Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Rammstein!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jore
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Rammstein!

Enää pari yötä konserttiin - tätä on odotettu viime keikasta lähtien, jonka harmikseni missasin. Uusi lätty on hyvää kamaa, mutta vaatii tosiaan sen pari kuuntelukertaa, että siitä oppii pitämään. Mielestäni paras levy on edelleen Sehnsucht kuitenkin...

Pitää vielä opetella muutamasta biisistä sanat ulkoa niin olen valmis keikalle ;)

Vainukoira sanoi:
Enää pari yötä konserttiin - tätä on odotettu viime keikasta lähtien, jonka harmikseni missasin. Uusi lätty on hyvää kamaa, mutta vaatii tosiaan sen pari kuuntelukertaa, että siitä oppii pitämään. Mielestäni paras levy on edelleen Sehnsucht kuitenkin...

Pitää vielä opetella muutamasta biisistä sanat ulkoa niin olen valmis keikalle ;)

Pieni varoituksen sana sitten, että anaalibiisi bück dich ei välttämättä kuulu settiin :(

Jarmo Hänninen sanoi:
Pieni varoituksen sana sitten, että anaalibiisi bück dich ei välttämättä kuulu settiin :(

Kaverin mukaan Buch Dichin kikat nähtiin jo Provinssissa Du Hastissa. Tiedä sitten, itse en ollut paikalla ja kaveri oli vahvassa humallassa.

Jouko Luhtala sanoi:
Kaverin mukaan Buch Dichin kikat nähtiin jo Provinssissa Du Hastissa. Tiedä sitten, itse en ollut paikalla ja kaveri oli vahvassa humallassa.

Pitää paikkansa - muistaakseni... olin itsekin melko tuiterissa. Tosin esim. Family Values -tourilla "akti" kuului Bück Dich -biisiin ja Live aus Berlin -devulta tuo oli sensuroitu kokonaan pois. Tiedä sitten mitä tekevät... ja onhan BD kuitenkin aina kuulunut settiin...

Olihan ihan mukava mieltä ja kehoa lämmittävä keikka. :)
Tosin vähempikin matsku Reise, Reiseltä olisi riittänyt, mutta tämä nyt on vaan tämmöistä vanhemman fanin tilitystä...

Minuun keikassa vetosi etenkin sen pienimuotoisuus... :D

Eipä tuosta paljoa pahaa sanottavaa keksi, Reise Reiseltä tuli paljon materiaalia, mutta olisi se ihme ollutkin jos bändi ei uusinta levyään eniten soittaisi. Tekniikka toimi loistavasti ja bändikin oli hyvässä vedossa. Liekkiä riitti ja lämpöaallot ylsivät mikseripöydälle asti.

Oliver sanoi:
mutta tämä nyt on vaan tämmöistä vanhemman fanin tilitystä...
...paremman fanin tilitystä ;)

No nyt sitten kunnon analyysiä mitä siellä keikalla oikein tapahtui, biisilista yms. En halua missata mitään, kun perkele en itse paikalle päässyt.

Sarine sanoi:
No nyt sitten kunnon analyysiä mitä siellä keikalla oikein tapahtui, biisilista yms. En halua missata mitään, kun perkele en itse paikalle päässyt.
Biisi lista taisi olla aika tarkalleen sama, kuin Oslon keikalla 16. päivä eli:

Reise, Reise
Links 2 3 4
Keine Lust
Feuer frei!
Rein raus
Morgenstern
Mein Teil
Stein um Stein
Los
Moskau
Du Riechst so Gut
Du Hast
Sehnsucht
Amerika
Encore
Rammstein
Sonne
Ich will
Encore
Ohne dich
Stripped​

Kipinäjouskari, "suuliekit" ja muita vanhoja välineitä oli taas käytössä. Mein Teilin aikana Flake soitteli isossa padassa, jota Till lämmitteli välillä jykevällä liekinheittimellä. Du Riechst so Gutissa Richardilla ja Paulilla oli oikeissa käsissään lisähihat, joista lähti tilulilu-soolon aikana muistaakseni 6-8 parikymmensenttistä kirkasta lieskaa.
Amerikan aikana Flake huristeli Segwaylla , johon oli kiinnitetty keyboard. Flaken päässä olleen jenkkilippu-silenterin Till taisi paiskata katsomoon "fuckin' Mickey Mousen" säestyksellä. Biisin lopussa yleisön päälle tykitettiin puna-sini-valkoista paperisilppua. Rammsteinin aikana Tillillä oli käsiin kiinniteyt liekinheittimet.
Strippedin aikana Oliver (ei sukua) suoritti purjeduksen yleisön päällä kumiveneellä. Sujui paremmmin kuin viimeksi vanhassa jäähallissa, jolloin botskista tipahti muistaakseni Flake.

Ja varmasti jäi vielä jotain mainitsemattakin.

Kuvia Norjasta: http://www.rammsteinniccage.com/galleries/group/groupconcert11.html

Oliver sanoi:
Du Riechst so Gutissa Richardilla ja Paulilla oli oikeissa käsissään lisähihat, joista lähti tilulilu-soolon aikana muistaakseni 6-8 parikymmensenttistä kirkasta lieskaa.

Dih... nuo lisähihnat olivat suutareita Helsingin keikalla. Minä aloinkin jo ihmettelemään mitä ne hökötykset olivat. :)

Oliver sanoi:
Biisi lista taisi olla aika tarkalleen sama, kuin Oslon keikalla 16. päivä eli:

Reise, Reise
Links 2 3 4
Keine Lust
Feuer frei!
Rein raus
Morgenstern
Mein Teil
Stein um Stein
Los
Moskau
Du Riechst so Gut
Du Hast
Sehnsucht
Amerika
Encore
Rammstein
Sonne
Ich will
Encore
Ohne dich
Stripped​

Kipinäjouskari, "suuliekit" ja muita vanhoja välineitä oli taas käytössä. Mein Teilin aikana Flake soitteli isossa padassa, jota Till lämmitteli välillä jykevällä liekinheittimellä. Du Riechst so Gutissa Richardilla ja Paulilla oli oikeissa käsissään lisähihat, joista lähti tilulilu-soolon aikana muistaakseni 6-8 parikymmensenttistä kirkasta lieskaa.
Amerikan aikana Flake huristeli Segwaylla , johon oli kiinnitetty keyboard. Flaken päässä olleen jenkkilippu-silenterin Till taisi paiskata katsomoon "fuckin' Mickey Mousen" säestyksellä. Biisin lopussa yleisön päälle tykitettiin puna-sini-valkoista paperisilppua. Rammsteinin aikana Tillillä oli käsiin kiinniteyt liekinheittimet.
Strippedin aikana Oliver (ei sukua) suoritti purjeduksen yleisön päällä kumiveneellä. Sujui paremmmin kuin viimeksi vanhassa jäähallissa, jolloin botskista tipahti muistaakseni Flake.

Ja varmasti jäi vielä jotain mainitsemattakin.

Kuvia Norjasta: http://www.rammsteinniccage.com/galleries/group/groupconcert11.html
Kiitoksia erittäin paljon, harmittaa vaan entistä enemmän etten lippua saanut keikalle. Biisilista on kyllä niin loistava että oli varmasti mahtava keikka.

Ai, että isompaakin liekkiä olisi pitänyt iskeä? Ihmettelinkin, että aika pienimuotoisilta ne vaikuttivat, vaikka ihan kivoilta näyttivätkin.

Oli kyllä aivan helvetin hyvä keikka, jopa parempi kuin 2001 vanhassa hallissa. Toimi alusta asti, ainoastaan muutamia vanhempia hittejä kaipailin, olisi voinut olla Tier tai Spiel mit mir Moskaun tilalla.

Teppo_Holmqvist sanoi:
Dih... nuo lisähihnat olivat suutareita Helsingin keikalla. Minä aloinkin jo ihmettelemään mitä ne hökötykset olivat. :)

Mitenkä niin? Hyvinhän niistä sitä tulta lensi :)

Oli niin loistava keikka ettei mitään rajaa!
Encoret olivat niin upeita että parku meinasi pogotessa päästä.

Keikan paras biisi oli mielestäni Sehnsucht tai Stripped, molemmat vedettiin aivan mahtavasti, yleisökin oli hyvin mukana lauluissa.

Oli kyllä perkeleen kova keikka, ei siitä mihinkään pääse. Ensimmäinen kerta, kun Rammsteinin näin livenä ja ei voi muuta sanoa, kuin että jokaisen pitää kokea bändi livenä vähintään kerran.

Biisilista yllätti parilla yksittäistapauksella sekä yllättävän runsaalla Reise Reise-sisällölltään (erityisesti Los oli persoonallinen ja yllättävä valinta live-esitykseksi). Reise Reiselta oli jopa 3/4 levyn sisällöstä? Olin kaivannut hyvään tarjontaa vielä Mein Herz Brenntiä ja Zwitteria tai Spieluhria. Sonne oli piristävä ja ne sivullao lleet erityisen isot valonheittimet tekivät vaikutuksen yhdistettynä kappaleen pariin taukokohtaan.

Erikoistehosteita oli jopa liikaa, mutta en valita. Show parhaasta päästä, joskin liekinheittimet olisivat potkineet enemmän nivusiin, jos olisin istunut alemapana tai ollut kentällä. Erittäin hienot valot ja ilotulitteet.

Ja kumivene-episodi ja Mein Teilin grillauskohta jäivät mieleeni erityisen hyvin. Eipä taida yhtä hyvin yleisöään ottavaa bändiä tällä hetkellä maan kamaralla olla. Pakko päästä uudelleen katsomaan

Joo oli kyllä mahtava keikka, hyvä tunnelma, eipä juuri valittamista \o/

Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom