Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PSP-mainontaa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Oliver

KonsoliFIN Alumni
<NewsFlash>

PSP-sissimainontaa Jenkeissä 01.12.2005

Los Angelesin, New Yorkin, San Franciscon, Philadelphian ja Chicagon kaduille on viime aikoina ilmaantunut seinämaalauksia, joissa esiintyvät hahmot touhuavat kaikenlaista PSP:n kanssa. Tempauksen takana on ilmeisestikin useampi taiteilija ja monien epäilyksien mukaan rahoittajana Sony tai vähintään Sonyn palkkaama mainostoimisto. Sony ei ole kommentoinut maalauksia, jotka ovat jo hermostuttaneet joitakin kansalaisia.

Katutaidetta edustava Wooster Collective on saanut käsiinsä kuvan (klik), jossa heidän mukaansa Sonyn tai mainostoimiston palkkaama henkilö kopioi seinälle kuvaa, jonka yhtiö on hänelle lähettänyt.


Lisää kuvia: http://www.flickr.com/photos/habitforming/sets/1417724/
(kannattaa tsekata muutkin setit)
 
Vastaus: PSP-mainontaa

Oliver sanoi:
<NewsFlash>

PSP-sissimainontaa Jenkeissä 01.12.2005

Los Angelesin, New Yorkin, San Franciscon, Philadelphian ja Chicagon kaduille on viime aikoina ilmaantunut seinämaalauksia, joissa esiintyvät hahmot touhuavat kaikenlaista PSP:n kanssa. Tempauksen takana on ilmeisestikin useampi taiteilija ja monien epäilyksien mukaan rahoittajana Sony tai vähintään Sonyn palkkaama mainostoimisto. Sony ei ole kommentoinut maalauksia, jotka ovat jo hermostuttaneet joitakin kansalaisia.

Katutaidetta edustava Wooster Collective on saanut käsiinsä kuvan (klik), jossa heidän mukaansa Sonyn tai mainostoimiston palkkaama henkilö kopioi seinälle kuvaa, jonka yhtiö on hänelle lähettänyt.


Lisää kuvia: http://www.flickr.com/photos/habitforming/sets/1417724/
(kannattaa tsekata muutkin setit)
Heh, aika pitkälle Sony menee :)
 
Vastaus: PSP-mainontaa

Samantyyppistä mainontaa on nähty Suomessakin, viimeksi MM-kisojen aikaan. Silloin Puma palkkasi nuorisoa liimaamaan julisteita ja tarroja ympäri stadia. Kaupunki mätkäisi siitä kiitokseksi muutaman tonnin sakot Pumalle. Kenkäfirman kannalta kampanja oli kuitenkin menestys, sillä vastaavan "rehellisen" kampanjan kulut olisivat olleet moninkertaiset.

Sitä aiemminkin on nähty tuollaista UG-mainontaa, jossa fimat palkkaavat sotkijoita liimaamaan mainostarroja tai heittelemään flaikkuja. Innostus kuitenkin lopahti kun sakkosummat kasvoivat.
 
Vastaus: PSP-mainontaa

Ja sitte ku yksityishenkilö liimaa tarroja tai maalaa graffiteja,
ni linnaan lusimaan pistävät. Päälle ihan holtittomat sakot.

Samanlaiset rangaistukset suhteessa firmoille tollasesta guerilla
mainostamisesta. Vaikka nuo PSP:n "mainokset" on ihan siistejä,
imo, ne on kuitenki mainoksia, joilla on pelkästään kaupalliset
tavoitteet.
 
Vastaus: PSP-mainontaa

-mic- sanoi:
Samanlaiset rangaistukset suhteessa firmoille tollasesta guerilla
mainostamisesta. Vaikka nuo PSP:n "mainokset" on ihan siistejä,
imo, ne on kuitenki mainoksia, joilla on pelkästään kaupalliset
tavoitteet.
Jeps, odotan kauhulla kilpailijoiden vastavetoa.
 
NewsFlash

PSP-sissimainonta närästää Jenkeissä 11.01.2006

Sony aloitti ennen joulua seitsemässä yhdysvaltalaiskaupungissa mainoskampanjan, jossa joitakin taiteilijoita värvättiin maalaamaan valmiiksi suunniteltuja kuvia talojen seiniin. Kuvissa esiintyvien hahmojen yhteydessä näkyi aina myös PSP-käsikonsoli.

Vaikka Sony oli hankkinut asianmukaiset luvat maalauksille, ovat ne herättäneet närää monissa asukkaissa ja paikallispoliitikoissa. Vastustajien mielestä Sony edistää tempauksellaan seinien töhrimistä ja esimerkiksi New Yorkissa vaaditaan yhtiöltä maalausten poistamista ja 20000 dollarin lahjoitusta kaupungin anti-graffiti -ohjelmalle. Mainoskampanja on synnyttänyt vastustusta myös katutaiteiljoiden piirissä, kuten kuvasta näkyy.
 
Vastaus: NewsFlash

Oliver sanoi:
PSP-sissimainonta närästää Jenkeissä 11.01.2006

Sony aloitti ennen joulua seitsemässä yhdysvaltalaiskaupungissa mainoskampanjan, jossa joitakin taiteilijoita värvättiin maalaamaan valmiiksi suunniteltuja kuvia talojen seiniin. Kuvissa esiintyvien hahmojen yhteydessä näkyi aina myös PSP-käsikonsoli.

Vaikka Sony oli hankkinut asianmukaiset luvat maalauksille, ovat ne herättäneet närää monissa asukkaissa ja paikallispoliitikoissa. Vastustajien mielestä Sony edistää tempauksellaan seinien töhrimistä ja esimerkiksi New Yorkissa vaaditaan yhtiöltä maalausten poistamista ja 20000 dollarin lahjoitusta kaupungin anti-graffiti -ohjelmalle. Mainoskampanja on synnyttänyt vastustusta myös katutaiteiljoiden piirissä, kuten kuvasta näkyy.

Itsekkin näin näitä nyt jouluna kun kävimme Miamissa. Otin jopa pari kuvaa ja laitan ne tänne heti kun saan serkultani digitaalikameran.
 
Vastaus: PSP-mainontaa

Aika mielenkiintoinen viesti tuolla mainoskampanjalla on: lapset (3-10 v) on ihan sekaisin ja näkee kaikkialla PSP:tä. Näin vanhemman näkökulmasta ei varsinaisesti lisää ostohaluja.
 
NewsFlash

PSP-mainonta närästää jälleen 10.03.2006

Sonyn kustantamat PSP-graffitit aiheuttivat närää Yhdysvalloissa joulun aikoihin ja nyt Sony on joutunut poistamaan uusimman kamppanjansa mainoksia Briteissä.

Paikallisen liikennelaitoksen mukaan "Take a running jump here" -tekstillä varustetut mainokset eivät olleet sopivia juna-asemien ja raitiovaunupysäkkien yhteydessä. Vapaasti suomennettuna teksti kuuluu "Ota juoksuhyppy tästä", mikä sotii pahasti liikennelaitoksen turvallisuusmääräyksiä vastaa.

Sonyn koko Britannian laajuiseen ja kolmen miljoonan punnan (n. 4,4 milj. ) arvoiseen kampaanjaan kuuluu lukuisilla eri teksteillä varustettuja lehti- ja ulkomainoksia, joiden on tarkoitus korostaa PSP:n monikäyttöisyyttä. Kampanja päättyy suunnitelmien mukaan lauantaina.


Kuvia mainoksista: http://www.flickr.com/photos/weefz/sets/72057594072843310/
 
Vastaus: PSP-mainontaa

Sony jatkaa PSP:n kanssa jo aiemmin pahennusta herättäneellä sissimainontalinjalla, tällä kertaa netissä. PS3-markkinoinnin tapaan nytkin on tilattu mainostoimistolta valeblogi - tulokset eivät vain ole olleet ihan toivotun kaltaisia:

Sony is "down" with all us "gamerz", usin' our street "vernacularz" to show off their mad marketing "skillz". This time around the company hired viral marketing firm Zipatoni to put together a website/blog to praise the PlayStation Portable for the holidays. The site is supposed to look like someone's real plea to parents to buy a PSP for a Christmas gift. AllIWantForXmasIsAPSP.com tries to imitate Zipatoni's vision of how video game fans speak (with non-existent punctuation, a lack of capitalization, and a complete disregard for basic rules of grammar).

This sort of thing is horrendously transparent. UK Resistance has compiled the best quotes from real gamers who have descended on the AllIWant comment sections to call out Zipatoni/Sony's condescending behavior.

http://www.pressthebuttons.com/2006/12/pathetic_market.html

"Blogiin" lisätyt kommentit ovat tosiaan hupaisaa luettavaa, vaikka mainostoimisto tuntuukin tekevän pyöreitä päiviä niitä sensuroidessaan:

http://www.alliwantforxmasisapsp.com/

Siltä varalta että "blogi" sattuisi yhtäkkiä taianomaisesti totaalisesti katoamaan maan päältä se on arkistoitu mahdollisimman sensuroimattomassa muodossaan tänne:

http://www.ukresistance.co.uk/sonylieblog/default.aspx.htm
 
Vastaus: PSP-mainontaa

Xbugs sanoi:
Sony jatkaa PSP:n kanssa jo aiemmin pahennusta herättäneellä sissimainontalinjalla, tällä kertaa netissä. PS3-markkinoinnin tapaan nytkin on tilattu mainostoimistolta valeblogi - tulokset eivät vain ole olleet ihan toivotun kaltaisia:

Kerrotko, mihin mainostoimistosta tilattuun valeblogiin viittaat tuossa PS3:ssa?
 
Vastaus: PSP-mainontaa

Sehän on hauska. Kuka välittää mitä se myy, on vain huvittava.

Itse sain noista youtube videoista naurut.

Muuten, tässä on pähkinä.

Huono voi olla hyvää. Koska tämä on niin karmea, jopa Suomalaiset ovat nyt kuulleet siitä... Huono, vitsi.. Ja niin toimiva.
 
Ylös Bottom