Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS5: Lisälaitteet ja tarvikkeet

Millä tavalla se ei toimi? Kokeilin kolmella eri selaimella sekä vielä erikseen puhelimella, ja hyvin toimii.

Mulla ainakin vaan lukee "Saksan Amazonista 4 teratavun WD_Black SN850X ilman heatsinkiä n. 260 eurolla (ilmaisine) posteineen.", ja sen jälkeen on vain tyhjää muutaman rivin verran. Ei ole mitään linkkiä.
 
Mulla ainakin vaan lukee "Saksan Amazonista 4 teratavun WD_Black SN850X ilman heatsinkiä n. 260 eurolla (ilmaisine) posteineen.", ja sen jälkeen on vain tyhjää muutaman rivin verran. Ei ole mitään linkkiä.
Jaa-a... Ihan normaalina upotuksena se mulla näkyy ja toimii. Olisikohan jokin mainosblokkeri, joka estää tuota näkymästä selaimissanne?
 
Jaa-a... Ihan normaalina upotuksena se mulla näkyy ja toimii. Olisikohan jokin mainosblokkeri, joka estää tuota näkymästä selaimissanne?

No sehän se varmaan on. Mulla näkyy puhelimella, ei oo mainosblokkeria kännykässä. Tosin se ei suostu aukemaan kun mulla on Amazonin appi ja herjaa jotain väärästä maasta ja sitten jumittaa, mutta se on sen apin ongelma se.

Koneella on mainoksenestot ni siksihän se ei varmaan näkynyt.
 
Tosin se ei suostu aukemaan kun mulla on Amazonin appi ja herjaa jotain väärästä maasta ja sitten jumittaa, mutta se on sen apin ongelma se.
Puhelimella mulla avautui ihan oikein myös sovelluksessa, mutta mulla onkin siellä Saksan Amazon ollut oletuksena Brexitistä lähtien. Mutta eiköhän tää riitä tästä offtopicista. Toivottavasti jotkut pääsevät nauttimaan myös itse tarjouksesta. :) Muakin hieman polttelee, mutta pitäisi ensin löytää varma ostaja nykyiselle 2 teran M.2-patukalle.
 
Puhelimella mulla avautui ihan oikein myös sovelluksessa, mutta mulla onkin siellä Saksan Amazon ollut oletuksena Brexitistä lähtien. Mutta eiköhän tää riitä tästä offtopicista. Toivottavasti jotkut pääsevät nauttimaan myös itse tarjouksesta. :) Muakin hieman polttelee, mutta pitäisi ensin löytää varma ostaja nykyiselle 2 teran M.2-patukalle.
Paljon olisi pyynti? Ja mikä kovis sulla myynnissä siis olisi?
 
Paljon olisi pyynti? Ja mikä kovis sulla myynnissä siis olisi?
WD_Black SN850 eli SN850X:ää edeltänyt malli. PS5-käytön kannalta eroa tuskin on suuntaan tai toiseen.

Tuossa SN850:ssäkään ei ole omaa heatsinkiä, vaan oon käyttänyt Sabrentin värkkiä, joka on samalla sekä heatsink että M.2-osaston kansi.

Ostin nuo molemmat heinäkuussa 2022 Saksan Amazonista, jolloin 2-teraisesta piti pulittaa n. 198 euroa. Hyvin ovat hinnat tippuneet reilussa vuodessa. Vaan mitään hintaa en tuolle tässä kohtaa laita, koska näemmä tuo 4 teran SN850X:n hintakin on ehtinyt päivän aikana nousta jo muutaman kympin. Olisi vaan pitänyt tarttua tarjoukseen saman tien... :I

Update! Tässä nyt Amazonia plärätessä silmien eteen sattui 4 teran Lexar NM790, joka maksaisi vain 191,73 euroa. :O Täytyypä vähän tutkia, onko tuosta oikeasti mihinkään.



Update 2! Näemmä tuossa ei ole DRAMia lainkaan vaan käyttää HMB-tekniikkaa, jota PS5 ei tue. Pleikan manuaali varoittaa, että suorituskyky saattaa siis kärsiä.

Tukevatko PS5-konsolit Host Memory Bufferia?

Ei. Tietyt M.2 SSD -laitteet voivat tukea Host Memory Buffer (HMB) -toimintoa, mutta niiden suorituskyky saattaa olla odotettua hitaampi, koska PS5-konsoli ei tue HMB:tä.
 
Viimeksi muokattu:
Nacon uusi eliitti ohjain tulossa.



No mutta tämäpä hyvä juttu, koska se näyttää aika samalta kuin oma kädenjatke Nacon Revolution X, joka on omaan makuun paras Xbox ohjain so far, heittämällä. Näköjään tuossa tulisi suoraan korkeampi tattikin mukana. Ei tarvitse sitten customeita itse kikkailla. Joskin näin Rev X kanssa satoja Headshotteja myöhemmin täytyy todeta, että asentamani halpis-korkeat tatinjatkeen tehneet virkaansa oikein hyvin siinä. Tässä Stock versio näyttää aika samalta itseasiassa.

Toivottavasti kaikki muukin on pysynyt kelkassa. Lisäpainoista ei niin väliä, mutta "lisärinkula" vasemman tatin varteen, joiden tarkoitus on vähentää turhaa vemputusta ovat osoittuneet oikein hyviksi myös. Tuosta ei nyt selviä onko se messissä, eikä softasta. Softa on nimittäin Rev X kohdalla myöskin ihan ässä!

Tänne olen kirjoitellut "velimallista" pari sanaa. Varmaakin aikas hyvä lisä valikoimaan Pleikkarille tämä.

 
Tuli ostettua 2 teran Samsung 980 pro jäähdytyslevyllä ja asennus sujui ok.. tuli sitten kopioitua entisen ulkoisen levyn pelit tuolle (n. 1.2teraa. ) Nyt sitten luin että tuossa levymallissa on joku firmisbugi mahdollisesti.. päiväys on valitettavan vanha 2021/11/05 mutta mistään ei löydy infoa fw versio vs sarjanumero tms että tuon voisi varmistaa.
Ohjehan tuohon on jos on jotain 3 alkuista firmistä niin suositellaan päivittämään uusimpaan.. mutta ilmeisen hanakasti tuo näemmä rikkoo levyjä tuo bugiversio, jopa ihan 1 teran kertakirjoituksella alkaa/voi tulla virheblokkeja jotka johtaa nopeastikin koko levyn käyttökelvottomaksi. Dilemma on se että omassa pc:ssä ei ole ylimääräistä m.2 paikkaa jossa fw päivitystä voisi tehdä.. että antaakko vaan olla ja 5v takuu hoitaa asian kun tulee eteen? Ei ole tuttavillakaan juuri m.2 koneita jonoksi asti joten ei auta sekään..
 
Viimeksi muokattu:
Tuli ostettua 2 teran Samsung 980 pro jäähdytyslevyllä ja asennus sujui ok.. tuli sitten kopioitua entisen ulkoisen levyn pelit tuolle (n. 1.2teraa. ) Nyt sitten luin että tuossa levymallissa on joku firmisbugi mahdollisesti.. päiväys on valitettavan vanha 2021/11/05 mutta mistään ei löydy infoa fw versio vs sarjanumero tms että tuon voisi varmistaa.
Ohjehan tuohon on jos on jotain 3 alkuista firmistä niin suositellaan päivittämään uusimpaan.. mutta ilmeisen hanakasti tuo näemmä rikkoo levyjä tuo bugiversio, jopa ihan 1 teran kertakirjoituksella alkaa/voi tulla virheblokkeja jotka johtaa nopeastikin koko levyn käyttökelvottomaksi. Dilemma on se että omassa pc:ssä ei ole ylimääräistä m.2 paikkaa jossa fw päivitystä voisi tehdä.. että antaakko vaan olla ja 5v takuu hoitaa asian kun tulee eteen? Ei ole tuttavillakaan juuri m.2 koneita jonoksi asti joten ei auta sekään..
Eikös noihin jotain adaptereita saa, niin pystyisit sen firmiksen päivittämään.
 
Saako PS5 ohjaimeen jostain akkuja ja miten vaihdetaan. Entiseen PS4 ohjaimiin tuli vaihdettua. Miten nykyisissä?
Vastaan ilman mitään varmaa tietoa tai googletusta mutta ihmettelisin kovasti jos ei muka saisi. Ohjeetkin varmasti löytyy netistä.

EDIT: No niin, googlasin kuitenkin.

Ohjeet -> https://www.ifixit.com/Guide/Sony+DualSense+Controller+Battery+Replacement/142053
Akun ostaisin joltain tunnetulta myyjältä, kuten vaikkapa tästä -> https://www.konsolinet.fi/product/27525/dualsense-akku-2000mah

Tietysti Konsolinet yhtä lailla tilaa akkunsa jostain kiinasta tms. joten voi saada itse selvittelemällä halvemmallakin. Konsolinetin kautta luulisi kuitenkin olevan helpompi/nopeampi vaihtaa jos tulee viallinen tai jotain.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli ostettua ja laitettua pleikkariin tuommoinen 2 teran Corsair MP600 Pro LPX patukka, niin nyt aloin miettimään, että olisiko tuo kannattanut päivitellä ensin, vai onko näistä ilmaantunut mitään samanlaisia ongelmia, kuin Samsungeissa?
 
Tuli ostettua ja laitettua pleikkariin tuommoinen 2 teran Corsair MP600 Pro LPX patukka, niin nyt aloin miettimään, että olisiko tuo kannattanut päivitellä ensin, vai onko näistä ilmaantunut mitään samanlaisia ongelmia, kuin Samsungeissa?
Ei tietääkseni. Eli murheet pois ja pelaamaan!
 
Ylös Bottom