Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Vastaus: Ps4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Joo, päivitetään graffa korttia samalla kun jätetään muut osat vanhentumaan... ja ihan ilostahan konetta päivittää uusia pelejä varten 250 /vuodessa. Paitsi että pelaajille yhtä tuskaa olisi niin kuvittelepa miltä devaajista moinen järjestely tuntuisi?

iloissani kyllä päivittäisin konetta vaikka 500/vuosi ilman mitään tuskaa ja tai persaukis kohtausta,mut pelintekijöiden ongelmat varmaan tulis ekana esiin. vaikka tuntuu että valittavat koneiden tehopuutetta,tekisivät sitä ja tätä jos mahista.

jos laitteen elinkaari on vaikka 3-4v niin tossa välissä vois kuvitella etä just jonkun grafiikkakortin päivitys tekis jo hyvää. loppurauta sitte kokonaan seuraavaan malliin uusiks.tuskin nykyisistäkään mikään prossuteho loppuu.muistia jne toki vois olla lisää. mutta onhan nää näitä "suljetun alustan" vehkeitä eli ei voi suoraan verrata PC, pelikone PCssä pitääkin olla paperilla tehoja teoreettisesti hemmetisti konsolia enemmän jotta pääsee samaan sulavuuteen.
 
Vastaus: Ps4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Näemmä mikään ei muutu, ja huimaavia visioita huhutaan jo nyt. Seuraava Xbox on eteenpäin yhteensopiva, ja pyörittää kaikkia Xbox360 pelejä. [/url]

Eikös tämä nyt kuitenkin mene niin, että nykyinen boksi on eteenpäin yhteensopiva... Tai no tiedä vaikka seuraavakin olisi, mutta tässä nyt tarkoitetaan että nykyisen tulevista peleistä voidaan ottaa tulevan koneen raudalla enemmän irti.

iloissani kyllä päivittäisin konetta vaikka 500/vuosi ilman mitään tuskaa ja tai persaukis kohtausta,mut pelintekijöiden ongelmat varmaan tulis ekana esiin. vaikka tuntuu että valittavat koneiden tehopuutetta,tekisivät sitä ja tätä jos mahista.

Ehkä kannattaa pitäytyä siellä PC puolella... Tämä meno ei toivottavasti ikinä tule siirtymään konsolipuolelle.
 
Vastaus: Ps4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Täysin turhaa muljauttelua, kun MS ei ole luvannut täyttä alaspäinyhteensopivuutta millekään konsolisukupolvelleen. Yhteensopivuuden saralla MS on pikemminkin moninkertaisesti ylittänyt vaatimattomat ennakkolupauksensa.

Oli yhteensopivuuden laajasta kattavuudesta nykyisenkin sukupolven aikana tehty lupauksia, jotka eivät ihan täyttyneet myös MS:n puolella. Siitä olin joskus linkinkin kaivanut edelliseen sotaan.

Sony nyt tietysti on oma lukunsa, saa nähdä miten Veijo Sony tällä kertaa taaksepäin yhteensopivuuteen suhtautuu, ja kertooko asiasta ylipäätään mitään ennenkuin ensimmäiset laitteet ovat myynnissä kaikilla markkina-alueilla :D Ehkä täysi PS2 yhteensopivuus saadaan tällä kertaa kaikkiin laitteisiin.

MS:n eteenpäin yhteensopivuus on mielenkiintoinen konsepti, joka on oikeastaan suoraan PC maailmasta, eli pelin asetuksia voi muuttaa vastaamaan alla olevan laitteiston kyvykkyyksiä. Tämä siis tarkoittaisi, että X0 pelien tekijöiden pitää jo nyt ottaa tuo huomiooon ja rakentaa tuleviin peleihinsä tuki tulevalla laitteelle. Mahtaako yksikään pelintekijä moisesta innostua, kuluja siitä kuitenkin tulee, tuloja välttämättä ei juurikaan.

nothing sanoi:
Eikös tämä nyt kuitenkin mene niin, että nykyinen boksi on eteenpäin yhteensopiva... Tai no tiedä vaikka seuraavakin olisi, mutta tässä nyt tarkoitetaan että nykyisen tulevista peleistä voidaan ottaa tulevan koneen raudalla enemmän irti.

Kyllä, nurinkurinen termi. Tulevien pelien pitäisi olla siis eteenpäin yhteensopivia, jotta tuleva boksi saisi niistä kaulittua lisää näyttävyyttä esiin.
 
Vastaus: Ps4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Tämä siis tarkoittaisi, että X0 pelien tekijöiden pitää jo nyt ottaa tuo huomiooon ja rakentaa tuleviin peleihinsä tuki tulevalla laitteelle.

Ei, vaan tulevan konsolin edistyneemmät toiminnallisuudet saadaan käyttöön patchilla.
MS tarjoaa mekaniikan tällaiseen DirectX-interface-iteroinnin kautta.
 
Vastaus: Ps4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Mielenkiintoista porkkanaa MS tarjoaa, jos nuo visiot toteutuvat. Kuitenkin jos otetaan "eteenpäinyhteensopivuuden" termi vakavissaan, voisi siitä olettaa että 360-arkkitehtuuriin ei tehdä suuria muutoksia ja spekkipäivityskin lienee maltillinen, kuten on jo pitkään ounasteltu. Vastaavan ominaisuuden voidaan sanoa olleen jo Gameboy Colorissa, jonka pelit saivat värigrafiikat, uusia kenttiä ja muita bonuksia Colorilla pelattuna, mutta olivat eteenpäinyhteensopivia alkuperäisessä Gameboyssa.

Miksipä taaksepäinyhteensopivuutta sitten kutsuukin, tuntuu se olevan tärkeä ominaisuus. Lieneekö sattumaa, että juuri menestyslaitteet kuten GBA, PS2, DS ja Wii ovat olleet lähes täysin taaksepäinyhteensopivia edellissukupolven laitteiden kanssa. Nintendolla on jälleen hyvä tilaisuus soveltaa DS:ssä ja DSissä käyttöön otettua yhden sukupolven sääntöä Wiin seuraajassa. Muutaman vuoden päästä Gamecube alkaa olla jo täysin unohdettu, ja kun suurimmat hitit ollaan nyt julkaisemassa Wii-päivityksinä, ei niidenkään osalta pitäisi olla erityistä kysyntää taaksepäinyhteensopivuudelle. Tilaavievät Cube-ohjainportit ja muistikorttipaikat voidaan siis hyvin poistaa ja mahduttaa laitteeseen jotain muuta tilalle - vaikka veikkaankin, että Wii 2 tulee olemaan ainakin hiukan isompi kooltaan kuin Wii.
 
Vastaus: Ps4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Siis eihän tuohon taaksepäin yhteensopivuuteen vaadita Xboxin seuraajan kohdalla muuta kuin DirectX-yhteensopivuus, eli se voidaan toteuttaa vaikka tekniikka poikkeaisi huomattavasti aikaisemmasta. Jos pelejä jouduttaisiin emuloimaan, tehoja tarvittaisiin rutkasti enemmän. Xboxin kohdalla luulisi, että yhteensopivuuden toteuttaminen on nyt helpompaa kuin koskaan ennen.
 
Vastaus: Ps4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Ehkä kannattaa pitäytyä siellä PC puolella... Tämä meno ei toivottavasti ikinä tule siirtymään konsolipuolelle.[/QUOTE]

no totta tämäkin,tosin en pidä PC juuri minään pelikoneena,saa uhrata 2000 siihen että pelit ovat sen 5% näyttävämpiä ja jo enskuussa taas uusi näyttis markkinoilla jne jne. usein nykii,plääplääplää. konsolit on pelikoneina ykkösiä.

mutta se ei pois sulje sitä ettei konsolin elinkaaren puolivälissä siihen sais pikku piristysruisketta.
kunhan se ei olisi pois niiltä ketkä jostain syystä eivät ole valmiita / omista omaa rahaa pelikoneensa päivittämiseen vaikka tarjolla olisi askel eteenpäin. mutta menee jo PC tyyliseksi että sekin peffasta. mutta kun on muutkin laitteet kunnossa ääntä ja HD telkkua myöden niin mielellään pari taalaa sijoittaisi jos vaikka xboxia olis mahdollista piristää.

noh; Gears of War 2 näyttää mihin laite pystyy , ja onhan PS3 heavy rainia haukuttu näteimmistä grafiikoista ikinä,joten olla ettei ole syytäkään rautaboosteihin tässä lähiaikoina näillä konsoleilla vaikka mihin vertais ;)
 
Vastaus: Ps4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Rautalaajennuksia/päivityksiä halajavien kannattaa tutustua menestystarinaan nimeltä Sega 32X.
 
