Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pure Chess [Vita]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hasseli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

hasseli

New Member
Julkaisija: RebelPlay Ltd
Lajityyppi: Strategy
Kehittäjä: VooFoo Studios
Pelaajia: 1 - 2

Klassinen strategiapeli herää henkiin ällistyttävän yksityiskohtaisena.

Nouse mestariksi PlayStation Vitan realistisimmassa shakkipelissä.
Hio taitojasi kattavan harjoittelujakson avulla.
Haasta jopa seitsemän PlayStation Network -ystävääsi vuoropohjaiseen shakkiotteluun.

Trailer: Pure Chess Official HD video game launch trailer - PSVita PS3 - YouTube

Ketju tälle uudelle shakille. Hinta on reilu 6 euroa storessa

Löytyiskö täältä vastustajaa? Mielellään aloittelijaa kun itsekkin sellainen olen.

Vastaus: Pure Chess [vita]

IGN:n arvostelu: Pure Chess Review - IGN

Lyhyesti: tykkäsivät yksinpelistä, inhosivat online-toimintoa (joka onkin pelkkä "kirjeshakki", eikä reaaliaikaista pelaamista).

Tässä omat mietteeni: ihan kiva shakkipeli, mutta siis vain ihan kiva. Itse en juurikaan pelaa verkossa muutenkaan, joten sitä puolta en kommentoi. Lähinnä hain tästä softaa kevyille ja nopeille pikapeleille. Siinä roolissa peli toimii ihan mukavasti - vaikka muissa shakkipeleissä monia asioita on tehty paremmin.

Esimerkiksi opetusosio: kyllähän siitä nappuloiden liikkeet oppii, mutta esim. PS2:n Chessmasterissa taktiikan ja strategian opetus on aivan toista luokkaa. Shakkitehtävät ovat ihan hauskoja, mutta niitä ei ole kovin paljoa; itse olisin kaivannut enemmän perinteisen tehtäväshakin kahden siirron matti-tehtäviä. Klassikkopelien analysointeja ei ole mukana lainkaan.

Konevastustajista sen verran, että helpommilla vaikeustasoilla kone turaa ilahduttavasti. Monesti on tullut manailtua erilaisia konevastustajia, joilta puuttuu inhimillinen mokaamisen taito kokonaan. Tässä tulee niitä yhden siirron upseerinmenetyskömmähdyksiä kivasti. Kritiittisemmin katsottuna taas konevastustajilla ei ole minkäänlaista persoonallisuutta. Itse olen muissa koneshakeissa tykännyt erityisesti siitä miten vastuksilla on aivan erilaisia pelitapoja - karikatyyreiksi asti: joku on ääriaggressiivinen, joku pyrkii aina linnoittamaan, joku on vahva taktikko muttei osaa avauksia lainkaan jne jne. Pure Chess ei tarjoa tällaisia fiktiivisiä pelaajapersoonia.

Mutta on Pure Chess sen reilun kuuden egen hinnan arvoinen, helposti. Ainoa vaihtoehtohan se ei ole: Storessa näkyi olevan PSP:n Chessmaster, se on jokusen euron kalliimpi mutta saattaa hyvinkin piestä Pure Chessin sisällön puolesta.

Vastaus: Pure Chess [vita]

Hankittu on ja tykätty myös... Vaikeusasteet ovat armollisia ja vaikeimpia en ole kokeillut, joten niistä en osaa sanoa mitään. Päivittäin ei tule pelattua joten siinä mielessä olen huonoa seuraan "e-mail" -moninpeliin. Ehdottomasti hintansa arvoinen jos shakkipelit koukuttavat. Itse tykkäsin pulma osiosta, jossa piti saada tietyin siiroin shakki ja matti aikaiseksi... Varmaan vakiokamaa shakkipeleissä, mutta siinä onkin koukkunsa.

Vastaus: Pure Chess [Vita]

Oliko tästä ollenkaan versiota, joka menisi yhdellä maksulla PS4:lle, että Vitalle?
Vai onko nuo edes sama peli, kun ps4:lla on eri logokin,, kuin PS3/Vita versioilla.

Oliko tästä ollenkaan versiota, joka menisi yhdellä maksulla PS4:lle, että Vitalle?
Vai onko nuo edes sama peli, kun ps4:lla on eri logokin,, kuin PS3/Vita versioilla.
Tässä taisi olla sellainen keissi, että julkaisija vaihtui välissä, joten mitään kaikenkattavaa Cross-Buy-optiota ei muistaakseni ole.

Vastaus: Pure Chess [Vita]

Jotenkin muistelin, että alkuun sellainen olisi ollut ja nyt ei enää olekaan.

Ylös Bottom