Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS5:n tulevat pelit (huhut, uutiset)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja OK
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps5

Jos en ollut aikaisemmin varma PS5:n hankinnasta, nyt olen. Kiitos Naughty Dog.

Ai tämä oli Naughty Dogin peli? No joo, lienee sitten kohtuu varmaa laatua. Kauheastipa tästä videosta ei tosin saa irti. Ehkä vähän arveluttaa tuo miekkailu kun ei minkäänlainen melee-meininki ole tainnut ND:n peleissä ikinä kauhean erikoista ollut. No, ehkä tämä silti toimii.

Itse en ehkä kokonaista konsolia vielä pelkästään tämän CGI-trailerin takia ostaisi mutta mielenkiinnolla täytyy seurailla.

Ai tämä oli Naughty Dogin peli? No joo, lienee sitten kohtuu varmaa laatua. Kauheastipa tästä videosta ei tosin saa irti. Ehkä vähän arveluttaa tuo miekkailu kun ei minkäänlainen melee-meininki ole tainnut ND:n peleissä ikinä kauhean erikoista ollut. No, ehkä tämä silti toimii.

Itse en ehkä kokonaista konsolia vielä pelkästään tämän CGI-trailerin takia ostaisi mutta mielenkiinnolla täytyy seurailla.
No itsellä heräsi ostovimma jo pelkän musavalinnan takia. :D

Ihan samaa mieltä, mutta sen verran pitää tarkentaa, että ihan perinteinen CGI-traileri tämä ei ollut. Trailerin alareunassa vilahtaa teksti "Captured on PS5. In-game cinematics". Tosin mitä se CGI nyt nykyisellään sitten tarkoittaakaan...
No jos halutaan vielä enemmän tarkentaa, niin eikö kaikki pelit ole Computer Generated Imagery? :D Tarkotin tietysti että ei ole varsinaista pelikuvaa.
No itsellä heräsi ostovimma jo pelkän musavalinnan takia. :D
Ai, pitää varmaan katsella traileri jopa äänien kera. :D

Itsllä tuo taas menee kyllä hankintaan Day 1. Naughty Dog on kauan tehnyt bängereitä bängereiden perään.

Toki en pidätä hengitystä tuon pelin suhteen vielä. Tulee varmaan viiden vuoden päästä tai jotain. Ei jaksa siis innostua.

Ihan kiva on kyllä saada trailerin kera vahvistus että Naughty Dog on oikeasti tehnyt uutta peliä samalla kun näitä uudelleenjulkaisuja ovat puskeneet ulos. Ja kiinnostaa tämä enemmän kun on uusi IP eikä vain lisää Unchartedia tai last of Usia, vaikka avaruus ei ehkä gendrenä täysin iske.

Peliähän on tehty v. 2020 asti, varmasti jokunen vuosi menee vielä, tarkkasilmäisimmät ovat jo spekuloineet että 2027 tulee, koska trailerissa naputteli numerot 7202.

En tiedä olinko ainoa jota häiritsi yllättävän paljon se, että tuon uuden ND pelin trailerin loppua kohden alkoi tuotemerkkiä vilahtaa tuotemerkin perään. Luulin katsovani mainosta uudesta sci-fi pelistä, ja sitten alkaa ajatukset pomppia adadaksen lenkkitossuissa ja porschen perävaloissa :D
Biisivalinnalle iso peukku!

Noh, Naughty Dog on tähän mennessä aina luonut pelejä jotka uppoaa omaan makuun, joten tämäkin menee peluuseen kyllä heti kun ilmestyy, toivotaan että jättävät tuotesijoittelun vähän hienovaraisemmaksi lopullisessa pelissä.

En tiedä olinko ainoa jota häiritsi yllättävän paljon se, että tuon uuden ND pelin trailerin loppua kohden alkoi tuotemerkkiä vilahtaa tuotemerkin perään. Luulin katsovani mainosta uudesta sci-fi pelistä, ja sitten alkaa ajatukset pomppia adadaksen lenkkitossuissa ja porschen perävaloissa :D
Biisivalinnalle iso peukku!

Noh, Naughty Dog on tähän mennessä aina luonut pelejä jotka uppoaa omaan makuun, joten tämäkin menee peluuseen kyllä heti kun ilmestyy, toivotaan että jättävät tuotesijoittelun vähän hienovaraisemmaksi lopullisessa pelissä.
On kyllä mielenkiintoista ja minä myös olen pitänyt NDn peleistä paljon.
Jäin hetkeksi miettimään tuota tuotesijoittelua ja ajattelin että tuohon voi olla toinenkin motiivi kuin vain sponsorointi/mainostaminen. Nimittäin viedä jotain meille tuttua mukaan tulevaisuuden maailmaan - jotain mikä voisi yrittää helpottaa immersiota. Immersion luominen jonnekin avaruusalukseen kun ei ole varmaan ihan helppo juttu. ? En tiiä, kunhan arvailen ja pähkäilen :D

Tuotesijoittelusta voi olla montaa mieltä, mutta ilmeisesti siinä on haettu jotain samaa kuin esim. Akirassa ja Cowboy Bebopissa.

Tuota Akiran ja Cowboyn Bebopin tematiikkaa olen pohtinut josko Housemarque olisi suunnannut tähän uuden IPn kanssa. Mielestäni olisi varsin luonnollinen jatkumo menestyksekkään Returnalin jälkeen.

Tai jos vielä leikkii ajatuksilla; eikö olisi aika match made in heaven, jossa ND voisi ottaa teatraalisen ja elokuvamaisen puolen, ja siihen sekoitetaan Housemarquen bullet-hell arcade räiskintä?

Ehkä kaukaa haettua, mutta olisi melko herkullinen yhteistyö!. :)

Tuotesijoittelusta voi olla montaa mieltä, mutta ilmeisesti siinä on haettu jotain samaa kuin esim. Akirassa ja Cowboy Bebopissa.
Mun mielestä noi oli enemmän semmoisia hauskoja silmäniskuja kuin "kaupallinen yhteistyö"- meininkiä.

Okei, jos tota Porsche logoa joutuu koko pelin katsomaan niin on se vähän väkinäinen, mutta Sonyn logo soittimessa ja Addun logo kengissä oli ihan hauskoja easter eggejä kun ne silloin tällöin vilahtaa

Onhan se varmasti jonkinlainen tottumiskysymys jos aletaan enemmänkin tuomaan oikean elämän tuotemerkkejä peleihin mutta toisaalta pelit on aina myös imitoineet oikeaa maailmaa. Niissä on siis ollut aika pitkään mainoksia ja tuotemerkkejä, ne eivät vain ole olleet oikeita. En näe ongelmaa jos nuo tähän asti oikeita tuotemerkkejä imitoineet tuotemerkit olisivatkin jatkossa oikeita tuotemerkkejä.

Porschen avaruusalushan on itse asiassa aika hauska ajatus ja juurruttaa peliä oikeaan maailmaan, niin kuin taidettiin jo mainita.

Isoin pelkohan tuossa on että tuotemerkit vie liikaa näkyvyyttä tai jopa määrittelee asioita liikaa mutta jos niillä vain korvataan feikkituotemerkit, niin en näe kyllä mitenkään isona ongelmana. Sen koen toki ikävänä että esimerkiksi autopelien vauriomallinnuksissa jarrutellaan nimenomaan sen takia että joku mersu tai bemari ei saa näkyä pellit rutussa. Toivottavasti siis Porschen avaruusalus voi ottaa runtua tai muuten muutan samantien näkemykseni oikeiden tuotemerkkien tulemisesta peliin. Ne eivät siis saa määrittää pelissä tapahtuvia asioita, vaan niiden pitäisi puhtaasti olla tuotemerkkejä. Joten Porsche voi räjähtää tai Adidas mennä kuraiseksi. Muu alkaa olemaan jo taiteen rajoittamista kaupallisuuden vuoksi.

Selvennettäköön sen verran, että yllätyin itsekin että mua häiritsi niinkin paljon tuo mainonta, yleensä kun se ei ole peleissä itsessään häirinnyt. Ja esim Sonyn peleissä tulee ihan bongailtua sitä milloin vilahtaa se vanha pleikkari tai walkman, ne on easter eggeinä ihan mukavia.

Se syy siinä taustalla oli enemmän se, että trailerimitassa se vei minun huomiota vähän turhiin, tai ainakin turhalta tuntuviin asioihin, sen sijaan että oltaisiin näytetty jotain mielenkiintoista tulevaan peliin liittyen. Mutta en siis usko että pitkässä pelissä moinen nousee mitenkään isommin häiritsemään. Eihän se ennenkään ole.

Ystävällisin terveisin,
alanwakenparistot :D

Quantum Error fiaskon kehittäjiltä uusi peli. Pelikuva on PC:ltä mutta sanovat että PC versiota ei tule koska eivät halua että pelaajat häpäisee heidän hahmoaan ja ääninäyttelijää luomuksillaan.

En tiedä, mutta jotenkin tuntuu että tuo on vain temppu saada lisää kiinnostusta peliä kohtaan.
Muistaakseni laukoivat jotain lähes yhtä älyttömiä juttuja, kun markkinoivat Quantum Erroria. Saadaan peli ihmisten huulille, vaikka juttujen sävy vähän negatiivissävytteinen saattaa ollakin. Jos pelin yleinen laatu on samaa luokkaa kuin Quantum Errorin kohdalla, niin keskustelu kannattaakin ohjata vähän sivuraiteille.

Phantom Blade Zero näyttää miten tehdään peli jossa on Soulslike elementtejä mutta ottaa suurimman vaikutteensa Ninja Gaiden ja Metal Gear Rising peleistä. Aivan huikean näköistä taistelua. Muistutuksena tämä ei ole Soulslike ja tulee sisältämään vaikeustasoja ja muita avustuksia. Valitettavasti peli tähtää 2026 syksyn julkaisuun joten odottavan aika on pitkä.

Ylös Bottom