Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Räjähdys

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Willennium
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Shaban>
Samaa minäkin ihmettelin. Vantaa jossain Keski-Suomessa... :rolleyes:

Oli tuo kyllä aivan saatanan itsekäs teko. Jos oma elämä menee päin vittua niin sitten mennään tekemään itsemurha-isku kauppakeskukseen, vielä kesken lasten pelle-esityksen. :mad:
Se tunnistamaton ruumis on siis ilmeisesti pommin räjäyttäjän.
 
"Yksi räjähdyksen seitsemästä kuolonuhrista on tunnistamaton. Sitä mahdollisuutta, että mies olisi pommin asettaja, ei ole suljettu pois. Poliisi kaipaakin tietoja miehen henkilöydestä.
Ainakin seitsemän ihmistä sai surmansa ja useita kymmeniä haavoittui kun voimakas räjähdys keskellä Myyrmannin ensimmäisen kerroksen kauppakäytävää täräytti koko rakennusta ja lähiympäristöä.
Viisi ihmistä sai räjähdyksessä välittömästi surmansa, kaksi myöhemmin sairaalassa. Sairaalassa olevista kolmen tilanne oli aamulla edelleen erittäin kriittinen, joten kuolonuhrien määrä saattaa vielä nousta.

"Kyseessä on suurin pääkaupunkiseudulla tapahtunut siviilionnettomuus sodan jälkeen", Itälä totesi tiedotustilaisuudessa.
Pääkaupunkiseudun suurimmat sairaalat olivat räjähdyksen vuoksi suurhälytystilassa. Kaikkiaan sairaaloissa on hoidettu 63:a ihmistä heidän räjähdyksessä saamistaan vammoista. 18 potilasta on leikattu.
Räjähdyksessä kuoli ainakin yksi lapsi ja loukkaantui useita. Kymmenisen lasta on edelleen hoidettavana.
Pommi räjähti ostoskeskuksen ensimmäisen kerroksen aulassa, jossa oli juuri ollut klovniesitys. Pellehahmo oli jakanut lapsille ilmapalloja.

Kukaan ei ole ilmoittanut räjäytyksen tekijäksi, eikä poliisi paljastanut tiedotustilaisuudessa, onko sillä tietoa räjäytyksen motiivista. Poliisi järjestää seuraavan tiedotustilaisuuden kello 16.
Myyrmannin kauppakeskus pidetään suljettuna vähintään yli viikonlopun. Rikospaikkaa tutkittiin intensiivisesti läpi yön.
Tapauksen tutkinta siirtyi lauantain vastaisena yön Keskusrikospoliisin vastuulle, kun kävi ilmi, että kyseessä on rikos."


Lähde: Helsingin-Sanomat

Voi perkele. Eilen kun puhe oli vain muutamasta uhrista. Unohdin täysin, että niitä oli vielä kriittisessä tilassa siellä sairaalassakin. Kyllä tämä alkaa mennä jo aika uskomattomaksi...
 
Mun mielestä kaikkein surullisinta tässä on se, että pommi räjähti siellä missä oli paljon lapsia. Ajatelkaa kuinka hirveä kokemus tollanen voi olla jollekkin lapselle. Jos se on ollu jokin itsemurha pommi, niin se räjäyttäjä on ollu yks vitun kusipää!!!:mad: :mad:
Anteeksi kielenkäyttö, mutta kyllä pistää vihaks tollanen.

Mä tiedän että muuallakin maailmassa tapahtuu tälläsiä juttuja, mutta kyllä tämä tapaus kuitenkin koskettaa erilailla. :(
 
*Kiroaa ankarasti*:mad: :mad:
Terrorismi on maailmanlaajuinen ongelma.
Nyt nähdään, ettei Suomessa enää ollakaan kuin herran kukkarossa.:mad:
 
*Ei voi olla totta*, tätä ei tapahdu Suomessa, ei!
Alkaa kuolonuhrien määrä nousta.. :(
Sick! Nyt tää alkaa varmistua pommiksi tai terrori-iskuksi. Mä kun luulin että Suomi on maailman turvallisimpia maita..
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan 3D1001
Mä kun luulin että Suomi on maailman turvallisimpia maita..


Sitä se kyllä on edelleen. Täällä ei ole maanjäristyksiä, pyörremyrskyjä eikä vakavia kulkutauteja. Terveydenhoitojärjestelmä on maailman paras.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TelpeFion
*Kiroaa ankarasti*
Terrorismi on maailmanlaajuinen ongelma.

Just joo. Kirjoitappa Bush nuoremmalle tästä tapahtumasta, Osamahan se tämänkin takana on... Hieman rajaa, ei tämä mikään WTC ollut. Luultavasti joku yksittäinen sekopää.

Ja Shaban: Tuollahan se Vantaa sijaitseekin, aivan oikeinhan tuo on. ;) ...

:(
 
Mä olen samaa mieltä. Tuskinpa Osamalla on ollu targettina joku vantaalla sijaitseva ostoskeskus?
Se on varmaan joku wannabe terroristi, joka halus kuolla oman aatteensa vuoksi.
Tuntuis aika hullulta, jos se olis ollu joku vahinko räjähdys. Kuka nyt kantelee mukanaan tollasta määrä räjähteitä?
Tai no joo... Kuka näistä hulluista nyt selvää ottaa...
 
Tunnistettu oli noin 22 vuotias Pääkaupunkilainen opiskelija. Poliisi epäilee häntä pommimieheksi.

Uusinta tietoa kakkosen uutisista.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lancer1117
Just joo. Kirjoitappa Bush nuoremmalle tästä tapahtumasta, Osamahan se tämänkin takana on... Hieman rajaa, ei tämä mikään WTC ollut. Luultavasti joku yksittäinen sekopää.

Ja Shaban: Tuollahan se Vantaa sijaitseekin, aivan oikeinhan tuo on. ;) ...

:(
Terrorismiahan tämäkin selvästi on.
Ei sillä niinkään väliä ole onko sen takana Al-Qaida vai joku yksittäinen hullu, kun ihmisiä kuolee.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TelpeFion
Terrorismiahan tämäkin selvästi on.
Ei sillä niinkään väliä ole onko sen takana Al-Qaida vai joku yksittäinen hullu, kun ihmisiä kuolee.
No terrorismin voi käsittää näköjään eri tavoin, mutta ainakaan minä en kutsuisi tuota terrori-iskuksi, jos se on yksittäisen henkilön suorittama, ilman mitään "ylemmän tahon" tms. kehoitusta. Toivotaan muuten ettei pommimies pelannut videopelejä...
 
Se kappaleina oleva mies on tunnistettu parikymppiseksi opiskelijaksi, eikä poliisien mukaan kyseessä ole mikään ählämisählämi, vaan suomalaissyntyinen mies. Turha siis jauhaa bin Ladenista.

Ja potilaista oli löydetty paljon hauleja... joku sairas pirstalepommi keskellä esiintymislavaa. Järkyttävää tuommoinen.

Eihän siitä autopommistakaan Helsingin keskustassa ole paljon aikaa... jumalauta, jos tänne nyt iskee joku rikosaalto. Missään ei tunne enää oloaan turvalliseksi.
 
Asun Myyrmäessä, mutta en ollut paikalla, kun tuo pommi räjähti. Yksi tuttuni kuoli ja toinen oli koomassa. Et sellasta hauskaa. Olin juuri Myyrmäki Hallissa töissä ja siellä vilisi poliiseja ja taisipa pommiryhmäkin käydä paikalla.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lancer1117
No terrorismin voi käsittää näköjään eri tavoin, mutta ainakaan minä en kutsuisi tuota terrori-iskuksi, jos se on yksittäisen henkilön suorittama, ilman mitään "ylemmän tahon" tms. kehoitusta. Toivotaan muuten ettei pommimies pelannut videopelejä...
Heh, se tästä vielä puuttuisi, että media pistäisi taas vaihteeksi tämän kaiken pelien syyksi.:)
 
Ylös Bottom