Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Olen pelannut sellaiset 1500h Magia ja sellaiset 50h Battlefieldia ja kyllähän aim-assintance tekee juurikin sen, mitä nimi kertoo. Se auttaa pelaajia, jotka eivät osaa tähdätä, osumaan kohteeseen. Battlefieldissa on todella huonot herkkyys-asetukset tähtäykselle, mikä johtaa juuri tuohon sanomaasi epätarkkuuteen(pelissä todellakin pystyy ampumaan liikkeestä). Battlefield on hieno peli, mikä tekee monia asioita oikein, tähtäys ei vain valitettavasti ole yksi niistä asioista. Pystyt toteamaan tuon itsekkin, kun lataan Magin, ja ensimmäiset 50h otat pelkästään turpaan. Tämän saman on todennut monet kriitikotkin, että Mag on armoton aloittelijoille, koska apuja ei ole.

Se tunne, kun tiedät itse tähtääväsi väärin, ja Battlefield vetää tähtäyksen kohteeseen on jotain, minkä tajuat vasta, kun pelaat peliä, jossa tuota ominaisuutta ei ole.

Siitä mitä tulee tattien rajottuneisuuteen olet ihan oikeassa. Se ei tällä hetkellä ole lähellekkään hiiri-näppäin komboa. Tosin tuon tarkemmaksi en sitä itse enää hirveästi vaadikkaan, kunhan siinä ei sitä aim-assistancea ole. Se tappaa hyvin pitkälti edun, mitä harjoitteleminen tattien kanssa tähtäämisessä sinulle antaa. Itse kuulun siihen koulukuntaan ihmisistä, joka haluaa, että paras voittaa. Ilman mitään armon pullia.

Edit. Lisätääs nyt vielä, ettei tule ihan näin jyrkkää mielipidettä. Ymmärrän hyvin kavereita, jotka haluavat / pystyvät pelaamaan vain tunnin sillon tunnin tällöin. Tämän vuoksi mm battlefield ja CoD ovat hyvää viihdettä. "Aim-assistance pitäisi kieltää lailla" - oli yliampuva omalta osaltani. Toivon joka tapauksessa, että jatkossa tulee myös näitä oman tien kulkijoita, jotka antavat mahdollisuuden ratkaista paremmuuden pelkästään mies mies vastaan ilman, että peli siihen antaa keinotekoisija helpotuksia.
Ei mennä taas tähän MAG -keskusteluun, jookos...

Battlefieldin "tähtäysavustus" johtuu vain ja ainoastaan siitä, ettei peli jaksa pyöriä sulavasti nykykonsoleilla. Pelissä kuitenkin ratkaisee muukin kuin kaverin tappaminen, ja kaikilla pelaajilla on käytössään kutakuinkin samat avut.

...mutta jos me puhuttaisiin taas siitä ps4:sta....
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Sonyhan voisi tehdä ns. temput. Julkaisee kohtuullisen edullisen konsolin. Maksulliset palvelut tuotaisiin pakollisiksi, mutta kuten PSN+ niin jotain kylkiäisiä tulisi mukaan. Esim. Jos haluat pelata PS3:n pelejä PS4:lla maksat sen 10e/kk ja saat koko pelikirjaston käyttöösi. Sinällään reilua molempiin suuntiin. En ainakaan itse pistäisi pahitteeksi.

EDIT: Pitänee ostaa viimeinkin se MAG kerta siinä ei ole mitään apuja. Olisiko ensimmäinen konsoli-fps, jossa apuja ei olisi..Vahvasti epäilen.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

^ Itse pistäisin pahitteeksi, mutta saa nyt nähdä tuleeko mitään pakollista. Sonylla kuitenkin on houkuttelevia ekstrapalveluita (PS+:n pelit, tuleva pilvipelaaminen ym.), joille luulisi kertyvän maksavia asiakkaita sen verran, että perusnettipelaaminen pystyttäisiin pitämään ilmaisena. Se kuitenkin oli myyntietu Xboxiin verrattaessa.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

^ Itse pistäisin pahitteeksi, mutta saa nyt nähdä tuleeko mitään pakollista. Sonylla kuitenkin on houkuttelevia ekstrapalveluita (PS+:n pelit, tuleva pilvipelaaminen ym.), joille luulisi kertyvän maksavia asiakkaita sen verran, että perusnettipelaaminen pystyttäisiin pitämään ilmaisena. Se kuitenkin oli myyntietu Xboxiin verrattaessa.
Itse olen näistä ps3:n palveluista edelleenkin eri mieltä. PS+ palvelusta ei ole omaan makuun tullut kuin vasta pari hyvää peliä, jotka olen hommannut jo vuotta-kahta aikaisemmin toiselle konsolille. Eli mitään ihmeellisyyksiä tuo ei tarjoile, Batman ja Sleeping dogs ovat olleet selkeitä vetoja, jotka ovat olleet iältään selkeästi taas nuorempia ja laadultaan melko korkealla. Silti en usko, että julkaisutahti jatkuu samana, vaan tämän joulusesongin loputtua tämän tasoiset pelit häviävät taas unholaan.

Edelleenkään en ole pitänyt Live-maksua liian suurena, varsinkin kun otetaan edelleen mukaan laitteiden hintaerot. Xboxin hintaan kun heittää lisäksi sen kolmen vuoden livet, niin laitteella voi pelata huoletta netissä. Ps3:n 199e:n (12Gt) laitteella ei esimerkiksi voi pelata kolmea peliä useampaa (Blu-rayllä tulevat nykypelit vievät sen ~5Gt), ennen kuin kovalevyä pitää alkaa putsailemaan, toisin kuin 4Gt kovolla varustettu Xbox360 ei täyty periaatteessa kuin ladattavista peleistä.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Gamereactorista pomittua:

"Gamestopin toimitusjohtaja Paul Raines on twiitannut, että hänelle on jo esitelty Battlefield 4:ää. Raines oli tietystikin vaikutettu näkemästään. Tärkeämpää on kuitenkin se, että toisin kuin yleensä, Rainesin twiitti on saanut pysyä verkossa, ja EA on jopa re-twiitannut sen itse. Tämä tarkoittaa, että vaikka EA ei vieläkään virallisesti tunnusta koko peliä, on julkaisija nyt valmis välillisesti kertomaan sen olemassaolosta."

Onko ajankohta sattumaa, vai nähtäisiinkö myös Battlefield 4 tänä yönä ?

Lähde: http://www.gamereactor.fi/uutiset/137171/Battlefield+4+jo+esittelyss%E4/?noad
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Gamereactorista pomittua:

"Gamestopin toimitusjohtaja Paul Raines on twiitannut, että hänelle on jo esitelty Battlefield 4:ää. Raines oli tietystikin vaikutettu näkemästään. Tärkeämpää on kuitenkin se, että toisin kuin yleensä, Rainesin twiitti on saanut pysyä verkossa, ja EA on jopa re-twiitannut sen itse. Tämä tarkoittaa, että vaikka EA ei vieläkään virallisesti tunnusta koko peliä, on julkaisija nyt valmis välillisesti kertomaan sen olemassaolosta."

Onko ajankohta sattumaa, vai nähtäisiinkö myös Battlefield 4 tänä yönä ?

Lähde: Battlefield 4 jo esittelyss - Gamereactor Suomi
No BF4 ei ole mikään salaisuus. Johan Medal of Honorin ostaneet saivat oikeuden betatestiin "sitten kun se tulee".

Eli BF4 tuleminen on ollut tiedossa jo heti BF3:n julkaisun jälkeen. Hienoa silti, että peli on jo siinä vaiheessa, että sitä voidaan esitellä. Asseblyllähän DICE on selittämässä BF:n tulevaisuudesta, olisiko sielläkin peli samalla esillä, edes verhojen takana.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

No BF4 ei ole mikään salaisuus. Johan Medal of Honorin ostaneet saivat oikeuden betatestiin "sitten kun se tulee".

Eli BF4 tuleminen on ollut tiedossa jo heti BF3:n julkaisun jälkeen. Hienoa silti, että peli on jo siinä vaiheessa, että sitä voidaan esitellä. Asseblyllähän DICE on selittämässä BF:n tulevaisuudesta, olisiko sielläkin peli samalla esillä, edes verhojen takana.

Ei toki salaisuus ole ollutkaan, mutta lähinnä siis hain, että jos pelikuvaa tänä yönä tipahtaisi, olisi se pieni yllätys. Samalla saataisiin osviittaa siitä, missä mennään tällä uudelle konsolisukupolvella nettiräiskinnöissä.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Muistanko oikein PSN+ palvelusta, eli jos lopettaa tilauksen menettää pelit jotka sai ilmaiseksi, mutta saa pitää ne jotka osti PSN+ alennuksella.

Koska itselle kk-maksullisten palveluiden kohdalla, saavani pitää mistä olen maksanut. Samoin esim. spotify sitoo asiakkaitaan samalla lailla. eli maksat 24 kk 19.90. Kun lopetat käteen ei jäänyt mitään.

Tälläiset palvelut sopivat niille joille elokuvat, musiikki ja pelit ovat kertakäyttötuote. Pelaan ilmestyessä peliä parin kk ajan ja en koske siihen enää ikinä.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Ei toki salaisuus ole ollutkaan, mutta lähinnä siis hain, että jos pelikuvaa tänä yönä tipahtaisi, olisi se pieni yllätys. Samalla saataisiin osviittaa siitä, missä mennään tällä uudelle konsolisukupolvella nettiräiskinnöissä.

Juuri Battlefield 4 olisi mitä parhain peli esittämään uuden sukupolven voima. Yhteen peliin tiivistyy niin paljon ja erityisesti näin verkkopelaajan näkökulmasta. Hyvin monelle riittävä syy alkaa säästämään loppuvuotta kohden. Mikäli osana illan ohjelmaa, on lumovoiman oltava veret seisauttava.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Mikäli osana illan ohjelmaa

Voisi veikata, että on.
8491767200_380c0a7a66_o.png
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Voisi veikata, että on.

Onko lähdettä kuvalle, eli onko kyseessä jonkun luotettavan sivuston kuva vai onko vaaraa, että kyseessä pelkkä yksittäisen ihmisen photoshoppailu ?

Edit. Ilmeisesti kyseessä on juurikin vain fanin tekemiä kuvia.

Nähtävästi Santa Monica on myös tapahtumassa, eli nähdäänkö uutta God of Waria vai jotain aivan muuta / uutta ip:tä. Tässähän alkaa kohta hypettymään.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

BF4 ei kuitenkaan tänä vuonna ole tulossa, joten miksi se nyt julkaistaisiin Sonyn tilaisuudessa? Tai sitten EA pistää kyllä BF3:n ostajia juuriharjalla perseaukkoon jos julkaisupelinä PS4:lla ja Xboxilla olisi BF4. Voivathan ne näyttää uuden pelimoottorin tehoja uusille tehokonsoleilla, päivittää vähän pelaajamääriä isommaksi etc. mutta itse pelin julkaisukohtana luultavasti (toivottavasti) on vasta 2014.

Voisin jopa veikata, että koska DICE tajuaa miten rahaa väännetään niin BF3:sta tulee PS4 ja Xbox uusioversiot. Molemmat konsolit ovat lähellä PC-rautaa joten porttaus PC-versiosta pitäisi onnistua helposti. Toisaalta jos Sony julkaiseekin tiedon, että BF3 for PS4 on yksinoikeus niin kova uutinen siinä mielessä olisi jo se.

Minusta jos Sony tuo heti alkuun maksullisen palvelun ja sellaisen systeemin, että pelaajat eivät koe siitä haittaa vaan hyötyä niin mitä hävittävää on verrattuna Liveen. Ilmaisia pelejä vaikka niitä ei saisi pitää kuin niin pitkään kun ne kovolla majailevat ei ole huono asia verrattuna siihen, että esim. Livessä et saa mitään kylkiäisenä. KK-maksut eivät ketään tapa ja jos tekee tiukkaa niin sitten kannattaa harkita kannattaako sitä konsolia ylipäätänsä hankkia.

KK-maksulla Sony voisi pitää itse konsolin hinnan alhaisempana koska tietäisivät saavansa perusnettoa muualta. En näe itse mitään väärää Sonynkin siirtyvän samaan leiriin MS:n kanssa mikäli siitä on hyötyä pelaajalle joko konsolin alhaisemmalla hinnalla, palveluiden parantamisella etc. PSN:ssähän näkee vähän, että rahalliset resurssit on kuitenkin pienet ja uudistukset on aika hitaalla aikataululla tehty tai PSN:n toimintaa ei pahemmin ole pystytty tehostamaan. Livehän on aika suhteellisen sujuva ja sisäänrakennettu systeeminsä. Rahaa tahkoavat ja vaikka täydellinen ei ole sekään niin silti erot on aika suuret vieläkin.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

BF4 ei kuitenkaan tänä vuonna ole tulossa, joten miksi se nyt julkaistaisiin Sonyn tilaisuudessa? Tai sitten EA pistää kyllä BF3:n ostajia juuriharjalla perseaukkoon jos julkaisupelinä PS4:lla ja Xboxilla olisi BF4. Voivathan ne näyttää uuden pelimoottorin tehoja uusille tehokonsoleilla, päivittää vähän pelaajamääriä isommaksi etc. mutta itse pelin julkaisukohtana luultavasti (toivottavasti) on vasta 2014.

Siis tässähän puhutaan nyt kahdesta ihan eri asiasta. Ei pelkän pelikuvan näyttäminen nyt sentään julkaisu olisi. Onhan mm. Watchdog - pelistäkin nähty jo pelivideota, vaikka julkaisu tapahtuu joskus tulevaisuudessa. Itse pelin julkaisu voisi hyvinkin tapahtua vasta 2014, koska itse konsoleittenkin on huhuttu tulevan vasta tämän vuoden lopussa / Eurooppaan vasta 2014 alussa.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Siis tässähän puhutaan nyt kahdesta ihan eri asiasta. Ei pelkän pelikuvan näyttäminen nyt sentään julkaisu olisi. Onhan mm. Watchdog - pelistäkin nähty jo pelivideota, vaikka julkaisu tapahtuu joskus tulevaisuudessa. Itse pelin julkaisu voisi hyvinkin tapahtua vasta 2014, koska itse konsoleittenkin on huhuttu tulevan vasta tämän vuoden lopussa / Eurooppaan vasta 2014 alussa.

Kyllä varmaan hitaammatkin tajuavat Weldomiten tarkoittavan julkistamista julkaisun sijaan, ilman että siitä tarvitse tulla muka hauskuuttelemaan.

Onko kukaan nähnyt mitään (huhuilu) listaa siitä minkä julkaisijoiden pelejä tuolla olisi yöllä mahdollisesti nähtävillä. Hype nousee ja huomisen jälkeen joudutaan odottamaan MS:sän vastausta vielä vaikka ties kuinka kauan.

E:
Näin Kaz Hirain muuten tuossa aamulla junassa, niin kysäsin nopeesti, notta mites toi yön julkistus niin Kaz vastasi seuraavaa:

"Why go first, when your competitors can look at your specifications and come up with something better?"

Joo, anteeksi haen vaan mun takin. En vaan malltanut mieltäni kun tämä Kazin kommentti kalskahti jo alkuvuodesta niin typerältä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Kyllä varmaan hitaammatkin tajuavat Weldomiten tarkoittavan julkistamista julkaisun sijaan, ilman että siitä tarvitse tulla muka hauskuuttelemaan.

Onko kukaan nähnyt mitään (huhuilu) listaa siitä minkä julkaisijoiden pelejä tuolla olisi yöllä mahdollisesti nähtävillä. Hype nousee ja huomisen jälkeen joudutaan odottamaan MS:sän vastausta vielä vaikka ties kuinka kauan

Heh, viestin tarkoitus oli kysyä, minkä takia sitä Battlefield 4:sta ei voisi sitä pelikuvaa näyttää vaikka julkaisu olisi 2014. Pelihän käytännössä tänään epävirallisesti julistettiin olemassa olevaksi EA:n toimesta, kun se "hyväksyi" twitter viestit siitä. Aikaisemmin jo uutisen linkkasinkin tänne.

Huhulistaa (lähteenä käytännössä twitter):
Quantic Dreams
Santa Monica

Twitter viestit:
Quantic Dream
New York, -6 Celcius and clear sky :)...

Santa Monica
What does our future hold for tomorrow ? We heard they may open Pandoras Box (again) live on stage, that would be AWESOME
ja
Santa Monica
our studio is Pandoras Box, there is hope inside
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Mul on kyl jotenkin vaikea saada Haason viesteistä aina sitä pointtia, ja näyttää olevan muillakin kun Haaso joutuu joka viestinsä jälkeen vielä selittämään viestinsä sisältöä.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Hype on kova ja iltaa odotellaan innolla. Toivottavasti Sony ei ryssi kahta asiaa:

- Verkkopelaaminen edelleen ilmaista.

- PS3-pelit tomivat PS4:llä (hyllyyn on kerätty kaikki Unchartedit, God of Warit HD:na sekä jokunen muu helmi, mitä tulee välillä pelailtua.)

Jos ovat kunnossa, niin kone tulee talouteen marraskuussa. Jos ei, niin sitten menee uudelleen harkintaan. Jos toisen kohdan takia täytyy pitää PS3 hyllyssä, niin sitten voikin odotella, minkälaisen vaihtoehdon Microsoft tarjoaa.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Hype on kova ja iltaa odotellaan innolla. Toivottavasti Sony ei ryssi kahta asiaa:

- Verkkopelaaminen edelleen ilmaista.

- PS3-pelit tomivat PS4:llä (hyllyyn on kerätty kaikki Unchartedit, God of Warit HD:na sekä jokunen muu helmi, mitä tulee välillä pelailtua.)

Jos ovat kunnossa, niin kone tulee talouteen marraskuussa. Jos ei, niin sitten menee uudelleen harkintaan. Jos toisen kohdan takia täytyy pitää PS3 hyllyssä, niin sitten voikin odotella, minkälaisen vaihtoehdon Microsoft tarjoaa.
Good luck. Ei ole mitenkään mahdollista, että huhuttu amd-prosessori pystyisi emuloimaan cell-arkkitehtuuria, joten ps3-pelit eivät voi oikeastaan mitenkään pyöriä ps4:lla, mikäli huhutut speksit pitävät paikkaansa.

Ilmainen verkkopelaaminen: monet tahot ovat jo "vuotaneet" jatkuvasti huhuja PlayStation World-palvelusta, joka tarkottaisi maksullista nettipelaamista.

Toisaalla jo mainitsinkin, että pelipojilla meneekin keskimäärin kolme viikkoa muistaa, että verkkopeli on joskus ollut ilmaista, mikäli maksullisen moninpeluun toimivuus on lähelläkään Live Gold -tasoa.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Ilmainen verkkopelaaminen: monet tahot ovat jo "vuotaneet" jatkuvasti huhuja PlayStation World-palvelusta, joka tarkottaisi maksullista nettipelaamista.

Mikäli konsolipelaaminen muuttuu uudella playstationillakin täysin maksulliseksi, siirryn Nipan kelkkaan ja jatkan PS3:llani leikkimistä siihen asti, kunnes kaikki toistaiseksi hommaamatta jääneet hyvät pelit on käyty läpi. En ole ymmärtänyt maksullisen nettipeluun ihailua, enkä tule tekemään niin tulevaisuudessakaan. PC puolellakin on itsestään selvää(MMO -pelejä lukuun ottamatta), että nettipelaaminen on ilmainen herkku. Kyse on minun kohdallani periaatteesta, ei rahasta. Joistakin asioista vain on höpsöä maksaa. Kuukausimaksullinen nettiliittymäni riittää meikäläiselle.
 
Ilmainen verkkopelaaminen: monet tahot ovat jo "vuotaneet" jatkuvasti huhuja PlayStation World-palvelusta, joka tarkottaisi maksullista nettipelaamista.

Esim. missä on ollut luotettavia huhuja perusnettipelaamisen muuttumisesta maksulliseksi? Jonkinlaisia maksullisia palveluja on toki tulossa, mutta mielestäni vuodoissakin on jäänyt tarkemmat yksityiskohdat vahvasti auki.
 
Ylös Bottom