Vastaus: Ps4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Rautapäivityksen voisi toteuttaa myös niin, että se parantaisi pelikokemusta mutta sille ei tehtäisi omia pelejä. Luulisi, että esimerkiksi lisämuistipaketti myisi aika hyvin, jos se vähentäisi pelien latausaikoja huomattavasti.
 
Vastaus: Ps4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Sais kyllä jo tulla uusi sukupolvi, johan tässä on jotain yli 3 vuotta pelattu jo tuolla XOlla.

Muutama asia kyllä mietityttää tulevassa sukupolvessa.
a) pelien jakelu. Pelien normaalin jakelun lisäksi tulee varmasti nettijakelu rinnalle, sillä kaikillahan ei ole nettiä. Mutta näkisin että netistä koneelle ladattu peli olisi jotain $25-$40 jos jollain medialla oleva peli on sitten liikkeessä $60-$80. Eli koitetaan siirtää mahdollisimman moni netin puolelta hakemaan pelinsä. Niistä tulee vähemmän kuluja, ja niitä ei voi myydä käytettynä. Joten konsolivalmistajat ja pelintekijät olisivat tyytyväisiä.

b) pelien median formaatti. Mun puolesta voitaisiin luopua kyllä kokonaan noista optisista medioista. Lukuvirheet, naarmuuntumiset jne. Joku muistikortti tuntuisi paljon kätevämmältä. Tosin en kyllä usko siihenkään ellei jotain mullistusta tapahdu nyt, sillä levyn valmistaninen taitaa olla niin paljon halvempaa (ja enemmän tilaa) vs muistikortti. Toisaalta jos skenaario a) tapahtuu, niin silloin hinta voitaisiin sysätä pelaajille.
 
Vastaus: Ps4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Seuraavalle sukupolvelle voisi oikeasti toivoa jotain vähän modernimpaa tallennusratkaisua kuin tämä NES-paristomuistin ajoilta peräisin oleva "tallenna peli, sammuta ja seuraavalla kerralla buuttaa taas alusta", etenkin nykyään kun siihen väliin on tullut kaikkea turhaa tauhkaa. Konsoleihinkin soisi tulevan DS/PSP-tyylisen ratkaisun, jossa pelin sammutettaessa tai konsolin päävalikkoon palatessa pelitilanne kirjautuisi sellaisenaan muistiin, ja kun peliä jatkaa seuraavan kerran, peli palaa suoraan siihen samaan kohtaan ilman turhia alkuintroja, logoviidakkoa ja odottelua. Normaali latausaika toki sallittaisiin, mutta sekin voitaisiin naamioida jonkinlaisella palautumisruudulla, jossa pelaaja näkisi vaikka senhetkiset tavoitteet kesken jääneen kentän latautuessa alle.

Useimmissa Wiin Virtuaalikonsolin peleissähän tällainen ratkaisu on jo, ja siihen tottuneena jopa WiiWare-pelien buuttaaminen alusta asti kummastuttaa. Ensi sukupolvessa voitaisiin panostaa tällaisiin käytettävyyttä parantaviin ratkaisuihin, sen sijaan että kaikki tehdään samalla tavalla kuin ennen muinoin mutta sliipatummalla käyttöliittymällä varustettuna.

Ja Masilta hyvä tuo b)-pointti, flash-muistin kapasiteetti on kasvanut ällistyttävällä vauhdilla, eikä ole täysin mahdoton ajatus, että jokin tulevaisuuden konsoli hylkäisi jälleen optisen median ja ottaisi pelimediakseen valtavan paljon vähemmän tilaa vaativat ja komponentteja kuluttavat muistikortit. Miten olisi Wii 2, jolle tulisi levyjulkaisujen lisäksi pelejä myös DS-korttien kokoisina mutta paljon suurikapasiteettisempina julkaisuina?
 
