Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PSVR 2 - seuraavan sukupolven PlayStation VR

Kiinnostaako pleikkarin seuraavan sukupolven VR-lasit?

  • Kiinnostaa! My eyes are ready.

  • No jaa, tarkkailen tilannetta vielä kepin mitan matkan päästä.

  • Ei kiinnosta. Katse pysyy tiukasti television ruudussa.


Tulokset nähtävillä äänestämisen jälkeen.
Ei onnistunut verkkokaupassa. Täytyy mennä sonyn tuen kautta ja sitä yritin mutta jotenkin kuivu koko paska kasaan sen kanssa. Luultavasti johtui siitä kun ensin siellä oli ulkolainen avustaja ja seuraavan kerran Suomalainen. Se sanoi, että on listattu ja sano, että etenee. Mitään ei ole tapahtunut kuitenkaan. Ihme helvetin kesselöintiä. Jos on paskat lasit niin tarttis vaan saada uudet ja tutkikoon vikoja koska tykkää. Täytyy taas soittaa sinne uudestaan, mut ei taida olla ainakaan viikonloppuna taas ketään suomalaista tuessa. Oon kyllä melko pettynyt tohon koko ps tuen toimintaan.
No voi hemmetti. Itsellä oli tosiaan Gigantin kautta ja en edes tiennyt, että saan heti uuden paketin käteen kun selvitys oli tehty. Kyllähän se paras olisi, jos kaikissa paikoissa olisi sama, että uudet hyllystä tilalla ja rikkinäiset sonylle. Koska Sony hyvittää ne kuitenkin kaupalle tai sitten ne tulevat ehjänä takaisin myyntiin. Näin ainakin ymmärsin myyjän puheista, mutta mistäs sitä tietää.

Miten tuon pitäisi edetä? Tulee joku palautuslappu millä voit viedä postiin ja sitten tutkivat/korjaavat tai saat uudet?

En huomannut mitään eroa vanhojen ja uusien välillä. Paitsi tietysti vika oli uusissa laseissa poissa kalibroinnin jälkeen.

Monessa paikassa on ollut juttua, että tuon eilisen päivityksen jälkeen olisi kuvanlaatu parantunut, mutta en mä ainakaan huomannut mitään eroa.
 
Itse sain onnekseni palautettua omat lasini Telialle. Kassellaan sitten uudestaan kun tulee joko 1. Vr peli joka on pakko saada 2. Hinnan alennus 3. Uusi versio.
 
Itse sain onnekseni palautettua omat lasini Telialle. Kassellaan sitten uudestaan kun tulee joko 1. Vr peli joka on pakko saada 2. Hinnan alennus 3. Uusi versio.
1. Half life alyx ??? 2. Vuosi pari niin saattaa vähän tippua...tai sit ei...ps5 hinta nousi. 3. Psvr3.
 
Nyt on mullakin kohtalaiset testaukset saatu päätökseen sillä tänään nämä on ollut käytössä 10 päivää.
Ei kuulosta paljolta, mutta mun pelitahdilla tuo tarkoittaa sellaista 7-10 tunnin pelaamista / päivä.
Ekana päivänä valitin kuinka otsaa sattui niin pirusti neljän tunnin jälkeen.
Mietin sitten päivän päätteeksi miten siitä sais pehmeämmän ja tuli mieleen, että mulla pitäs olla pari menkkasidettä vielä tallessa kun niitä tuli paketillinen ostettua vuoskymmen sitten paria sketsiä varten joten sellainen teipillä sen vakio "pehmusteen" päälle ja perkele se toimi.
1.5 viikkoa ilman otsakipuja.
On pehmeä, imukykyinen ja helppo vaihtaa.

goodfellas-henry-hill.gif


Jotkut viitseliäämmät on ottaneet ekoista laseista pehmusteen ja laittaneet sen tuon vakio "pehmusteen" päälle, mutta mä käytän ekoja laseja edelleen joten en ala purkamaan.
Mä en tajua mitä sony tuon kanssa on ajatellut sillä siellä sisällä on vain olemattoman pieni vaahtomuovin pala ja muuten siellä on vaan ne kovat muovirakenteet jotka tuntee kun sormella hieman painaa.

Muuten ei ole laseista pahaa sanottavaa vaikka se mura hyppää edelleen silmille varsinkin gran turismossa.
Silmälaseja en ole saanut osumaan linsseihin kertaakaan vaikka voin laittaa visiirin niin lähelle, että valovuotoa on minimaalisen vähän.
Ohjaimet toimineet myös kuten kuuluu vaikka ehdin jo eilen kiroamaan kuinka se uusin päivitys meni tekemään jotain kun drums rockissa oikea käsi vaan katosi kesken biisin. Onneksi tuota ei tapahtunut enää sen jälkeen.
Redditissä on kyllä aika monta viestiä siitä kuinka ennen päivitystä kaikki toimi virheettömästi ja päivityksen jälkeen ongelmat on alkaneet ohjaimissa tai pelialueen seurannassa.

Ilmeisesti kuitenkaan kenenkään kohdalla päivitys ei ole korjannut sitä, että napit toimii valikoissa, mutta ei peleissä joten niiden täytyy edelleen käynnistää peli ja resetoida ohjain jotta se alkaa toimimaan. Siis jos on hyvä tuuri sillä jollain on ihan mekaanisia ongelmia.
Perskeles mä vissiin oikeasti voitin lotossa kun kaikki toimii. Ainakin kunnes joku firmis päivitys rikkoo ne.

Ohjaimien grip napeista en tykkää vieläkään ja mun mielestä niiden pitäis olla myös liipaisimia.
Jos en paina mitään muuta niin nuo on ok kuten vaikka horizonin kiipeilyssä, mutta jos mun pitää vaikka liikkua hahmolla samalla niin kädessä pitämä tavara tippuu varsin nopeasti.
Onneksi pelit on ainakin vielä tarjonneet toggle mahdollisuuden jolloin tuota ei ole pakko pitää pohjassa.

Nyt kyllä tulee muutaman viikon paussi vr peleihin sillä mulla on kohtalainen ähky niistä, eikä ihme sillä mitä nyt kalenteria katsoin niin olen tainnut taas viimeisen kymmenen viikon aikana pelata ainakin seitsemän viikkoa pelkkiä vr pelejä.
2. Vuosi pari niin saattaa vähän tippua...tai sit ei...ps5 hinta nousi.

Varmaan riippuu miten kauppa käy, että tippuuko hinta vai ei.
Eka psvr oli julkaisussa 2016 ainakin jenkeissä 400$ ja tämä oli ilman kameraa joka oikeasti tarvitaan jotta niillä voi mitään pelata joten kai tuo meilläkin oli sen 400e vähintään.
Mä ostin omani 2019 hintaan 259e ja tuolla sai sen uudemman version jossa kuulokkeet tuli suoraan laseihin kiinni ja niissä oli myös volume napit ja myös se väliin kytkettävä boxi oli parempi sillä siinä oli 4k ja hdr läpivienti.
Lisäksi mukana tuli astro bot, resident evil 7, skyrim, ps worlds ja everybodys golf sekä tietenkin se tarvittava kamera.
Ehkä olen itsepetoksen mestari, mutta mä lasken noiden pelien arvoksi itselleni 100e joten lasit oli 159e.
 
Viimeksi muokattu:
Äsken kun tuli laitettua lasit takaisin laatikkoon odottamaan seuraavaa käyttökertaa ja oli pakko googlettaa miten päin ne ohjaimet oikein menee sinne niin tuli mieleen, että kuinkahan monella on mennyt ohi se, että tuo laatikko on myös tarkoitettu lasien ja ohjaimien säilytykseen.
Itsehän toki säilytän myös ekoja laseja sen omassa laatikossa.

loora.jpg
 
Äsken kun tuli laitettua lasit takaisin laatikkoon odottamaan seuraavaa käyttökertaa ja oli pakko googlettaa miten päin ne ohjaimet oikein menee sinne niin tuli mieleen, että kuinkahan monella on mennyt ohi se, että tuo laatikko on myös tarkoitettu lasien ja ohjaimien säilytykseen.
Itsehän toki säilytän myös ekoja laseja sen omassa laatikossa.

Näytä liitetiedosto 10811
Itsellä menee joka kerta käytön jälkeen tuohon boxiin lasit. Tv tasossa laatikko johon tuo boxi mahtuu ja saan sen suoraan sinne ei tarvitse edes piuhaa irroittaa. Samalla tyylillä mentiin psvr1:n kanssa.
 
Törmäsin redditissä maailman naurettavimman kuuloiseen muran korjaus -ehdotukseen: laita aurinkolasit päähän vr-lasien alle. Pakkohan tämä oli kokeilla, kun en yrityksestä huolimatta ole edelleenkään oppinut katsomaan muran läpi muuten kuin satunnaisesti.
Ja hitto vie tämähän toimi. Ei nyt ehkä ideaali ratkaisu, kun tummentaa/muuntaa tietysti samalla kaikki värit, mutta voin sanoa, että mura on käytännössä kokonaan poissa. Immersio kasvoi samantien räjähtäen.

Saa nähdä alkaako joku kaupallinen toimija kohta myydä PSVR2:een irto aurinkolasi-linssejä fiksaamaan mura-ongelmaa meille, jotka siitä pahasti kärsimme. Tai aurinkolasilinssien sijaan erityisesti tähän kehitettyjä linssejä, jotka vähentäisi mura-ongelmaa, mutta ei niin pahasti tummentaisi koko näkymää samalla.

Mutta meikäläinen taitaa nyt pelata VR-pelejä toistaiseksi aurinkolasien kanssa tästä eteenpäin :D
 
Viimeksi muokattu:
Mun piti kokeilla tuota myös gran turismon kanssa kun siinä mura häiritsee eniten ja muutenkin mulla on aina ulos mennessä aurinkolasit päässä oli sitten päivä tai yö joten mulla tuo vaan lisäisi realismia.
Täytyy seuraavalla kerralla muistaa kokeilla.

Sinänsä outoa kun moni tuntuu sanovan kuinka esim resident evilin pimeissä kohdissa mura häiritsee eniten ja nuo on just niitä kohtia mulle jolloin en oikeastaan huomaa sitä ollenkaan.
 
Voisiko kyse olla kuiteskin siitä, että sen sijaan notta käyttäjät ovat puolisokeita jotka kaikki tarvitsevat silmälasit vika olisikin itse laitteessa siten, että Sony olisikin onnistunut tuomaan markkinoille laitteen jonka laatu vaihtelee ihan miten sattuu? Vähän foliohattuiluahan tämä on, mutta vähän alkaa tuntumaan siltä ettei kuluttajien laitteiden laatu olekaan ihan yhtä priimaa mitä kuin arvostelijat ovat saaneet. Tai sitten me vaan ollaan niin sokeita ettei nämä vaan sovi kaikille.
 
Mun piti kokeilla tuota myös gran turismon kanssa kun siinä mura häiritsee eniten ja muutenkin mulla on aina ulos mennessä aurinkolasit päässä oli sitten päivä tai yö joten mulla tuo vaan lisäisi realismia.
Täytyy seuraavalla kerralla muistaa kokeilla.

Sinänsä outoa kun moni tuntuu sanovan kuinka esim resident evilin pimeissä kohdissa mura häiritsee eniten ja nuo on just niitä kohtia mulle jolloin en oikeastaan huomaa sitä ollenkaan.

Itellä kans Ressu Einarissa näkyy se kaikkein selkeiten.
 
Lähes pelkästään Ressua tullut pelattua julkkarista lähtien ja vissiin silmät tottunut muraan, kun ei enää häiritse juuri ollenkaan. Alkuun pisti aikalailla silmään. Optikolla tuli myös käytyä alkuvuodesta koska kohta tulee 40v täyteen ja vielä ei ollut lasien aika :D
 
Voisiko kyse olla kuiteskin siitä, että sen sijaan notta käyttäjät ovat puolisokeita jotka kaikki tarvitsevat silmälasit vika olisikin itse laitteessa siten, että Sony olisikin onnistunut tuomaan markkinoille laitteen jonka laatu vaihtelee ihan miten sattuu? Vähän foliohattuiluahan tämä on, mutta vähän alkaa tuntumaan siltä ettei kuluttajien laitteiden laatu olekaan ihan yhtä priimaa mitä kuin arvostelijat ovat saaneet. Tai sitten me vaan ollaan niin sokeita ettei nämä vaan sovi kaikille.
Eiköhän kyse ole vain siitä, että kuvanlaatu ei vastaa odotuksia. Sitten aletaan syyttämään laitetta.
 
Törmäsin redditissä maailman naurettavimman kuuloiseen muran korjaus -ehdotukseen: laita aurinkolasit päähän vr-lasien alle. Pakkohan tämä oli kokeilla, kun en yrityksestä huolimatta ole edelleenkään oppinut katsomaan muran läpi muuten kuin satunnaisesti.
Ja hitto vie tämähän toimi. Ei nyt ehkä ideaali ratkaisu, kun tummentaa/muuntaa tietysti samalla kaikki värit, mutta voin sanoa, että mura on käytännössä kokonaan poissa. Immersio kasvoi samantien räjähtäen.

Saa nähdä alkaako joku kaupallinen toimija kohta myydä PSVR2:een irto aurinkolasi-linssejä fiksaamaan mura-ongelmaa meille, jotka siitä pahasti kärsimme. Tai aurinkolasilinssien sijaan erityisesti tähän kehitettyjä linssejä, jotka vähentäisi mura-ongelmaa, mutta ei niin pahasti tummentaisi koko näkymää samalla.

Mutta meikäläinen taitaa nyt pelata VR-pelejä toistaiseksi aurinkolasien kanssa tästä eteenpäin :D

Mun piti kokeilla tuota myös gran turismon kanssa kun siinä mura häiritsee eniten ja muutenkin mulla on aina ulos mennessä aurinkolasit päässä oli sitten päivä tai yö joten mulla tuo vaan lisäisi realismia.
Täytyy seuraavalla kerralla muistaa kokeilla.

Sinänsä outoa kun moni tuntuu sanovan kuinka esim resident evilin pimeissä kohdissa mura häiritsee eniten ja nuo on just niitä kohtia mulle jolloin en oikeastaan huomaa sitä ollenkaan.

Voisiko kyse olla kuiteskin siitä, että sen sijaan notta käyttäjät ovat puolisokeita jotka kaikki tarvitsevat silmälasit vika olisikin itse laitteessa siten, että Sony olisikin onnistunut tuomaan markkinoille laitteen jonka laatu vaihtelee ihan miten sattuu? Vähän foliohattuiluahan tämä on, mutta vähän alkaa tuntumaan siltä ettei kuluttajien laitteiden laatu olekaan ihan yhtä priimaa mitä kuin arvostelijat ovat saaneet. Tai sitten me vaan ollaan niin sokeita ettei nämä vaan sovi kaikille.
Mikäköhän toi nyt on kun itseäni omissa laseissa toi ns " mura" ei häiritse yhtään??? Onko npi mun lasit sit vaan niin hyvät sen suhteen ettei sitä noista paljoa löydy vai eikö kaikilla se aiheuta ongelmia??? Just testasin ressan alkua jossa siellä ulkona pimeässä niin en kyllä erota niin mitään muraa?

Edit....ja mä erotan esim. Fald telkkareissa tosi helposti esim. Dse n ,eli tarkka olen kuvan suhteen.
 
Mikäköhän toi nyt on kun itseäni omissa laseissa toi ns " mura" ei häiritse yhtään??? Onko npi mun lasit sit vaan niin hyvät sen suhteen ettei sitä noista paljoa löydy vai eikö kaikilla se aiheuta ongelmia??? Just testasin ressan alkua jossa siellä ulkona pimeässä niin en kyllä erota niin mitään muraa?

Edit....ja mä erotan esim. Fald telkkareissa tosi helposti esim. Dse n ,eli tarkka olen kuvan suhteen.
Laseissa kai voi olla pieniä eroja sen suhteen miten häiritsevä mura on. Täysin ilman muraa mitkään psvr2 lasit tuskin kuitenkaan on. Isoin ero lienee kuitenkin ihmisten silmissä ja aivoissa sen suhteen, miten hyvin muran näkevät tai se häiritsee.

Aivot on näkemisen suhteen välillä jännät. Tulee mieleen parin vuoden takaa se kuva, josta osa vannoi näkevänsä mekon sinimustana ja osa valkokultaisena. Ehkä muran näkemisessä on jotain samaa: osa vannoo sen hyppivää kokoajan silmille ja osa ei näe ollenkaan.

Joka tapauksessa eilisen testailun perusteella preferoin näiden lasien kanssa aurinkolasien tummentamaa muratonta kuvaa kuin ilman aurinkolaseja olevaan murallista kuvaa. Itselle mura siis on ihan oikeasti ollut lähes kokoajan silmille hyppäävä ja immersion rikkova häiriö. Olen aika kateellinen niille, jotka eivät tuota näe ollenkaan eli joilla on yhtä muraton kirkas näkymä kuin mulla on muraton aurinkolasinäkymä.

En usko että lasien vaihto oikeasti tähän auttaisi merkittävästi. Redditissä jo useampi ”mura uhri” on kokeillut useampia laseja ja vaikka osa sanoi mura tilanteen parantuneen niin valtaosa sanoi että mura on ihan samanlainen vaihtolaseissa eikä se kellään kokonaan kadonnut.
Aurinkolasien huono puoli (värien yleisen tummumisen lisäksi) muuten löytyi eilen myös. Silmienseuranta ei käytännössä aurinkolasit päässä oikein toimi kunnolla. Onneksi sen saa laitettua pois päältä halutessaan.

Silti jatkan nyt aurinkolasien kanssa ja toivon että joku kehittäisi tähän näiden löytöjen perusteella jonkun toimivamman ratkaisun, jolla ei olisi näin pahoja haittatekijöitä.
 
Murako siis on Sellainen ”kohinamainen” kalvo ikäänkuin kuvan päällä? Oletan, että puhutaan nimenomaan tästä.

Itse kiinnitän huomiota siihen vain Resident Eviliä pelatessa pimeissä kohdissa, muutoin en edes pysty koko asiaan kiinnittämään huomiota, eli taidan tämän suhteen olla onnekas.

Odottelen tässä tulevaksi omia vropticianin miinusvahvuuden linssejä, joisen pitäisi hieman terävöittää vielä omaa kuvaa (ja auttaa silmien väsymiseen, mikä nopeasti alkaa itseäni vaivaamaan psvr2-lasien kanssa).

Nyt parin viikon jälkeen täytyy todeta samaa noista ohjaimista mitä @pelle taisi mainita ketjussa aiemmin, että ne R&L-namiskat saisivat olla hieman laadukkaammat. Itseäni auttaisi edes se, että olisivat enemmän koholla, niin asetta ei tulisi tiputeltua aina välillä Ressassa (joo vaikka tähän ehkä onkin asetus olemassa, niin mielummin pidän noin että nappia täytyy pitää pohjassa kun se tuntuu kuitenkin niin ”siistiltä”).
 
Laseissa kai voi olla pieniä eroja sen suhteen miten häiritsevä mura on. Täysin ilman muraa mitkään psvr2 lasit tuskin kuitenkaan on. Isoin ero lienee kuitenkin ihmisten silmissä ja aivoissa sen suhteen, miten hyvin muran näkevät tai se häiritsee.

Aivot on näkemisen suhteen välillä jännät. Tulee mieleen parin vuoden takaa se kuva, josta osa vannoi näkevänsä mekon sinimustana ja osa valkokultaisena. Ehkä muran näkemisessä on jotain samaa: osa vannoo sen hyppivää kokoajan silmille ja osa ei näe ollenkaan.

Joka tapauksessa eilisen testailun perusteella preferoin näiden lasien kanssa aurinkolasien tummentamaa muratonta kuvaa kuin ilman aurinkolaseja olevaan murallista kuvaa. Itselle mura siis on ihan oikeasti ollut lähes kokoajan silmille hyppäävä ja immersion rikkova häiriö. Olen aika kateellinen niille, jotka eivät tuota näe ollenkaan eli joilla on yhtä muraton kirkas näkymä kuin mulla on muraton aurinkolasinäkymä.

En usko että lasien vaihto oikeasti tähän auttaisi merkittävästi. Redditissä jo useampi ”mura uhri” on kokeillut useampia laseja ja vaikka osa sanoi mura tilanteen parantuneen niin valtaosa sanoi että mura on ihan samanlainen vaihtolaseissa eikä se kellään kokonaan kadonnut.
Aurinkolasien huono puoli (värien yleisen tummumisen lisäksi) muuten löytyi eilen myös. Silmienseuranta ei käytännössä aurinkolasit päässä oikein toimi kunnolla. Onneksi sen saa laitettua pois päältä halutessaan.

Silti jatkan nyt aurinkolasien kanssa ja toivon että joku kehittäisi tähän näiden löytöjen perusteella jonkun toimivamman ratkaisun, jolla ei olisi näin pahoja haittatekijöitä.
Oletko kokeillut säätää vr-lasien kirkkautta? Muistaakseni Digital Foundryn Re8 Vr-arviossa sanottiin sen mahdollisesti auttavan?
 
Tänään tuli PS5-firmispäivityksen lisäksi myös jonkinlainen päivitys PSVR2:lle.
 
Ylös Bottom