Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

RAGE 2

Mielenkiintoinen vertailu ykkösen ja kakkosen välillä:

 
Nickillä on muutenkin vertailuja kaikista uusista hype peleistä kuinka ne vertautuu edelliseen osaan, kannattaa pistää kanava follow listalle. Hyviä videoita, saa kuvan siitä kuinka grafiikat on muuttunu seuraavaan osaan.

EDIT: Digital Foundryn testit ovat täällä. Xbox X versio on 99% lukittu 60 FPS kokemus, Pro lähes yhtä hyvä mutta dippailee myös kaupungeissa, toisin kuin X versio. Perus konsoleista PS4 ei ikinä dipannut alle 30 ja Xbox hyvin hyvin harvoin. Valittelivat myös HDR puutetta, sen kyllä huomaa heti että olisi sopinut tähän peliin täydellisesti.

 
Viimeksi muokattu:
Nyt on 8 tuntia takana niin voi antaa vähän fiiliksiä.

Hyvää

-Ampuminen ja yleinen mellastus, varsinkin kun skillit alkaa parantua sinusta tulee aikamoinen tuhokone.
-Aseet, täytyy ihan erikseen mainita erinomaiset aseet pelissä, vaikka en ole löytänyt kun perus rynkyn ja haulikon niin niillä saa jo aikamoista tuhoa aikaiseksi. Siellä on ties minkänäkösitä raketinheitintä ja laser/plasma pyssyä löytämättä.
-Grafiikat, vaikka eivät ole viimeisintä huutoa tekstuurien osalta, antaa arkkitehtuuri paljon anteeksi. Upea maailma kokonaisuudessaan.
-Pää ajoneuvo on puhuva "tankki", eipä ole moista kovin usein nähty jos koskaan.
-Paljon tekemistä, sivutehtäviä ja muita random paikkoja ja nähtävyyksiä. Taisteluareena ja ajokisoja myös.
-Paljon erilaista upgradettavaa, aseita, ajoneuvo, skillejä ja 3 skilltreetä vielä erikseen.

Miinuksia

-Päätarina on aika köyhä, kohtalaisen hauskoja hahmoja tulee vastaan kyllä.
-Joitakin bugeja nähnyt, varasinkin tekoälyn kohdalla. Autot saattaa vaan ajaa edestakas sellasta 3 metrin matkaa tai ukot juoksee edestakas paikasta A paikkaan B.
-Tekemistä on paljon mutta se on aika itseään toistavaa, ei ihan niin pahasti kuin Mad Maxissa koska erilaista tekemistä on enemmän, mutta lähes täysin samanlainen peli First Person kuvakulmasta vaan.
-Melee iskulla laatikoiden rikkominen, se isku on kertakaikkiaan liian lyhyt kun yrität löydä niitä. Joudut hinkkaamaan ihan laatikossa kiinni ja siltikään aina mene rikki, ampuminen paljon tehokkaampi keino joten pistooli on siinä käytössä.

Hauska ja viihdyttävä open world hiekkalaatikko missä tekemistä riittää, tässä vaiheessa antaisin ehkä 8 arvosanaks. Mutta kun katsoin mitä kaikkea kykypuusta aukeaa ja kun upgradee aseita ja skillejä niin voi olla että nousee ylemmäs jopa numeron verran, riippuu alkaako pelissä mikään asia ärsyttämään loppukohden.
 
Onkos PC versio saanut päivityksiä?

Taitaa itsellä jäädä tämä pleikkarilla odottaan päivityksiä, kun alkoi ruudunpäivitys kyykkäilemään suolla ja aina välillä tekstuurit vilkkuu ihan hulluna ja sen lisäksi pari kertaa tippunut maan läpi, kun ajanut autolla tietä pitkin.

On kyllä ollut nämä Avalanchen pelit viime aikoina teknisesti todella heikkoja ja ei kyllä tule heidän tekemiä pelejä enään täyteen hintaan ostettua.
 
Ensimmäinen tuli pari päivää sitten.

  • Audio fixes, such as NPC audio dips
  • Menu optimizations (reduction in latency)
  • Several crash fixes
  • Racing bug issues, including finishing in 1st place but receiving 2nd place (how rude!)
  • Reducing the amount of Wasteland Wizard locations (from 15 to 3!)
  • A dialog prompt issue with Kvasir
  • Mouse acceleration/smoothing options
  • New AMD sharpness algorithm for all platforms (to address “blurry” complaints)
  • Nicholas Raine armor fix
 
Okei, no ehkä sieltä kohta tulee konsoleille myös päivitystä. Onneksi tässä ei ole kunnon tarinaa, niin voi pelata pienissä erissä ja sitten kun hermot menee, niin peli vaan kiinni :)
 
No nyt pitäisi olla ensimmäinen isompi patchi ulkona, Pcllä kokoa 19 gigaa.

RAGE 2 – Update 1 Patch Notes

Hey all,

We’re excited to be releasing our first major game update for RAGE 2, including new features, fixes, and optimizations! Take a look below at what’s included in Update 1:

FEATURES AND IMPROVEMENTS

  • Bandit Camps are now replayable! Open your map and select any previously cleared bandit camp to replay them as much as you'd like -- and get rewarded.
  • New Wasteland Wizard Cheat Codes: Low Gravity, Bloody Mess, Phoenix Rejector Seat, Klegg Support. Find Cheat Codes from the Wasteland Wizard and activate the new cheats in the ‘settings’ menu.
  • New Voice Packs added! Ozzy Man Reviews "You Call That a Wingstick?" and German “TV Fatal”. Activate the new voice packs in the ‘settings’ menu.
  • Wasteland Wizard now only travels to 3 different locations instead of 15.
  • Menu optimization improved to address slowdown issues.
  • Crate Improvements! Improved melee hit detection and increased visibility at night.
  • Improved sharpness on high-res screens to reduce “blurriness”.
  • Adjusted the day/night cycle. (Previously, the day time moved too slow, night time lasted too long).
  • Digital Deluxe Upgrade now available in the in-game Store.
  • Bethesda.net Friend Leaderboards now available for Mutant Bash TV.
  • Fixed issue where linked Bethesda.net accounts appear as unlinked after re-establishing network connection.
PERFORMANCE AND STABILITY

  • Fixed an issue where weapons, armor, and abilities disappeared after loading a save.
  • Fixed an issue where the PS4 version of the game would hang on the legal screens when attempting to boot the title without a network connection.
  • Fixed an issue where PC players could not access friends, statistics, or the store.
  • Fixed a PC crash that could occur when exiting to the desktop.
  • Fixed a crash that occurred when the player hovered their mouse over a location icon in the map.
  • Fixed a crash that occurred when the player was using the Icarus.
  • Fixed an issue where the title crashed when launching the game using minimum spec hardware.
  • Fixed a crash that occurred when skipping Prowley's cutscenes.
USER INTERFACE

  • Fixed an issue where debug text and symbols were visible in the Settings menu.
  • Fixed an issue where debug text was visible in Reticle Style settings.
  • Fixed an issue where multiple UI elements were in slow motion.
  • Fixed an issue where magazine weapon upgrades text will remain showing on incorrect weapons and after closing menu.
AUDIO & LOCALIZATION

  • Fixed an issue where character voice lines may infrequently fail to play.
  • Fixed an issue where dialogue lines occasionally do not play any VO or cut off early.
  • Fixed an issue where battle music no longer played after the completion of Blackout.
  • Fixed an issue where music was missing at Winner's Lounge.
  • Fixed an issue where no SFX played when unlocking ability levels or ability perks in the Nanotrites menu.
  • Fixed an issue where skipping the intro cutscene early may stop VO lines in character selection to stop playing.
  • Sound effects are now heard when a motorcycle falls over.
  • Resolved an issue where two separate countdown audio queues played out of sync at the start of race.
  • Sound for "New log entry" HUD no longer missing.
  • Fixed an issue where audio feedback was not heard when the player takes damage from the lasers in Goliath Plant Control Room.
  • Player no longer repeats Hurt VO when touching a Electricity Drop, but isn't damaged.
  • Sound effects for opening the hatches covering the reactor now plays properly at Shrouded Sub Station Alpha.
  • Grenade VFX no longer appear misaligned when user cooks a grenade while moving
  • Smart Rocket Launcher no longer missing VFX when firing in Overdrive
  • Fixed an issue where "Intel Collected" displays debug text when playing in any localized language.
  • Fixed the Japanese date and time localization on Save and Load screens.
  • Fixed the Russian localization for Golden Pistol.
  • All Languages - Log - Description of Polite request to BLOW UP GAZCATRAZ! intel is affected by inconsistency issues.
  • Fixed authority sentry VO distortion in JP SKU.
  • Resolved several localization issues including overlapping text for PTBR, zhTW, zhCN and KO.
  • Resolved broken "Help" hyperlinks in Polish or Brazilian Portuguese.
GAMEPLAY BUG FIXES

  • Now possible to change key bindings for the Defibrillation mini-game (previously, it defaulted to WASD).
  • Fixed an issue where Dr. Kvasir's dialogue prompt did not work from certain angles
  • Fixed several portions of ChazCar where some areas of the course do not teleport the player back to track
  • Fixed an issue where the Nicholas Raine armor would always be seen on the player
  • Fixed an issue where signing out after resuming from a suspended state would allow the player to stay in the game, which would corrupt all saves.
  • Fixed an issue where Photo Mode options were missing upon reentering the mode.
  • Fixed an issue where Crushers would get stuck after their intro animation.
  • Fixed an issue where Walker would become invincible by dying and then using slam in the MBTV "The Ranger" challenge.
  • Fixed an issue where Gazcatraz may not be completed after killing all enemies.
  • Fixed an issue where it was not possible to steer right with motorcycles if you changed the keybinding to any key except the default key.
  • Fixed a crash that occurred when fighting an Authority Sentry north of Lagooney
  • Fixed an issue where creating a new save and quitting to the main menu during Gulo's speech would cause Marshall not to radio the player, blocking progression.
  • Fixed an issue where some story locations with no collectibles could not be marked as completed.
  • Fixed an issue where the Phoenix did not respawn when coming within reach of it (around 200m) on Xbox One.
  • Fixed an issue where the Annihilator did not fit correctly inside the location.
  • Fixed an issue with the Wingstick Lock-on control description button icon.
  • Fixed an issue where a player's friends list on Steam was failing to show added friends for some players.
  • Fixed an issue where the vehicle, bikes, and helicopter keybindings conflicted with each other.
  • Fixed an issue where changing the minimum resolution scale after switching window mode would result in graphical corruption.
  • Fixed an issue where touching the barrier when encountering General Cross would result in the player becoming stuck on the wall.
  • Fixed an issue where the wall near the "Cult of the Death God" cave entrance and exit door may pull and clip the player through the wall.
  • Fixed an issue where the Charged Pulse Cannon would appear invisible when opening the Ark.
  • Fixed an issue where engaging the mutant worshipers from the grate overlooking the shrine caused them to become stuck running into wall
  • Fixed an issue where the player would be unable to Fast Travel or spawn vehicles upon completion of Authority Bunker section of The Signal
  • Fixed an issue where the player could activate Focus oriented objects at an awkward angle and/or without looking directly at them
  • Fixed an issue where the player was able to trigger purchase confirmation prompts on previously bought items
  • Fixed an issue where the Charged Pulse Cannon model was missing when it was revealed to the player for pick up.
  • Fixed a Bethesda.net issue where the player could become control locked by opening the manage account modal and starting a new game simultaneously
  • Fixed an issue where the player could become stuck if they progress to the exit door before completing the Ark at Quake Hill.
  • Fixed an issue where the player was unable to change menu navigation keys leading to conflicts when rebinding keys.
  • Fixed an issue where the Dash ability did not make a sound when used
  • Fixed an issue where loading an autosave made after completing an ark causes objective to not complete and rewards not to be given
  • Fixed an issue where winning ChazCar derby mission registered as a loss and blocked progression
  • Fixed an issue where the Abadon Crusher would "morph" into a ball when transitioning from one animation to another when the player approaches.
  • Fixed an issue that automatically cancelled error messages when failing to log in.
  • Fixed an issue where hitting the Phoenix with a vehicle near the city entrances causes vehicle to disappear before being stored.
  • Resolved flickering shadows that occurred inside building at D and D's Hood.
  • Fixed an issue where the title would freeze if player attempts to delete or overwrite saves
  • Entering Eden Space Center at night no longer makes rooms incredibly dark
  • Fixed an issue where abandoning Project Dagger and restarting it with another car prevents the player from entering the Xerxes.
  • Convoy Locator no longer always shows Convoys on Compass including when Capture and Control are hidden on map.
  • Fixed an issue where when exiting a location where the sun is disabled, there is a pop in lighting
  • Fixed an issue where if a player is signing into a linked account with expired legal agreements, they will be blocked from accessing the Bethesda.net module.
  • Player will now receive an error message if they try to connect to a Bethesda.netaccount that is already linked.
  • Player will no longer appear unlinked to Bethesda.net after constraining or suspending multiple times.
  • Fixed an issue where location tracking UI text wouldn't update when selecting or deselecting Track Location
  • Fixed an issue where the camera angle transition was too harsh when operating vehicles
  • Fixed an issue where if the player runs out of the elevator as it ascends in the secret bunker, it leaves them stuck
  • Shadow flickering no longer present on light transitions on PlayStation 4
  • Fixed an issue where non-standard game modes in MBTV showed player without Ranger Armor
  • Fixed missing controller vibration with the Phoenix Blast upgrade
  • Fixed an issue where the Combat Shotgun ammo display was inconsistent between Scattershot and Slug Shot modes.
  • Fixed a UI issue with the incorrect display of a Reward Popup.
  • Camera no longer shakes violently when grabbing on to tall ledges.
  • Player can no longer go out of the world using Grav Jump and Vortex during MBTV.
  • Fixed an issue where the Predator Tank is almost destroyed after player loads back in from dying in it
  • Fixed an issue where hovering over EASY with the mouse, the player can't use arrow keys to select another difficulty option
  • Fixed an issue where opponent vehicles sometimes get teleported ahead of the player
  • Navigation Tool for the Map no longer breaks after completing a race
  • Fixed an issue where Firestorm Revolver bullets would not stick to props
  • Fixed an issue where Doomsayer Peak may not be completed after killing all enemies
  • Fixed an issue where sometimes the player is unable to finish "Yeoman Growery" location due to the fact that not all enemies spawn.
 
Kyllä siinä kestikin, mutta hyvä lista parannuksia :)

PS4:llä kokoa noin 14 gigaa
 
Onkos PC versio saanut päivityksiä?

Taitaa itsellä jäädä tämä pleikkarilla odottaan päivityksiä, kun alkoi ruudunpäivitys kyykkäilemään suolla ja aina välillä tekstuurit vilkkuu ihan hulluna ja sen lisäksi pari kertaa tippunut maan läpi, kun ajanut autolla tietä pitkin.

On kyllä ollut nämä Avalanchen pelit viime aikoina teknisesti todella heikkoja ja ei kyllä tule heidän tekemiä pelejä enään täyteen hintaan ostettua.
Samat fiilikset tullut tuon viimeisessä kappaleessa kirjoittamasi kanssa. Tuntuu, että Avalanchen porukalla ei ole kyllä tippaakaan luovuutta pelejä tehdessään. Täysin samaa yksinkertaista kaavaa toistetaan pelistä toiseen, eikä heidän peleissä ole ollut oikein minkäänlaista juonta aikoihin. Tämä on kyllä juuri vaihtelevan ja innostavan pelimaailman ja hyvän tarinankerronnan ystävälle aikamoinen kauhistus. Varmaan menevät itsellänikin heidän tulevat pelit vasta alelaarin kautta kokeiltaviksi, jos yhtään itseäni kiinnostavia teemoja heidän peleistään jatkossa löytyy.
 
Samat fiilikset tullut tuon viimeisessä kappaleessa kirjoittamasi kanssa. Tuntuu, että Avalanchen porukalla ei ole kyllä tippaakaan luovuutta pelejä tehdessään. Täysin samaa yksinkertaista kaavaa toistetaan pelistä toiseen, eikä heidän peleissä ole ollut oikein minkäänlaista juonta aikoihin. Tämä on kyllä juuri vaihtelevan ja innostavan pelimaailman ja hyvän tarinankerronnan ystävälle aikamoinen kauhistus. Varmaan menevät itsellänikin heidän tulevat pelit vasta alelaarin kautta kokeiltaviksi, jos yhtään itseäni kiinnostavia teemoja heidän peleistään jatkossa löytyy.
Tätä Rage 2:sta kohtaan oli kovat odotukset, koska oli tehty yhteistyössä id Softwaren kanssa, mutta eipä tässä nyt olekkaan muuta hyvää, kuin musiikit ja tuo räiskintä mistä tulee mieleen Doom.

Jos en olisi diginä ostanut, niin olisi lähtenyt myyntiin jo, mutta nyt tämä menee Assassin's Creed Odysseyn kanssa pelataan, kun jaksaa kansioon.
 
Tätä Rage 2:sta kohtaan oli kovat odotukset, koska oli tehty yhteistyössä id Softwaren kanssa, mutta eipä tässä nyt olekkaan muuta hyvää, kuin musiikit ja tuo räiskintä mistä tulee mieleen Doom.

Jos en olisi diginä ostanut, niin olisi lähtenyt myyntiin jo, mutta nyt tämä menee Assassin's Creed Odysseyn kanssa pelataan, kun jaksaa kansioon.
Itsellä tapahtui aivan sama homma, peli ollut kesken AC:n kanssa jo viikkoja. Ei vaan iskenyt. Kai itsekkin on vaan alkanut kaipaamaan enemmän pelejä, joissa on kiinnostava juoni ja hyvä tarinankerronta.

Palasin Witcherin pariin, joka on ollukki kesken kauan ja ei että peli on alkanut nyt maistua.
 
Uusi päivitys tulossa ja se tuo tullessaan paljon kaivattuja ominaisuuksia.

gwqdnu6vyoa31.jpg
 
Korjaisivat nyt noi hitaat valikot konsoleilla. On meinaan kiva päivitellä aseita ym, kun valikot jämähtää jatkuvasti.

En tiedä onko ne tietokoneella yhtä hitaat, mutta jotain häikkää niissä on edelleen vaikka edellisen päivityksen piti niitä nopeuttaa.
 
Tuli tätäkin vähän testailtua PS4 Pro:lla kun oli lainassa, aika mitään sanomattoman tuntuiselta tusinaräskinnältä vaikutti äkkiseltään.

Aika perkeleen karut grafiikat tässä on kun on tottunut Pro:lla nykyään isompaan resoon ja AA:han.
Tässä on sahalaitaa niin perkeleesti, tuolla moottorilla ei vissiin parempaan konsoleilla pysty kun tähtää lukittuun 60fps.

Kyllä se taitaa olla niin että edelliset loistavat FPS-yksinpelit on Half Lifet ja Escape From Butcher Bay, noistakin aikaa jo 15 vuotta.
On sieltä tullut hyviä pelejä noidenkin jälkeen, Metro,Wolfenstein ja Far Cry sarjat ainakin, mutta ei ne noiden edellä mainittujen klassikoiden tasolle yllä.
 
Viimeksi muokattu:
Korjaisivat nyt noi hitaat valikot konsoleilla. On meinaan kiva päivitellä aseita ym, kun valikot jämähtää jatkuvasti.

En tiedä onko ne tietokoneella yhtä hitaat, mutta jotain häikkää niissä on edelleen vaikka edellisen päivityksen piti niitä nopeuttaa.

Tämä oli muuten ärsyttävää. Log-välilehti varsinkin latautui todella hitaasti.

Rage 2:n tuli pelattua aika nopsaan läpi ja kaikki saavutukset hankittua. Oli tuossa muutamia ihan viihdyttäviäkin hetkiä, mutta peli oli kokonaisuutena tylsähkö, rumahko ja sisälsi liikaa toistoa.

Se hyvä puoli tässä oli, että ostin pelin Gmestopin alennuksesta hintaan 39,90 € ja kun vein sen takaisin Gamestoppiin sain siitä 50 € vaihtoarvoa, joten kai tässä voitolle jäätiin... :p
 
Game passin kautta tätä nyt pelannut. Miten tässä voi edelleen puolen vuoden jälkeen olla pelin tappava bugi? Viimeiseen Project Dagger -tehtävään ei pääse. Tehtävän aloitusmerkkiä ei näy kartalla. Se näkyi kyllä vielä edellisellä pelikerralla mutta nyt se on vain hävinnyt ja mikään ei auta. Olen koittanut sivutehtäviä tehdä ja puhua noille muutamalle päätyypille mutta ei. Google kertoo että muillakin tapahtunut samaa... Ärsyttävää.
 
Paikallisesta kirjasto tuli haettua tämä peli. Onhan ollut kokemus. Mielestäni Rage (1) pyöri ps3:lla varsin sulavasti, joten oli kyllä kaamea kokemus heti alkuun, kun peli tuntuu pyörivän todella laiskasti alhaisella fps:llä. Lisäksi ohjaus tuntuu suoraan ps3:n alkupään peleiltä, joissa ohjaus jännästi kiihtyi, mitä pidempään ohjainta piti johonkin suuntaan. Tämä aiheuttaa sen, että tähdätessä tulee nypyttäen haettua vihollisia jyvälle, kun ohjaus tuntuu tulevan puolisen sekunnin viiveellä.

Lisäksi pelin välivideot muistuttavan ps2:n välivideoita, joskin paljon paremmalla ulkoasulla. Peli saattaa yht'äkkiä pysähtyä, välivideo, jossa ei tunnu olevan mitään järkeä, lähteä pyörimään. Varsinkin alun pelin päähahmojen esittely oli jotenkin aivan kaamea. Keskellä sotatannerta jotenkin yhtäkkiä unohtuu että on sota käynnissä, ja kaksi keskenään vastakkaisilla puolin olevaa hahmoa vain juttelee toisilleen. Myös pelialue tuntui näissä aivan liian isolta hahmoihin nähden.
 
PC:llä tämä oli ainakin hyvä ohjaimella. Yleensä en pelaa näitä ohjaimella jos pelaan tietokoneella mutta en jaksanut opetella hyviä nappeja kyvyille niin sitten ohjaimella oli helpompi pelata. Pelinä nyt ei kovin kummoinen kyllä ole. Ihan hyvää ammuskelua kuitenkin.
 
Ylös Bottom