Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Radiant Historia: Perfect Chronology

JTahti

Well-Known Member
  • Japanilainen roolipeli
  • Julkaisupäivä: 15.2.2018
Tämä on uudelleenjulkaisu ds:n Radiant Historia pelistä. DS versiota ei julkaistu koskaan Euroopassa, joten tämä on pelin ensiesiintyminen Euroopassa. Peliä on kehuttu sen juonesta, joka ei ole mustavalkoinen.

Julkaisutraileri:
 
Olen pelannut tätä nyt puolitoista tuntia. Tässä on mielenkiintoinen ruudukkotaistelu, jossa voi taklata vastustajia ruudusta toiseen ja jos viholliset taklaa yhteen nippuun niin voi lyödä useampaa vastustajaa kerralla. Alussa on pihdattu tallennuspisteitä. Nyt kun olen pelannut puolitoista tuntia niin edellinen tallennuspiste oli 40 minuuttia sitten.
 
Alun jälkeen tallennuspisteitä on tullut useammin. Yksi ryhmän jäsenistä sanoi hiljattain: These enemies look really strong! Yrittää vissiin vihjata että pitäisi mennä grindaamaan. Pitää kuitenkin ryhtyä tappeluun kaikkien vastaantulevien kanssa että tasot nousee, vaikka onkin mahdollisuus luikerrella satunnaistaisteluiden ohi.
 
Tuli lyötyä eräs jättiläishämäkki siten että taistelun alussa iskin sitä myrkkyiskulla, jolloin sen terveys laskee joka vuoro. Sen jälkeen pelkkää puolustusta ja parannusta. Pian alun jälkeen aukeaa Vault of Time grindausulottuvuus, jossa grindaamalla saa lisää tasoja ja varusteita. Jos hahmot tuntuvat huonosti varustautuneelta niin voi mennä Vault of Timeen keräämään voimaa.
 
Tämä alkaa käydä hankalaksi. Stantard historyssä tulee vastaan kuningatar Protean henkivartijat ja alternate historyssä tulee vastaan hiekkalinnoituksen robottikomentaja ja molemmilta tulee kunnolla pataan. Mitenkähän noita hahmoja nyt kehittäisi? Olen ostanut joillekin hahmoille parhaat panssarit. Grindausulottuvuudessa ei pääse vieläkään mustalle alueelle missä on vaikeampia vastuksia ja valkoisilla käytävillä olevat örkit on kaikki helppoja. Apinakylässä oli puhe että Gafkaa pitäisi kehittää jotenkin. Hm..
 
Protean henkivartijat kuoli myös. Tuli mieleen että täällähän on myös helppo vaikeustaso, johon voi vaihtaa koska tahansa jos pomovastustajien hinkkaaminen käy rasittavaksi. Olen pelannut nyt normaali vaikeustasolla.
 
Läpi meni noin 40 tunnissa. Tuossa kun olin loppupomon kammion ovella niin rupesi tympimään tappelu ja laitoin friendly vaikeustason, joka on helpoin. Mielenkiintoisesti vaikeustasoa ei voi enää muuttaa kun se on säädetty helpoimmalle. Hahmot ja tarina on keskiverto japaniroolipeliä parempia, mutta lopussa rupesi vaivaamaan kyllästyminen, joten annoin eShopissa 4/5. Pelin alussa saa valita että perfect mode tai append mode. Kone sanoi että jos ei tunne tarinaa niin kannattaa valita append mode niin valitsin sen. Append mode näkyy siinä että lopun jälkeen voi pelata peliä vielä jos haluaa täydellisen lopun ja avautuu samalla jotain Nemesia nimisen hahmon antamia lisätehtäviä. Pelasin vähän aikaa post-gamea ja sitten lopahti into.

Kävin kattomassa eShoppia niin Radiant Historialle oli 7 henkilöä antanut pisteet mikä on ihan naurettavan vähän. Veikkaan ettei Suomessa pahemmin pelata 3DS:ää enää. Mun antamat pisteet taitaa rekisteröityä sinne huomenna.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom