Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS5: Lisälaitteet ja tarvikkeet



 


Kyllähän tämä jää hyllyyn tälläisellä akunkestolla. Jos ohjain on langaton, niin turha mainostaa mahdollisuutta pelata usb-johdon kanssa. Tuohan vaan kiertoilmaisuin kertoo sen, että akun kanssa tuli töpeksittyä. No jospa v2 versio tuo paremman akunkeston sitten joskus.
 
Viimeksi muokattu:
Aikalailla värikynää...

On siinä joo hieman. Mulla ohjain alkaa huutamaan virtaa 7 tunnin jälkeen kun liipaisin efektit on pois ja tärinät heikoimmalla asetuksella.
Jos molemmat on täysillä niin en ihmettelisi jos sama ilmoitus tulisi jo viiden tunnin paikkeilla.
Jos tuo uusi kapula sitten on vielä tuostakin huonompi niin aika heikko suoritus 200e ohjaimelta.
Olisivat sitten vaan dumpanneet sen koko akun kun ilmeisesti sitä on pakko käyttää sen johdon kanssa kuitenkin.
 
On siinä joo hieman. Mulla ohjain alkaa huutamaan virtaa 7 tunnin jälkeen kun liipaisin efektit on pois ja tärinät heikoimmalla asetuksella.
Jos molemmat on täysillä niin en ihmettelisi jos sama ilmoitus tulisi jo viiden tunnin paikkeilla.
Jos tuo uusi kapula sitten on vielä tuostakin huonompi niin aika heikko suoritus 200e ohjaimelta.
Olisivat sitten vaan dumpanneet sen koko akun kun ilmeisesti sitä on pakko käyttää sen johdon kanssa kuitenkin.
No täytyy kyl sanoa ettei oikein taivu mitkään viiden tunnin peli sessiot muutenkaan...
 
No täytyy kyl sanoa ettei oikein taivu mitkään viiden tunnin peli sessiot muutenkaan...
Jos olet yhtään lukenut @pelle :n viestejä, niin tiedät että hänellä taipuu. :D

Oli niin tai näin, ei viiden tunnin akun kesto mikään hyvä ole vaikka kuinka pyörittelisi. Käytännössä se tarkoittaa, että pitää muistaa joka päivä laittaa ohjain piuhan päähän... tai ainakin joka toinen päivä.
 
Aikalailla värikynää...
Sanoinkin ''tyyliin''. Mulla aina toinen ohjain piuhalla latauksessa pleikassa kiinni, niin usein saa todeta, että joko tää taas on tyhjä kun konsoli ilmoittaa akun loppumista. Asetuksista olen säätänyt.
 
Minusta tuon TuplaAisti Reuna-ohjaimen ongelma on sen hinta. Itselleni täysin sama, vaikka akkukesto olisi viikon. Mitään niin mullistavaa ei näissä erikoisohjaimissa ole toistaiseksi ollut, että yli sataa euroa ohjaimesta maksaisin. Tällä PS5:n perusohjaimella olen itse pärjännyt enemmän kuin hyvin, eikä akkukestokaan ole muodostunut missään vaiheessa ongelmaksi. Itse lataan kännykän laturilla, mutta dementian vihdoin saavuttaessa telakka lienee helppo vaihtoehto. Kun lopetat pelaamisen, laitat vaan ohjaimen telakkaan seuraavaa pelikertaa odottamaan. Ei tosiaan ole sen vaikeampaa.
 
Mulle kyllä kelpaisi parempi akunkesto PS5 perusohjaimeen. Pelisessiot on välillä aika maratoneja ja akku on loppunut kesken useammin kuin kerran. Switchin Pro controllerin akunkestoon tottuneena on turhauttanut kyllä kovastikin välillä. Nykyään on kaksi ohjainta joista toinen on aina latauksessa ja toinen käytössä, niin se on helpottanut tilannetta jonkin verran. Toinen ohjaimista tosin driftaa sen verran, että sillä pelaaminen alkaa turhauttaa eli pitäisi ostaa uusi tilalle.

En todellakaan ikinä ostaisi mitään yltiökallista superohjainta, jonka akunkesto olisi vielä tätä perusversiotakin huonompi.
 
Aika moni täällä tuntuu puhuvan 200€ ohjaimesta. Ei unohdetä että tämä maksaa kuitenkin 240€ joten näin ala-arvoinen akunkesto on heikko suoritus. Jos pelaat vaikka sen 5h ja akku ihan finaalissa niin joutuu laittaa lataukseen. Sitten jos haluatkin pelata lisää hetken päästä niin voi perkele, ei voikkaan pelata kun ohjain on latauksessa. Joko sitten tyytyy pelaamaan perus ohjaimella tai odottaa ohjaimen latausta. En tiedä teistä mutta en itse kyllä ostele 240€ ohjainta jotta voin katsella kun se latautuu tai käyttää paskempaa ohjainta sen aikaa.

Ennakkovarauksen peruutus on hyvin lähellä mutta pidetään nyt vielä ja katsotaan mitä arvostelut sanoo. Todella iso moka Sonylta.
 
Aika moni täällä tuntuu puhuvan 200€ ohjaimesta. Ei unohdetä että tämä maksaa kuitenkin 240€ joten näin ala-arvoinen akunkesto on heikko suoritus. Jos pelaat vaikka sen 5h ja akku ihan finaalissa niin joutuu laittaa lataukseen. Sitten jos haluatkin pelata lisää hetken päästä niin voi perkele, ei voikkaan pelata kun ohjain on latauksessa. Joko sitten tyytyy pelaamaan perus ohjaimella tai odottaa ohjaimen latausta. En tiedä teistä mutta en itse kyllä ostele 240€ ohjainta jotta voin katsella kun se latautuu tai käyttää paskempaa ohjainta sen aikaa.

Ennakkovarauksen peruutus on hyvin lähellä mutta pidetään nyt vielä ja katsotaan mitä arvostelut sanoo. Todella iso moka Sonylta.
Ja vaikka voikin pelata johdon perässä, niin langaton on langaton ja johdolliset on sitten erikseen. Langattomasta, jos maksan 240€, niin silloin pitää akun ehdottomasti kestää kauemmin ja piuhan kanssa en ala pelailemaan muuta kun ladatessa.
 
Jos olet yhtään lukenut @pelle :n viestejä, niin tiedät että hänellä taipuu. :D

Oli niin tai näin, ei viiden tunnin akun kesto mikään hyvä ole vaikka kuinka pyörittelisi. Käytännössä se tarkoittaa, että pitää muistaa joka päivä laittaa ohjain piuhan päähän... tai ainakin joka toinen päivä.
Se laitetaan telakkaan aina pelien päätyttyä! Aika helppoa!
 
Ja vaikka voikin pelata johdon perässä, niin langaton on langaton ja johdolliset on sitten erikseen. Langattomasta, jos maksan 240€, niin silloin pitää akun ehdottomasti kestää kauemmin ja piuhan kanssa en ala pelailemaan muuta kun ladatessa.

Tullut edes mieleen että vois pelata piuhan päässä. :D Siihen en kyllä enää herranvuonna 2023 ala kun langattomuus on se juttu.
 
No sitten pitää ostaa telakka.

Kyllähän huonolla akun kestolla selviää. Ei siitä ole kyse, vaan siitä minkä hintaisissa laitteissa näytä akkuja on.
Nimenomaan tästä kyse, jos puhuttaisiin halpisohjaimesta niin silloin tuollaiset kompromissit olisi OK ja hyväksyttävissä, mutta kun puhutaan 240e ohjaimesta, niin tää Sonyn paskapuhe "halusimme löytää täydellisen tasapainon ohjaimen käyttöajan ja laadukkaiden ominaisuuksien välillä”, ei, kun laitoitte ryöstöhinnan ja onnettoman pienen akun tarkoituksella, että päivitettyyn versioon voi laittaa 30e lisää hintaa ja rahastaa uudelleen.

Toi pienen akun kompensaatio: pitkä USB johto olis kelvannut PS3 aikakaudella, nyt aiheuttaa vaan närästystä.
 
Viimeksi muokattu:
Tottakai näin, mutta ei se tee viiden tunnin akun kestosta hyvää asiaa. Ei varsinkaan 200 euron kapulassa.

Mikään ei tee ohjaimesta 200e arvoista. Minulla ostamattajättämispäätös syntyi jo hintalapun perusteella, aivan kuten kilpailijankin yli 100e:n ohjaimen kohdalla. Aivan sama, vaikka ohjaimessa olisi ollut lisäominaisuutena 360 asteen hologrammi 25-vuotiaasta Pamela Andersonista.

-- yleisesti kommentteihin liittyen -->

Ei näitä ole pakko ostaa, jos Sonylta tulee paskaa, akku loppuu kesken veritulppaa muodostavan pelisession ja latauskaapelikin saattaa punoutua kaulan ympäri. Ei tämä pelaaminen voi olla näin vaikeeta. Tässä kuitenkin lopuksi vielä yhteenveto siitä, mitä voi tapahtua jos ostaa ylihintaisen peliohjaimen, jonka akkukesto on riittämätön:

 
Niin kova hinta tuolla ohjaimella että tuntuu aika älyttömältä tunkea siihen vielä hintaa lisäämään joku äärimmäisen turha kuljetuslaatikko.
 
Ylös Bottom