Vastaus: Ps4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Ja Masilta hyvä tuo b)-pointti, flash-muistin kapasiteetti on kasvanut ällistyttävällä vauhdilla, eikä ole täysin mahdoton ajatus, että jokin tulevaisuuden konsoli hylkäisi jälleen optisen median ja ottaisi pelimediakseen valtavan paljon vähemmän tilaa vaativat ja komponentteja kuluttavat muistikortit.
Ehkä vuonna 2050. Muistin hinta on hinnan pudotuksista huolimatta aivan taivaissa kun vertaa levyjen painatukseen...
 
Vastaus: Ps4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Ehkä vuonna 2050. Muistin hinta on hinnan pudotuksista huolimatta aivan taivaissa kun vertaa levyjen painatukseen...

Eihän Ds-pelit nykyäänkään maksa juuri mitään. :confused: Ja tippuuhan noiden ns. muistikorttien hinta todella kovaa vauhtia muutenkin. Eli ei minusta olisi ihme jos jossakin vaiheessa, jollakin konsolilla lähitulevaisuudessa nähtäisiin "kortilta" pelattavia pelejä.
 
Vastaus: Ps4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Eihän Ds-pelit nykyäänkään maksa juuri mitään. :confused: Ja tippuuhan noiden ns. muistikorttien hinta todella kovaa vauhtia muutenkin. Eli ei minusta olisi ihme jos jossakin vaiheessa, jollakin konsolilla lähitulevaisuudessa nähtäisiin "kortilta" pelattavia pelejä.

DS-kortilla on jo yhtä paljon tilaa kuin Blurayllä? :eek::eek:
 
Vastaus: Ps4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

DS-kortilla on jo yhtä paljon tilaa kuin Blurayllä? :eek::eek:
Ei ihan DS-kortilla sentään, mutta 32 gigan SDHC-muistikortteja on jo. Hintaa on vielä päälle satkun, mutta seuraavaan konsolisukupolveen mennessä hinnat ovat pudonneet murto-osaan.
 
Vastaus: Ps4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Niin, mutta paljonkos Bluray-levyn painaminen maksaa? Eikös puhe ole todella pienistä summista? Pelien hinnat nousisi tuplasti jos ottaisi kortit käyttöön. Enpä usko että ihan muutamassa vuodessa laskee hinnat siedettävälle tasolle pelejä varten.
Käteväähän kortilla olevat pelit olisivat nykyään, sen verran pieniä esmes juuri SD:t.
 
Vastaus: Ps4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Niin, mutta paljonkos Bluray-levyn painaminen maksaa? Eikös puhe ole todella pienistä summista? Pelien hinnat nousisi tuplasti jos ottaisi kortit käyttöön. Enpä usko että ihan muutamassa vuodessa laskee hinnat siedettävälle tasolle pelejä varten.
Ei muistikortilla tietenkään päästä lähellekään painetun levyn hintaa, se on ihan totta. Ja vaikka muistikortilla tulevan pelin voisi paketoida pienempään tilaan, on se säästönä silti vain pisara meressä.
 
Vastaus: Ps4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Ei muistikortilla tietenkään päästä lähellekään painetun levyn hintaa, se on ihan totta. Ja vaikka muistikortilla tulevan pelin voisi paketoida pienempään tilaan, on se säästönä silti vain pisara meressä.

Aaaargh pitää olla box art nannaa hyllyn täytteeksi.
Haluan pelini kauniiseen karkki koteloon pakattuna, jos se viel pienemmäks menee niin eihän niist enää metriä kauempaa saa enää selvää.
 
Vastaus: Ps4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Aaaargh pitää olla box art nannaa hyllyn täytteeksi.
Haluan pelini kauniiseen karkki koteloon pakattuna, jos se viel pienemmäks menee niin eihän niist enää metriä kauempaa saa enää selvää.

Onpa DS (ei siis SD, vaan Nintendo) -pelien kotelot ihan mukavankokoisia, joten ei niitä tarvi välttämättä pienentää.
 
Vastaus: Ps4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

DS-kortilla on jo yhtä paljon tilaa kuin Blurayllä? :eek::eek:

En verrannut suoranaisesti Bluray-levyyn, sanoin vain että kehitystä tapahtuu muistikorttien suhteen. Ja pysyisipä pelit ainakin kunnossa, ei tarvitsisi varjella sitä lukupintaa ihan niin tarkasti kuin nykyään. Selkeä etu. Ja jos kysyntä kasvaisi, niin melko varmasti myös niiden hintakin tippuisi. :)
 
Ylös Bottom