Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PSP-pelien pelaaminen verkossa Xlinkillä

XShava

KonsoliFIN Alumni
fDiamond sanoi:
XLinkillä onnistuu LAN pelien pelaaminen netissä

Sony PSP

AI Series GO
AI Series Mahjong
AI Series Shogi
Ape Escape Academics
Ape Escape: On the Loose
Armored Core: Formula Front
ATV Offroad Fury: Blazin' Trails
Coded Arms
Darkstalkers Chronicle - The Chaos Tower
Dokodemo Issho
FIFA Soccer
Hot Shots Golf: Open Tee
Lumines
Mahjong Fight Club
Mahjong Taikai
Metal Gear Acid
Minna No Golf
MLB
NBA Street Showdown
Need for Speed Underground Rivals
Puyo Pop Fever
Ren-Goku - The Tower of Purgatory
Ridge Racer
Smart Bomb
Tiger Woods PGA TOUR
Tony Hawk's Underground 2 Remix
Twisted Metal: Head-On
Untold Legends: Brotherhood of the Blade
Wipeout Pure
World Tour Soccer

Total Supported: 30

http://www.teamxlink.co.uk/

Lainasin tähän tuolta toisaalta fDiamondin tekstin. Osaisiko joku selventää miten tämä systeemi toimii. Pitääkö tuolsta sivuilta ottaa PC joku ohjelma ja langattoman verkon kautta sitten pääsee pelaamaan.

Jos joku on tuota testannut ja saanut toimimaan, niin kertoisitko ystävällisesti miten homman saa toimimaan.
 
Vastaus: PSP pelien pelaaminen verkossa Xlinkillä

XShava sanoi:
Lainasin tähän tuolta toisaalta fDiamondin tekstin. Osaisiko joku selventää miten tämä systeemi toimii. Pitääkö tuolsta sivuilta ottaa PC joku ohjelma ja langattoman verkon kautta sitten pääsee pelaamaan.

Jos joku on tuota testannut ja saanut toimimaan, niin kertoisitko ystävällisesti miten homman saa toimimaan.
Joo, pitää ladata ja asentaa Xlink PC:lle. Siiten pitää konffata palomuuriin reikä ettei se blokkaa ohjelman liikennettä.

Käsittääkseni se toimii niin kuin LAN-yhteys, mutta kuitenkin netin kautta.

Olen lukenut kaikenlaisia kommentteja ko. systeemistä, ja suurin osa on ollut negatiivisia, koska tuon toimintakuntoon saaminen on ollut "hikeä ja kyyneleitä". (tyyliin se meidän GT4-virittely, ja tämä on 100 kertaa vaikeampaa, kun koneet eivät ole samassa huoneessa) kun se on tärkeää, missa vaiheessa hosti loggaa sisään.

Korjatkaa jos olen väärässä, kun mulla ei henk.koht. kokemusta ole. :p
 
Vastaus: PSP pelien pelaaminen verkossa Xlinkillä

Tuo ei välttämättä sovi henkilöille jotka eivät ole olleet tekemisissä pahemmin koneiden ja softien säädön kanssa. Itse joskus GT4:sta hieman sen julkaisun jälkeen pelailin tuolla ja silloin siellä oli paljon PSP pelaajia.

PSP:llä tuolla pelaamisesta ei ole kokemusta mutta GT4 lähti toimimaan pienen säädön jälkeen.
 
Vastaus: PSP pelien pelaaminen verkossa Xlinkillä

fDiamond sanoi:
Itse joskus GT4:sta hieman sen julkaisun jälkeen pelailin tuolla ja silloin siellä oli paljon PSP pelaajia.
Siis hetkinen?? GT4 julkaistiin maaliskuussa ja silloin jo näit PSP-pelaajia??? :confused:
 
Vastaus: PSP pelien pelaaminen verkossa Xlinkillä

Kojo sanoi:
Siis hetkinen?? GT4 julkaistiin maaliskuussa ja silloin jo näit PSP-pelaajia??? :confused:
En muista koska olin tarkalleen pelaamassa mutta siellä oli silloin PSP pelaajia kyllä. Koska PSP USA julkaisu oli? Eikö se tuohon aikoihin ollut?
 
Vastaus: PSP pelien pelaaminen verkossa Xlinkillä

Mä käsitin asian niin että tietokoneen WLAN pitää olla adhoc-moodissa jolla sit liitytään PSP:hen. Ja sit tietokone verkkopiuhalla nettiin. Vai menikö ihan metsään..? noh pitänee kokeilla vloppuna itse. :)
 
Vastaus: PSP pelien pelaaminen verkossa Xlinkillä

NGage sanoi:
Mä käsitin asian niin että tietokoneen WLAN pitää olla adhoc-moodissa jolla sit liitytään PSP:hen. Ja sit tietokone verkkopiuhalla nettiin. Vai menikö ihan metsään..? noh pitänee kokeilla vloppuna itse. :)
TÄSSÄ "viralliset" ohjeet.

Mutta ylläoleva keskustelu ei liity tähän WLAN:in konffaamiseen...
 
Vastaus: PSP pelien pelaaminen verkossa Xlinkillä

Kojo sanoi:
TÄSSÄ "viralliset" ohjeet.

Mutta ylläoleva keskustelu ei liity tähän WLAN:in konffaamiseen...
Kiitos linkistä,heh, mutta nyt puhuttiin PSP:n ja Xlinkin toiminnasta. :)
 
Vastaus: PSP pelien pelaaminen verkossa Xlinkillä

NGage sanoi:
Kiitos linkistä,heh, mutta nyt puhuttiin PSP:n ja Xlinkin toiminnasta. :)
No nimenomaan, mutta kun aloit puhua jostain wlanista ja verkkopiuhoista, joka nyt todennäköisesti kaikilla toimii jotka alkavat haaveilla Xlinkin kautta pelaamisesta, niin en ymmärtänyt että puhuimme samasta aiheesta. ;)
 
Vastaus: PSP pelien pelaaminen verkossa Xlinkillä

En sitten vaan millään saanut Xlinkkiä tunnistamaan PSP:täni. :\ Mutta Xbconnectilla tuntuis toimivan, mutta siellä ei paljon näytä PSP-pelaajat pyörivän...
 
Vastaus: PSP pelien pelaaminen verkossa Xlinkillä

Ketjua en ole lukenut enkä muita threadeja, mutta jos ei ole vielä kysytty, niin kysyn nyt. Eli minulla on Japanin PSP ja kaverilla Suomen. Voiko näillä pelata kahdestaan, kun luin, että sillä ei ole väliä, että mistä koneet on ostettu, että kunhan pelit ovat samanmaalaisia. Toisesta paikasta taas luin, että pitää olla kone samaa versiota. Miten siis on. Ja kun pelaa kahdestaan, niin tarvitseeko molemmat saman pelin, vai riittääkö yksi? Kiire olisi vastauksilla, kiitos näin etukäteen.
 
Vastaus: PSP pelien pelaaminen verkossa Xlinkillä

Tämähän ei varsinaisesti Xlinkkiin kuulu, mutta vastataan nyt.
Ainakin oman japski-koneen ja kaverin euro-koneen välillä peli sujui ongelmitta euro-peleillä. Monet peleistä tukevat pelien jakoa (Game Sharing), eli pystyt lähettämään kavereille muutaman radan, kentän tms. ja voitte pelata yhdessä. Kavereille läheteyt pelit eivät tallennu koneelle.
Kaikissa peleissä ei tätä ominaisuutta kuitenkaan ole, joten siitä kannattaa ottaa selvää ennen hankkimista, jos sen katsoo tärkeäksi.
 
Vastaus: PSP pelien pelaaminen verkossa Xlinkillä

Oliver sanoi:
Tämähän ei varsinaisesti Xlinkkiin kuulu, mutta vastataan nyt.
Ainakin oman japski-koneen ja kaverin euro-koneen välillä peli sujui ongelmitta euro-peleillä. Monet peleistä tukevat pelien jakoa (Game Sharing), eli pystyt lähettämään kavereille muutaman radan, kentän tms. ja voitte pelata yhdessä. Kavereille läheteyt pelit eivät tallennu koneelle.
Kaikissa peleissä ei tätä ominaisuutta kuitenkaan ole, joten siitä kannattaa ottaa selvää ennen hankkimista, jos sen katsoo tärkeäksi.

Hienoa. Entä miten tuo, että ei tarvitsisi kuin toinen sen pelin? Pitääkö molemmilla olla kyseinen peli, mitä halutaan pelata?
 
Vastaus: PSP pelien pelaaminen verkossa Xlinkillä

teude sanoi:
Hienoa. Entä miten tuo, että ei tarvitsisi kuin toinen sen pelin? Pitääkö molemmilla olla kyseinen peli, mitä halutaan pelata?
Siis tuossa pelin jaossa ei tarvita kuin yksi pelilevy. Pelin jaossa ei kuitenkaan ole käytössä koko peli, vaan vain muutama rata tai kenttä. Jos haluaa pelata kaikilla radoilla tms. pitää kaikilla olla oma pelilevy.
 
Vastaus: Miten PSP langattomasti verkkoo

viittiskö joku kertoo et mitä tohon oikee tarvii et saa xlinkin pelittämään psp:n kanssa? wlani mulla onki jo.. tarviinko viel jonkun wifi kortin tähä tietokoneelle tjsp? ainaki oon näin ymmärtäny mut valaiskaa vähän :confused:

Edit: No joo tossahan oliki jo xlink topicci ni siirtäkääs sinne ku kerkeette :rolleyes:
 
Vastaus: Miten PSP langattomasti verkkoo

mikka sanoi:
viittiskö joku kertoo et mitä tohon oikee tarvii et saa xlinkin pelittämään psp:n kanssa? wlani mulla onki jo.. tarviinko viel jonkun wifi kortin tähä tietokoneelle tjsp? ainaki oon näin ymmärtäny mut valaiskaa vähän :confused:

Edit: No joo tossahan oliki jo xlink topicci ni siirtäkääs sinne ku kerkeette :rolleyes:

Tarvitset kaksi verkkoadapteria tietokoneessasi; WLAN-adapterilla muodostat adhoc -yhteyden PSP:n kanssa ja sitten verkkopiuhalla tietokoneesi LAN-kortin kautta internet-yhteys adsl-purkille.

Enemmän tietoa löytyy Xlinkin sivuilta mutta tuossa on se perus-setuppi mikä tarvitaan. Itse en saanut hommaa pelittämään mutta Xbconnectin sain toimimaan.
 
Vastaus: PSP pelien pelaaminen verkossa Xlinkillä

Nyt tuli vihdoin onnistuneesti kokeiltua Xlink Kai:ta ja Monster Hunter:Freedomia. :)

Käyttiksinä meillä on XP ja Vista.

Molemmissa koneissa Datelin WifiMax:it (pakolliset)

Asenna Xlink Kai http://www.teamxlink.co.uk/

Kai configurationissa laitat seuraavat asetukset: Kts. liite
Network adapter-kohtaan laitat WifiMax-verkkokorttin nimen.
(itse tein porttiohjauksen tuolle portille 30000, mutta sitä ei välttämätä tarvitse tehdä jos yhteys muuten toimii)

WifiMax:in asennus:

Ensin pitää asentaa kustomoidut ajurit WifiMaxiin alla olevasta linkistä.
Wifimaxin omalla ajuriCD:llä voi heittää vesilintua. Se ei toimi Xlink Kain kanssa.
XP:lle:http://www.teamxlink.org/binary/ZD1211BWinPkgS_6_17_0_0_ALL.exe
Vista 32:lle: http://us.codejunkies.com/support_article_detail.asp?c=&cr=&cs=&r=1&l=&p=18&i=84&g=5&ProdId=26
Sitten tökkäät WifiMaxin kiinni ja kun Windows haluaa asentaa ajureita, ohjaat sen hakemaan ne siitä ansiosta minkä ajurien asennus teki.

PSP:n ad-hock kanava pitää olla Channel 1. Tämä hoituu PSP:n Network Settings:istä.


Pelaaminen:

Laita Monster Hunter päälle, mene Online Guild Halliin.

Nyt pitäisi Windowsissa näkyä PSP nimellä PSP_ALUS....... kun haet avoimia verkkoja.
Kun yhteys on löytynyt, käynnistä Kai.

Klikkaamalla suurennuslasia pääset katsomaan yhteytesi tilaa. Network Reachable pitää olla yes. (Tämä saattaa kestää muutamia minuutteja)

VISTAN KÄYTTÄJÄT!!

Vista haluaa varmistaa KAIKKI tekemäsi asetukset ja hermo meinasi mennä useaan otteeseen.

Kun käynnistät Kai:n tulee todennäköisesti herjaa että jotain DLL-tiedostoa ei saa avattua.
Mene Kain asennuskansioon ja klikkaa hiiren oikealla namiskalla ja valitse "suorita järjestelmävalvojana" kaikkiin kansiossa oleviin sovelluksiin.

Nämä ohjeet ovat oman kokeilun kautta kirjoitetut "pikaohjeet".
Tarkempia ohjeita englanniksi:
Xlink Kai for Windows PSP Configuration Guide
Getting your PSP online with Kai
Yleinen PSP-foorumi
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PSP pelien pelaaminen verkossa Xlinkillä

Kojo sanoi:
Nyt tuli vihdoin onnistuneesti kokeiltua Xlink Kai:ta ja Monster Hunter:Freedomia. :)

Käyttiksinä meillä on XP ja Vista.

Molemmissa koneissa Datelin WifiMax:it (pakolliset)

Eipä tuohon ole hirveesti lisättävää.

Toinen Wifi Max ostettiin Puolenkuunpeleistä kun muualta PSP versiota en tähän hätään löytänyt (Tosin tuon mukana ajurit PSP, DS ja wiin normikäyttöön). Hintaa tuolle tuli 49.90.

No kun adapteri oli saapunut, niin vähän rupesi homma mietityttämään kun suht saman näköinen adapteri löytyi Konsolinetistä hintaan 39,00. Tilasin tuonkin, vaikka luki että DS -tarkoitettu.

Totesimme että paketissa aivan sama tikku kuin tuossa PSP versiossa. Ja lisäksi paketissa oli ajurit PSP versioonkin jos sitä olis normaalisti halunnut käyttää Tosin tässä hommassa ei noita mukana tulleita ajureita tarvita.

Tuo halvempi siis toimii, mutta huomautan että kaikki kiinni siitä mikä windows on kyseessä ja millaiset palomuurit jne. Eli hommassa saa ehkä säätää kunnolla tai sitten homma toimii heitttämällä.


Nyt tässä sitten odotellaan Monster Hunter: Freedom 2:sta innolla :D
 
Vastaus: PSP pelien pelaaminen verkossa Xlinkillä

Pieni varoituksen sana.

Uudella slimmi-mallin PSP:llä et pääse pelaamaan Xlink Kai:lla.

Ongelma on ilmoitettu Kain tekijöille, ja he varmaan yrittävät tehdä asialle jotain.
 
Vastaus: PSP pelien pelaaminen verkossa Xlinkillä

Umm ZDWlan ei tunnu tunnistavan Psp:tä ad-hoc tilassa channel ykköseltä, mikä neuvoksi?

Siis menen guild halliin niin ZDwlan ei näytä Psp:täni lainkaan. Mitäs tässä pitää vielä säätää?
[edit]

Sain näkymään mutta itsellä toimii tämä versio paremmin kuin tuo jonka linkin Kojo antoi
http://www.viper-clan.com/Morty/ZD1211BWinPkgS_6_17_0_0_ALL.zip

öö random nimiä paukkuu ruutuun ja näkymättömiä henkilöitä, eli yhteys pelittää ainakin jotenkin mutta mites pääsee nyt pelaamaan kyseistä peliä konsolifiniläisten kanssa :D

[edit]
umm nyt kai ei jälleen jostian syystä löydä konsoliani -_-
[edit]
ei mitään homma pelittää kun pistin tuonne xlink kain configuresta oman verrko kortin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom