Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PSP:n ja PS3:n etäyhteysongelma

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja WWE
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

WWE

New Member
mikä voi olla vikana kun mulla ei toi psp:n ja ps3:n välinen etäkäynnistys pelaa, kun yrittää netin yli niin ps3 käynnistyy mutta psp pyytää odottamaan.
kun ottaa suoraan yhteyden ps3 tukiasemaan niin se toimii kunnolla ja kaikki videot sekä pelit pyörii nätisti.
asetukset on kunnossa ps3:n etäyheys puolella on sallittu etäkäynnistys netin kautta.
psp:n fw on 3.73-hx-1+1.5 ps3:n fw on uusin eli 2.10 eikä se toiminut 2.0-2.01 fw versioillakaan.
 
Vastaus: psp:n ja ps3:n etäyhteys ongelma

Luulenpa että tuossa etäkäytössä hiukan nuuskitaan, että molemmissa koneissa on viralliset firmikset, joten PSP:n kustomeilla voi tulla ongelmia.
 
Vastaus: psp:n ja ps3:n etäyhteys ongelma

Oliver sanoi:
Luulenpa että tuossa etäkäytössä hiukan nuuskitaan, että molemmissa koneissa on viralliset firmikset, joten PSP:n kustomeilla voi tulla ongelmia.
unohtu mainita että jos laittaa ps3:n päälle ja laittaa etäyhteyden aktiviseksi käsin niin se toimii myös netin yli, mutta jos kone on kiinni niin se ei toimi.
 
Vastaus: psp:n ja ps3:n etäyhteys ongelma

Mulla toimii ainakin ihan hyvin vaikka psp:ssä cfw, ps3 vaan täytyy muistaa sammuttaa psp:n kautta niin pysyy etäyhteys toiminnassa...
 
Vastaus: psp:n ja ps3:n etäyhteys ongelma

Wangsta sanoi:
Mulla toimii ainakin ihan hyvin vaikka psp:ssä cfw, ps3 vaan täytyy muistaa sammuttaa psp:n kautta niin pysyy etäyhteys toiminnassa...
Miten se haittaa jos sammuttaa ihan virtanapista, eikä pspn kautta?

Pitäs varmaan itekkin ostaa psp juuri noiden etäkäyttö-ominaisuuksien takia, ja aika monella kaverillakin on psp ;)
 
Vastaus: psp:n ja ps3:n etäyhteys ongelma

En tiiä mitä haittaa, mut mula ei etäyhteys toimi, jos konsolin sammuttaa "normaailla" tyylillä...:eek:
 
Vastaus: psp:n ja ps3:n etäyhteys ongelma

Wangsta sanoi:
En tiiä mitä haittaa, mut mula ei etäyhteys toimi, jos konsolin sammuttaa "normaailla" tyylillä...:eek:
Ok. Tuo varmaankin johtuu customfirmiksestä, joten jos itse saisin joskus pspn, niin tuskinpa sitä customilla "pilaisin", vaikka ominaisuudet kolminkertaistuis.
 
Vastaus: psp:n ja ps3:n etäyhteys ongelma

Wangsta sanoi:
En tiiä mitä haittaa, mut mula ei etäyhteys toimi, jos konsolin sammuttaa "normaailla" tyylillä...:eek:
Remote Play toimii kyllä PS3:n ollessa sammutettuna, jos etäkäynnistys on asetettu päälle. Jos Pleikkarin sammuttaa takana olevasta virtakytkimestä, ei edes etäkäynnistys herätä laitetta.
 
Vastaus: psp:n ja ps3:n etäyhteys ongelma

TT-2k sanoi:
Remote Play toimii kyllä PS3:n ollessa sammutettuna, jos etäkäynnistys on asetettu päälle. Jos Pleikkarin sammuttaa takana olevasta virtakytkimestä, ei edes etäkäynnistys herätä laitetta.

Mulla siis oli tuo ongelma aiemmin vaikka oli etäkäynnistys päällä, jos sammutin konsolin ns. normaalisti (etupaneeli/ps painike), niin netin kautta ei saanut käynnistettyä, mutta jos sammutti konsolin psp:n kautta, netin kautta onnistui myös kaynnistäminen.. outoa, varsinkin kun nyt homma toimii aivan moitteettomasti, vaikka mitään muutoksia laitteisiin ei ole tehty (olivat tosin muutaman päivän jäähyllä)...Taitaa olla henkimaailman juttuja...
 
Vastaus: psp:n ja ps3:n etäyhteys ongelma

Wangsta sanoi:
Mulla siis oli tuo ongelma aiemmin vaikka oli etäkäynnistys päällä, jos sammutin konsolin ns. normaalisti (etupaneeli/ps painike), niin netin kautta ei saanut käynnistettyä, mutta jos sammutti konsolin psp:n kautta, netin kautta onnistui myös kaynnistäminen.. outoa, varsinkin kun nyt homma toimii aivan moitteettomasti, vaikka mitään muutoksia laitteisiin ei ole tehty (olivat tosin muutaman päivän jäähyllä)...Taitaa olla henkimaailman juttuja...
Ah, okei. Veikkaan, että syystä tai toisesta yhteys PSP:ltä PS3:lle ei vaan ollut riittävän hyvä ja käynnistysyritys timeouttasi sen vuoksi. Mulla on joskus Remote Play -yhteydet katkeilleet selittämättömästi julkisten WLAN-spottien kanssa jo ennen etäkäynnistyksen implementointiakin.
 
Vastaus: psp:n ja ps3:n etäyhteys ongelma

Kysytääs täällä ku oon pihalla...

Kotona etäyhteys toimii hienosti suoraan pleikkarille ja wlan reitittimen kautta myös. Mutta nytkun tultiin tänne toiselle puolelle Suomea, niin netin yli en saa yhteyttä koneeseen. Kaikki menee siihen asti hienosti kun normaalisti ps3 on käynnistymässä ja psp käskee odottamaan hetken. Siinä tulee sellanen ruutu missä sanotaan jotain siihen suuntaan, että "yhteyden muodostus kestää enintään 90sek" ja sen 90sek jälkeen tulee että "connection to ps3 timed out".

Ja siis pleikan jätin kotona kiinni ja suljin psp:n kautta. Etäkäynnistys ON päällä. Selain ja netti toimii normaalisti, mutta etäyhteys ei.

Mitäköhän on jäänyt tuunaamatta? Pitääkö jostain asetuksista vielä viilata jotain?

Huomenna pääsen testaamaan yhteyttä toisesta osoitteesta.
 
Vastaus: psp:n ja ps3:n etäyhteys ongelma

ookkeri sanoi:
Mitäköhän on jäänyt tuunaamatta? Pitääkö jostain asetuksista vielä viilata jotain?
PSN-verkko hidastelee liikaa tai WLAN-spotin/oman pääsi palomuuri ei salli liikennettä Remote Playn käyttämistä porteista.
 
Vastaus: psp:n ja ps3:n etäyhteys ongelma

TT-2k sanoi:
PSN-verkko hidastelee liikaa tai WLAN-spotin/oman pääsi palomuuri ei salli liikennettä Remote Playn käyttämistä porteista.

Pystytkö/pystyykö joku kertomaan mitkä portit pitää olla auki. En pysty itse koomassa ajattelemaan.

edit: voikohan se liittyä noihin portteihin, kun siinä menee ne "connectin to access point" ja "obtaining IP adress" -ikkunat ihan ok eteenpäin. Jumi tulee vasta siinä kohdassa kun ruutu menee mustaks ja pyytää odottelemaan hetkisen.
 
Vastaus: psp:n ja ps3:n etäyhteys ongelma

Mulla on täysin sama ongelma, eli jumittaa siihen kohtaan jossa ilmottaa, että yhteyden muodostukseen menee maksimissaan 90 sekkaa, en kyllä ymmärrä mikä vois olla ongelma. Mahtaakohan meitin porukoiden hidas langaton verkko olla osa syynä?
 
Vastaus: psp:n ja ps3:n etäyhteys ongelma

ookkeri sanoi:
voikohan se liittyä noihin portteihin, kun siinä menee ne "connectin to access point" ja "obtaining IP adress" -ikkunat ihan ok eteenpäin. Jumi tulee vasta siinä kohdassa kun ruutu menee mustaks ja pyytää odottelemaan hetkisen.
Kuulostaa vahvasti siltä, että nimenomaan tuossa se vika on. Connecting to access point = otetaan yhteyttä (WLAN-)tukiasemaan ja Obtaining IP address = pyydetään tukarilta IP-osoite. Kumpikaan noista ei vaadi vielä mitään portteja auki.
 
Vastaus: psp:n ja ps3:n etäyhteys ongelma

Ok. Pitää koittaa pohtia tuota porttien availua huomenna. En nyt pikku koomassa oikein sisäistä lukemaani, mutta molemmissä päissä on UPnP päällä.. vaikuttaako se mitään noihin portteihin?
 
Vastaus: psp:n ja ps3:n etäyhteys ongelma

ookkeri sanoi:
Ok. Pitää koittaa pohtia tuota porttien availua huomenna. En nyt pikku koomassa oikein sisäistä lukemaani, mutta molemmissä päissä on UPnP päällä.. vaikuttaako se mitään noihin portteihin?
Periaatteessa UPnP:n pitäisi osata kaikki tarvittavat portit. Mutta ainakin A-Linkin vehkeillä UPnP ei oikein tahdo skulata PS3:n kanssa.
 
Vastaus: psp:n ja ps3:n etäyhteys ongelma

Molemmissa päissä on linksys:in wlan:it... Pitääkös ne portit olla säädetty auki molemmista päistä? Ja pystynkös mä kotioloissa (ilman naapurin wlanin luvatonta käyttöä) testaamaan tuota netin yli toimivaa yhteyttä?

Toi porttien availu on sen verran vierasta aihealuetta, että käyn ensin tenestää etäyhteyttä broidin kämpillä tossa parin kilsan päässä ennenkuin alan portteja opiskelemaan.

Kiitos tähän asti auttaneille.
 
Vastaus: psp:n ja ps3:n etäyhteys ongelma

Eipä toiminu broidinkaan motukalla.

Nyt sain tehtyä noi porttien avaukset. Eipä auttanut mitään. Voiskohan se "vika" olla sitten kotona pleikkarin ja linksyssin välillä...
 
Ylös Bottom