Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

R-Type III

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ghegs
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Ghegs

Member
Viidakkorumpu kertoi että ainakin New Yorkissa kyseinen peli on lopultakin monien viivästyksien jälkeen ilmestynyt joihinkin kauppoihin, eikä hintaakaan ole kuin $20. Eri asia ilmeestyykö se ikinä täällä päin (tai kiinnostaako edes ketään) mutta itse lähden taas importtelemaan.

Kyseinen peli on nyt saanut asiantuntijoilta (lue: pelaajilta jotka ovat oikeasti pelanneet sitä alkuperäistä R-Type 3:sta) murska-arvostelut.

Peli kun ei olekaan portti, vaan rewrite. Destination Software Inc:lle (firma joka vastasi pelin GBA-käännöksestä) työskentelevä henkilö vahvisti asian kertomalla että heillä ei ollut alkuperäistä koodia ollenkaan, vaan kaikki työ tehtiin SNES-emulaattorin avulla. Sieltä revittiin grafiikat ja koodattiin itse peliä kunnes se suunnilleen vastasi alkuperäistä.

Ei ihan onnistunut. Bugeja, erilaisuuksia ja outouksia pelissä on lukuisia eikä meno vastaa alkuperäistä ollenkaan. DSI ei ole kuitenkaan täysin vastuussa, hehän eivät saaneet alkuperäistä koodia Iremiltä eikä julkaisijaltakaan saatu kaikkia sovittuja rahallisia tukia.

Että sellasta.

Minua ei haittaa, vaikkei peli muistuttaisi joka detaljiltaan alkuperäistä - yleensäkään ei haittaa, oli peli tuttu vai ei, kunhan mennään parempaan suuntaan. Tuo bugisuus kuulostaa joka tapauksessa pahalta, eikä uudelleenohjelmointi ole varmasti kätevin vaihtoehto.

Oletko Ghegs, ihan itse päässyt pelin kimppuun? Omana aikeenani oli laittaa tilausta kuin muilta ostoksilta kerkeän, mutta pitänee punnita asiaa uudestaan. Toistaiseksi tyydyn odottelemaan Atluksen River City Ransom -modernisointia. GBA tuntuu kärsivän erityisen paljon liukuvista julkaisuaikatauluista.

Vielä en ole peliä känsäisiin käsiini saanut, tilasin DVDBoxofficesta viikkoja sitten mutta toistaiseksi ei ole lähtenyt, enkä ole mistään nettikaupasta mokomaa löytänyt. EBaysta nyt tietysti saisi, mutta ei nyt niin hirveä kiire sen kanssa ole, pelattavaa riittää muutenkin.

Bugisuus menee kyllä vähän yli tämän pelin kanssa. R-Typessahan voi tulitusnappulaa alhaalla pitämällä ladata eritasoisia superpaukkuja. Level 2:n ammus ei kuulemma tee mitään vahinkoa millekään viholliselle...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ghegs
Vielä en ole peliä känsäisiin käsiini saanut, tilasin DVDBoxofficesta viikkoja sitten mutta toistaiseksi ei ole lähtenyt, enkä ole mistään nettikaupasta mokomaa löytänyt. EBaysta nyt tietysti saisi, mutta ei nyt niin hirveä kiire sen kanssa ole, pelattavaa riittää muutenkin.

VideoGamesPlus myy tuota alle parilla kympillä. Itselläni taisi mennä juuri kiinnostus peliä kohtaan, kun luin noista bugeista ja ohjelmointisekoiluista.

Olen peliä odottanut ja olin vielä kahden vaiheilla ensimmäisen arvion luettuani, että tilatako vaiko ei.

Sen verran pahalta kuulostaa, että en rahojani kehnoon julkaisuun tuhlaa. Seuraava peli taitaa mullakin olla tuo River City ja samana päivänä julkaistava Mario vs. Donkey Kong.

Ylös Bottom