Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ratchet & Clank (2016)

Vastaus: Ratchet & Clank (2016)

Sääli, että 60fps jäi saavuttamatta tässä, mihin alkuperäinen PS2-versio pystyi. Melko uskomatonta tämä "nyky-genin " meininki :confused:

Ihan tietoisesti jäi saavuttamatta. Insomniac ilmoitti joitain vuosia sitten, että jatkossa heidän pelit julkaistaan 30fps ja paremmalla grafiikalla. Syyksi mainittiin mm. se, että grafiikoilla on selvästi useammin vaikutus pelin saamiin arvosanoihin toisin kuin ruuduspäivitysnopeudella.

http://www.eurogamer.net/articles/insomniac-60fps-no-more
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ratchet & Clank (2016)

Ihan tietoisesti jäi saavuttamatta. Insomniac ilmoitti joitain vuosia sitten, että jatkossa heidän pelit julkaistaan 30fps ja paremmalla grafiikalla. Syyksi mainittiin mm. se, että grafiikoilla on selvästi useammin vaikutus pelin saamiin arvosanoihin toisin kuin ruuduspäivitysnopeudella.

http://www.eurogamer.net/articles/insomniac-60fps-no-more
Se on kyllä sääli, kun Insomniacilla asenne pelattavuutta kohtaan on tuollainen.
 
Vastaus: Ratchet & Clank (2016)

Digital Foundry on tehnyt vertailuvideon, jossa vastakkain PS3:lla pyörivä remasteroitu PS2-aikakauden eka R&C-peli sekä sitten tämä PS4-uutukainen. PS2:lla tarkkuus oli aikanaan 480i eli ei edes lomittelemattomassa tilassa pyörinyt. Myös tekstuurit ovat ymmärrettävistä syistä varsin pelkistettyjä, eikä erilaisilla efekteilläkään hirveästi juhlittu. Toista on nyt PS4:llä, eli vaikka ruudunpäivitysnopeus on puolitettu, silmäkarkkia saa kyllä senkin edestä.

[video=youtube;4HH1I2rUJmQ]https://www.youtube.com/watch?v=4HH1I2rUJmQ[/video]
 
Vastaus: Ratchet & Clank (2016)

Digital Foundry on tehnyt vertailuvideon, jossa vastakkain PS3:lla pyörivä remasteroitu PS2-aikakauden eka R&C-peli sekä sitten tämä PS4-uutukainen. PS2:lla tarkkuus oli aikanaan 480i eli ei edes lomittelemattomassa tilassa pyörinyt. Myös tekstuurit ovat ymmärrettävistä syistä varsin pelkistettyjä, eikä erilaisilla efekteilläkään hirveästi juhlittu. Toista on nyt PS4:llä, eli vaikka ruudunpäivitysnopeus on puolitettu, silmäkarkkia saa kyllä senkin edestä.

[video=youtube;4HH1I2rUJmQ]https://www.youtube.com/watch?v=4HH1I2rUJmQ[/video]


Eilen katselin tämän videon yövuorossa ja tämä jos joku peli on Resident Evil Remaken ohella semmonen esimerkki miten oikea REMAKE tehdään, itseä ei tässä tapauksessa haittaa tuo 30fps juurikin ton silmäkarkin takia, kuinkahan komeilta esim Tools of Destruction ja Crack in Time olisivat aikanaan näyttäneet PS3:lla olis olisivat pöyrineet 30fps eivätkä sub-hd
resoluutiolla ja 60fps kuvalla.. :D
 
Vastaus: Ratchet & Clank (2016)

Se on kyllä sääli, kun Insomniacilla asenne pelattavuutta kohtaan on tuollainen.
Ei siinä välttämättä asenneongelmasta ole kyse. Julkaisijalta saadut bonukset voivat olla sidottuja pelin saamiin arvosteluihin ja jos ruudunpäivitysnopeuden kustannuksella saavutetut paremmat grafiikat siinä auttavat niin melkein pakkohan se on. Raakaa bisnestä.
 
Vastaus: Ratchet & Clank (2016)

Ei siinä välttämättä asenneongelmasta ole kyse. Julkaisijalta saadut bonukset voivat olla sidottuja pelin saamiin arvosteluihin ja jos ruudunpäivitysnopeuden kustannuksella saavutetut paremmat grafiikat siinä auttavat niin melkein pakkohan se on. Raakaa bisnestä.
Tuossahan se asenneongelma tuleekin esille: uhrataan fps:t, jotta saataisiin parempaa grafiikkaa sekä arvosanoja pihalle. :)

Mutta ei siinä, ostoon tämä menee kuitenkin jossakin vaiheessa.
 
Vastaus: Ratchet & Clank (2016)

Tuossahan se asenneongelma tuleekin esille: uhrataan fps:t, jotta saataisiin parempaa grafiikkaa sekä arvosanoja pihalle. :)

Mutta ei siinä, ostoon tämä menee kuitenkin jossakin vaiheessa.
Ei niitä korkeampia arvosanoja haluta ihan vain huvin vuoksi. Niillä on luultavasti suurikin taloudellinen merkitys. Joko julkaisijalta tulee lisää fyffeä tai sitten myyntiluvut nousevat. Tai jopa sekä että. Helppohan se on rahanahnetta pelinkehittäjää arvostella, mutta kyllä sitä varmaan haluaisi kunnon rahallisen korvauksen siitä, että pelinkehityksen loppumetreillä vietetyt ylipitkät työpäivät ovat vieneet miehestä mehut, estäneet viettämästä kunnolla aikaa perheensä kanssa ja kaikkea muuta. Tässä ihan lähihistoriassa oli tapaus, jossa jäi bonukset saamatta, kun jäätiin pisteen tai kahden päähän tavoitellusta Metacritic-keskiarvosta. Taisi olla Obsidianin kehittämä Fallout: New Vegas. En lähtisi Insomniacia tästä syytämään vaan mätää bisnestä. Mutta näin se vaan menee.

P.S. Peli näyttää upealta. Voisin kesäpeliksi ostaa. :)
 
Vastaus: Ratchet & Clank (2016)

Onko muuten peliä yhtään helpotettu esim. ylimääräisillä checkpointeilla hieman nykyaikaa sopivammaksi? Muistaakseni alkuperäinen peli oli jopa yllättävän vaikeata menoa, jossa kuoleman korjatessa joutui palaamaan pitkänkin matkan päähän.

Noin muuten vaikuttaa kyllä varsin piristävältä peliltä. Hyviä tasoloikkia ei ole koskaan liikaa. :)
 
Vastaus: Ratchet & Clank (2016)

Onko muuten peliä yhtään helpotettu esim. ylimääräisillä checkpointeilla hieman nykyaikaa sopivammaksi? Muistaakseni alkuperäinen peli oli jopa yllättävän vaikeata menoa, jossa kuoleman korjatessa joutui palaamaan pitkänkin matkan päähän.

Noin muuten vaikuttaa kyllä varsin piristävältä peliltä. Hyviä tasoloikkia ei ole koskaan liikaa. :)

Varsinkin alussa kuolin yllättävän usein, mutta oli tallennuspisteitä onneksi ripoteltu anteliaasti. Välipomot oli sitten toinen tarina.

Allekirjoittaneen/KonsoliFINin arvostelu löytyy täältä.
 
Vastaus: Ratchet & Clank (2016)

Sen verran mukavat flashbackit tulee Ratchetista kumppaneineen, että meni ostoon Storesta. Voi retrostella yksin tai tutustuttaa jälkikasvu tähän loistavaan pelisarjaan.
 
Vastaus: Ratchet & Clank (2016)

Ratchet & Clank pelisarja on jäänyt kokonaan pelaamatta, mutta PS2 versiota joskus kokeilin. Tämä tuli ennakkotilattua, kun muistaa miten paljon muuten tuli pelattua muita PS2 pelejä.
 
Vastaus: Ratchet & Clank (2016)

Peli on niin halpa ps storessa ettei ole mitään syytä jättää ostamatta näin laadukasta tasohyppely/seikkailu peliä. Pisteet insomniacille että ei lähtenyt täyttä hintaa pyytämään vanhan pelin remakesta vaikka on varmasti tämän sukupolven parhaita pelejä. Olisin toki tästä 60€ maksanut ihan mielelläni mutta alennus ei ikinä ole haitaksi. Saas nähdä tuleeko oma kappale jo tänään.
 
Vastaus: Ratchet & Clank (2016)

Mistäs tämän saisi fyysisesti halvimmalla? 39-dollarin jenkkistorehinta ei myöskään ole paha.
 
Vastaus: Ratchet & Clank (2016)

Tuli tuossa vähän aloiteltua peliä ja maistuu kyllä, vanhaa kunnon R&C seikkailua parhaimmillaan, saa nähdä nouseeko ps3 trilogian tasolle mutta vaikuttaa lupaavalta ainakin alkuun. Sitten se 30 FPS mörkö, eipä tuo juuri häirinnyt meikäläistä, kai näihin TPS peleihin vaan tottuu nopeammin ja se ei vaikuta niin paljon. Grafiikat ovatkin sitten silmiä hivelevän kauniitja vramaankin parhaat mitä konsoleilla on koskaan nähty, Väriä on joka puolella ja ruutu on täynnä kamaa jatkuvasti. Ääninäyttelykin on todella toimivaa vaikkakin ratchetin äänestä tulee aina mieleen FFX Tidus ja kuuluisa naurukohtaus, toki mies hoitaa ratchet peleissä aina hommansa paljon paremmin.

Yli 6 vuotta saatiin odottaa seuravaa R&C peliä joka tuntuu loistavalta, kaiken odotuksen arvoinen.
 
Vastaus: Ratchet & Clank (2016)

Eilen löyty postilaatikosta oma R&C. Itseänikään ei tuo 30 FPS häiritse kyllä yhtään. Ensimmäistää kertaa pelaan koko pelisarjaa ja mukavan rentoa touhua ollut. Pitkästä aikaa tuntuu, että pelatessa rentoutuu. Tykkään kovasti. :)
 
Vastaus: Ratchet & Clank (2016)

Pakkohan se oli heti puolenyön jälkeen ottaa "pikaiset" tämän pelin parissa. Pikatestissä vierähti tunteroinen ja voi poijat on kyllä hyvä peli. Kultaiset muistot palautuivat verkkokalvoille ja hymy levisi kasvoille. Tuota söpöä velmua kissaeläintä ja näsäviisasta robottia onkin ollut jo todella ikävä!

Peli näyttää todella upealta. Ja kuten tässä aiemmin muidenkin suulla on todettu, niin 30fps ei haittaa yhtään. Peli kuitenkin pyörii erittäin tasaisesti ja värimaailma on rikas. Omalle kohdalle tämä on raikasta vaihtelua Dark Soul 3:sen synkkyyteen ja samalla mukavaa laatuaikaa jälkikasvun kanssa pelailuun. Vai pelaanko sittenkin ihan yksin :eek::rolleyes::)
 
Vastaus: Ratchet & Clank (2016)

Pelin omistavat: onko siis ihan ääninäyttelykin tässä suomenkielellä eikä pelkästään valikot/teksitykset?

Jos on, niin tämähän pitää hommata jo melkein sen takia. Aika karkin näkönen on myös gameplay-videoiden perusteella. Alkuperäiset Ratchetit olen missannut täysin. Tämän kategorian pelejä ei todellakaan ole PS4:llä liikaa.
 
Vastaus: Ratchet & Clank (2016)

Ääninäyttely on myös suomeksi. Ymmärtääkseni sen voi vaihtaa kuitenkin originaaliksi.
 
Ylös Bottom