Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PSPgo (PSP-N1000)

Vastaus: PSP go (PSP-N1000)

Tuohon sen verran tarkennusta, että ongelma ei koske kaikkia tarjoukseen kuuluneita PSP-pelejä. Ongelma haiskahtaa siis enemmän bugilta kuin tarkoitukselliselta DRM-rampautukselta. Esim. Resistance: Retribution kuuluu ongelmatapauksiin, eli jos sen meni PS3:lla lataamaan, sitä ei saakaan enää PSP:lle siirrettyä. Sen sijaan ainakin Daxter ja Killzone Liberation toimivat kuten pitääkin, eli ei ole merkitystä, millä vehkeellä pelin on ladannut. Ja noinhan sen pitäisi mennäkin. Ei siinä ole mitään järkeä yhtään minkään kannalta, että PSP-peli lukitaan PS3:een.
 
Vastaus: PSP go (PSP-N1000)

Tuohon sen verran tarkennusta, että ongelma ei koske kaikkia tarjoukseen kuuluneita PSP-pelejä. Ongelma haiskahtaa siis enemmän bugilta kuin tarkoitukselliselta DRM-rampautukselta. Esim. Resistance: Retribution kuuluu ongelmatapauksiin, eli jos sen meni PS3:lla lataamaan, sitä ei saakaan enää PSP:lle siirrettyä. Sen sijaan ainakin Daxter ja Killzone Liberation toimivat kuten pitääkin, eli ei ole merkitystä, millä vehkeellä pelin on ladannut. Ja noinhan sen pitäisi mennäkin. Ei siinä ole mitään järkeä yhtään minkään kannalta, että PSP-peli lukitaan PS3:een.

Niin no enemmän kiinnitin huomiota tähän:

UMD exchange program has been scrapped.
 
Vastaus: PSP go (PSP-N1000)

Niin no enemmän kiinnitin huomiota tähän:

UMD exchange program has been scrapped.

Niin, eikös tuo viittaa siihen, että jenkit jäivät nuolemaan näppejään lakipykälien takia. Euroopplaiset saivat kolme peliä ilmaiseksi.

Itse olen todella tyytyväinen laitteeseen. On tullut muutenkin pelailtua viimeaikoina PSP:llä lähinnä storesta latailtuja pelejä, joten Go sopii mulle vallan mainiosti. Itseä miellyttää myös uusi tatin paikka; vanhassa jotenkin väsyi peukalo, kun sitä piti koukistaa aivan reunassa olevaan tattiin.
 
Vastaus: PSP go (PSP-N1000)

Niin no enemmän kiinnitin huomiota tähän:

UMD exchange program has been scrapped.

Tämä käsittääkseni viittaa niihin E3-aikaisiin puheisiin/huhuihin siitä, että jo ostetut umd-pelit voisi sitten jotenkin "siirtää" digitaaliseen muotoon PSP Go -malliin. Mutta jo vähän aikaa sitten Sony ilmoitti, että tiettyjen ongelmien takia se ei toteudukaan. Eli ei sinänsä mikään "uutinen" enää.

Tuo Euroopassa oleva "3 ilmaista peliä"-tarjous on kai vieläkin ihan voimassa. Täytyy näköjään vain muistaa ladata pelit PSP Go:lla, eikä PS3:lla (voi tulla ongelmia siirrossa).

Mutta joo, harmillista että kaikkea säätöä on tullut Go:n tiimoilta. Hyvä puoli siinä on se, että Sony oppii varmasti paljon koskien (mahdollista) PSP2:sta kun se ehkä joskus julkaistaan...
 
Vastaus: PSP go (PSP-N1000)

Tämä käsittääkseni viittaa niihin E3-aikaisiin puheisiin/huhuihin siitä, että jo ostetut umd-pelit voisi sitten jotenkin "siirtää" digitaaliseen muotoon PSP Go -malliin. Mutta jo vähän aikaa sitten Sony ilmoitti, että tiettyjen ongelmien takia se ei toteudukaan. Eli ei sinänsä mikään "uutinen" enää.

Niin no tämähän varmaan kannustaa vanhan PSP omistajaa päivittämään Go malliin... eli siis todellakaan ei.
 
Vastaus: PSP go (PSP-N1000)

Niin no tämähän varmaan kannustaa vanhan PSP omistajaa päivittämään Go malliin... eli siis todellakaan ei.
Ei kannusta ei, enkä usko, että kovinkaan moni tulee "päivittämään" vanhan PSP:nsä go-malliin. Innokkaimmat voivat toki ostaa sen vanhan rinnalle. Kuitenkin niin kauan kuin lukemattomien UMD-pelien ja leffojen kohtalo on "no can do", ei mitään toivoa, että vanhat PSP-omistajat siirtyisivät yksinomaan go:n käyttöön.

Mutta kuten jo aikanaan sanoin, Sonyn omissa suunnitelmissakaan ei ole käännyttää jo olemassaolevia PSP:n omistaja go-ihmisiksi, vaan PSPgo:n kohderyhmä on jossain ihan muualla. (Eli ilmeisesti hyvätuloiset ihmiset, jotka haluavat kaiken vain digitaalisesti ja joille Store-hinnoittelu ei ole mikään ongelma.)
 
Vastaus: PSP go (PSP-N1000)

Itse päivitin vanhan psp:ni go:hon ja olen ollut tyytyväinen kauppaan.
Itse en pelaa kauheasti psp:llä nii noi kolme peliä + gran turismo riitttää pitkäks aikaa.
 
Vastaus: PSP go (PSP-N1000)

Onko joku tilannut laitetta ulkomailta? Esim videogamesplussassa näyttää olevan aika edullisesti. Tietenkin jos tullit ja verot mätkitään päälle niin eipä tuossa taida olla oikeen intoa. Kertokaas hyviä tarjouksia myös suomen maasta. Laite kiinnostais mutta ei vielä ihan tuolla hinnalla säväytä.
 
Vastaus: PSP go (PSP-N1000)

Onko muuten ihan sama mistä maasta PSP Go:n ostaa? Kunhan sen ostaa Euroopasta niin homma toimii moitteetta?
 
Vastaus: PSP go (PSP-N1000)

Jostain syystä ovat halunneet nostaa tämän Skype -ominaisuuksia taas esille. Ehkä erona muihin malleihin mobiilimpi koko ja paino tekevät tästä myös paremmin aidon Skype-luurin. Puhelinta tämä kieltämättä muistuttaakin, kun ote on sama mutta puhelut wlan-alueella ilmaiset. Pitää ottaa seuraavalle ulkomaankomennukselle mukaan ja ruuvata testipenkkiin.

Lähde: PSPgo with Skype Voice Over IP Service Replacing Cell Phones - PS3 NEWS - PlayStation 3 News - PS3 Hacks
 
Vastaus: PSP go (PSP-N1000)

Onko muuten ihan sama mistä maasta PSP Go:n ostaa? Kunhan sen ostaa Euroopasta niin homma toimii moitteetta?
Periaatteessa kyllä, mutta mukana tulevan laturin pistokeosa voi olla erilainen, jos ostat esim. Briteistä. Mutta siitäkin kyllä selviää adapterilla.
 
Vastaus: PSP go (PSP-N1000)

Onko joku tilannut laitetta ulkomailta? Esim videogamesplussassa näyttää olevan aika edullisesti. Tietenkin jos tullit ja verot mätkitään päälle niin eipä tuossa taida olla oikeen intoa. Kertokaas hyviä tarjouksia myös suomen maasta. Laite kiinnostais mutta ei vielä ihan tuolla hinnalla säväytä.

Tuli tuota itsekin katseltua, mutta postikulujen, alv:n ja tullin jälkeen säästö on melkolailla plusmiinusnolla...ja takuu menee hankalaksi. Liekö kanadalaista konetta saa rekisteröityä edes PSP-rewardseihin?
 
Vastaus: PSP go (PSP-N1000)

Periaatteessa kyllä, mutta mukana tulevan laturin pistokeosa voi olla erilainen, jos ostat esim. Briteistä. Mutta siitäkin kyllä selviää adapterilla.
Ok. Tulin kuitenkin siihen tulokseen, että ostan ihan Suomesta senkin takia, että jos hajoaa niin takuuasiat ovat kunnossa ja ei tarvitse kuin viedä ostoliikkeeseen konsoli ja homma hoituu. :)

Pääseekös tolla PSPgo konsolilla muuten ihan piuhan kanssa nettiin?Kun ei ole mulla vielä ainakaan WLANia. Ja jos ei pääse niin voihan pelit tietysti ensin ladata pleikalle tai koneelle ja siirtää PSP:lle mutta oishan helpointa suoraan PSP:lle ladata.
 
Vastaus: PSP go (PSP-N1000)

Ei. Verkkoyhteyden voi muodostaa vain WLANin (kaikki PSP-mallit) tai Bluetoothin (vain PSPgo) kautta.
Ok. Tosiaan kun mulla ei ole vielä ainakaan WLANia niin jäänkö joistain ominaisuuksista paitsi? Kun PSP pelithän voi ladata media Go ohjelmalla koneelle ja sit siirtää PSP:lle.

Ainoa mitä nyt itse tiedän niin varmaankin nettiselailu jää väliin, mut mitens esim. etäkäyttö PS3:n kanssa?
 
Vastaus: PSP go (PSP-N1000)

Ok. Tosiaan kun mulla ei ole vielä ainakaan WLANia niin jäänkö joistain ominaisuuksista paitsi?
Etpä juuri. Hyvin harvassa PSP-pelissä on netin yli toimiva verkkopeli - joskin sen useimpiin saa Japanin Storesta löytyvällä (japaninkielisellä) ilmaisohjelmalla. Siitä löytyy kuitenkin oma ketjunsa, jonka löytäminen olkoon päivän harjoitustehtävä.

Ainoa mitä nyt itse tiedän niin varmaankin nettiselailu jää väliin, mut mitens esim. etäkäyttö PS3:n kanssa?
Etäkäyttö onnistuu kyllä joko suoraan PS3:n oman WLANin kautta tai julkisen internetin yli jostakin, missä WLAN-tukiasema löytyy PSP:lle.
 
Vastaus: PSP go (PSP-N1000)

Nyt on omaa PSPgo:ta hypistelty sen verran, että rohkenen avautumaan.

go:n näyttö on samaa surkeaa laatua kuin PSP-3000:n. Kuvassa on minua suuresti ärsyttäviä "interlace"-ongelmia, aivan kuin kuva aaltoilisi vanhan analogitelkun tavoin. Omistan nyt PSP-1000, PSP-3000 ja PSPgo -laitteet. Hyvä tavaton, miten tuon ikivanhan PSP-1000:n (sama kuin PSP-2000:ssa, jota en tosin omista) kuva ilahduttaa silmää joka kerta kun sen laittaa päälle! Se on niin vakaa verrattuna uudempiin laitteisiin.

Luulin, että 3000:n kuvaongelma olisi menneisyyttä. Mutta näin ei ollut. Tuhannen tulimmaista! ><

Puhun tästä rasittavasta ongelmasta:
http://www.reghardware.co.uk/2008/10/22/psp_3000_scan_lines/

Varmistuksena vielä kaikille, että laitteeni eivät ole mitään viallisia. Täysin sama kuvaongelma kaikissa PSP-3000 ja PSPgo -härveleissä mitä olen kokeillut.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom