Azerach
Active Member
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia
4K tuki tulee keskittymään elokuviin, peleissä tulee olemaan käytössä 1080p. Raskaammissa peleissä näkee varmasti jotain sub Full HD resoa (tyyliin GT5:n 1280x1080) tai dynaamisesti skaalaavaa resoa.
PC on kehitysalustana sen verran erilainen ettei sieltä kannata vetää mitään johtopäätöksiä. 4GB muistia on linjassa 8x sukupolvihyppäyksen kanssa ja on ihan riittävä hyppäys edelliseen konsolisukupolveen. Jos PS360 sukupolven trendit jatkuvat niin next gen pelit tulee olemaan deferred renderöityjä, vanhemman forward renderöinnin sijaan. Tarkoittaa sitä että muistikaista vaikuttaa paljon pelien ulkoasuun, monissa peleissä nykyisin näkyvät alhaisen resoluution efektit (dynaamiset valot, savu- räjähdys- tuliefektit, partikkelit yms.) ovat seurausta nykyisten konsolien alhaisesta muistikaistasta. Esim PS2:ssa löytyy enemmän kaistaa kuin PS3:ssa.
4K tuki tulee keskittymään elokuviin, peleissä tulee olemaan käytössä 1080p. Raskaammissa peleissä näkee varmasti jotain sub Full HD resoa (tyyliin GT5:n 1280x1080) tai dynaamisesti skaalaavaa resoa.
PC on kehitysalustana sen verran erilainen ettei sieltä kannata vetää mitään johtopäätöksiä. 4GB muistia on linjassa 8x sukupolvihyppäyksen kanssa ja on ihan riittävä hyppäys edelliseen konsolisukupolveen. Jos PS360 sukupolven trendit jatkuvat niin next gen pelit tulee olemaan deferred renderöityjä, vanhemman forward renderöinnin sijaan. Tarkoittaa sitä että muistikaista vaikuttaa paljon pelien ulkoasuun, monissa peleissä nykyisin näkyvät alhaisen resoluution efektit (dynaamiset valot, savu- räjähdys- tuliefektit, partikkelit yms.) ovat seurausta nykyisten konsolien alhaisesta muistikaistasta. Esim PS2:ssa löytyy enemmän kaistaa kuin PS3:ssa.