Vastaus: PSP vai DS Lite...
Wiips 360 sanoi:
Miten modaus uudemmassa PSP mallissa? Onko vaikeampaa vai (täälläkin eri mielipiteitä, joten toivottavasti joku voi vahvistaa)? Itseä kuitenkin saattaisi tulevaisuudessa kiinnostaa, että saan PSP:tä enemmän irti.
Slim'n'Lite aka PSP-2000 tulee uudella firmwarella, jossa vanhat modauskikat eivät toimi, mutta PSP hack-scene jo raportoi, että uudesta laitteesta on saatu jo dumpattu firmis ulos, joten eiköhän jossain vaiheessa homebrewt aukene myös sille, kuten tähän mennessä kaikille aiemmille firmiksille ja hw-versioillekin.
Itse topicciin, jos sinulla on jo PS3 tai olet sitä hankkimassa jossain välissä kannattaa ehdottomasti hankkia PSP, koska niiden välinen yhteiskäyttö on jo nyt hyvällä tasolla, ja koko ajan paranee.
Itselleni valinta oli itsestään selvästi PSP PS3:n takia, mutta myös erittäin monipuolisen käyttöalueensa takia. Itse myös hyödynnän niitä kaikkia, pelaan, käytän nettiä matkoilla, MP3:t kulkevat mukana, katson leffoja matkoilla, näytän valokuvia sukulaisille ja kylänmiehille yms. ja hyödynnän PS3:n sisältövarastoa myös etänä maailmalta.
DS ei kiinnosta sen takia, että Nintendo-universessa ei ole kertakaikkiaan mitään mikä minua kiinnostaisi. Inhoan Pokemoneja, animea, lapsekasta pastelligrafiikka jne. Myöskin se ei tarjoa kuin osan siitä toiminnallisuudesta, mitä PSP tarjoaa, ja teknisesti/suorituskyvyllisesti PSP ei tietysti edellä monessa suhteessa. Toiseksi PSP on hemmetin paljon tyylikkäämpi kuin DS saippulaatikko, mikä on tietysti tärkeintä
Pelejä pelasin stylyksella kosketusnäytöllä PalmPilotilla jo 90-luvulla (mitä?! eikö tämäkään ollut Nintendon keksintö

), mutta en kokenut mitään valaistumista sen suhteen. Konetta tarvitsee pitää yhdellä kädellä, että toisella voi tökkiä sillä tikulla, tai sitten laitos pitää olla pöydällä.. hankalaa.