Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Käyttääkö joku vielä kaapelia internettiin? Wlan on kiva ja kätevä, kantsii kokeilla :) Mutta mutta näin vähän aikaa sitten jossain Tokmannilla noita Wiin lan-adaptereita alekorissa tyyliin jollain vitosella tai allekin, jos ketään kiinnostaa.

No omassa tukiasemassa on wlanille max. 20mbit nopeus (100mbit netti), joten toki sen piuhalla laitan boksiin. Vanhassa tukiasemassa oli vain 5mb tuo wlan.

Lisäksi vanhassa oli jostain syyst ainakin se 100ms viivettä, joten wlan ei tullut silloin kyseeseen.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Kyllä minä ainakin käytän vielä PS4:n kanssa langallista nettiä. Ihan siitä syystä, että yhteysnopeus on parempi ja kaapelimodeemi on muutenkin tuossa samalla tasolla TVn ja konsolin kanssa, kun kaapelia pitkin tulee samasta pistokkeesta. Läppärit toki sitten WLAN-tekniikalla.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Erityisesti tämä huomioon ottaen on ihan kunnioitettava saavutus, että kuun vaihteessa Sony oli saanut myytyä 2,1 miljoonaa PS4:ää:
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=727222
Väillä kyllä tulee erittäin voimakkaita myötähäpeän tunteita kun lukee noita Sonygaffin threadejä. Mutta onnittelut sonylle myynneistä, kumpa itsekkin kohta pääsisin kasvattamaan PS4:sen myyntejä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Käyttääkö joku vielä kaapelia internettiin? Wlan on kiva ja kätevä, kantsii kokeilla :) Mutta mutta näin vähän aikaa sitten jossain Tokmannilla noita Wiin lan-adaptereita alekorissa tyyliin jollain vitosella tai allekin, jos ketään kiinnostaa.
Minä. Miksi ei? Mulla on reititin nurkassa telkkaritason vieressä. Piuhalla netti toimii yleensä varmemmin.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Minä. Miksi ei? Mulla on reititin nurkassa telkkaritason vieressä. Piuhalla netti toimii yleensä varmemmin.

Jep, ja jos pelaa netissa moninpeleja on kaapeli ehdoton. Wlanilla ei paljo pelailla varsinkaan taistelupeleja. Itsellani on tarkoituksella wlan pois paalta.
En kayta sita muuta kuin satunnaisesti ( Wii U ).
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Se niistä VGChartzin arvailuista. Pian siellä varmaan "päivitetään" tiedot vastaamaan suunnilleen Sonyn virallisia lukuja nyt kun on oikeitakin myyntilukuja tiedossa ;)

Koska sinulle tämä on näköjään elämän ja kuoleman asia, niin todettakoon, että nuo aikaisemmin julkeasti kyseiseltä sivustolta referoimani luvut tuskin olivat reaaliajassa päivätasolla "stetsonista vedetyt" luvut vaan noin viikon vanhat.

Edit: Ai niin, ;)
 
Mulle konsolit edustavat aina jotain uutta, jos konsoli ei tuo mitään uutta kehiin niin päivityksen tuskin olisi tarvetta. Ps4:lla lisäarvo on full hd/ 60fps, microsoftilla heidän näkemyksensä ääniohjatusta media/peliboxista.

Voi toki hyvin olla että xboxpuolella ei sitten tässä sukupolessa ole ketään tehoista kiinnostunutta vaikka pari edellistä on mennyt niitä toitottaessa. Muistan vieläkin microsoftin sankaritarinan pelaajille suunnatusta ekasta xboxista joka selätti viihdepuolen (paskemman) version.

Mutta ei pointti ole ton blogin tapaan pikselisota vaan se mitä uutta konsolit tuo markkinoille ja hintakin vaikuttaa aina massamarkkinoilla. Alun perusteella ps4:sen valinnat näyttäisivät olevan lähempänä markkinatarvetta mitä taannoin ennustelinkin.

Ja oliko mario se paras peli? Minulle yhtä lailla elämyksiä olivat last of us, viimeisin tomb raider ja eniten peliaikaani vieneet codit. Mario galaxy oli kieltämättä upea esitys wiillä, mutta se ei tarkoita etteikö pikseleillä ja efekteilläkin olisi väliä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Mulle konsolit edustavat aina jotain uutta, jos konsoli ei tuo mitään uutta kehiin niin päivityksen tuskin olisi tarvetta. Ps4:lla lisäarvo on full hd/ 60fps, microsoftilla heidän näkemyksensä ääniohjatusta media/peliboxista.

Voi toki hyvin olla että xboxpuolella ei sitten tässä sukupolessa ole ketään tehoista kiinnostunutta vaikka pari edellistä on mennyt niitä toitottaessa. Muistan vieläkin microsoftin sankaritarinan pelaajille suunnatusta ekasta xboxista joka selätti viihdepuolen (paskemman) version.

Mutta ei pointti ole ton blogin tapaan pikselisota vaan se mitä uutta konsolit tuo markkinoille ja hintakin vaikuttaa aina massamarkkinoilla. Alun perusteella ps4:sen valinnat näyttäisivät olevan lähempänä markkinatarvetta mitä taannoin ennustelinkin.

Ja oliko mario se paras peli? Minulle yhtä lailla elämyksiä olivat last of us, viimeisin tomb raider ja eniten peliaikaani vieneet codit. Mario galaxy oli kieltämättä upea esitys wiillä, mutta se ei tarkoita etteikö pikseleillä ja efekteilläkin olisi väliä.
Toisaalta, valinnat voivat olla myös sellaisia, että konsolin ikä jää lyhyeksi, kuten Sony itsekin on jo varoitellut. En tosin tiedä, miten Xboxi taas voisi olla yhtään sen pitempi-ikäinen, kun speksitkin on samaa luokkaa. Ainoa missä Microsoft voi lyödä on oma pilvipalvelu, kun taas Sonyllä se on ehkä enemmänkin ulkopuolisilta hankittu. Kumpi sitten on parempi vaihtoehto, on sitten sen ajan murhe.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit


Harvemmin tulee mistään aiheesta, saati videopeleistä, vastaan tekstiä, joka on meikäläisenkin mielestä täyttä asiaa. Ei pienintäkään vastalausetta, bravo ja toivottavasti joku ehkä jossain lukisi tämän ja miettisi jotain. Tai ei, jatketaan pikselimittailua ja kaikilla on good time :confused:
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit


Noi tiedetty jo tovin. Tärkein asia mikä pitäisi tulla takaisin on party chat -toiminto sellaisena kuin se oli 360:ssä.

Ja eiköhän nuo muutkin patchata jahka ms kerkiää.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Noi tiedetty jo tovin. Tärkein asia mikä pitäisi tulla takaisin on party chat -toiminto sellaisena kuin se oli 360:ssä.

Ja eiköhän nuo muutkin patchata jahka ms kerkiää.

Itse tiesin lähinnä tuon puutteen, että et näe mistään paljonko on tilaa kovolla. Se, että sieltä puuttuu noin paljon oleellisia juttuja on kyllä nätisti sanottuna kummallista. Kuinka Microsoft on voinut mokata One:n kanssa noin kun kyseessä on kuitenkin firma jonka pitäisi juuri softan kehitys hallita. Erityisesti ihmetyttää tuo, että ruutuun ei tule ilmoitusta kun joku frendeistä tulee onlineen. Ei se paljoa kiillota One:n kuvaa jos myöhemmin tuodaan päivityksillä mukaan noita juttuja jotka nyt pitäisi olla jo valmiina konsolissa kun se julkaistaan. Itse olen suosinut kahden edellisen konsoli sukupolven ajan Microsoftia ja kaikki jotka mut livessä tuntee on oppinut vuosien saatossa sen, että en ole koskaan pitänyt Sonyn pelikonsoleista kaikki olen omistanut nelosta lukuunottamatta ja kaikki olen myynyt pois. Koska ne ei vaan iske muhun. Niiden kilpailijat löytyvät yhä itseltäni kuten ensimäinen Xbox sekä Sega Saturn. Silti kyllä näin Microsoft Fanboyna uskallan kritisoida firmaa kun aihetta on ja nuo puutteet on kyllä sellaisia joista on annettava miinusta Microsoftille isolla kädellä.

Tärkeimmät Live frendit ovat loikkaamassa tämän uuden sukupolven myötä Sonyn leiriin. Nämä frendit on sen verran tärkeitä ja hyviä pelikavereita joten heidän vuokseen itsekkin joudun ostamaan PS4:n vaikka suoraan sanottuna ei kyllä huvittaisi. Tiedän jo etukäteen, että en tule innostumaan Pleikkarista edelleenkään.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Suurin osa noista ominaisuuksista puuttuu myös pleikkarista, joten veikkaan että et tosiaan kykene hurraamaan siinäkään leirissä. Osa noista fiitsöritoiveista on kyllä turhia imo, mutta eiköhän näitä tärkeämpiä ominaisuuksia pikkuhiljaa valu molemmille. Party chatin kusemista ei kyllä voi ymmärtää.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Itse tiesin lähinnä tuon puutteen, että et näe mistään paljonko on tilaa kovolla.

Joo, olisihan tämä kiva tietää, mutta sillä tiedolla ei tee juuri mitään. Kun kovalevy täynnä ja asennat sinne jotain, niin boksi pyytää sinua itseäsi poistamaan sieltä jotain (eli kone ei poista automaattisesti vanhinta kamaa, niin kuin jossain sanottu). Eli periaatteessa ei ole mitään väliä, näetkö paljon kovolla on tilaa vai onko sitä ollenkaan?

Sinällään tuo 500gb on liian pieni selkeästi jos meinaa digitaalisesti latailla, mutta mielestäni tuo ulkoisen kovon lisääminen poistaa tuon pulman. Itseasiassa pidän siitä vaihtoehdosta enemmän kuin siitä, että joutuisin avaamaan konsolin ja vaihtamaan kovon itse (mikä ilmeisesti onnistuu tuokin XO:lla).
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Molemmilla konsoleilla 500 GB kovalevy on pieni riippumatta siitä keskittyykö digilatauksiin vai ei. Sain ensimmäisen viikonlopun aikana täytettyä tilaa 150 GB. Tämä tarkoittaa kevään pelisuman myötä jo kesään mennessä täyttynyttä kovalevyä. Sen takia vaihto tehtiin heti ennen konsolin ensikäynnistystä ja operaatio on helppo. Aikaa menee alle 10 minuuttia ja alla on nyt 1,5 TB.

Toisaalta uudenlaiset teknologiat mahdollistavat taustalatailun ja asentamisen muita pelejä pelatessa / koneen idlatessa. Pelin uudelleen lataaminen gigatavujen koosta huolimatta ei ole enään samanlainen tapahtuma kuin aikaisemmin. Osa hankitusta digiomaisuudesta voidaan säilöä myyjälle ja hakea sieltä aina tarvittaessa.
 
Ylös Bottom