Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS5-ongelmat

Nyt en ymmärrä. Nyt tietokone huomaa ulkoisen kovalevyn, mutta kun laitoin sen PS5:n hanuriin takaisin niin sama homma. Ei löydy. Päätin kokeilla josko onnistuisi PS4:n kanssa niin tämmöistä tapahtuu. Minä en ymmärrä.
Onko PS4:n kanssa se uusi adapteri käytössä vai ei? Mietin, että jos se adapteri tekee sen, että Pleikan mielestä välissä on USB-hubi (joka on PS4:lle ja PS5:lle iso no-no, eli sellaisen kautta ei ulkoinen tallennustila toimi).
 
Onko PS4:n kanssa se uusi adapteri käytössä vai ei? Mietin, että jos se adapteri tekee sen, että Pleikan mielestä välissä on USB-hubi (joka on PS4:lle ja PS5:lle iso no-no, eli sellaisen kautta ei ulkoinen tallennustila toimi).
Ei ole adapteri käytössä. Sen heitin jo huisin kuuseen :D Onkohan tässä nyt voinut käydä niin, että tuo adapteri vaurioitti tuon ulkoisen levyn usb päätä ja siksi ei toimi? Tosin jos näin olisi niin tuskin tuo levy toimisi tietokoneella.
 
Onkohan tässä nyt voinut käydä niin, että tuo adapteri vaurioitti tuon ulkoisen levyn usb päätä ja siksi ei toimi? Tosin jos näin olisi niin tuskin tuo levy toimisi tietokoneella.
Teoriassa voi olla siinä mielessä perää, että googlailun perusteella saman CE-41902-6-virhekoodin saaneilla ongelma oli saattanut korjaantua ihan vain kytkemällä kiintolevy USB-liitäntään vähän rajummin. Ehkä se adapteri on hieman jotenkin vääntänyt jotain USB-liittimen pinniä tms.

Voit tietysti vielä kokeilla tällaistakin:

Use Disk Management to delete all partitions on the drive, make a new partition that uses the maximum capacity, format to NTFS, safely disconnect the drive. Reconnect the drive, delete the existing partition you just made.

Now, safely disconnect the drive again, with the PS4 off, connect it to the PS4. Ideally, the PS4 should boot and the drive should then be formatted by the PS4 as normal.
 
Teoriassa voi olla siinä mielessä perää, että googlailun perusteella saman CE-41902-6-virhekoodin saaneilla ongelma oli saattanut korjaantua ihan vain kytkemällä kiintolevy USB-liitäntään vähän rajummin. Ehkä se adapteri on hieman jotenkin vääntänyt jotain USB-liittimen pinniä tms.

Voit tietysti vielä kokeilla tällaistakin:
Mitä tuo partitionin poistaminen tarkoittaa? Sori olen hieman digivajavainen :D
 
Mitä tuo partitionin poistaminen tarkoittaa? Sori olen hieman digivajavainen :D
Ennen kuin koetan selittää mitään, kysyn vielä, että kun alustit sen levyn tietokoneella, teitkö sen siinä aiemmalla videolla olevien ohjeiden mukaisesti? Jos teit, valitsitko MBR:n vai GPT:n? Koska se MBR on tarkoitettu korkeintaan 2 teratavun levyille, eli 4 teran limpun kanssa täytyy käyttää tuota GPT:tä.
 
Ennen kuin koetan selittää mitään, kysyn vielä, että kun alustit sen levyn tietokoneella, teitkö sen siinä aiemmalla videolla olevien ohjeiden mukaisesti? Jos teit, valitsitko MBR:n vai GPT:n? Koska se MBR on tarkoitettu korkeintaan 2 teratavun levyille, eli 4 teran limpun kanssa täytyy käyttää tuota GPT:tä.
4GB:n limppu kyseessä ja käytin GPT:tä.
Myöskään vika ei voi olla johdossa sillä mulla on samanlainen 1 tb kovalevy niin kokeilin sen johdon kanssa ja ihan sama tapahtuu. Jotain mystistä on nyt tapahtunut mikä estää tuota kovista juttelemasta Pleikkareiden kanssa. Tein myös sen että painamalla options nappia formatointikohdassa PS4:lla voi valita formatoinnin ja tein senkin ja ei auta.
 
Myöskään vika ei voi olla johdossa sillä mulla on samanlainen 1 tb kovalevy niin kokeilin sen johdon kanssa ja ihan sama tapahtuu. Jotain mystistä on nyt tapahtunut mikä estää tuota kovista juttelemasta Pleikkareiden kanssa.
Kokeile vielä siis videon neuvoilla alustaa se ensin NTFS:ksi, ja sen jälkeen vielä kerran exFAT:ksi. Jos sekään ei auta, sit mietitään sitä partitioiden poistoa.
 
Kokeile vielä siis videon neuvoilla alustaa se ensin NTFS:ksi, ja sen jälkeen vielä kerran exFAT:ksi. Jos sekään ei auta, sit mietitään sitä partitioiden poistoa.
Mä en enää pääse tuohon kohtaan jossa valitaan mbr tai gbt. Eli voin vain suoraa alustaa tuon kovalevyn. Vai skippaanko vain sen kohdan?
 
Mä en enää pääse tuohon kohtaan jossa valitaan mbr tai gbt. Eli voin vain suoraa alustaa tuon kovalevyn. Vai skippaanko vain sen kohdan?
Koska tässä kohtaa ollaan jo kaukana varsinaisesta PS5-ongelmasta, suosittelen hakeutumaan joko osaavan teknoniilon juttusille tai katsomaan YouTubesta jonkin ”Windows 10 disk management how to delete partition” -videon.
 
Koska tässä kohtaa ollaan jo kaukana varsinaisesta PS5-ongelmasta, suosittelen hakeutumaan joko osaavan teknoniilon juttusille tai katsomaan YouTubesta jonkin ”Windows 10 disk management how to delete partition” -videon.
Ok. Ei tässä muukaam auta. Tein tuon uudelleen formstoinnin ja ei auttanut. Lopputulemana taidan päästä helpoimmalla kun toivotan tälle hyvää matkaa ja hommaan uuden tilalle.
 
Ok. Ei tässä muukaam auta. Tein tuon uudelleen formstoinnin ja ei auttanut. Lopputulemana taidan päästä helpoimmalla kun toivotan tälle hyvää matkaa ja hommaan uuden tilalle.
Tuo on ilmeisesti ihan laajemmin tunnettu ongelma et PS5 paskoo kovoja jos ne ottaa irti ilman sitä turvallista irrottamista tms. Täs hyvä räntti aiheesta:
 
Tuo on ilmeisesti ihan laajemmin tunnettu ongelma et PS5 paskoo kovoja jos ne ottaa irti ilman sitä turvallista irrottamista tms. Täs hyvä räntti aiheesta:

Saattaa hyvinkin olla sama keissi mulla paitsi mun kone oli sammuksissa eikä virransäästötilassa. Olisi tuo setämies voinu kertoa saiko se kovalevyn eloon ja jos sai niin miten. Perhana.
Hetkinen. Tässä annetaan nyt ymmärtää, että olisi joutunut formatoimaan koko Pleikkarin. Ei kai se nyt sitä voi vaatia??
 
Viimeksi muokattu:
Saattaa hyvinkin olla sama keissi mulla paitsi mun kone oli sammuksissa eikä virransäästötilassa. Olisi tuo setämies voinu kertoa saiko se kovalevyn eloon ja jos sai niin miten. Perhana.
Hetkinen. Tässä annetaan nyt ymmärtää, että olisi joutunut formatoimaan koko Pleikkarin. Ei kai se nyt sitä voi vaatia??
Jep, niinhän se sanoo, että joutui formatoimaan koko masiinan.

I've made a horrible mistake. Let's discuss what I did with my Playstation 5 that ended with me having to format my PS5.
 
Nyt ei pieni tyhmä pää ymmärrä. Miksi joutuu formatoimaan koko koneen jos vain ulkoinen kovalevy temppuilee?
En ymmärrä minäkään ja eipä se tuossa videolla kuitenkaan sanonut, että auttoiko se, niin se jää mysteeriksi :eek:
 
Mainitaan nyt tänne ongelmaketjuun, että itselläni on siis ulkoisena kovalevynä tällainen yhdistelmä ja toimii. Ei toistaiseksi ollut mitään edellämainittuja ongelmia. Kop kop nyt varmuudeksi.


Ja levy siis kiinni etupaneelin USB-C liitännässä.
 
Hyvänen aika! Saattaa hyvinkin olla, että homma hoitui tällä keinolla. Kiitos paljon! En edes tiennyt tämmöisestä kikasta. Nyt vaan kiinni pleikkariin ja lataamaan pelit uudestaan. :)

Olipa hieno homma, että limppu säästyi SER-lavalta. Nin pitikin! Ei taida olla ihan pieni määrä levyjä, jotka menee jatkuvasti hylkyyn kun tuo on vähän "salaisuus"

Mitä tulee noihin jatkoihin ja sekoiluun Playstation konsolin kanssa, ei valitettavasti ole mitään haisua mikä avuksi. Ei ole siunaantunut kokemuksia kun Pleseä en käytä ja vastaavia ongelmia ei Xboxeissa ole ikinä.

Ei siinä, jos toimii tietokoneen kanssa ei muuta kuin itselle tai lähipiiriin valokuvien varmuuskopiotilaksi ja sitten konsolikäyttöön uusi....aika valitettavaa vaan, että uudenkin kanssa saa olla pelko perseessä. Aivan ala-arvoisen huonoa levynkäsittelyä tuntuu olevan Plesessä, ei tällaista vaan voisi olla tuotannossa olevassa laitteessa...mutta on. :(
 
Ei nyt ehkä ongelma vaan outous.. ps5 on siis viileä konsoli lepotilassa mutta ajoittain se kuitenkin ruksuttaa tuo tuulettimen kanssa myös tässä lepotilassa vaikka mitään ei ole latauksessa tms.. extra lämpöä ei havaittavissa lämpökamerallakaan.
 
Ei nyt ehkä ongelma vaan outous.. ps5 on siis viileä konsoli lepotilassa mutta ajoittain se kuitenkin ruksuttaa tuo tuulettimen kanssa myös tässä lepotilassa vaikka mitään ei ole latauksessa tms.. extra lämpöä ei havaittavissa lämpökamerallakaan.
Huomasin tuossa pari päivää sitten jos virta on kokoajan päällä usb portteihin lepotilassa, tuuletin ei pysähdy ollenkaan, jos laittaa sen 3h virrat päällä, tuuletin sammuu. On tää käyttis aika raakile kyllä, kone alta tunnin koskemattomana niin menee lepotilaan, vaikka laitettu pidempi aika millon menee lepotilaan. Ohjainta oli ladannu vaan pienen hetken, vaikka oli 3h virrat usb portteihin, yks tolppa ohjaimessa akkua vaikka oli ollut koko päivän piuhan päässä.
 
Palaan vielä sen verrsn tähän kovalevyongelmaan eli kannattaako nyt luovuttaa suosiolla ja hommata uusi kovalevy vai kokeilla alustaa PS5 jonka ilmeisesti tuo setä oli tehnyt tuossa Youtube videossa? Tietenkään siinä ei kerrota auttoiko se mitään tähän ongelmaan.
 
Ylös Bottom