VanDamScum
Well-Known Member
Tässä on kaiketi sitten koulukuntia. Itse laitan aina pelaamisen jälkeen ohjaimen latautumaan kuten puhelimenkin aina unten maille mennessä. Yllätyksiä ei näin pääse syntymään. Kuten kuitenkin sanoin, olen akunkestoon kyllä pettynyt kaikesta huolimatta. Ehkä omassa elämäntilanteessa unohtuu että 5h pelisessiot ovat monelle arkipäivää, vaikken itse kerrallaan jaksakaan montaa tuntia kerralla pelata eikä nuorempanakaan huvittanut. Tästä vinkkelistä toki akunkesto on kai sitten ongelmallisempi tapaus.Minulla kyse ei ole mistään muistamisesta. En minä puhelintakaan (tai muita akkulaitteita) laita varmuuden vuoksi laturiin vaan vasta sitten kun huomaan että on aihetta. Ohjainten suhteen se huomaaminen tulee yleensä vasta kun konsoli siitä valittaa koska pääosan ajasta on pelissä eikä valikoissa, joista näkisi varaustilan. Tällöin siis huono akunkesto on todella iso miinus.
En pidä kuitenkaan deal breakerina laittaa piuhaa kiinni +5h pelisessioissa, kerran mittaa kaapelikaverilla on se 2.5m ja sellainen nyöritettykin vielä. En tässä jaa asialle varauksetonta rakkautta mutta en nostaisi ongelmalistalla ykköseksi. Mutta hintaa kritisoin itsekin, jolloin myös ominaisuuksilta saa haluta tiettyjä asioita. Avainsana onkin se, mitä ominaisuuksia itse kaipaat pro-ohjaimelta?
Kirjoitinkin tuossa juuri, että ”auton tietyillä ominaisuuksilla”. Perheellisenä ihmisenä, automaattiautoon tottuneena sekä tietyn lisävarusteet autoon haluavana ostan auton, joka vastaa näihin tarpeisiin. En esimerkiksi ikinä hankkisi 1000e autoa jo pelkästään siksi, että haluaisin lapsien kuljettamiseen mahdollisimman turvallisen auton. Vaikka se 1000e auto kulkee, niin en tee mitään kymmenellä sellaisella jos omien tarpeiden mukainen auto maksaa sen 10000. Kuten en myöskään tee kymmenellä Dualsensella mitään, koska niissä ei ole haluamiani ominaisuuksia. Ehkä Audi oli huono esimerkki jos siitä sai väärän mielikuvan jonkinlaisesta merkkikikkelöinnistä.Onhan tuo tietty vähän hölmö tapa vertailla asioiden hintoja/arvoa, kuten sanoit, mutta toisaalta se on hyvä ja tuttu tapa havainnollistamaan asioiden hintaeroja. Usein itse olen miettinyt että mihin porukka tarvitsee 10000 euron autoa kun 1000 euron autollakin ajelu onnistuu. Tiedän mikä on vastaus mutta silti huvittelen itseäni ajatuksella että jonkun omistaman yhden auton hinnalla saisin 10 minulle riittävää autoa. Ei siinä varmaan sen kummempaa vertailua tai ajatusta ole taustalla.
Vaihtoehtoja ps5:en pro-ohjaimeksi on edelleen melko heikosti, eivätkä ne hinnan puolesta kilpaile Sonyn omaa yritelmää vastaan. Olen myös sitä mieltä että voihan foorumeilla jauhaa näistä asioista, sitä vartenhan täällä ollaan. Hintakritiikkiä taitaa tulla siis lähinnä verraten Boxin Elite-ohjaimeen? Sen mitä itse olen joskus tästä ohjaimesta lukenut, niin kaipa Edgen ominaisuudet ja hinta sitten siihen verraten kritiikkiä ansaitsee erityisenkin paljon.