Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ps5 ja ps4 välinen pelaminen?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jujapa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Jujapa

New Member
Hei onko kenelläkään tietoa voiko ps5 ja ps4 pelata yhdessä siis silleen että esim. Minulla on ps5 ja veljelläni on ps4 niin voimmeko pelata esim. Far cry pelejä yhdessä co-oppina vai pitääkö molemmilla olla ps4 tai ps5? Tai esim voinko kutsua veljeni joka pelaa ps4:lla samaan partyyn kanssani vaikka call of dutyssa taikka battlefieldissä? Itseltäni hajosi ps4 pro ja olen miettinyt tilaavani ps5 itselleni kun uutta ps4 ei kannata enää ostaa kun vitonenkin on saatavilla mutta pitäisi pystyä pelaamaan yhdessä veljeni kanssa jolla on vain ps4 itsellään.
 
Oon kaverin kanssa GT7 pelannut paikallisesti PS4Pro & PS5. Luulisi tuon toimivan muutenkin ristiin, etenkin PS5:llä pelattavien PS4-pelien kanssa.
 
Oon kaverin kanssa GT7 pelannut paikallisesti PS4Pro & PS5. Luulisi tuon toimivan muutenkin ristiin, etenkin PS5:llä pelattavien PS4-pelien kanssa.
Joo siis nimenomaan ois tarkotus kaikkia vanhempia pelejä missä on "co-op" mahdollisuus ja sitten codeja ja battlefieldeja pelata yhdessä veljen kanssa mutta on tosiaan mietittyttäny tuo että onko mahdollista jos tilaan itselleni pleikka femman että onko mahdollista pelata yhdessä jos minulla on ps5 ja veljelläni ps4 ja mistään en ole selkeää tietoa löytänyt siihen että onko mahdollista pelata edellisen sukupolven konsolin kanssa yhdessä vai vaatiiko molemmille saman sukupolven konsolin kun veljeni on enemmän pc pelaaja mutta pelaa minun kanssa paljon konsolilla kun itse en pidä pc pelaamisesta ja monia pelejä täytyy co-oppina pelata pelkillä konsoleilla. Eri asia olisi jos pelaisimme pelkkiä codeja ja battlefieldeja niin sitten crossplay mahdollisuuden kauttahan voisimme tottakai pelata yhdessä niin että minä pelaan ps5 ja veljeni pelaa pc:llä
 
Korjatkaa jos oon väärässä, mut jos haluu pelata et toisel ps5 ja toisel ps4 on sillä ps5 omistajalla oltava ps4 versio pelistä, eikä niin et toisel ps5 versio ja toisel ps4, silloin ei onnistu?

Esim nyt vaikka dying light 2 coopissa, on ps5 konsolissa oltava ps4 versio pelistä. Oli nyt varmaa tarpeeks yksikertaisesti selitetty?

:p :D
 
Viimeksi muokattu:
Korjatkaa jos oon väärässä, mut jos haluu pelata et toisel ps5 ja toisel ps4 on sillä ps5 omistajalla oltava ps4 versio pelistä, eikä niin et toisel ps5 versio ja toisel ps4, silloin ei onnistu?

Esim nyt vaikka dying light 2 coopissa, on ps5 konsolissa oltava ps4 versio pelistä. Oli nyt varmaa tarpeeks yksikertaisesti selitetty?

:p :D
Juuri tuossa testasin varmistaakseni (kun olen kuitenkin moninpeli-trophyt napsinut), niin Far Cry 6 esim. toimii ihan hyvin niin että toisella on PS5- ja toisella PS4-versio.

Tuota vähän googlailin lisää niin näköjään riippuu pelistä. Ensimmäisiä googleosumia oli 'toimiiko fifa?' joka ei toimi eri sukupolvien välillä. Eli nämä tarvii varmaan sitten selvittää pelikohtaisesti.

Kokeilin myös Sniper Elite 5 kanssa. Toimii. Ainakin jos crossplay asetus on päällä.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom