Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PSP-leffat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PSP-leffat

soralapio sanoi:
En menisi vannomaan. Sonyn suunnitelmissa on mitä ilmeisimmin tunkea UMD-asemia kaikkeen mahdolliseen.

Entä jos.... (spekulointi on aina kivaa)... Cell-prosessori pystyisikin vääntämään UMD-leffoista HDTV:n tasoista kuvaa... Joo naurakaa vaan siellä, minäkin nauran täällä... Kutargihan sanoi joskus, että Cell-prosessori pystyisi laskemaan uudelleen DVD:n resoluutioita HD-resoluutioiksi (ei, ei ole linkkiä, se oli pelaajalehti ja Tuomas Puhaa säälitti moinen), joten miksikäs näin ei olisi UMD-levyn kanssa. En tiedä tuon taivaallista teknisestä puolesta, mutta katsellaan nyt rauhassa PSP:n näytöltä niitä kuvia...

No eihän suurentaminen laskemalla ole todellakaan mikään uusi juttu, mutta vaikka tehoja löytyisikin niin lopputulos silti epäilyttää, postimerkistä kun ei saa venyttämällä hyvätasoista tapettia.

designed sanoi:
No eihän suurentaminen laskemalla ole todellakaan mikään uusi juttu, mutta vaikka tehoja löytyisikin niin lopputulos silti epäilyttää, postimerkistä kun ei saa venyttämällä hyvätasoista tapettia.

Niinpä. Interpolaatio auttaa vain tiettyyn pisteeseen saakka. Ei UMD:stä saa hyvätasoista HDTV-kuvaa tekemälläkään, vaikka Sony yrittää näitä "Hei PS3 osaa lennosta muuttaa vanhat DVD:t HDTV:ksi!" -juttujaan.

Jonkinlainen kannettava UMD-soitin DVD-kotelon kokoisella näytöllä ei kuitenkaan olisi esimerkiksi mitenkään mahdoton asia tai edes kovinkaan huono idea, mikäli hinnat olisivat kohdallaan.

soralapio sanoi:
Jonkinlainen kannettava UMD-soitin DVD-kotelon kokoisella näytöllä ei kuitenkaan olisi esimerkiksi mitenkään mahdoton asia tai edes kovinkaan huono idea, mikäli hinnat olisivat kohdallaan.

Juuri näin, koskien sekä laitteiden että kiekkojen hintaa, ja onhan Sonylla tosiaan suunnitelmia laajentaa UMD-levyä laajempaan (toivottavasti mobiili)käyttöön, toivottavasti myös merkkirajojen ulkopuolelle ettei toisteta MiniDisc-erhettä. Joskin MD kyllä taisi oikeassa maailmassa pärjätä paremmin kuin täällä lintukodossa, mutta kyse on silti vähän eri asiasta kun pitää tunkea taas kaikki kuviteltavissa oleva multimedia tuolle kirppukiekolle.

NewsFlash

UMD-leffat myyvät myös Briteissä 06.10.2005'

PSP-käsikonsolille julkaistut UMD-elokuvat ovat osoittautuneet melkoisiksi myyntimenestyksiksi myös Brittein saarilla. Lähes neljännesmiljoonaa myyneen käsikonsolin ohessa on myyty yli 100000 elokuvaa. Videotallenteiden kokonaismyynnistä osuus on vain yhden prosentin luokkaa, mutta joidenkin uutuuselokuvien kohdalla UMD-versioiden osuus oli jopa viisi prosenttia.

PSP-omistajien leffamausta voidaan tosin olla montaa mieltä. Myydyin leffa oli Underworld (7487), toisena The Hitchhiker's Guide To The Galaxy (Linnunradan käsikirja liftareille) (7136) ja kolmantena xXx - The Next Level (6996).

Uh, aika käsittämättömiä myyntilukuja. Todella yllättävää, että leffat menevät noin hyvin kaupaksi.

