Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PSPgo (PSP-N1000)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hartzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PSP go

Kun data sijaitsee nyt flash-muistissa, voisiko tuon UMD:n hitautta kompensoivan cachetuksen jättää sikseen ja käyttää sen muistin johonkin hyödyllisempään? Tällaiset pelit eivät välttämättä enää toimisi PSP-1000:lla, mutta PSP Gossa voisi siis olla mahdollisuus ottaa käyttöön sekä lisäsuoritinteho että lisämuisti.
Periaatteessa tuo on mahdollista, mutta alustan yhtenäisyyden vuoksi noin tuskin tullaan ainakaan ihan heti. Ehkä jossain vaiheessa on kuitenkin mahdollista, että tulee PSP go only -pelejä, jotka pystyvät ylittämään 333 megahertsin rajan ja hyödyntämään koko muistimäärää. Mutta tässä vaiheessa kaikki on parhaimmillaankin vain arvailua.

Nyt Joystiq kertoo, että PSP Go ei sisälläkään 480MHz:n prosessoria vaan se liittyy USB tiedonsiirtoon..

Kas kummaa. 480 MHz olisi vielä ollut sellainen uskottava taso ja päivitys PSP:n prossuun, se 333-megahertsinen on kuitenkin ollut siellä vuodesta 2005 (Japanissa 2004!) ja samaan aikaan Nintendo tuplasi DS:n pääprossun DSissa.

^^ No lol. Helppohan sitä ds prossua on tuplata kun ei se alunperinkään ollut kuin 67mhz.

Näyttää kyllä helvetin hienolta tuo uusi psp go. Saapa nähdä tuleeko sekin ostettua vaikka psp:itä löytyy jo kaksi ennestään... :)

Vastaus: PSP go (PSP-N1000)

Yllättäen PSP Gossa on parannettu laitteen unitoimintoa pelien kanssa. Stephen Totilo kertoo paitsi että laite on erityisen kevyt, myös että ainakin yhden pelin voi laittaa unitilaan milloin tahansa tallentamatta, käydä XMB:ssä tekemässä muuta ja sitten aikanaan palata peliin ikään kuin laite olisi vain ollut pois päältä unitilassa. Tosin Totilo ei päässyt kokeilemaan ominaisuutta, koska hänen kokeilemansa versio uudesta Jak & Daxterista blokkasi toiminnon.

Näppärä idea, jonka toivoisi leviävän myös muihin pelilaitteisiin, mukaanlukien kotikonsoleihin.

Mites, ajattelin hommata tämän uuden PSP:n. Kysymykset kuuluvat:
a) minulla on PS3:lle ladattu Final Fantasy VII. Tarvitseeko minun ostaa uudelleen FFVII PSP:hen vai voiko sen siirtää / ladata PS3:sta PSP:hen?
b) Ja mites savet, voiko PS3:sen saven siirtää PSP:hen?

Kysymykset kuuluvat:
a) minulla on PS3:lle ladattu Final Fantasy VII. Tarvitseeko minun ostaa uudelleen FFVII PSP:hen vai voiko sen siirtää / ladata PS3:sta PSP:hen?
b) Ja mites savet, voiko PS3:sen saven siirtää PSP:hen?
Ei tarvitse ostaa uudelleen, vaan sekä pelin että savetuksen voi kopioida PS3:lta PSP:lle. Riittää, että yhdistät laitteet USB:llä ja valitset sitten pelin/saven kohdalla Copy (painettuasi ensin kolmiota).

Jos ostaa vaik gt psp-pelin storesta ja se on ps3 muistissa. Nii voiko sen pelin siirtää vaikka molempiin psp:ihin. Ku jos hankin go:n, nii mun pikkuveli vois ottaa mun psp 2000. Ja sit molemmil olis sama peli. Se olis aika kätevää:)

Jos ostaa vaik gt psp-pelin storesta ja se on ps3 muistissa. Nii voiko sen pelin siirtää vaikka molempiin psp:ihin. Ku jos hankin go:n, nii mun pikkuveli vois ottaa mun psp 2000. Ja sit molemmil olis sama peli. Se olis aika kätevää:)
Kunhan molemmat PSP:t käyttävät samaa PSN-tunnusta (eli sitä jolla peli on ostettu), niin tuollainen "jakaminen" onnistuu. Homma toimii periaatteessa samalla tavalla kuin PS3:llakin, eli max. 5 eri laitetta voi yhdellä PSN-tunnuksella aktivoida. Ero on siinä, että PS3:lla voi olla useampia käyttäjiä yhtä aikaa, mutta PSP:ssä on vain yksi tunnus kerrallaan.

Kunhan molemmat PSP:t käyttävät samaa PSN-tunnusta (eli sitä jolla peli on ostettu), niin tuollainen "jakaminen" onnistuu. Homma toimii periaatteessa samalla tavalla kuin PS3:llakin, eli max. 5 eri laitetta voi yhdellä PSN-tunnuksella aktivoida. Ero on siinä, että PS3:lla voi olla useampia käyttäjiä yhtä aikaa, mutta PSP:ssä on vain yksi tunnus kerrallaan.

Hmm... Joo taitaapi tulla hommattua go :)

IGN ja PSPgo video walkthrough. SCEA:n John Koller esittelee laitetta.

Lisäksi Digital Foundrysta löytyy heidän ensikäden kokemuksiaan laitteesta, ja ennen kaikkea siinä olleesta v5.70-firmwareversiosta. Alla on listattu merkittävimmät muutokset:
* Network Update is now listed as System Update, but, curiously, has the same options.
* Video Settings obviously doesn't have the first four UMD-related toggles.
* System Settings now has a "Your Birth Date" option (second from top), and a "Display Panel Close Option" toggle, which allows you to set it to either "Standard" (goes to a clock graphic) or "Enter Sleep Mode". Also "Battery Information" seems to be gone, as do UMD-related options, but there's a "Format System Storage" option in addition to the usual Memory Stick format option.
* Power Save Settings loses the "Backlight Auto-Adjust" option for some reason.
* There's a new "Bluetooth Device Settings" entry, which consists of a toggle for switching Bluetooth on and off and a "Manage Bluetooth Devices" entry.

Sit jos ostaa psp go:n ja rekisteröi sen verkkoon ennen 10. lokakuuta, saa ladata ilmaseks ps storesta gran turismo psp pelin. Aika hyvä tarjous, vaikka go:n hinta putookin varmaan nopeesti sen 50€. Miekka {====}::::::::::::::::::> :p

SCEA:n John Koller perustelee PSP go -mallin sisäistä akkua piratismiestolla. PSP-1000/2000:ssa vaihdettavat akut johtivat ns. Pandora-akkuihin, jotka mahdollistivat käytännössä kaikkien suojauksien ohittamisen ja sitä kautta valitettavasti myös piraattipelien pelaamisen.

Tosin sitten vaan veikkailemaan, kuinka kauan innokkailla harrastelijoilla kestää saada omaa koodia pyörimään myös PSP go:ssa. :)

Eli mietin tätä et kannattaisko mun hankkia pspGo:ta, ku mul on jo psp slim&lite. Ja se mun psp on varmastikkin markkinoiden rumin psp. Eli sain sen joululahjaks ja se on se hiton ruma psp simpsons edition psp. Se on semmoinen ruman keltainen ja takana vähän valkosta. Pyysin joululahjaks psp:tä enkä tajunnu sanoo et mitä värii :( .

No se on joitain syitä minkä takia hankkisin pspGo:n. Sit mä vähän aikaa sitten mietin et pitäiskö ennemmin hankkii joku läppäri ennemmin. Jotai 300/500€ luokkaa. Ei mitään pelitietokonetta ehkäpä.

Mut mitä mieltä ootte. Kumpi pitäis hankkia. Tietty läppäri on tarpeellisempi kun psp. Mut olis se ihan näppärä musan kuunteluun leffojen katteluun se pspGo. Ku siin on niin iso muisti ja silleen. Eli kumpi?:confused:

Viimeksi muokannut moderaattori:

Sulla on jo PSP joten hanki se läppäri. Miniläppärilläkin saa jo ihmeitä aikaan, nettisurffailun ja musankuuntelun saralla.

PSPgo tulee julkaisussa hankittua vaikka jo vanhakin löytyy, laitetaan se vaikka kiertoon. Uudessa kiehtoo sen kompaktimpi koko ja virtuaalinen pelijakelu.

Sulla on jo PSP joten hanki se läppäri. Miniläppärilläkin saa jo ihmeitä aikaan, nettisurffailun ja musankuuntelun saralla.

PSPgo tulee julkaisussa hankittua vaikka jo vanhakin löytyy, laitetaan se vaikka kiertoon. Uudessa kiehtoo sen kompaktimpi koko ja virtuaalinen pelijakelu.

Eikös tuo virtuaalinen pelijako toimi ihan samoin myös vanhemmilla PSP malleilla ja erona on vain lähinnä ulkonäkö ja UMD aseman puute? Itselläni on kuumeinen PSP metsästys menossa ja noviisina en osaa päättää/ mikä nuista olisi se "paras" vaihtoehto..

Eikös tuo virtuaalinen pelijako toimi ihan samoin myös vanhemmilla PSP malleilla ja erona on vain lähinnä ulkonäkö ja UMD aseman puute?

Kyllä kyllä, mutta eihän sitä kehtaa itselleen myöntää :o No, ajatuksena puhtaasti virtuaalijakelun päässä oleva pelikone kiehtoo sen verran, että menee jo hyvänä motiivina. Pienempi näyttö ja levyaseman puute jos vielä näkyisi pidempänä akun kestona.

Kyllä kyllä, mutta eihän sitä kehtaa itselleen myöntää :o No, ajatuksena puhtaasti virtuaalijakelun päässä oleva pelikone kiehtoo sen verran, että menee jo hyvänä motiivina. Pienempi näyttö ja levyaseman puute jos vielä näkyisi pidempänä akun kestona.

Niin ja unohtamatta 16 GB sisäinen flashmuisti :) Niin ja kohtahan sulla ois sit ylimääräinen PSP nurkassa.. ;)

Ylös Bottom