Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS5: Lisälaitteet ja tarvikkeet

Mulla katkesi myös tänään yhteys, eikä palautunut ennen kuin boottasin koko konsolin. Syytä en osaa arvata, itsellä myös dongle takana..

Itsellä on tässä yhtälössä mukana vielä Portal, hoksasin tänään, että Elitet on itsellä yhdistetty vain itse konsoliin eikä suoraan Portaliin. En tiedä onko tuolla edes mitään väliä kun samassa tilassa kaikki laitteet. Joka tapauksessa yritin tuloksetta parittaa Elitet suoraan Portaliin, en saanut kuulokkeita lainkaan paritustilaan vaikka ohjeiden mukaan pidin 8 s Link-painiketta pohjassa. Vasta em. konsolin boottauksen jälkeen tuokin onnistui, nyt toimii kaikki moitteetta.

Hieman outona featurena nyt kun kuulokkeet on yhdistetty suoraan Portaliin, ei äänenvoimakkuuden palkkia tule Portalin näytölle kun voluumia säätää. EQ-säätöihin ei myöskään pääse käsiksi. Toivottavasti tämä korjataan softapäivityksellä jossain kohtaa.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on nyt kaksi kertaa katkennut yhteys Elite Pulseista, kun olen pelannut Rebirthiä. Tätä ennen toiminut ilman ongelmia. Voisiko kuuma ilma aiheuttaa tuota? Vai onko ihan tuulesta temmattu ajatus?

Pidän tuota donglea nyt tuossa edessä ja katson jatkuuko katkeilu.
Ei tunnu olevan vaikutusta, että pitääkö donglea edessä vai takana. Monta päivää meni ilman katkeilua, mutta tänään kesken nettipelin heitti disconnectia, niin dongle irti ja takaisin kiinni, niin toimii taas. Onhan tuo ärsyttävää, mutta toivottavasti saavat päivityksellä korjattua.
 
Ei tunnu olevan vaikutusta, että pitääkö donglea edessä vai takana. Monta päivää meni ilman katkeilua, mutta tänään kesken nettipelin heitti disconnectia, niin dongle irti ja takaisin kiinni, niin toimii taas. Onhan tuo ärsyttävää, mutta toivottavasti saavat päivityksellä korjattua.
Sama homma Pulse Explorerin kanssa. Ongelma lienee tuossa donglessa.
 
Minulla kyllä on pätkinyt päivityksen jälkeenkin. Aika paljon tuo adapteri kyllä lämpenee taakse liitettynä, mutta jos on katkonut edessäkin niin lienee vikaa muussa.
 
Onko täällä kellään tätä ohjainta? Pisti vaan silmään tuo: Boasting sticks and triggers with magnetic Hall effect technology!!
Onhan tuo kallis..onkohan hintansa väärti? Elisalla 230€.

 
Tuli päivitys PS Portaliin. Kuvanlaatu parani aika paljon, esim. vauhdikas Spiderman on nyt paljon parempi. Ei bitraten takia tule niin paljon häiriötä kuvaan vaan se säilyy aika hyvänä, vaikka menee vauhdilla New Yorkissa eteenpäin.

Muchos bueno
 
Minulla kyllä on pätkinyt päivityksen jälkeenkin. Aika paljon tuo adapteri kyllä lämpenee taakse liitettynä, mutta jos on katkonut edessäkin niin lienee vikaa muussa.
Tänään tuli taas pitkästä aikaa pelattua kuulokkeilla. Vartin jälkeen Elitet pätkäisi yhteyden poikki. Konsolin buuttauksen jälkeen toimi taas. Kyllä tämä nyt vähän alkaa ärsyttämään, Pulse 3D:t ei koskaan pätkäisseet yhteyttä ja näiden kanssa alkaa vissiin olla enemmän sääntö kuin poikkeus.
 
Tänään tuli taas pitkästä aikaa pelattua kuulokkeilla. Vartin jälkeen Elitet pätkäisi yhteyden poikki. Konsolin buuttauksen jälkeen toimi taas. Kyllä tämä nyt vähän alkaa ärsyttämään, Pulse 3D:t ei koskaan pätkäisseet yhteyttä ja näiden kanssa alkaa vissiin olla enemmän sääntö kuin poikkeus.
Itselläni Pulse Explorerit katkaisevat myös edelleen yhteyden kerran jokaisen pelisission aikana. Yhteyden saa palautettua vain käynnistämällä konsolin uudelleen :D

Tuntuu kyllä typerältä kun napit itsessään ovat todella loistavat ja olen niihin tyytyväinen, niin tähän katkeiluun on vaan hiljaisesti tyytynyt. Olen ajatellut, että ehkäpä ongelma korjataan tai korjaantuu viimeistään hankkimalla tulevaisuudessa PS5 pro-mallin. Sen näkee sitten.
 
Tuo Pulse Eliteiden katkeilu on inhottavaa kun ajopenkissä ajaa ja silloin pätkäisee. Nouse siitä sitten repimään usbia irti (näin olen itse korjannut). Muuten ei väliä kun konsoli ihan vieressä. Toki pitäähän tuo nyt saada korjattua. Sonylla vaan voi kestää, päivityksissäkin tulee aina jotain valojen kirkkaussäätöjä ym turhaa. Harmi kun muuten loistavat kuulokkeet ja akunkesto ihan mieletön.
 
Tuo Pulse Eliteiden katkeilu on inhottavaa kun ajopenkissä ajaa ja silloin pätkäisee. Nouse siitä sitten repimään usbia irti (näin olen itse korjannut). Muuten ei väliä kun konsoli ihan vieressä. Toki pitäähän tuo nyt saada korjattua. Sonylla vaan voi kestää, päivityksissäkin tulee aina jotain valojen kirkkaussäätöjä ym turhaa. Harmi kun muuten loistavat kuulokkeet ja akunkesto ihan mieletön.
Saisiko usb-jatkojohdolla ihan viereen tai vaikka teippaa penkin kylkeen, jos se vähän helpottaisi? Mutta harmillinen ongelma kyllä.
 
Saisiko usb-jatkojohdolla ihan viereen tai vaikka teippaa penkin kylkeen, jos se vähän helpottaisi? Mutta harmillinen ongelma kyllä.
Hyvä idea, mutta lisää vikapaikkoja vain. :D Pitää taukoa ajelusta samalla kun käy tikkua roplaamassa. Vaikka tuo ratkaisu olisikin, niin Sonynhan tuo kuulu korjata kuntoon. Vanhat Pulset ei pätkiny ikinä ja oli julkkarista asti tikku kiinni konsolissa.
 
Hyvä idea, mutta lisää vikapaikkoja vain. :D Pitää taukoa ajelusta samalla kun käy tikkua roplaamassa. Vaikka tuo ratkaisu olisikin, niin Sonynhan tuo kuulu korjata kuntoon. Vanhat Pulset ei pätkiny ikinä ja oli julkkarista asti tikku kiinni konsolissa.
Näinhän se on, että valmistajan kuuluu noin ongelmat korjata ja jos eivät pysty, niin sitten rahat takasin. Mulla meni vajaa kuukaus ja sitten pätkäs taas yhteyden poikki.

Toivotaan, että saisivat päivitystä nopeasti pihalle, vaikka vähän tuntuu siltä, etteivät mitään kiirettä pidä.
 
Varmaan aika FAQ-kamaa, mutta saako PS5:een yhdistettyä Sony WH-1000XM3-kuulokkeet ja tarvitseeko tähän bluetooth-vastaanottimen? Olin lukevinani, että vain jotkut tietyt kuulokkeet toimisivat. Puolison ja vauvan mentyä nukkumaan tykkään ottaa hieman omaa aikaa pelaamiseen ja langattomat kuulokkeet voisi olla ihan hyvä lisä.
 
Tarvitsee erillisen adapterin. Ostin alunperin Switchille Genkin adapterin, mutta käytin myös PS5:lla ennen Pulse kuulokkeiden ostoa (jotka myös käyttävät omaa adapteria, se tulee kylläkin kuulokkeiden mukana.)

Itse huomasin tuosta Genkin bluetooth adapterista että välillä ihan selkeästi häiritsi ohjaimen yhteyttä konsoliin, en tiedä tekeekö muut samaa.

Genki ei tue myöskään näitä nopeimpia BT yhteyksiä niin saattaa häiritä äänen viive. Enpä itse kyllä huomannut mitään pelatessa.

Eli kannattaa vähän tutkia minkä adapterin ostaa.
 
Varmaan aika FAQ-kamaa, mutta saako PS5:een yhdistettyä Sony WH-1000XM3-kuulokkeet ja tarvitseeko tähän bluetooth-vastaanottimen? Olin lukevinani, että vain jotkut tietyt kuulokkeet toimisivat.
PS5 ei itsessään tue mitään Bluetooth-kuulokkeita, vaan vaatii kaverikseen BT-adapterin. Oma valintani on Creative BT-W5, jota saa n. 50-60 eurolla.
 
PS5 ei itsessään tue mitään Bluetooth-kuulokkeita, vaan vaatii kaverikseen BT-adapterin. Oma valintani on Creative BT-W5, jota saa n. 50-60 eurolla.
Mikähän tuossakin on logiikkana ellei kyse ole taas siitä että pitää myydä mahdollisimman paljon omia, yhteensopivia kuulokkeita :p

Sama ärsyttävä käytöntö kuin turhassa dualsense pakottamisessa kaikkiin PS5-peleihin vaikka hyvin monet pelit on multiplattareita, joiden on pakkokin toimia myös yksinkertaisemmilla ohjaimilla, eli Xboxilla, Switchillä ja pc:llä olevilla vehkeillä.

Veikkaisin myös että tuskin olisi iso ongelma laittaa yksinkertainen "dualsense-ominaisuudet on/off"-systeemi käyttöön. Ja pakkohan jokin tuollainen on jo ollakin jos peli on saatavilla alustoille, joilla ei dualsenseä ole.

Mutta joo, taas tällainen Sony-avautuminen. Dualsense on loistava ohjain mutta joskus riittäisi ihan ds4, varsinkin jos pelaa peliä, jossa ei ole mitään dualsense-juttuja mukana. Tällöin pakotettu dualsensettely ärsyttää jos käytettävissä olisi täysin toimivia ds4-ohjaimiakin, kuten minulla. Varsinkin coopeissa ottaa päähän kun pitäisi ostaa toinen dualsense eikä voi hyödyntää jo olemassaolevia ohjaimia.
 
Mikähän tuossakin on logiikkana ellei kyse ole taas siitä että pitää myydä mahdollisimman paljon omia, yhteensopivia kuulokkeita :p
Osaksi kyse on varmasti juuri tuosta, että halutaan kasvattaa lisälaitemyyntejä. Toisaalta Bluetoothissa itsessään on codecista riippuen enemmän ja vähemmän viivettä, joka voi häiritä joitain.
 
Ylös Bottom