Tässäpä juuri sitä paskaa miksi itse vihaan tätä nykayajan remake (useimmiten loppujen lopuksi aikalailla vain grafiikkaremakeja) villitystä. Niihin käytetyt resurssit kun voitaisiin käyttää paljon mielekkäämminkin. Itse en noiden yksinpelinä pelattavien TLoU-pelien suuri ystävä ole (varsinkaan TLoU 2:n, kuten täällä hyvin tiedetään, mutta en oikeastaan edes ykkösen valtava fani ole), mutta tuo moninpeli/online-peli olisi kyllä todellakin maistunut. Olisi saattanut jopa valmistua, jos noita resursseja olisi pystytty paremmin sen tekoon laittamaan, kuin noiden mielestäni täysin turhien TLoU-grafiikkaremakejen tekemiseen.
Siksi pidän noita remakeja (varsinkin grafiikkaremakeja noin uusista peleistä) turhina, kun nuo alkuperäiset ovat jo todella näyttäviä sinänsä, eikä noilla remakeilla mitään uutta tuotu tarinaan tai pelimaailmaan sinänsä. Ainoastaan grafiikat tehtiin entistä näyttävämmiksi. Ja kun ne olivat jo ennestäänkin pirun näyttäviä, niin ainakin itse pidän tuollaisten pelien vieläkin parempaa ulkoasua jo käytännössä turhana, koska ei ainakaan itselleni muuta pelikokemusta sinänsä. Saman jouduin aikoinaan toteamaan Demon’s Soulsissa, josta tehty alkuperäinen peli oli loppujen lopuksi pelikokemuksena PS3:lla parempi kuin PS5:lle tehty grafiikkaremake, joka oli toki paljon näyttävämpi kuin alkuperäinen, mutta menetti myös kliinisyydessään paljonkin alkuperäisen hämyisestä ja rosoisesta tunnelmasta.