Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

PS4 & X720 are 3x slower than the GeForce Titan

Nvidia has revealed at this year's GDC that PS4 and X720 are 3x slower than its GeForce Titan card. Nvidia has also released a slide that compares PCs with consoles.(courtesy of 4Gamer). As you can clearly see, at its time of release, Xbox was more advanced than any GPU that was available during that time. When Xbox 360 was launched, it was above all PC GPUs (excluding SLI systems) and it took a while for Nvidia to release the GeForce 8800GTX to reclaim its crown.

Näytä liitetiedosto 10859

Mitä tästä kuvaajasta voi sanoa on, että aikaisemmissa konsolijulkaisuissa konsolit ovat hetken olleet pc:täkin tehokkaampia. Tällä kertaa uudet konsolit ovat jo julkaisussa pc:n jaloissa.

Mitä pidemälle mennään niin sitä enemmän ero vain kasvaa. Toivottavasti konsoleiden tehot riittävät kuitenkin 1080p resoluutioon. Korkea resoluutio on yksi suurimmista pc:n eduista. 1080p on varmaan tämän hetken suosituin telkkarien resoluutio ja pelien nostaminen sille tasolle parantaisi pelien ulkoasua huomattavasti.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Wii U ei tule saamaan Unreal Engine 4 - moottoria. Ei tämä kyllä mitenkään ruusuiselta Nintendon kohdalta näytä. Ja oltiinpa tästä "next gen" - määritelmästä mitä mieltä tahansa, ei nähtävästi Wii U siihen kaikkien mielestä kuulu:

"We announced today about a new Unreal Engine 3 license. Unreal Engine 3 doesn't disappear because of Unreal Engine 4. But our goal for Unreal Engine 4 console-wise is next-gen consoles. That's really what our energies are focused on. If you want to make a Wii U game, we have Unreal Engine 3, and it's powering some of the best games on the Wii U already."

Lähde: http://http://kotaku.com/the-wii-u-..._source=Kotaku_Facebook&utm_medium=Socialflow
Toisaalta, nykykonsoleillekin tuli pitkään Unreal Engine 2:lla tehtyjä pelejä, vaikka UE3 oli ollut ulkona jo parisen vuotta. Eli veikkaan muutenkin, että UE3 porskuttaa ensimmäisinä vuosina "pitkään" mm. Ubisoftin peleissä, heillä kun tuntuu olevan kova tarve puukottaa pelimoottoria sen verran, ettei peliä heti päivitetä uuteen alustaan (hyvänä esimerkkinä Splinter Cell - Conviction, joka julkaistiin vuonna 2010 ja käytti UE2 -pelimoottoria, joka oli suunniteltu Ps2 ja ensimmäiselle Xboxille).
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Geforce Titan, 1049,90 €

Asus GTXTITAN-6GD5 NVIDIA GeForce TITAN 6144 MB -näytönohjain PCI-e-väylään. | Tuotekuvasto | Verkkokauppa.com

Täysin järjetöntä tuoda tälläistä komponenttia konsolikeskusteluun. Konsoli on aina kompromissi hinnan ja tehon suhteen.

Kun puhutaan seuraavan polven teknologiasta niin on hyvin perusteltua verrata sitä johonkin. Tuo Nvidian käppyrä on mielenkiintoinen, ja mikäli konsolit jäävät jo julkaisussansa pahasti jälkeen PC raudasta, niin voi uusien koneiden parasta ennen päiväys tulla tulevaisuudessa kohtuuttoman pian vastaan. Tilanne on uusi sekä valmistajille, että pelaajille ja onkin mielenkiintoista nähdä kuinka kauan seuraava sukupolvi kestää. Onko aikaisempia polvia (suhteessa) heikommalla raudalla vaikutusta johonkin suuntaan....

Ja tässä pitää muistaa ettei tuo Titanin hinta ikuisesti tule noissa luvuissa pyörimään. Paljon se maksaa loppuvuodesta? Tai ensi vuoden jouluna?

E: Juuri tätähän Hacakin tuossa jo ylempänä sanoi.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Tuo Nvidian käppyrä on mielenkiintoinen, ja mikäli konsolit jäävät jo julkaisussansa pahasti jälkeen PC raudasta, niin voi uusien koneiden parasta ennen päiväys tulla tulevaisuudessa kohtuuttoman pian vastaan.

Ottaen huomioon, että Wii on todella alitehoista rautaa sisältävä laite, ja silti se on myynyt enemmän, kuin xbox 360 ja PS3(enkä usko harcore PC -koneidenkaan vetävän ostomarkkinoilla vertoja tuolle lelulle), voidaan erittäin vakaasti todeta pelien, innovaatioiden ja ennen kaikkea kovan luokan markkinoinnin takaavan hyvät myynnit. Minulla ei ole koskaan ollut Wiitä, mutta on selkeää, ettei high tech näytönohjaimet tai prosessoritehot ratkaise minkään pelialustan kohtaloa. Ja kun niistä grafiikoista puhutaan, olen varsin tyytyväinen nykyiseen tasoon. Ennemmin haluaisin jatkossa pelintekijöiden keskittyvän paremman tekoälyn ja laajempien peliympäristöjen rakentamiseen, kun PS4(jonka sisälmyksistä ollaan jo annettu viralliset tiedot julki) kuitenkin näyttäisi speksiensä perusteella mahdollistavan moisen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Killzone 2 julkaisun aikoihin muistan lukeneeni montakin arvostelua, missä grafiikkaa kehuttiin ihan pc peleihin verrattaessa. Sitten tietenkin jos perus pc-pelaaja on Jonne, jolla on 2000-3000e tietokone (jatkuvasti päivitettynä), niin sitten toki tilanne saa uutta valoa.

En usko, että kovin monen pc pelaajan mielestä Battlefield 4 grafiikka-esittely oli "peruskauraa".

Lisäys: Jos uudet konsolit mahdollistaisivat 1080p/60fps olisi mielestäni suurin etu pc peleiltä otettu kiinni konsolipuolella. 720p/30 on yleensä se juttu, mikä saa pc pelaajat nauramaan partaansa kun puhutaan konsolipeleistä.
MuroBBS:n puolelta voi lukea mitä mieltä PC-puoli oli/on mieltä BF4:n demoamisesta...

Meinaat että joudun sijoittamaan 2000-3000e tietokoneeseen joka pystyy samaan grafiikkaan kuin vaikkapa PS4, siis silloin kun PS4 on kauppojen hyllyillä, eli yli puolen vuoden päästä? Epäilen todella vahvasti, mutta tosiaan voisi tehdä vertailua mielenkiinnosta kun PS4 ilmestyy kauppoihin.

Se on totta, että optimonti on parempaa konsoleilla, mutta harvoimpa se on huippuluokkaa julkaisussa. Kehittäjät oppivat optimoimaan paremmin ajan kanssa, samalla PC-rauta paranee/nopeutuu/halventuu. Oravanpyörä taas.

Saahan konsoleilla paremman hinta/suorituskyky-suhteen, eihän sitä kukaan kiistä. Peelo on mielestäni asian ytimessä, nykyinen teknologian kehitys on liian nopeaa, jotta vuoden päästä julkistuksesta oleva kone olisi "fast as hell". Siksi konsolipelien pitäisi mielestäni kilpailla aivan muilla avuilla kuin graafisella tykityksellä, vaikka sillä on edellisissä sukupolvissa pystytty kilpailemaan. Onneksi itsellä grafiikka on niin pienessä osassa pelikokemusta, ettei tarvitse paljoakaan murehtia mistään grafiikan vertailusta.

No se osittaisesta off-topicista taas tältä erää.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Kun puhutaan seuraavan polven teknologiasta niin on hyvin perusteltua verrata sitä johonkin. Tuo Nvidian käppyrä on mielenkiintoinen, ja mikäli konsolit jäävät jo julkaisussansa pahasti jälkeen PC raudasta, niin voi uusien koneiden parasta ennen päiväys tulla tulevaisuudessa kohtuuttoman pian vastaan. Tilanne on uusi sekä valmistajille, että pelaajille ja onkin mielenkiintoista nähdä kuinka kauan seuraava sukupolvi kestää. Onko aikaisempia polvia (suhteessa) heikommalla raudalla vaikutusta johonkin suuntaan....

Ja tässä pitää muistaa ettei tuo Titanin hinta ikuisesti tule noissa luvuissa pyörimään. Paljon se maksaa loppuvuodesta? Tai ensi vuoden jouluna?

E: Juuri tätähän Hacakin tuossa jo ylempänä sanoi.

Nykyään kun tuo ei enää ole noin yksinkertaista (jos, se nyt koskaan on ollutkaan). Näitähän nyt on vaikka minkälaisia mielipiteitä esim:
https://twitter.com/ID_AA_Carmack/status/50277106856370176
John Carmack siis tietää kertoa, että konsolit pääsevät noin 2x parempaan lopputulokseen kuin vastaava pc-rauta. Esimerkiksi PS4 päästää pelinkehittäjät koodaamaan rautatasolle jne, mikä ei ole PC:llä taas mahdollista jne.

Tämä on joka tapauksessa loputon suo. Kun laitteet ovat ulkona ja nähdään mitä uusilla konsoleilla pystyy ja mitä saman hintaisella pc-raudalla pystyy, niin voidaan aloittaa näitä vääntöjä pc vs konsolit.

Toivotaan joka tapauksessa, ettei uusi konsolisukupolvi kestä niin kauaa kuin tämä nykyinen. Itselle tuli ainakin jo osittainen kyllästyminen ja teknologia hyppy oli täysin välttämätöntä itselleni, että pelit jaksavat yhä kiinnostaa. Niin moni asia jarruttaa tämä hetken pelejä konsoleilla.

Edit.

MuroBBS:n puolelta voi lukea mitä mieltä PC-puoli oli/on mieltä BF4:n demoamisesta...

Meinaat että joudun sijoittamaan 2000-3000e tietokoneeseen joka pystyy samaan grafiikkaan kuin vaikkapa PS4, siis silloin kun PS4 on kauppojen hyllyillä, eli yli puolen vuoden päästä? Epäilen todella vahvasti, mutta tosiaan voisi tehdä vertailua mielenkiinnosta kun PS4 ilmestyy kauppoihin.

En tarkoittanut sitä. Tarkoitin, että jos Battlefield 4:n grafiikka oli peruskauraa, niin silloin on pitänyt olla jo pidemmän aikaa PC:n aika hiton kallis. Perus pc-pelaajia taas ei minusta tuohon kategoriaan voida laskea. Jos pelailet sellaisella 500e tietokoneella, niin kyllä varmasti Battlefield 4 julkistus oli kaikkea muuta kuin "peruskauraa".

Se on totta, että optimonti on parempaa konsoleilla, mutta harvoimpa se on huippuluokkaa julkaisussa. Kehittäjät oppivat optimoimaan paremmin ajan kanssa, samalla PC-rauta paranee/nopeutuu/halventuu. Oravanpyörä taas.
Katsotaas nyt. Cell on ollut ylivoimainen este todella monelle pelistudiolle. Nyt ei ole sitä taakkaa ja pelikoodarit saavat koodata tutussa ympäristössä. Kuinka kauan ensimmäiseen leuan loksauttavaan peliin menee konsoleilla ? Katsellaan. Uskon joka tapauksessa optimoinnin olevan nopeampaa, mitä se cellin kanssa oli.

Saahan konsoleilla paremman hinta/suorituskyky-suhteen, eihän sitä kukaan kiistä. Peelo on mielestäni asian ytimessä, nykyinen teknologian kehitys on liian nopeaa, jotta vuoden päästä julkistuksesta oleva kone olisi "fast as hell". Siksi konsolipelien pitäisi mielestäni kilpailla aivan muilla avuilla kuin graafisella tykityksellä, vaikka sillä on edellisissä sukupolvissa pystytty kilpailemaan. Onneksi itsellä grafiikka on niin pienessä osassa pelikokemusta, ettei tarvitse paljoakaan murehtia mistään grafiikan vertailusta.
Ei konsolien mielestäni täydykkään olla "fast as hell" kategoriassa. Niin kun jo aikaisemmissa viesteissäni kerroin, se on aivan sama kuinka nopea se pc on teoriassa, jos sille huipputason teknologialle ei kukaan väännä pelejä. Toki saat laitettu resoluutiota ylös päin ja fps:n pilviin, minkä lisäksi reunanpehmennyksiä ym. mutta et todellakaan saa raudastasi kaikkea irti, jonka vuoksi PC:llä pelit eivät ole niin ylivoimaisia mitä ne voisivat olla. (Toki löytyy sitten modit, mutta ne on sitten taas asia erikseen, eivätkä ole käytössä pelin julkaisussa)

----------------------------------------------------------------

Nythän ollaan siinä mielessä erikoisessa asetelmissa, että nähtävästi sekä PS4, Xbox720 että PC ovat kaikki hyvin samanlaisia arkkitehtuuriltaan. Tai lähempänä ainakin mitä tässä konsolisukupolvessa oli. Paras skenaariohan olisi, että myös PC-pelaajat saisivat nyt hyvin optimoituja pelejä. Kaikki pelaajat hyötyisivät.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Ja tässä pitää muistaa ettei tuo Titanin hinta ikuisesti tule noissa luvuissa pyörimään. Paljon se maksaa loppuvuodesta? Tai ensi vuoden jouluna?

Eihän näytönohjainten hinta ole ikinä laskenut huomattavasti. Seuraavan sukupolven näyttiksistä saattaa löytyä sellainen joka tarjoaa enemmän puhtia (vähemmillä ominaisuuksilla) alhaisempaan hintaa, mutta seuraavan vuoden aikana titan ei putoa suomessa alle 950€.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Tuon Titanin hinta tuskin mihinkään laskee, sillä kyseessä on melko helvetin tehokas ja rajoitetusti saatavissa oleva kortti. Ensi vuonna voisi tulla näyttiksiä jotka perustuvat jotenkin Titaniin - kunnes sitten vuoden parin päästä ohittavat.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Konsolisodat.fi Uusi suomalainen keskustelusivusto johtavilta pelisaiteilta

Pressitiedote 1.4.2013 9.00

Seuraavan konsolisukupolven lähestymisen johdosta suomalaiset videopelisivustot ovat päättäneet yhteistuumin siirtää keskustelun sekä nykyisistä että tulevista laitteista kokonaan uudelle internet-foorumille.

Tällä päivämäärällä Como, Dome.fi ja MuroBBS, Gaming.fi, Konsolifin, Livegamers, Pelaaja

Peliplaneetta, Sett.fi ja V2.fi lukitsevat keskustelualueidensa orastavat konsolisotaketjut, ja keskustelu siirretään yhteisvoimin perustetulle Konsolisodat.fi-foorumille. Uuden keskustelualueen taustalla tärkeimpänä syynä on vanhojen sivustojen moderaattorien väsyminen, sillä huonot ja perustelemattomat mielipiteet ovat aiempinakin siirtymäkausina tuottaneet päänvaivaa ja hermolomia niin ylläpitäjille kuin keskustelijoille.

-Suomalaiset Moderaattorit ry:n kevätkokouksessa havaittu väsyminen jäsenten keskuudessa on tärkein syy uuden sivuston perustamiselle. Vaativaa työtä tekevät jäsenemme olivat yksimielisiä siitä, että on korkea aika muutokselle. Uusi rauhanomaisempi ilmapiiri tutuilla keskustelualueilla sekä uutiskommenteissa auttaa henkilöstöämme jaksamaan ja täten pidentämään työuria, kertoi järjestön puheenjohtaja S. Enso Putkinen

-Jo vuosien ajan olemme halunneet edistää keskustelualueidemme mainetta eliittifoorumeina, jonne halutaan vain älykkäitä ihmisiä. Yhteistyössä perustettu ja moderoimattomana pysyvä Konsolisodat.fi tarjoaa heikommalle ainekselle oman paikan, jossa temmeltää ilman seuraamuksia, jatkaa Putkinen.

-Hallituksen ajama sote-uudistus on levinnyt nyt myös verkkoon. Yhdistämällä Kyproksella sijaitsevat konsolisota-alueet yhdeksi roskafoorumiksi voimme elvyttää elinvoimaiset keskustelupaikat toimiviksi kokonaisuuksiksi. Muutoksen aika on tullut, kuten keisari Pirk niin hyvin totesi, säestää Konsolisodat.fi:n hallituksen jäsen Oona Pina.

-Uudella foorumilla tasa-arvo paranee, tehokkuus ja vaikuttamisen mahdollisuudet lisääntyvät, eri palvelut integroidaan tehokkaammpin käyttäjälähtöisiksi kokonaisuuksiksi, Pina jatkaa.

Konsolisodat.fi-keskustelualueelle ei olla aikeissa värvätä pysyviä ylläpitäjiä tai moderaattoreita. Tarkoituksena on, että päivittäin eniten viestejä lähettävät keskustelijat saavat olla seuraavan päivän ajan täysillä moderaattorivaltuuksilla palkittuja valvojia.

-Eräs sivuston tärkeimmistä uusista toiminnoista on valmiiden meemipohjien tarjoaminen. Memegenerator.org-sivuston kanssa yhteistyössä rakennettu yksinkertainen editori tekee osallistumisesta entistäkin helpompaa ja vaivattomampaa. Keskustelijoiden ei nyt tarvitse vaivalloisesti siirtyä ulkoiseen verkkopalveluun luodakseen meemejä, vaan uudet, hauskat ja nasevat kuvat voi kustomoida suoraan keskustelujärjestelmän kautta. Päivän parhaat luomukset lähetetään jäsenten äänestyksen pohjalta Apina.biz-sivuston kuvagalleriaan, kehuu Putkinen.

Uusi keskustelualue on avattu tänään. Taustalla käydään kuitenkin yhä neuvotteluja myös muiden pohjoismaalaisten sivustojen liittymisestä mukaan talkoisiin, sillä keskustelun monikulttuurisuuden lisääntyminen ihonväristä, äidinkielestä tai iästä riippumattomaksi on olennainen osa sivuston ohjelmajulistusta. Ohjelman toinen tukijalka on tarjota pelaajakansalle mahdollisuus argumentoida tulevista konsoleista sukupolvensa voittaja.

Tämä ketju menee lukkoon nyt. Taistot jatkuvat täällä.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Toivottavasti tuo uusi paratiisi ei KOSKAAN sulkeudu. Paras foorumi pitkään aikaan.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Toivottavasti tuo uusi paratiisi ei KOSKAAN sulkeudu. Paras foorumi pitkään aikaan.

Ehdottomasti samaa mieltä. Voisitteko arvon ylläpitäjät muuten kopioida samaisen ulkoasun konsolifinillekin(edes vaihtoehtoiseksi valinnaksi)? Meinaan: Tuo futuristinen sininen tausta peliohjaimilla koristeltuna näyttää uskomattoman tyylikkäältä!!

Kuka sen on tehnyt? Haluan nimen, jotta pystyn palkkaamaan kyseisen henkilön tulevaisuudessa tekemään yhtä tyylikkään sivupohjan omalle kotarilleni.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Mahdollisesti EA:n seuraava toimitusjohtaja, Peter Moore antaa pelilevylle vielä muutaman vuoden aikaa ja sen jälkeen ollaan jo käännekohdassa, jossa digitaalinen myynti ottaa pysyvästi johtopaikan. Mukana koko firman myynti mobiilipeleistä alkaen. Konsoleilla levyasemasta voi tulla riippakivi jo ennenkuin ollaan päästy elinkaaren puoleen väliin?

Also during the interview, Moore said he expects EA's digital sales--which includes mobile, downloadable content, and subscriptions--to possibly overtake its traditional packaged goods business by 2015. "In two years we could be looking at the tipping point where digital becomes bigger than the traditional core,” Moore said."

Lähde: EA: Demise of console gaming 'very premature' - GameSpot.com
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Mikä siitä fyysisestä levystä riippakiven tekee? Onhan tuo digitaalisen jakelun jo kauan odotettu menevän fyysisen kopion ohi myyntimäärissä.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Mikä siitä fyysisestä levystä riippakiven tekee? Onhan tuo digitaalisen jakelun jo kauan odotettu menevän fyysisen kopion ohi myyntimäärissä.

Osalle porukasta voi levyasema olla samalla tapaa tarpeeton kuin muistikortinlukijat väistyvässä polvessa.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Tämä kysymys alkaa mennä siihen samaan sarjaan kuin "printti kuolee, digidigi!", mutta silti mitään ei tapahdu. Oli aidosti yllättävää kun tuossa edellisviikolla työn yhteydessä ja joku mediatoimiston hlö alkoi virkomaan printin kuolemasta. Olin unohtanut koko asian - ehkä sama käy tämän digin ja fyysisen median suhteen.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Tämä kysymys alkaa mennä siihen samaan sarjaan kuin "printti kuolee, digidigi!", mutta silti mitään ei tapahdu.

Väitän printtimedian kuihtuvan kaiken aikaa. Onhan tässä raatoja ihan viime vuosilta; Suosikki, City-lehti, Taloussanomat, Newsweek jne. Jopa Mikrobitti ja Helsingin Sanomat ovat tänään tyystin erinäköiset kuin vielä vuosi sitten. Viívytystaistelua? Nuorempi sukupolvi ei välttämättä pidä paperipainosta itseisarvona.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Väitän printtimedian kuihtuvan kaiken aikaa. Onhan tässä raatoja ihan viime vuosilta; Suosikki, City-lehti, Taloussanomat, Newsweek jne. Jopa Mikrobitti ja Helsingin Sanomat ovat tänään tyystin erinäköiset kuin vielä vuosi sitten. Viívytystaistelua? Nuorempi sukupolvi ei välttämättä pidä paperipainosta itseisarvona.

Mahdollista.

En kuitenkaan unohtaisi perinteistä liike-elämän ostoista, myynneistä ja muista sulautuksista johtuvia asioita. En itse ole niin talousviisas että osaisin lähteä vannomaan, etteikö Suosikki olisi voinut loppua myös tilanteessa jossa nettiä ei olisi olemassa. Hieman hölmö esimerkki toki, sillä juuri Suosikin kuolema on aika suoraa seurausta netin lukemattomista juorupalstoista ja oman lehden linjauksen hämäryydestä. Kotimaiset useat musiikkilehtijulkaisut ja puhtaat juorupaperit varmasti vauhdittivat asiaa. Suosikin puikkoihin taisi sen kuolintapaleella käydä joku julkimo? Keksimättä kunnon linjaa mitä ajaa oli Suosikin kohtalo aika väistämätön, tai vähintäänkin liiketoimintana kannattamatonta - mitä tulee kasvunäkyymin. Joita tuskin oli kotimaisilla markkinoilla.

Olisiko Pelaajalle käynyt myös näin jos siihen olisi yhdistetty Anime- ja edesmennyt Roolipelaaja-lehti? Pelaajalla ei kovin montaa kilpailijaa tosin ole, mutta onhan tuo lehtibisnes aika heiluvaista - vaikka olisikin kuinka yhden ja ainoan asian lehtijulkaisu.

Ainiin, mikäs tämä aihe oli?

Digidigi, perkele!
 
Ylös Bottom