Mitäs mieltä itse olette nyt laitteesta leffakoneena, kun olette sillä leffoja katselleet?

Itse olen tutkaillut laitteella (arvostelumielessä) puolisen tusinaa leffoja ja kovasti olen kyllä pettynyt haamuvarjoihin, joita liikkuvien objektien perässä kulkee. Eikä siihen leffaan keskittyminen oikein onnistu muualla, kuin rauhallisessa tilassa. Ja silloin on yleensä DVD-laite lähellä, jolloin UMD käy tarpeettomaksi...

Tonppa sanoi:
Uh, aika käsittämättömiä myyntilukuja. Todella yllättävää, että leffat menevät noin hyvin kaupaksi.

Mitäs mieltä itse olette nyt laitteesta leffakoneena, kun olette sillä leffoja katselleet?

Itse olen tutkaillut laitteella (arvostelumielessä) puolisen tusinaa leffoja ja kovasti olen kyllä pettynyt haamuvarjoihin, joita liikkuvien objektien perässä kulkee. Eikä siihen leffaan keskittyminen oikein onnistu muualla, kuin rauhallisessa tilassa. Ja silloin on yleensä DVD-laite lähellä, jolloin UMD käy tarpeettomaksi...

Melkein viikko sairaalassa. Telkkarista jengi katsoo salkkareita. Itse katselen elokuvia PSPltä hoka on PlayGear kotelolla tuettu pystyyn. Ihan jees systeemi. Ei koskaan siitä ole sanottu että kone on DVD tasoinen, ja myöskin yhä sanon, että kaikki eivät osta raahattavaa DVD soitinta. PSP hoitaa monta (nykyään laitonta) viihdetoimintoa. Ihan loistavaa.

NewsFlash

Leffoja PSP:lle laillisesti verkosta 04.01.2006

29HD Network on avannut koemielessä 29MP4 Video Store Beta -verkkokaupan, joka tarjoaa PlayStation Portablen käyttämään MP4-formaattiin käännettyjä kokoillan elokuvia ja videoita. Toistaiseksi palvelua kerrotaan olevan saatavilla vain Pohjois-Amerikkaan, vaikka Suomikin jo löytyy firman maksupalvelun listoilta.

Hollywood-hittien sijaan valikoimasta löytyy särmikkäämpää indipendent-elokuvaa, sekä vauhdikkaita laskettelu- ja snoukkailuleffoja. Hinta on on asetettu varsin kohtuulliseen 2,99 dollariin ja muistikortilta vaaditaan tilaa parhaimmillaan 350 megaa.

http://www.29mp4.com

NewsFlash

Leffayhtiöt karsivat UMD-julkaisuja 17.02.2006

Variety.comin julkaiseman artikkelin mukaan UMD-leffat eivät ole osoittautuneet leffabisneksen toivomaksi menestystuotteeksi. Alkuinnostuksen jälkeen ainakin Sony Pictures, Paramount ja Warner ovat karsimassa tulevia UMD-julkaisujaan. Komediat ovat kuitenkin löytäneet kohderyhmänsä UMD:näkin, joten karsinnasta huolimatta esimerkiksi Sony aikoo kaivaa arkistoistaan Monty Python -materiaalia UMD-levyille.

UMD-leffojen menestyksen jarruna pidetään korkeaa hintaa ja kuluttajien luonnollista haluttomuutta ostaa sama elokuva eri muodoissa. Monet kuluttajat ovatkin päätyneet DVD-elokuvien rippaamiseen ja kääntämiseen MP4-muotoon PSP:n muistikortille.

UMD:n tukemiseksi Sony ilmoitti jokin aika sitten julkaisevansa joitakin elokuvia paketeissa, joista löytyvät sekä DVD- että UMD-versio. Sony tutkii myös eri mahdollisuuksia UMD-elokuvien katsomiseksi normaaleissa televisioissa.

Ylös Bottom