Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PSVR 2 - seuraavan sukupolven PlayStation VR

Kiinnostaako pleikkarin seuraavan sukupolven VR-lasit?

  • Kiinnostaa! My eyes are ready.

  • No jaa, tarkkailen tilannetta vielä kepin mitan matkan päästä.

  • Ei kiinnosta. Katse pysyy tiukasti television ruudussa.


Tulokset nähtävillä äänestämisen jälkeen.
Muutama video tullut katsottua nyt ja kyllä se poijaat on niin, että se ohjaimen akku kestää 4-5 tuntia.
Saako noita käytettyä samalla kun ne latautuu? Voisi ostaa pari halpaa powerbankia ja laittaa ne vaikka velcro remmeillä ranteisiin kiinni ja lyhyt johto ohjaimiin sillä eihän tuollainen aika mihkään riitä.

Niin ja horizon on ilmeisesti just sellainen mitä oletinkin eli 7-8 tuntia kestävä teknologia demo jossa suurin osa pelistä on kiipeilyä.
Voi se silti hemmetin hyvä olla ja ainakin helvetin hieno se on, mutta storessa komeileva 70e hintalappu on kyllä aika facepalm tasoa.
 
Muutama video tullut katsottua nyt ja kyllä se poijaat on niin, että se ohjaimen akku kestää 4-5 tuntia.
Saako noita käytettyä samalla kun ne latautuu? Voisi ostaa pari halpaa powerbankia ja laittaa ne vaikka velcro remmeillä ranteisiin kiinni ja lyhyt johto ohjaimiin sillä eihän tuollainen aika mihkään riitä.

Niin ja horizon on ilmeisesti just sellainen mitä oletinkin eli 7-8 tuntia kestävä teknologia demo jossa suurin osa pelistä on kiipeilyä.
Voi se silti hemmetin hyvä olla ja ainakin helvetin hieno se on, mutta storessa komeileva 70e hintalappu on kyllä aika facepalm tasoa.
Aika monessa arviossa kehutaan kuitenkin, mutta toisaalta todetaan että ei ole silti sellainen system seller mitä vaikkapa HLA oli. Saiko No Mans Sky heti julkistuksessa? Siinä olisi ainakin peli, jossa pituutta riittäisi GT7:n ohella.
 
Tuli sitten laitettua elisalta horizon bundle tilaukseen kun näytti olevan reilusti varastossa.
Tälleen kun 36kk osarilla ottaa niin en näe oikein mitään järkeä ostaa pelkkiä laseja kun tuo paketti maksaa huikeat 1.5e/kk enemmän :D

Sitten saakin jännittää toimiiko se katseen seuranta mun harittavilla silmillä vai ei. Sonyn vinkki videossa sentään näki, että se on mahdollista ottaa pois päältä kokonaan suoraan pleikkarin valikoista, mutta se on sitten pelintekijöistä varmaan kiinni tekeekö ne pelin mikä oikeasti vaatii sitä.
Switchback ainakin seuraa silmien sulkemista tietyissä kohdissa, mutta muuten se ei vissiin sitä käytä.
Horizon sitten käyttää katsetta aim assistin kanssa jos niin haluaa jolloin nuolet lentää ilmeisesti varsin helposti just sinne mihin katsoo.

Foveated rendering tietenkin katoaa samalla, mutta ei se mulle mikään iso ongelma varmaan olisi kun olen kuitenkin tottunut katsomaan keskelle näkökenttää nykyistenkin lasien kanssa.
Täytyy kuitenkin toivoa ettei tuo ole ongelma ja jos se paketti sieltä löytää perille ja kaikki toimii niin voin jo sanoa valmiiksi, että joku kohtuu kattava video tulee kyllä tehtyä taas johon tulee ainakin gt7, re8 ja horizon. Kovin polttelis myös star wars ja muutama muu.

edit: Nyt sieltä tuli viesti ettei sitä ole varastossa, mutta ilmottelevat lisää myöhemmin. No verkkosivuilla lukee edelleen, että runsaasti on tarjolla.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli sitten laitettua elisalta horizon bundle tilaukseen kun näytti olevan reilusti varastossa.
Tälleen kun 36kk osarilla ottaa niin en näe oikein mitään järkeä ostaa pelkkiä laseja kun tuo paketti maksaa huikeat 1.5e/kk enemmän :D

Sitten saakin jännittää toimiiko se katseen seuranta mun harittavilla silmillä vai ei. Sonyn vinkki videossa sentään näki, että se on mahdollista ottaa pois päältä kokonaan suoraan pleikkarin valikoista, mutta se on sitten pelintekijöistä varmaan kiinni tekeekö ne pelin mikä oikeasti vaatii sitä.
Switchback ainakin seuraa silmien sulkemista tietyissä kohdissa, mutta muuten se ei vissiin sitä käytä.
Horizon sitten käyttää katsetta aim assistin kanssa jos niin haluaa jolloin nuolet lentää ilmeisesti varsin helposti just sinne mihin katsoo.

Foveated rendering tietenkin katoaa samalla, mutta ei se mulle mikään iso ongelma varmaan olisi kun olen kuitenkin tottunut katsomaan keskelle näkökenttää nykyistenkin lasien kanssa.
Täytyy kuitenkin toivoa ettei tuo ole ongelma ja jos se paketti sieltä löytää perille ja kaikki toimii niin voin jo sanoa valmiiksi, että joku kohtuu kattava video tulee kyllä tehtyä taas johon tulee ainakin gt7, re8 ja horizon. Kovin polttelis myös star wars ja muutama muu.

edit: Nyt sieltä tuli viesti ettei sitä ole varastossa, mutta ilmottelevat lisää myöhemmin. No verkkosivuilla lukee edelleen, että runsaasti on tarjolla.
No niin ....niin sitä pitää.sulla meni sit ihan samalla ajatuksella kuin mullakin ;)

Ja tollasella osarilla missä ei mitään muita kuluja niin tunnukkaan niin pahalta kuin kertamaksu.
 
Tuli sitten laitettua elisalta horizon bundle tilaukseen kun näytti olevan reilusti varastossa.
Tälleen kun 36kk osarilla ottaa niin en näe oikein mitään järkeä ostaa pelkkiä laseja kun tuo paketti maksaa huikeat 1.5e/kk enemmän :D

Sitten saakin jännittää toimiiko se katseen seuranta mun harittavilla silmillä vai ei. Sonyn vinkki videossa sentään näki, että se on mahdollista ottaa pois päältä kokonaan suoraan pleikkarin valikoista, mutta se on sitten pelintekijöistä varmaan kiinni tekeekö ne pelin mikä oikeasti vaatii sitä.
Switchback ainakin seuraa silmien sulkemista tietyissä kohdissa, mutta muuten se ei vissiin sitä käytä.
Horizon sitten käyttää katsetta aim assistin kanssa jos niin haluaa jolloin nuolet lentää ilmeisesti varsin helposti just sinne mihin katsoo.

Foveated rendering tietenkin katoaa samalla, mutta ei se mulle mikään iso ongelma varmaan olisi kun olen kuitenkin tottunut katsomaan keskelle näkökenttää nykyistenkin lasien kanssa.
Täytyy kuitenkin toivoa ettei tuo ole ongelma ja jos se paketti sieltä löytää perille ja kaikki toimii niin voin jo sanoa valmiiksi, että joku kohtuu kattava video tulee kyllä tehtyä taas johon tulee ainakin gt7, re8 ja horizon. Kovin polttelis myös star wars ja muutama muu.

edit: Nyt sieltä tuli viesti ettei sitä ole varastossa, mutta ilmottelevat lisää myöhemmin. No verkkosivuilla lukee edelleen, että runsaasti on tarjolla.
Gigantti rehentelee että olisi +100 tilattavissa varastossa, molempia versioita, bundlea ja stand alone

//edit:: myös Powerilla on näköjään saatavilla
 
Aika monessa arviossa kehutaan kuitenkin, mutta toisaalta todetaan että ei ole silti sellainen system seller mitä vaikkapa HLA oli. Saiko No Mans Sky heti julkistuksessa? Siinä olisi ainakin peli, jossa pituutta riittäisi GT7:n ohella.
Mulla meni kyllä puhtaasti gt7 ja re8 takia psvr2 nyt heti ostoon, mutta hyvänä lisänä tulee sit toi horizon.

Vähän itse pelkäsin siitä että ois saanut viel huonommat arvostelut toi horizon ja pelinä pannukakku mut onneks ihan hyvii arvioita saanutkin.
Just äskeen tuli quest 2 fiilisteltyä pelejä ja 360 videoita niin ihan hyvältä ne siinäkin näytti ja tuntui.

Pakosta nousi taas hype päälle et ei vitsi miltä ne tulee psvr2 näyttämäänkin ;)
 
Osanotot toki huoneen menetyksestä, ja onnittelut että lapset on terveitä ja kasvaa isommaksi päivä päivältä :D
Itsellä vähän se tilanne että alkaa kohtapuoliin olemaan neliöitä vähän turhaksikin saakka kun noita lentelee poies pesästä. Kaksi kolmesta jo ottanut siivet alleen.

Mennäkseni topicciin, edelleenkään en ole nähnyt tuota 'Foviated Rendering' irl videoita missään. Pelkkiä teoriavideoita 'että näin se suunnilleen' toimii.
 
Siinä aiemmin linkatulla digital foundryn videolla on vertailu kuva joista toisessa katsotaan kuvassa olevaa rumpua ja toisessa katsotaan muualle ja se rumpu on silloin varsin sumea.
Samalla videolla on myös vertailu jossa tarkka alue vaihtuu ruudun toisesta reunasta toiseen.
Kohdasta 9:25 eteenpäin.
 
Siinä aiemmin linkatulla digital foundryn videolla on vertailu kuva joista toisessa katsotaan kuvassa olevaa rumpua ja toisessa katsotaan muualle ja se rumpu on silloin varsin sumea.
Samalla videolla on myös vertailu jossa tarkka alue vaihtuu ruudun toisesta reunasta toiseen.
Kohdasta 9:25 eteenpäin.
Tuon näin kyllä mutta oli still shot, edelleen suoraa (suoraa ja suoraa, ihan mitä vaan) videokaappausta tuosta kaipailen
 
Viimeksi muokattu:
Osanotot toki huoneen menetyksestä, ja onnittelut että lapset on terveitä ja kasvaa isommaksi päivä päivältä :D
Itsellä vähän se tilanne että alkaa kohtapuoliin olemaan neliöitä vähän turhaksikin saakka kun noita lentelee poies pesästä. Kaksi kolmesta jo ottanut siivet alleen.

Mennäkseni topicciin, edelleenkään en ole nähnyt tuota 'Foviated Rendering' irl videoita missään. Pelkkiä teoriavideoita 'että näin se suunnilleen' toimii.
Tossa oli 9.28 alkaen näytetty miten kuva menee tossa silmien seurannassa.



Edit... Työ ootte liian nopeita ;)
 
Laitoinpa itsekin tilauksen Gigantille, kun arvostelut tulivat ulos positiivisina. Oma kosketus VR-maailmaan toki ollut suppea, sillä kokeillut ainoastaan männävuosina veljen psvr-setillä jotain demoja saaden niistä hienoisen äklötyksen. Silti jäi sellainen fiilis että ”onpas siistiä”, mutta en halunnut vielä hypätä kelkkaan kun kuva oli sellaista kaurapuuroa.
 
Sen piti olla PSVR2:n julkaisupeli, mutta sittemmin aikataulu on laveasti vaan ”launch window” - eli joitain viikkoja tai kuukausia itse laitteen julkaisusta.

Tämän viestin perusteella näyttäisi siltä että, NMS PSVR2 julkaisu olisi ihan aika taulussaan. toivotaan että pitää paikkansa.

 
Itse en oikein nähnyt muuta kuin lähellä olevat tekstuurit muuttuivat pehmeiksi (lehdet jne). Mutta minulla ole edes silmälaseja vaikka varmaan moiset tarvitsisin niin tokkopa tuota tarvitse enempää vatvoa. Olisi kiva jos joku (DF?) tekisi ihan sormella näyttäen missä kohtaa ja minne tuota efektiä käytetään

Edit:// ja lisätäkseni, niin ihmisen silmä normaalisti kyllä seikkailee lähelle ja kauas niin jotenkin uskoisin että pelivideon kaappauskin olisi vähän 'kaoottisempaa' tarkennuksen suhteen vrt mitä nähty toistaiseksi julkaistuissa videoissa
 
Viimeksi muokattu:
Tämän viestin perusteella näyttäisi siltä että, NMS PSVR2 julkaisu olisi ihan aika taulussaan. toivotaan että pitää paikkansa.


Nyt ois no man sky storessa hyvässä alessa kun ne tuplaalet mut eipä mulla tietenkään plussatiliä käytössä :(

Hitto kun ei saa sinne mitään kokeilujaksoakaan käytettyä...

Onks toi peli ollut useasti hyvässä alessa normisti???
 
Onks toi peli ollut useasti hyvässä alessa normisti???
Tuo Plus-tilaajien "tupla-ale" on tämän pelin kohdalla aikamoinen vedätys, koska NMS on ollut lukuisia kertoja - viimeksi joulukuussa - samalla hinnalla kaikille. Hintahistoriaa voi tutkailla oheisesta linkistä. NMS:n alkutaipaleella peliä sai vielä reilusti halvemmalla, mutta suosion myötä hinta ei ole enää tuon alle n. 25 euron Pleikkarin Storessa laskenut.

 
Joo ja NMS saanut niin paljon päivityksiä sekä sisältöä niin sen ymmärtää miksi hinta tarjouksissa pysynyt vakiona.

NMS voisi kieltämättä olla ihan hauska PSVR2:ssa...

Paljonkos PSVR 2 tarvitsee tilaa huoneessa käyttöä varten?
 
Joo ja NMS saanut niin paljon päivityksiä sekä sisältöä niin sen ymmärtää miksi hinta tarjouksissa pysynyt vakiona.

NMS voisi kieltämättä olla ihan hauska PSVR2:ssa...

Paljonkos PSVR 2 tarvitsee tilaa huoneessa käyttöä varten?
2x2m suositus mitä nyt noita onnekkaita seurannut jotka tuon on saanut käteensä. jos istuataan pelaa niin luulisi riittävän



"Has Foveated rendering been captured on film?"



Redditissä thread tuolle. En oikein tiedä onko edes oikea ketju täälläkään keskustella tuosta.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom