäsi warfare++).Silti tämäkään peli ei pääse PC puolella rajoja rikkovaan teknologiaan, tekisi jotain mitä kukaan muu ei ole tehnyt. Yksi rajoja rikkova peli, joka käyttää kierrätysmoottoria, voi tulevaisuudessa olla Star Citizen, mutta tämäkin on PC puolella (ei tietoa onko tulossa uusille konsoleille). Jo täällä mainittu Planetside taitaa käyttää myös Sonyn omaa pelimoottoriaan, tämän saa kyllä korjata, koska noista PC-puolen peleistä, ei niin hirveenä tietoa itsellä ole.

Joko on täydellistä sattumaa, että pelitalot, jotka tekevät itse alusta alkaen pelimoottorinsa + esim verkkoarkkitehtuurinsa, pistelee 100-0 turpaan keksinnöillään pelitaloja, jotka käyttävät kierrätettyä moottoria, tai sitten sillä vaan on jokin yhteys. Ja jos nyt konsolipuolella siis pysytään. Minkä takia ylipäätään kukaan kehittäisi omaa pelimoottoriaan enää, jos valmiit ei kerta rajoita lopputulosta ?

Mutta itse lopetan tämän asian tähän, koska tietoni asiasta ei tämän pitemmälle kanna ja kummankin mielipiteet täällä on nyt taitu todistaa jo useamman kerran.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Toivon toki jotain 300 euron hintaluokkaa PS4:n suhteen (keep dreaming?), mutta itse pidän realistisempana jotain 350-400 euron hintaa. Sen yli jos mennään niin alkaa se maaginen kipuraja paukkua. Osalla se kipuraja on varmaan jo tuo 300 euroa.

Pelikoneen hinta on kautta aikojen ollut siellä 499 € tuntumassa. Joskus yli, mutta harvoin ali. Eli tuosta lähdetään odotuksissa liikkeelle. Kipuraja määritellään annetun näytön pohjalta. Mitään keskinkertaista ei tietenkään toivota, mielummin hiukan yliampuvaa ja pidemmän elinkaaren takaavaa sinne konehuoneen puolelle.

Neogaffin giffi:

i97P4bk7nDuQ9.gif
 
PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Itse odotan uuden xboxin ja pleikkarin hinnan asettuvan heti julkaisussa vähintään n. 500€ paikkeille. Itse vasta reilun vuoden ps3 omistaneena ei uuden konsolin hankinta heti julkaisussa ole suunnitelmissa. Toki kiinnostusta uusia konsoleita kohtaan löytyy, mutta omaksi tulee hankittua vasta kun hinta on tuolla 300€ tuntumassa.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Pelikoneen hinta on kautta aikojen ollut siellä 499 € tuntumassa. Joskus yli, mutta harvoin ali.

Ainakaan Yhdysvalloissa useimmat konsolit eivät ole tulleet markkinoille tuollaisissa lukemissa, vaan kalliimmat konsolit kuten NeoGeo, 3DO ja PlayStation 3 ovat olleet poikkeustapauksia ja niitä huonommin menestyneitä.

  • Super Nintendo, $199
  • PlayStation 1, $299
  • PlayStation 2, $299
  • Wii, $249
  • Wii U, $299 - $349

Tulevien konsolien paras toivo on tarjota Wii U:ta parempia pelejä suunnilleen samalla hinnalla.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Kyllä täällä kanssa lähdetään oletuksesta että Euroopan markkinoilla "riistetään" jälleen kuluttajaa verrattuna rapakon takaisia tahi nousevan auringon maan markkinoita. PS ja XB tulevat maksamaan lähemmäs 500e täällä. Olen mielelläni tässä asiassa väärässä koska omaa rahaa säästyy mikäli siis maksaa alle 500e. Tuohon kuitenkin varaudutaan ja takuulla PS4 tulee tähän talouteen sinä päivänä kun Suomen julkaisu on. Tuleva Xbox (millä nimellä meneekään) saattaa myös jollain aikavälillä päätyä tänne, mutta tuskin ihan heti.

Etulinjassa on kallista (julkaisupäivänä PS3 689e +120gb kovis 100e +2 peliä 66e kpl ja mitä vielä), mutta eipä ole tarvinnut katua. Ainoa asia mikä hatuttaa on että 120gb kovalevy on auttamattoman pieni :).
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Miten sen nyt kauniisti sanoisi. Nintendo painii ihan toisessa painoluokassa. Kaikella kunnioituksella.

Tottahan tuo on. PS3 ja X360 eivät todennäköisesti koskaan tule myymään yhtä paljoa kuin Wii.

Lisäksi "Durango" ja "Orbis" eivät todennäköisesti nekään tule myymään yhtä paljoa kuin Wii, ellei Sonylla tai Microsoftilla ole jotain erityisen hyviä ideoita takataskussa. Pahimmillaan ne eivät eivät edes myy yhtä hyvin (tai huonosti) kuin Wii U.

Pelkkä parempaa grafiikkaa puskeva tekninen suorituskyky ei riitä, vaan tekniikan täytyy mahdollistaa uusia ideoita ja uusia tapoja pelata. Pelkät teknisen suorituskyvyn parannukset ilman käytettävyyden ja käyttötapojen parannuksia johtavat pelaamisen marginalisoitumiseen, tai luovat tilaisuuksia uusille kilpailijoille kuten täppäreille tai vaikkapa Ouyalle. "Ihan toisessa painoluokassa painiminen" tarkoittaa, että yhä harvemmat pelaajat pelaavat tulevia konsoleita, elleivät Sony tai Microsoft tavalla tai toisella onnistu välttämään teknisten parannusten mutta sisällöllisten heikennysten sudenkuoppaa.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Tottahan tuo on. PS3 ja X360 eivät todennäköisesti koskaan tule myymään yhtä paljoa kuin Wii.

Itse taas lasken niputettujen tehokonsoleiden menneen Wiin ohi jo aikapäivää sitten (Wii 100 miljoonaa, PS3+X360 140 miljoonaa). Nintendo onnistui kerran ja nyt tulee jo takapakkia.

Parantuva grafiikka ja lisääntyneet tehot ovat nimenomaan se joka kiinnostaa ja tulee myymään uusia konsolisukupolvia. Aivan kuten aina ennenkin tähän päivään asti. Nyt Sony tuo jo Ultra-HD:ta (3840 x 2160) ja televisioiden tuumakoko on nousemassa päälle 50 tuuman. Näitä laitteita ei kuitenkaan enään hankita yksinomaan pelien takia, niistä on muodostumassa yhä selvemmin kodin keskeinen viihteen lähde. Pelit ovat vain osa sitä kakkua. Elokuvat ja nettitelevisio syövät aikaa pelaamiselta ja tällöin samojen laitteiden pitää kyetä tarjoamaan myös tämä aineisto ensiluokkaisella kuvan- ja äänenlaadulla. Tästä ollaan valmiita maksamaan enemmän kuin pelkästä "pelikonsolista".
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Lisäksi "Durango" ja "Orbis" eivät todennäköisesti nekään tule myymään yhtä paljoa kuin Wii

Ihmeellisiä vertauksia täällä kyllä saa aina lukea. Wii myi eniten tässä uusimmassa sukupolvessa, mutta ihan kuin se olisi hallinnut täällä käyttäjien mielestä iät ajat. Miksi PS4 ja uutta Xboxia pitää verrata Wii:n myyntimääriin. Ei se Wii:kään tule todennäköisesti myymään koskaan yhtä paljon kun PS2. On vielä 50% jäljessä myydyissä kappelemäärissä.

Kyllä uusinta konsolisukupolvea verrataan taas PS4 vs Xbox(uusi) vs Wii U, ja siinä taistelussa Wii U ei ainakaan toistaiseksi näytä saavan ainakaan yhtä vahvaa alkua, mitä Wii sai. Huipulla tuulee, sen on jo saanut Sony kokea, nähtäväksi jää, onko seuraavaksi Nintendon vuoro syrjäytyä pallilta, vai riittääkö Wii U:n vetovoima vielä taistelemaan Sonyn ja Microsoftin uutuuksia vastaan.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Parantuva grafiikka ja lisääntyneet tehot ovat nimenomaan se joka kiinnostaa ja tulee myymään uusia konsolisukupolvia. Aivan kuten aina ennenkin tähän päivään asti
Tulee myymään, kyse onkin nyt paljonko.

Mielenkiintoista nähdä saako toinen tulevista "tehokonsoleista", murtamaan tehokkaimman koneen kirouksen, eli nousemaan generaation myydyimmäksi konsoliksi.
PC nyt tuuppii tehojen osalta joka konsolia b-rappuun, joten jotain muuta myyvää pitää olla isoille massoille kuin puhdas teho. Mikä "se" juttu tulee olemaan nähdään noin kahden vuoden kuluessa, kun on julkaisuhälinät kaikilta laantunut ja nähty millä korteilla kukin valmistaja pelaa.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Elokuvat ja nettitelevisio syövät aikaa pelaamiselta ja tällöin samojen laitteiden pitää kyetä tarjoamaan myös tämä aineisto ensiluokkaisella kuvan- ja äänenlaadulla. Tästä ollaan valmiita maksamaan enemmän kuin pelkästä "pelikonsolista".

Tästä huolimatta Wii oli Yhdysvalloissa suosituin Netflix-konsoli:

While 42% of all Netflix customers use the PC, 12% use the Xbox 360, 13% use the PS3, and 25% use the Wii. Yes, you heard that correctly. The gaming console that lacks high definition and surround sound output is the most popular non-PC way to stream Netflix.

Jostain kumman syystä se "ensiluokkainen kuvan- ja äänenlaatu" ei voittanut Wiin kätevyyttä ja SD-kuvanlaatua edes Netflix-tilaajien keskuudessa.

Kyllä uusinta konsolisukupolvea verrataan taas PS4 vs Xbox(uusi) vs Wii U, ja siinä taistelussa Wii U ei ainakaan toistaiseksi näytä saavan ainakaan yhtä vahvaa alkua, mitä Wii sai. Huipulla tuulee, sen on jo saanut Sony kokea, nähtäväksi jää, onko seuraavaksi Nintendon vuoro syrjäytyä pallilta, vai riittääkö Wii U:n vetovoima vielä taistelemaan Sonyn ja Microsoftin uutuuksia vastaan.

Nintendon tämänhetkinen takapakki johtuu erityisesti Nintendon omista virheistä, ja on täysin mahdollista, että Sonylla tai Microsoftilla on tarjota sekä parempaa käytettävyyttä että parempia peli-ideoita kuin Wii U:n Gamepadilla. Tämä kuitenkin vaatii juuri sitä, että Sony tai MS ei usko pelkkien tehojen riittävän, vaan osaa tarjota jotain muuta ja uudenlaista, joka näyttää mitä uudella tekniikalla voi tehdä. Nintendolla ei ole tällä hetkellä Wii U:n Gamepadille niitä hittisovelluksia, mikä näyttää että uusi tekniikka ei itsessään riitä vaan kuluttajille pitää tarjota niitä kiinnostavia käyttötapoja ja hyötyjä uudesta tekniikasta.
 
Ylös Bottom