Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PSVR 2 - seuraavan sukupolven PlayStation VR

Kiinnostaako pleikkarin seuraavan sukupolven VR-lasit?

  • Kiinnostaa! My eyes are ready.

  • No jaa, tarkkailen tilannetta vielä kepin mitan matkan päästä.

  • Ei kiinnosta. Katse pysyy tiukasti television ruudussa.


Tulokset nähtävillä äänestämisen jälkeen.
Hämeenlinnan prismasta en saanut alennusta, koska vr-lasit katsottiin pelikonsoliksi. Laitoin palautetta firmaan.
Joo, tuo on kyllä erikoista, että miten tuo vaihtelee. Itse kävin osastolta työntekijältä lasit pyytämässä, koska ei ollut hyllyssä. Varkaiden takia pitävät niitä varastossa. Kassalle kävellessä sitten mainosti, että tämä ei ole pelikonsoli, vaan vain kalliimpi pelitarvike, että on varmaan markkinoiden paras diili. Itsenikin yllätti, koska olin asennoitunut siihen, että en alennusta saisi ja olin koko asian jo unohtanut. Keskimaan Seppälän Prisma itsellä kyseessä (turha knoppitieto: on muuten Suomen ensimmäinen Prisma, kolmas rakennus tosin jo menossa).
 
onko prismoissa kanta-asiakas päivät vai miten oote saanyt toi 15% alennuksen jos saa kysyä
 
onko prismoissa kanta-asiakas päivät vai miten oote saanyt toi 15% alennuksen jos saa kysyä.
Kyllä, asiakasomistajaetuja, @ekjb taisi olla äpistä kertaluontoinen etukuponki käyttötavarasta. Seppälän Prismassa en kyllä tiedä mitkä päivät ne lopulta on, kun netistä löytyy vain vanhoja päiväyksiä jostain syystä, enkä huomannut kaupassakaan katsoa, oliko tuosta mitään mainoksia. En tiedä kauanko edes on sitten vielä voimassa, varmaan tämän viikon loppuun ainakin. Mitään ei mistään äpistä tarvinnut näyttää, joten voisi sieltä ehkä muitakin löytöjä mahdollisesti tehdä. Pulse-kuulokkeiden lähtöhinta tosin on niin korkea, että alennuksen kanssa pääsee vasta tasoihin Gigantin kanssa. Toki Gigantista ei saa bonuksia sitten.

Tuli haettuu ps vr 2 prismasta ku sai hyvän alennuksen täytyy palauttaa Telian paketti kunhan tulee perille.Näytä liitetiedosto 10720

Ja nyt sattu sillee et olis yksi ylimääränen Horizon Call of the mountain -peli. Laittakaa yksityisviestii jos kiinnostaa. Lähtee halvalla.

Edit: Horizon koodi myyty
Näytä liitetiedosto 10721

S-mobiili sovelluksessa on Hämeen alueella hiihtoloma tarjous Prismoissa.Näytä liitetiedosto 10722
Näin kenties typeränä/ajattelemattomana kommenttina täytyy sanoa että jos joku varas noin ison paketin saa varastettua huomaamatta niin melkein jo voisi palkintona antaa olla :D
Jep ja on lähtenyt kuulemma konsoleita myös, sehän on vielä ihan semisti isompi paketti :D liekö sitten jättäneet pahvit talon kierrätettäväksi..
 
Nyt on nelisen tuntia kokeiltu.
Heti ekana vois sanoa, että kyllä mullakin se mura hyppäsi silmille heti vaikka ekana testinä oli gran turismon aurinkoinen tokio.
Katseen seuranta meni läpi vaikka silmät hieman harittaa, mutta siinä testiruudussa mun täytyy katsoa vasemmalla silmällä niitä oikean reunan täpliä jotta ne aktivoituu ja jos suljen vasemman silmän niin pleikan mielestä molemmat on suljettuna.
Eipä tuo silti haittaa kun mihinkään äärilaitoihin ei tule muutenkaan katseltua kun suttua se kuva ihan reunassa on aina.
Nyt sentään saattaa se katsetta käyttävä tähtäysapu toimia horizonissa.

Jos mura unohdetaan niin ei kuvaa voi ainakaan gt:n kohdassa sumeaksi haukkua ellei liioittele ja on oikeasti odottanut sen näyttävän samalta mitä 4k ruudulla mikä ei nyt vaan ole mahdollista kun koneen pitää kuitenkin rendata kaks erillistä kuvaa.
Varsinkin ohjaamot on pirun tarkkoja ja esim. 2015 mustangin kojelauden näytöstä pystyi helposti lukemaan kaikki valikot kuten myös pienemmällä olevat nopeudet mittarin sisemmältä kehältä.
Tokiossakin radan varrella olevat talot on selkeitä ja sahalaitaa saa etsimällä etsiä.

Kuvan kyllä saa sumeaksi jos lasit ei ole just oikein päässä ja vaikka minäkin olen edellistä mallia käyttänyt yli kolme vuotta niin aika pitkään sain etsiä sitä oikeaa kohtaa ja kun lopulta olin varma, että nyt ne on hyvin niin eiköhän siitä kuvasta vieläkin paremman kuitenkin saanut.
Aluksi maisemat oli ok, mutta mustalla pohjalla oleva valkoinen teksti levisi ellei se ollut just keskellä kuvaa, mutta kun säätelin laseja hieman lisää niin tuokin poistui.
Miinuksena se, että tuossa vaiheessa nämä ei ollut mitenkään mukavat päässä ja kahden tunnin jälkeen oli pakko laittaa pipo lasien alle ja silti äsken tuntui siltä kuin koko otsa olisi tulessa.
Täytyy vielä testailla jos nuo saisi mukavammin päähän kuvan kärsimättä tai sitten täytyy laittaa lisää pehmustetta otsalle.

Mulla on myös vasemman linssin alareunassa keskellä joku musta kohta ja aluksi ajattelin sen olevan osa sitä silikoni suojusta ja siinä vaan joku törröttää, mutta en mä näe mitään kun koitan sitä katsella enkä varmasti ala taskulampun kanssa katsomaan, koska ihan varmasti bongaan jotain jälkiä niistä linsseistä mitä niissä ei pitäisi olla ja mä olen nyt tyytyväinen kuvaan joten en ruoki vainoharhojani :D
Tuo musta kohta ei kuitenkaan näy kuin katsomalla niin paljon alas kuin pystyy jota ei tule normaalisti tehtyä koskaan.

Ohjaimia testasin vain sen verran, että ne kaikki napit toimi valikoissa.
TÄÄLLÄ pitäisi pystyä testaaman onko ohjaimissa mekaanista vikaa vai ei. Jollain oli redditissä yks input lähettänyt jatkuvasti signaalia kun ohjain oli pöydällä joten siinä ainakin oli ihan mekaaninen vika.

Jostain syystä mun on myös pakko pitää telkkari päällä kun pelaan sillä heti kun sen sammuttaa niin tulee ilmoitus joka käskee ottaa lasit pois ja seurata telkkarissa olevia ohjeita.
Ne ohjeet ei vaan mitenkään liity laseihin vaan siellä on se sama asetusruutu joka tuli kun pleikkarin ekan kerran käynnisti eli se jossa on neljä ympyrää ja niiden avulla säädetään telkkarin kuva oikean kokoiseksi ja tuo tulee aina kun sammutan telkkarin.

edit:

Headsetin tärinät lähti yhden testin jälkeen pois. Ei se luo mitään immersiota seinään ajamisesta kun tuntuu siltä kuin dualshock olisi otsalla tärisemässä.
Plussaa siitä kuinka ps5:n kaappaama matsku näyttää normaalilta eikä siinä ole sitä fisheye lens efektiä kuten psvr1 pelien kanssa.
On aivan upea GT7!mut Itellä se jatkui noin 2h.
Sit tuli sellainen ns. Kalvo siihen näyttöön ja grafiikka epäselvää. Aluksi oli upeat tienpinnat ja muut. Nyt ei tiedä onko ollu sateinen vai kuiva. Olen kokeillut asetusten muuttamista lisälaitteista vr 2 kohdalta mutten ole onnistunut. Toivottavasti joku tietäisi miten saisi laitteet toimimaan ja mikä voi olla yhtäkkiä vialla.

Oisko nyt mitenkään mahdollista, että sulla meni se kaks tuntia kunnes huomasit muran.
Tuosta katsomaan minuutin kohdalta eteenpäin.

 
Viimeksi muokattu:
Mikähän sonya vaivaa kun survoo noita muraa (staattinen pikselien epätasaisuus) sisältäviä oledejaan kalliiseen laitteeseen? Näkyi tuo jo psvr:ssä mutta en ole kyllä missään puhelin tai tv oledissa moista nähnyt.. LG wrgb oledeissa tuota on mutta vain ihan tummimmissa mustaa lähellä olevissa ja sekään ei ole noin random kohinaa pikselitasolla muistuttavaa.
 
Oisko nyt mitenkään mahdollista, että sulla meni se kaks tuntia kunnes huomasit muran.
Tuosta katsomaan minuutin kohdalta eteenpäin.


Hitto, tuo kyllä näyttää turhan paljon samalta kuin omassa ensimmäisen sukupolven PSVR headsetissä. Ei hyvä. Toki ekassa PSVR:ssä tuo on vielä selvempi, mutta onpa harmillista, ettei sitä ole saatu kitkettyä pois. Ainakin omiin silmiin se hyppää tuosta videolta heti esiin.
 
Nyt on nelisen tuntia kokeiltu.
Heti ekana vois sanoa, että kyllä mullakin se mura hyppäsi silmille heti vaikka ekana testinä oli gran turismon aurinkoinen tokio.
Katseen seuranta meni läpi vaikka silmät hieman harittaa, mutta siinä testiruudussa mun täytyy katsoa vasemmalla silmällä niitä oikean reunan täpliä jotta ne aktivoituu ja jos suljen vasemman silmän niin pleikan mielestä molemmat on suljettuna.
Eipä tuo silti haittaa kun mihinkään äärilaitoihin ei tule muutenkaan katseltua kun suttua se kuva ihan reunassa on aina.
Nyt sentään saattaa se katsetta käyttävä tähtäysapu toimia horizonissa.

Jos mura unohdetaan niin ei kuvaa voi ainakaan gt:n kohdassa sumeaksi haukkua ellei liioittele ja on oikeasti odottanut sen näyttävän samalta mitä 4k ruudulla mikä ei nyt vaan ole mahdollista kun koneen pitää kuitenkin rendata kaks erillistä kuvaa.
Varsinkin ohjaamot on pirun tarkkoja ja esim. 2015 mustangin kojelauden näytöstä pystyi helposti lukemaan kaikki valikot kuten myös pienemmällä olevat nopeudet mittarin sisemmältä kehältä.
Tokiossakin radan varrella olevat talot on selkeitä ja sahalaitaa saa etsimällä etsiä.

Kuvan kyllä saa sumeaksi jos lasit ei ole just oikein päässä ja vaikka minäkin olen edellistä mallia käyttänyt yli kolme vuotta niin aika pitkään sain etsiä sitä oikeaa kohtaa ja kun lopulta olin varma, että nyt ne on hyvin niin eiköhän siitä kuvasta vieläkin paremman kuitenkin saanut.
Aluksi maisemat oli ok, mutta mustalla pohjalla oleva valkoinen teksti levisi ellei se ollut just keskellä kuvaa, mutta kun säätelin laseja hieman lisää niin tuokin poistui.
Miinuksena se, että tuossa vaiheessa nämä ei ollut mitenkään mukavat päässä ja kahden tunnin jälkeen oli pakko laittaa pipo lasien alle ja silti äsken tuntui siltä kuin koko otsa olisi tulessa.
Täytyy vielä testailla jos nuo saisi mukavammin päähän kuvan kärsimättä tai sitten täytyy laittaa lisää pehmustetta otsalle.

Mulla on myös vasemman linssin alareunassa keskellä joku musta kohta ja aluksi ajattelin sen olevan osa sitä silikoni suojusta ja siinä vaan joku törröttää, mutta en mä näe mitään kun koitan sitä katsella enkä varmasti ala taskulampun kanssa katsomaan, koska ihan varmasti bongaan jotain jälkiä niistä linsseistä mitä niissä ei pitäisi olla ja mä olen nyt tyytyväinen kuvaan joten en ruoki vainoharhojani :D
Tuo musta kohta ei kuitenkaan näy kuin katsomalla niin paljon alas kuin pystyy jota ei tule normaalisti tehtyä koskaan.

Ohjaimia testasin vain sen verran, että ne kaikki napit toimi valikoissa.
TÄÄLLÄ pitäisi pystyä testaaman onko ohjaimissa mekaanista vikaa vai ei. Jollain oli redditissä yks input lähettänyt jatkuvasti signaalia kun ohjain oli pöydällä joten siinä ainakin oli ihan mekaaninen vika.

Jostain syystä mun on myös pakko pitää telkkari päällä kun pelaan sillä heti kun sen sammuttaa niin tulee ilmoitus joka käskee ottaa lasit pois ja seurata telkkarissa olevia ohjeita.
Ne ohjeet ei vaan mitenkään liity laseihin vaan siellä on se sama asetusruutu joka tuli kun pleikkarin ekan kerran käynnisti eli se jossa on neljä ympyrää ja niiden avulla säädetään telkkarin kuva oikean kokoiseksi ja tuo tulee aina kun sammutan telkkarin.

edit:

Headsetin tärinät lähti yhden testin jälkeen pois. Ei se luo mitään immersiota seinään ajamisesta kun tuntuu siltä kuin dualshock olisi otsalla tärisemässä.
Plussaa siitä kuinka ps5:n kaappaama matsku näyttää normaalilta eikä siinä ole sitä fisheye lens efektiä kuten psvr1 pelien kanssa.


Oisko nyt mitenkään mahdollista, että sulla meni se kaks tuntia kunnes huomasit muran.
Tuosta katsomaan minuutin kohdalta eteenpäin.


En oikein usko että olisi siitä koska meitä oli 3 ihmistä jotka testas sitä ja kaikkien mielestä oli huikea. Sit kaikki myös huomio sen, että kuva meni epätarkaksi. Se mura on siinä pieni juttu. Tarkkuus hukkui kun olis menny vanhaan telkkariin ja pleikkari 2 grafiikkaan. Siinä näkyi GT7 aluksi aivan upeasti kaikki ja sit hukkui eikä takaisin ole saanut.
 
Telian arvioitu toimituspäivä 9.3 muuttui tilaan tuote odottaa lähettämistä eli tavaraa on taas tarjolla heti :)
 
En oikein usko että olisi siitä koska meitä oli 3 ihmistä jotka testas sitä ja kaikkien mielestä oli huikea. Sit kaikki myös huomio sen, että kuva meni epätarkaksi. Se mura on siinä pieni juttu. Tarkkuus hukkui kun olis menny vanhaan telkkariin ja pleikkari 2 grafiikkaan. Siinä näkyi GT7 aluksi aivan upeasti kaikki ja sit hukkui eikä takaisin ole saanut.
Jos et ole vielä tehnyt niin kokeiles kalibroida kamerat uudelleen...onko mitään hyötyä? Eli seuranta pettänyt jonkin takia...

Siellä oli kohta jolla pystyi nollaamasn vielä koko jutun
 
Siksi juuri likainen ikkunalasi kuvaa minusta mainiosti muraa. On murassa eroja per headset, jos olet ostanut palautusoikeuden omaavasta liikkeestä, voinet kokeilla toista settiä. Mura johtuu siitä että pikselien väri ja kirkkaus ei ole ihan tasainen joten pikselit erottuvat toisistaan. Tämä voi hieman vaihdella per headset.
Mun ostama setti on Horizon bundle, josta olen käyttänyt jo pelin koodin, niin en jaksa alkaa selvittelemään miten käytännössä vaihto onnistuisi. Tyydyn siis osaani ja toivon, että ajan kanssa aivot yhä useammin unohtaisi muran. Nyt näkyy siis vähintäänkin yhtä vahvana kuin pellen linkkaamassa videossa.
 
Jos et ole vielä tehnyt niin kokeiles kalibroida kamerat uudelleen...onko mitään hyötyä? Eli seuranta pettänyt jonkin takia...

Siellä oli kohta jolla pystyi nollaamasn vielä koko jutuno
Olen kokeillu kalibroida kaikkea uudestaan mitä vaan pystyy. Mulla on tummissa kohdissa se mura ihan mahdoton. Oli kokeiluversio resident evil ja siinä alussa kun pimeässä käveltiin niin oli kun lumipyryssä. Sit kun tulee kirkasta niin paranee toki paljon. GT7 tuntuu kuin olis paska telkkari ja näytönohjaimen teho ei riitä. Kaikkea tässä on pyöritelty ja se häiritsee tässä koko jupakassa eniten, että on nähnyt sen hemmetin hyvänä ja sit ilman mitään erikoista se muuttui. Olis kaikille melko paljon helpompaa kun tulis ohje, et uus tilalle verkkokaupasta ja vanhan palautus. Itellä ei ole tietoa eikä taitoa tollasten sielun elämästä niin en osaa sanoa voiko esim. joku c portti olla viallinen tai sit vajavainen ettei siitä saa vaadittavia tehoja irti. Eikös se joku high speed portti ole tai vastaava. Se on ihan alkuun kun pistää lasit päälle ja päähän niin koko alkuvalikko on suttuinen. Tyhjennyksen jälkeen siellä on nyt enää änäri ja GT7 ja äskkeittäin kokeilin tosiaan miltä näyttää se resident evil. Jos ei tietäisi niin vaikea olis tunnistaa siinä alkuvalikossa esim. änärin kansikuvasta henkilöitä mitenkään eikä sukupuolta, aivan pixeli mössöä. Noissa YouTube videoissa säädetään näytöstä ensin 120hz pois ja sit mennään vr2 asetuksiin siellä laitetaan päälle 120hz sit mennään taas takaisin ja laitetaan automaatti päälle. Alkaa oleen jo tosta säätämisestä niin pihalla, että tuntuis aivan lapsellisen helpolta jos noilla ohjeilla sais kuvan näkyyn. En ole vielä päässyt kokeileen niitä toiseen pleikkariin niin tietäis onko mahdollisesti se otettava huomioon. Häiritsee työt kokopäivätoimista säästäjän hommaa. Kiitos kuitenkin vinkeistä ja toivotaan. Lisää jos joku keksii jotain.
 
Viimeksi muokattu:
Olen kokeillu kalibroida kaikkea uudestaan mitä vaan pystyy. Mulla on tummissa kohdissa se mura ihan mahdoton. Oli kokeiluversio resident evil ja siinä alussa kun pimeässä käveltiin niin oli kun lumipyryssä. Sit kun tulee kirkasta niin paranee toki paljon. GT7 tuntuu kuin olis paska telkkari ja näytönohjaimen teho ei riitä. Kaikkea tässä on pyöritelty ja se häiritsee tässä koko jupakassa eniten, että on nähnyt sen hemmetin hyvänä ja sit ilman mitään erikoista se muuttui. Olis kaikille melko paljon helpompaa kun tulis ohje, et uus tilalle verkkokaupasta ja vanhan palautus. Itellä ei ole tietoa eikä taitoa tollasten sielun elämästä niin en osaa sanoa voiko esim. joku c portti olla viallinen tai sit vajavainen ettei siitä saa vaadittavia tehoja irti. Eikös se joku high speed portti ole tai vastaava. Se on ihan alkuun kun pistää lasit päälle ja päähän niin koko alkuvalikko on suttuinen. Tyhjennyksen jälkeen siellä on nyt enää änäri ja GT7 ja äskkeittäin kokeilin tosiaan miltä näyttää se resident evil. Jos ei tietäisi niin vaikea olis tunnistaa siinä alkuvalikossa esim. änärin kansikuvasta henkilöitä mitenkään eikä sukupuolta, aivan pixeli mössöä. Noissa YouTube videoissa säädetään näytöstä ensin 120hz pois ja sit mennään vr2 asetuksiin siellä laitetaan päälle 120hz sit mennään taas takaisin ja laitetaan automaatti päälle. Alkaa oleen jo tosta säätämisestä niin pihalla, että tuntuis aivan lapsellisen helpolta jos noilla ohjeilla sais kuvan näkyyn. En ole vielä päässyt kokeileen niitä toiseen pleikkariin niin tietäis onko mahdollisesti se otettava huomioon. Häiritsee työt kokopäivätoimista säästäjän hommaa. Kiitos kuitenkin vinkeistä ja toivotaan. Lisää jos joku keksii jotain.
Kiinnitin myös huomiota Resident Evilin demoversiossa kohtaan, jossa käveltiin pimeässä metsässä. Mustat kohdat tuntuivat olevan aivan täynnä sellaista valkoista kohinaa, joka oli melko häiritsevää. Muuten ei demossa häirinnyt visuaalisesti mikään erityisesti.

Tuntui, että löysin lopulta sielunrauhan omien lasien kanssa säätämisen suhteen. Saan lasit päähän ja säädettyä niin, että lähellä oleva leijuva teksti näyttää tarkalta ja tämän jälkeen kuvan luulisi nyt olevan ”kohdallaan”. Kaikki näyttää periaatteessa suht hyvältä, mutta kuin vähän tuhruisen lasin läpi katsottuna. Nyt antanut mennä vaan ja pelannut pelejä, niin on ollut perhanan hauskaa. Horizonin kiipeily tekee pidemmän päälle melko örvelön olon mahaan, joten siedättämistä vaatii vielä.
 
Olen kokeillu kalibroida kaikkea uudestaan mitä vaan pystyy. Mulla on tummissa kohdissa se mura ihan mahdoton. Oli kokeiluversio resident evil ja siinä alussa kun pimeässä käveltiin niin oli kun lumipyryssä. Sit kun tulee kirkasta niin paranee toki paljon. GT7 tuntuu kuin olis paska telkkari ja näytönohjaimen teho ei riitä. Kaikkea tässä on pyöritelty ja se häiritsee tässä koko jupakassa eniten, että on nähnyt sen hemmetin hyvänä ja sit ilman mitään erikoista se muuttui. Olis kaikille melko paljon helpompaa kun tulis ohje, et uus tilalle verkkokaupasta ja vanhan palautus. Itellä ei ole tietoa eikä taitoa tollasten sielun elämästä niin en osaa sanoa voiko esim. joku c portti olla viallinen tai sit vajavainen ettei siitä saa vaadittavia tehoja irti. Eikös se joku high speed portti ole tai vastaava. Se on ihan alkuun kun pistää lasit päälle ja päähän niin koko alkuvalikko on suttuinen. Tyhjennyksen jälkeen siellä on nyt enää änäri ja GT7 ja äskkeittäin kokeilin tosiaan miltä näyttää se resident evil. Jos ei tietäisi niin vaikea olis tunnistaa siinä alkuvalikossa esim. änärin kansikuvasta henkilöitä mitenkään eikä sukupuolta, aivan pixeli mössöä. Noissa YouTube videoissa säädetään näytöstä ensin 120hz pois ja sit mennään vr2 asetuksiin siellä laitetaan päälle 120hz sit mennään taas takaisin ja laitetaan automaatti päälle. Alkaa oleen jo tosta säätämisestä niin pihalla, että tuntuis aivan lapsellisen helpolta jos noilla ohjeilla sais kuvan näkyyn. En ole vielä päässyt kokeileen niitä toiseen pleikkariin niin tietäis onko mahdollisesti se otettava huomioon. Häiritsee työt kokopäivätoimista säästäjän hommaa. Kiitos kuitenkin vinkeistä ja toivotaan. Lisää jos joku keksii jotain.
Onko mahdollista että siinä lasien päällä oleva liitin olisi löysällä? Se johtohan irtoaa niistä linsseistä. Itsellä irtosi tuo heti käyttöönotossa ja ihmettelin kun ei edes päälle lasit lähde, että onko ne rikki. Olin vetänyt linssejä ihan ääriasentoon niin oli silloin ilmeisesti irronnut. Painoin johtoliittimen takaisin kiinni niin alkoi toimimaan. Kannatta ainakin kokeilla?
 
Eilen alkoi ongelmat, ettei lasit pystynyt seuraamaan jostain syystä ja pelialue hukkui jatkuvasti. Peli pysähtyy ja laseihin tulee joku ilmoitus mitä en nyt tarkalleen muista, mutta jotain ettei pysty seuraamaan ja pelialueesta. Gran turismossa pystyi aikaisemmin kääntelemään päätä ja katselemaan ympärilleen, mutta eilen aina kun vähän käänsi päätä, niin alkoi pikkuhiljaa paikka muuttumaan ja auto vääntyi kun katsoi sivulle. Yritin skannata monta kertaa huoneen uudelleen ja ottaa sen väliaikaisen pelialueen käyttöön mitä se tarjoaa, kun laittaa pelaavan istuviltaan. Hieman rasittava ongelma, kun kesken kisan lasit pätkäsee tai paikka alkaa muuttumaan. Pyyhin etukameran linssit ja laitoin lisää valoa huoneeseen, mutta ei auttanut.

Mitenhän tuo seuranta tuossa toimii. Tuntuu oudolta, että istut penkilla ja kääntelet rattia ja päätä välillä, niin lasit hukkaavat paikan kokonaan.

Täytyy tänään töiden jälkeen yrittää vielä nollata kaikki yms. ja sitten ottaa tukeen yhteys jos ei ala toimimaan.

Edit: löytyi neuvo missä sanotaan, että valikoiden syövereissä on asetus "tracking support" ja on auttanut ainakin joitakin samasta ongelmasta kärsiviä. Vähän vaan outo, ettei aikaisemmin ole tuotaa ongelmaa ollut ja nyt yhtäkkiä alkoi tehdä.
 
Viimeksi muokattu:
Onko mahdollista että siinä lasien päällä oleva liitin olisi löysällä? Se johtohan irtoaa niistä linsseistä. Itsellä irtosi tuo heti käyttöönotossa ja ihmettelin kun ei edes päälle lasit lähde, että onko ne rikki. Olin vetänyt linssejä ihan ääriasentoon niin oli silloin ilmeisesti irronnut. Painoin johtoliittimen takaisin kiinni niin alkoi toimimaan. Kannatta ainakin kokeilla?
Joo, otin ne molemmat liittimet irti laseista kun ajattelin että on huono kosketus mutta ei ollut vaikutusta. Videossa on GT 7 on parempi kuva kun pelatessa, mutta siinäkin on pientä nykimistä. Täytyy kyllä sanoa, että melko outo on koko tilanne kun tosiaan alkuun oli kaikki ihan käsittämättömän huikeeta grafiikan puolelta. GT7 menetti riemun pelata sitä kun näyttö on surkea. Siinä vierähtäisi kyllä useampi tunti jos voisi saada saman fiiliksen kun alun 2h. Onhan se aivan käsittämättömän hienosti toteutettu autopeli.
 
Eilen alkoi ongelmat, ettei lasit pystynyt seuraamaan jostain syystä ja pelialue hukkui jatkuvasti. Peli pysähtyy ja laseihin tulee joku ilmoitus mitä en nyt tarkalleen muista, mutta jotain ettei pysty seuraamaan ja pelialueesta. Gran turismossa pystyi aikaisemmin kääntelemään päätä ja katselemaan ympärilleen, mutta eilen aina kun vähän käänsi päätä, niin alkoi pikkuhiljaa paikka muuttumaan ja auto vääntyi kun katsoi sivulle. Yritin skannata monta kertaa huoneen uudelleen ja ottaa sen väliaikaisen pelialueen käyttöön mitä se tarjoaa, kun laittaa pelaavan istuviltaan. Hieman rasittava ongelma, kun kesken kisan lasit pätkäsee tai paikka alkaa muuttumaan. Pyyhin etukameran linssit ja laitoin lisää valoa huoneeseen, mutta ei auttanut.

Mitenhän tuo seuranta tuossa toimii. Tuntuu oudolta, että istut penkilla ja kääntelet rattia ja päätä välillä, niin lasit hukkaavat paikan kokonaan.

Täytyy tänään töiden jälkeen yrittää vielä nollata kaikki yms. ja sitten ottaa tukeen yhteys jos ei ala toimimaan.

Edit: löytyi neuvo missä sanotaan, että valikoiden syövereissä on asetus "tracking support" ja on auttanut ainakin joitakin samasta ongelmasta kärsiviä. Vähän vaan outo, ettei aikaisemmin ole tuotaa ongelmaa ollut ja nyt yhtäkkiä alkoi tehdä.
Itellä teki kerran tuon hukkaamiseen, kun oli jäänyt sälekaihtimet auki, ulos tuli pimeä ja valot ei ollut päällä, niin seuranta sekosi. Valot päälle ja pelit jatkui :D
 
Eipä noiden ohjainten akku kestä kuin sen viitisen tuntia vaikka on tärinät weak asennossa ja liipaisin efektit kokonaan pois.
No eipä tullut sitä virtapankkia turhaan ostettua. En mä nyt ressan pelaamista viiden tunnin jälkeen lopeta :D

Se tuli ihan positiivisena yllätyksenä, että ressan pimeillä käytävillä mura ei erotu lainkaan niin helposti mitä valoisissa paikoissa ja välillä jopa unohti sen olemassaolon.
 
Viimeksi muokattu:
Okei ehdin pienen koeajon ottaa ja pitää sanoa, että toivon todella vian olevan käyttäjässä eikä koneessa. En meinaan saa mitenkään aseteltua kypärää päähän siten että saisin sen pysymään siten kuin opastevideossa näkyy. Ohjetekstit näyttävät aika epäselvältä kuten oli PSVR1 kanssa myös. Kädellä kun mallaan niin saan naamion paikalleen mutta vaikka kuinka sitä asettelen ja väännän sen niin kireälle että päätä jo puristaa niin heti kun päästän irti niin kypärä liikahtaa sen verran että sumeeta taas on.

Testasin nopeasti Horizonin demoa ja olin kyllä pettynyt visuaaliseen antiin. Ihan PSVR1 tasolta näyttää suttuisen kuvan ja mustan kanaverkon kanssa. Tämä toivottavasti johtuu säädöistä. Voiko olla että mulla on liian pieni pää ettei kypärää vaan saa aseteltua kunnolla vai enkö vain osaa? Ei tää nyt mitään rakettitiedettä kuiteskaan ole.
Haluan että tää tekee sen wow efektin jonka aikanaan sain kun ekaa kertaa kokeilin vr laitetta puhelimella. Nyt ollaan kaukana siitä.
 
Ylös Bottom