Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia
Mutta silti ekosysteemi ei ole se juttu joka tulee tähän taloon pelikonsolin myymään. Kyllä ne on ne yksinoikeuspelit. Ja niin pitkään kuin GameCube jaksaa toimia lastenhuoneen valtiaana, niin Nintendon pelit on nähty (oikeasti se Kart on joka sukupolvessa sama peli, joskin Double Dash on se kaikkein hauskin ja Roque Squadron on junnun suosikki)
Tällaista kommenttia voi heittää vain, jos ei ole kokenut sitä Wiitä vaan muistelee yhä Gamecubea. Wiillä kun on koko Wii-sarja (Sports, Party, Fit ym.), Sin & Punishment, WarioWaret, Punch-Out!!, New SMB Wii, Excite Truck, Xenoblade, The Last Story, Hydroventure, Wario Land: Shake Dimension ja niin paljon muuta uutta tai Wiillä kauan odotetun konsoliversioinnin saanutta pelkästään Nintendolta, että koko Wii-sukupolvi oli varmasti Nintendon tuorein sitten SNES-aikojen. Sitten tähän päälle paljon yritystä third partyilta uusissa ja vanhoissa sarjoissa, kuten MotoHeroz, F.A.S.T., Segan Sonicit, Trauma Center, Raving Rabbids, Just Dance ym. niin Wii nyt yksinkertaisesti oli vain tuoreinta ja erottuvinta mitä konsolimarkkinoilla on pitkään aikaan nähty.
Toinen sivujuonne, mistä olisi kiva kuulla enemmän hardcore Nintendo miehiltä, että mitä vikaa on peruspädi pelaamisessa? Oikeasti?
Otetaanpa tähän lainaus allekirjoituksestasi:
Kutaragi: "Konsolin pahin vihollinen ei ole toinen konsoli, vaan tyttöystävä."
Mietipä, miten tilanne saattaa muuttua, jos toiseen kainaloon saa vaimokkeen tai tyttöystävän, ja toiseen käteen Wiikaken. Ja jos tarvitsee molempia käsiä, niin Nuntsaa löytyy myös langattomana. Tai jos menee vielä pidemmälle niin sieltä löytyy ne Wii Partyt ja New SMB Wiit, joissa sen toisen puoliskon ei tarvitse tuntea olevansa ulkopuolinen, ja pahimmillaan se Kutaragin pelkäämä tyttöystävä muuttuukin innokkaaksi pelaajaksi, kun on oikeat pelit pelattavana.
Se vanha pädi nyt oikeasti on rajoittava. Pitää pitää kahdella kädellä kiinni siitä yhdestä kapulasta, eikä pysty edes osoittamaan mitenkään. Tässä mielessä olen samaa mieltä kanssasi Wii U:n Gamepadista: se on takapakkia Nintendolta. Se ei sovi lasten ohjaimeksi toisin kuin Wiikake, sitä tarvitsee pitää kahdella kädellä ilman liikkumisen vapautta, ja se ei sisällä omaa natiivia osoitusteknologiaa (jota kosketusteknologia ei korvaa). Siinä yksi syy Wii U:n huonoon menestykseen: Gamepadin design on takapakkia Wiikakeen verrattuna. Nintendolle olisi voinut olla parempi julkaista Wii U ilman Gamepadia, pelkästään Wiikakeen ja Pro Controlleriin perustuen. Siinä olisi ollut sekä uutta että vanhaa ohjausta vaativille vaihtoehdot, ilman Gamepadin kompromissiratkaisuja, hankaluutta ja lisäkuluja.