Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PSPgo (PSP-N1000)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hartzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PSPgo (PSP-N1000)

Puolesta vuodesta vuoteen kestää kuluttajariitalautakunnan suosituksen saaminen.
Sori, käsitin viestisi tuolta osin hieman väärin. Pahoitteluni siitä.

On hyvin ilmeistä, että tähän on pakko mennä koska Nordisk Filmin vastineet ovat olleet täyttä tuubaa. Pelitarjous on luvatu osaksi laitetta, ei osaksi uusien käyttäjätunnuksien tekemistä.
Näinhän se on. En tiedä, mitä Nordiskilta on vastattu, mutta tuossa aiemmin kerroin sen, mitä itse tiedän prosessista. Eli SCEE lähettää X päivän välein Suomen PlayStation-tukeen (eli Nordisk Filmille) listan tarjouksen hyödyntäneistä PSN-tunnuksista sekä sen latauskoodin. NF:n tehtäväksi jää käytännössä vain sen koodin lähettäminen asiakkaalle. Jos PSN-tunnusta koodeineen ei ole SCEE:ltä tullut, ei mitään voi lähettääkään ja tällöin pelien saaminen totta kai viivästyy.

Ilmeisesti kukaan, jolla on ollut PS3-tunnukset, ei ole saanut pelikoodia näihin tunnuksiin.
Tämä kuulostaa todella amatöörimokalta SCEE:n suunnalta, jos näin todella on. Ei asialle pitäisi todellakaan olla edes mitään teknistä estettä. Joka tapauksessa tuokin on SCEE:n aiheuttama ongelma. En usko, että NF:llä voidaan mitään sille, jos tarjous sisältää noin älyttömän reunaehdon, eli että se koskisi vain uusia PSN-tunnuksia.

Tämä NF:n näkemys on täyttä paskaa ja ihmettelen miten he kehtaavat edes lähettää tällaisia vastineita joissa vyöryttävät ongelmansa käyttäjän niskoille.
Voitko vaikka privaviestillä pistää tuon vastineen?

Olen toiminut tästä huolimatta pyydetyllä tavalla, eli luonut uudet tunnukset, mikä ei ole korjannut tilannetta. Asia etenee virallista tietä. Siinä faktaa.
En ole sinua tässä syyllistämässäkään. Olet mielestäni toiminut täysin oikein tähän asti. Puutuin vain noihin kahteen esittämääsi väitteeseen ("Sony haluaa vain tunnuksia myytäväksi", "pelien saamisessa kestää 6-12 kk").

Toivon, että tilanne ratkeaa mahdollisimman nopeasti, eli ettei mihinkään kuukausien kuluttajariitalautakunnan myllyyn asti tarvitse mennä.

Moro.
Pakko vastata tähän ketjuun hyvillä uutisilla, kun ostin itselleni PSPGo -konsolin ja torstai aamuna latasin kampanjateeman ja joulupäivän aamuna oli koodi tullut sähköpostiin.
Rekisteröin oman PS3 -tunnukseni PSPGo -konsoliin, joten omalla kohdallani kampanja toimi hyvin. :)

Moi,

Ostin kanssa psp go:n jouluna näiden pelien perässä. Ongelmani on se, että rekisteröin ensin hölmöyttäni uuden accountin psn:ään ja latasin teeman. Sitten tajusin, että haluan luonnollisesti käyttää olemassa olevaa PS3 accounttiani. Aktivoin laitteen sillä, ja latasin teeman uudelleen. Uuteen accounttiin pamahti kampajankoodi parin päivän sisällä, mutta tähän nyt aktivoimaani PS3-tiliin sitä ei ole tullut. Onko mahdollista, että koodin saa vain siihen accounttiin mihin laite aktivoidaan ensimmäisen kerran?

En löytänyt Playstationin psp-tuesta mitään yhteystietoja. Tietääkö joku minne kannattaa olla yhteydessä asian tiimoilta? Ei niinkään koodin saamisen jouduttamiseksi vaan lähinnä, että voisin olla varma, että koodi on varmasti tulossa.

Onko mahdollista, että koodin saa vain siihen accounttiin mihin laite aktivoidaan ensimmäisen kerran?
Koodin saa totta kai vain yhdelle tunnukselle. Muutenhan voisi tehdä useita tunnuksia ja jaella saamiaan koodeja kavereillekin, koska ei ne ole mitenkään laite- tai edes tunnuskohtaisia. Eli joudut nyt käyttämään PSPgo:lla sitä tekemääsi tunnusta, koska PSP:llä ei voi käyttää useita PSN-tunnuksia yhtä aikaa.

Kaikesta päätellen omat koodit on jääneet matkan varrelle. Itse rekisteröin ja latasin teeman langattomasti pojalle omalla PS3 tunnuksella jotta voidaan hyödyntää plussa edut psp:lle. No odotellaan vielä 10 päivää ja sit palautetta menemään.

Omat koodit tuli tänään, konsolin ostin viime viikon torstaina, eli pari arkipäivää meni:)

Kun täällä on paljon uutisia siitä miten hidasta noita koodeja on saada niin laitanpa likoon omani. Eli neljässä päivässä tuli (viikonloppu välissä) koodit, ja tyytyväinen olin. :)

Olin juuri laittamassa palautetta nordiskille ja aukasin postini niin sinne oli koodit saapuneet. Viestissä oli vielä laitettu että tässä koodisi kerta eivät ole sonylta suoraan sinulle niitä lähettänyt. Joten täytyy kiittää maahantuojaa hyvin hoidetusta työstä,palaute kun käsiteltiin ennen kuin moisen kerkesin lähettämään;)

Tuli pienoinen pulma ilmais pelejä ladatessa. Eli ajattelin ladata ne ps3:sen kautta, kun ohjeessa ei mainittu mitään siitä että ei onnistuis, ainut oli että media go:lla ei onnistu.

No syötin koodin ja rupesin lataaman vaan huomatakseni että ainoat pelit mitkä pystyi latamaan ps3:sen kautta oli LBP ja GTA. Muissa oli että näitä ei voi ladata PS3:sen kautta. Sitten kun menin pelejä katsomaan storen puolelta ne oli normaalin hintaiset eikä niissä näkynyt sitä tuttua punaista laatikkoa. Onneksi olin yrittänyt ne ladata jolloin ne jäi download listiin ja siitä näyttävät ilmatteeks latautuvan psp:lle.

Kysymys kuuluukin että voiko nämä ladatta ja sitten poistaa jolloin ne saa tarvittaessa haettua storesta ilmasiks uudestaan. Ei poitsulle oikeen kehtaa gta:ta laittaa, mutta sen vois jossain vaiheessa itse testata.

Kysymys kuuluukin että voiko nämä ladatta ja sitten poistaa jolloin ne saa tarvittaessa haettua storesta ilmasiks uudestaan.
Voi ladata ja poistaa yhä uudestaan ja uudestaan. Eli sieltä Download Listin kautta löytyy jatkossa.

Mitenkähän noiden kampanja pelien suhteen käy... Tilasin pojalle PSPGO konsolin joululahjaksi pixmanialta ja tuohan taitaa olla Ranskalainen firma. Ranska kuuluu kai tuon kampanjan piiriin? Latasin tuon teeman aiemmin luotua tiliä käyttäen. Eihän tuosta latauksesta nyt vielä ole mennyt kun reilu viikko mutta alkaa pojalla olla aika polte pelailemaan muutakin kuin demoja;). Kauankohan keskimäärin porukalla mennyt että nuo koodit tipahtaa postilaatikkoon?

Pekkaperheenpää: Luulisin, ettei Pixmaniasta tilatun laitteen kanssa pitäisi olla mitään ongelmaa.

Keskiarvoajoista on vähän vaikea puhua, koska välillä jotkut saavat koodinsa parissa päivässä, mutta joillain on mennyt yli kuukausikin. Periaatteessa kuitenkin pitäisi mennä alle 30 vuorokautta.

Ihme säätämistä noiden koodien kanssa. Jollekkin tulee päivässä toisille kuukaudessa jos sittenkään. Mikähän yhden koodin generoinnissa on niiiiin vaikeeta että siihen menee koko kuukausi? Ei kai niitä nyt käsin veistetä.

Ostin pojalleni konsolin ja kymmenen peliä CDONnilta, toimitusaika 2-5 arkipäivää. Paketti tulikin ajallaan mut niitä pelejä ei vaan löytynyt mistään. No asiaa kyseltyäni selvisi että ne 10 peliä ovat juuri näitä Sonyn lupaamia ilmaisia pelejä joiden toimitusaika on jotain 30 päivää noiden viiden päivän päälle. No latasin kuitenkin tuon teeman ja nyt olen sen vajaat pari viikkoa koodeja odotellut. Poika aina välillä kurkistelee tippa linssissä laatikkoon että koskas pääsis pelaamaan. Olen yrittänyt hätyyttää sekä CDONnia että ND:tä, mut ei mitään apua. ND nostaa kätensä että heille ei muiden lupailut kuulu (niinkuin ei tietysti kuulukkaan) ja CDON käski lopulta palauttaa konsolin jos en ole tyytyväinen. Mutta ehtona on, että konsoliin ei ole sitten saanut ladata mitään. No mites minä olisin saanut nuo ilmaiset pelit liikkeelle muuten? Olis pitänyt tietysti pistää se purkki takaisin saman tien kun tilanne valkeni eikä aloittaa neuvottelemaan tai tilailemaan mitään teemoja. Mutta en vaan mitenkään uskonut että noiden koodien saamiseen sähköpostilla menee aikuisten OIKEESTI kuukausi.:eek:

Tarttee selkeesi siirtyä sellaisiin peleihin että kun ostaa jotain niin saa käteensä jotain fyysistä rahojensa vastineeksi.:(

-KMK-

Onhan se kiva kun CDON mainostaa väärin. Onhan niitä informoitu, muttei sillä ole väliä niille. Toisaalta muutenkin kyseessä on koominen lafka.

Ai niitä on informoitu ennenkin. Koska-mikä-kuka, kuin kävi?

Tämä CDON on vissiin joku ruåttalainen lafka jolloin niiden antama 14pv palautusoikeus on niiden hyvää hyvyyttä (EU-pykälät). Ja siten ne voi asettaa ehdoksi mitä haluaa, keksiä esimerkiksi tuollaisen latauskiellon. Kokonaiskuvio on kyllä peräti kummallinen.

Kohta olis audienssi kuluttaja-asiamiehen kanssa mut jos siltä ei ihmeitä kuulu niin nurkassahan tässä ollaan. Maksa pois ja odota niitä pelejä joltakulta kolmannelta osapuolelta. Saa nähä koska tulee. Ja kukas vastaa jos ei tule koskaan.

No onneks poika ei syytä minua tästä fiaskosta. Pihan pennut on kylläkin keksineet aika hyviä versioita ko lafkan tv-mainoksista.

Ai niitä on informoitu ennenkin. Koska-mikä-kuka, kuin kävi?
Käsittääkseni Nordisk Filmiltä on lähtenyt noottia kaupoille, jotka ovat harhaanjohtavalla tavalla mainostanut noita 10 "ilmaispeliä". Ihan liian monelle kuluttajalle kun on jäänyt se kuva, että pelit saisi mukaansa saman tien itse PSPgo:n kanssa. Näinhän ei suinkaan ole, ja toisaalta kauppa voi pestä kätensä asiasta, koska tarjouskampanja on SCEE:n organisoima, ei kauppiaan tai edes Nordisk Filmin.

Näissä ongelmatilanteissa kun kökkö lähtee kohti tuuletinta, leviää se kuitenkin nimenomaan sinne Pleikkarin virallisen tuen suuntaan, vaikka syyttömiä hekin tilanteeseen ovat.

Harmillistahan tässä on, että olisin saanut tuon konsolin samaan hintaan paikallisesta Prismasta. Mutta koska siihen ei olisi kuulunut mukaan noita ilmaisia pelejä päädyin tilaamaan konsolin netistä kun 7v-poikakin suostui odottelemaan viikon noiden pelien takia. Nyttemmin olen viisastunut sen verran, että olisihan ne pelit tietenkin kuuluneet siihen Prismankin pakettiin, mutta osuuskaupanväki oli sen verran tietämätön tahi suoraselkäinen ettei asiaa mainostanut.

Jos olisin ostanut konsolin suoraan Prismasta olisin nyt hyvin tyytyväinen pelien odottaja...'vau, tähän tulee vielä 250€:n pelit mukaan, hyvä että ostin pojalle Sonyn enkä DS:ää'. Ja kuluttajasuoja-asiatkin menis niinkuin pitää. Ja vielä boonukset kaupan päälle.:o

Nyttemmin olen viisastunut sen verran, että olisihan ne pelit tietenkin kuuluneet siihen Prismankin pakettiin, mutta osuuskaupanväki oli sen verran tietämätön tahi suoraselkäinen ettei asiaa mainostanut.
Juuri näin. Tarjous oli voimassa kaikilla virallisilla PlayStation-jälleenmyyjillä, mutta toiset ovat mainostaneet asiaa sitten ikään kuin oman putiikkinsa juttuna.

Ylös Bottom