Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ratchet & Clank (2016)

Vastaus: Ratchet & Clank (2016)

Loistava peli! En malta olla jatkamatta eteenpäin. Tässähän saa elää lapsuutensa uudelleen! :) Miinusta tulee siitä, että pitää vaihtaa pleikan kieli englantiin jos haluaa alkuperäiset äänet.
 
Vastaus: Ratchet & Clank (2016)

On kyllä todella typerää että ei saa englanninkielistä puhetta ja suomi tekstejä.
Jos haluaa englanninkielisen puheen joutuu laittamaan PS4 englaninkieliseksi, taitaa olla kaikissa PS4 peleissä jotka tukee duppauksia sama käytäntö.
 
Vastaus: Ratchet & Clank (2016)

Hieno peli on. Olenkin odottanut tätä. Odotellessa pelasin muita Ratcheteja läpi. Aijai.

On kyllä todella typerää että ei saa englanninkielistä puhetta ja suomi tekstejä.
Jos haluaa englanninkielisen puheen joutuu laittamaan PS4 englaninkieliseksi, taitaa olla kaikissa PS4 peleissä jotka tukee duppauksia sama käytäntö.

Siis sehän koskee myös tekstejäkin, ei pelkästään dubbauksia. Englanti (tai joku muu) on automaattinen silloin, kun järjestelmän kieltä ei tueta. Ranskalaisilla siis aika varmasti kaikki pelit siis ranskaksi.
Periaatteessa olisi kyllä parempi, jos ne kieliasetukset saisi myös sinne pelin asetuksiin, ettei aina tarvitsisi järjestelmän kieltä vaihdella. Ainakin Uncharted, Bloodborne ja Killzone sisälsivät kielivalinnat pelin asetuksissa.
 
Vastaus: Ratchet & Clank (2016)

Hain tänään fyysisen kopion ja on kyllä loistava peli. Hienot grafiikat ja tunnelma, myös pelattavuus hyvää. Ainoan miinuksen olen kolmen tunnin pelaamisen jälkeen huomannut, että välivideoiden puheen ääni jotenkin vaimenee oudosti. Välillä saa kuunnella tosi tarkkaan mitä sanotaan suomeksi vaikka telkka huutais kuinka. Eikä johdu mun kuulosta :D Huomenna jatkuu tunnin jos toisenkin.
 
Vastaus: Ratchet & Clank (2016)

Meikäläisen ainut kitinän aihe on se että kamera on liian hidas, kääntyminen kestää viikon eikä sitä voi nopeuttaa.
 
Vastaus: Ratchet & Clank (2016)

Venähti vähän myöhäseen, mutta peli vedetty lävite Hard-tasolla ja hieman ristiriitaisia tunteita tämä peli herättää.

Uusia planeettoja ei ole ollenkaan jos ei lasketa Deplanetaizeria ja kun olen vielä niin varma että jossakin olisi vahvistettu pelin sisältävän uusia planeettoja. Jotkin vanhat planeetat ovat kokonaan muokattu uusiksi kuitenkin, mutta esim. Battalia on vain saanut uuden maalikerroksen.

Aseet toimivat kuten aikaisemminkin. Sain kaikki päivitettyä tasolle 5 paitsi Sheepinatorin sekä Rynon, jota en saanut hankittua, koska Map-O-Matic näemmä näyttää sen planeetan piilotetut tavarat kartassa missä olet sen sijaan että voisi tutkia kartat eri planeetoilta yhdellä planeetalla. Eli kaikki planeetat pitää vierailla uudestaan jos haluaa varmistaa ettei mitään jäänyt jälkeen.
Aseiden toiminnallisuudessa ei ole tapahtunut vieläkään mitään uutta. Taisipa olla R&C2 se viimeinen R&C-peli missä oli oikeasti vielä uniikkeja aseita ja aseiden toiminnallisuuksia. En huomio visuaalisia efektejä (kuten tässä pelissä Pixelizerhaulikko) tai pieniä muokkauksia käyttötavassa (kuten R&C CiT pelissä sammakkohaulikko) koska ne eivät eroa toiminnallisuudestaan toisistaan liiemmin ollenkaan.
Aseita voi päivittää myös edellisten pelien tapaan Raritaniumilla. Ja koska en ollut ennakkotilannut niin en saanut myös Bounceria.

Pelistä puuttuu kokonaan jättiläis-Clank mikä on iso miinus vaikka ei se ollutkaan iso osa alkuperäistä peliä.
Olisi ollut hauskempaa taistella Mrs. Zurgonia jättiläis-Clankina
Clankin omat osuudet on hyvin päivitetty ja tehty uusiksi mutta Clankilla pelaaminen on vähäistä ja alkuperäisen pelin planeettoja puuttuu missä liikutaan Clankilla.

Peli kärsii hieman tästä elokuvapelijutusta, kun loppupuolella tulee yllätyskäännös, mitä ei millään tasolla edes vihjailla. Pitäisi siis olla nähny sen elokuvan varmaan ennen pelin pelaamista.
Kyseessä siis tuo Nefariouksen takinkäännös ja suunnitelma, tulee ihan puskista. Ja Qwarkin pomotappelu alkaa ihmeellisesti, ilmestyy vain paikalle ja sitten ollaankin jo tappelemassa.

Itse pelaamisessa ei ole kuitenkaan mitään vikaa vaan valitukseni ja harmistukseni keskittyvät pelin sisällön puutteeseen verrattuna alkuperäiseen.

Drekin alkuperäisen ääninäyttelijän puute on edelleen iso miinus ja pelin uusi ääninäyttelijä ei ole vakuuttava ja vuorosanat tylsiä.

Bugeja ei tainnut tulla liiemmin vastaan muuta kuin yhden välinäytöksen yhteydessä missä 3D-editoreista tuttu karteesisen koordinaatiston muokkaajan visuaalinen esitys ilmestyi yhden hahmon sisältä (sini-vihree-puna)
3dsurfaces1.jpg


EDIT: Sen voisin vielä mainita että en huomannu mitään selviä FPS pudotuksia kuten R&C Into the Nexus-pelissä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ratchet & Clank (2016)

Hain tänään fyysisen kopion ja on kyllä loistava peli. Hienot grafiikat ja tunnelma, myös pelattavuus hyvää. Ainoan miinuksen olen kolmen tunnin pelaamisen jälkeen huomannut, että välivideoiden puheen ääni jotenkin vaimenee oudosti. Välillä saa kuunnella tosi tarkkaan mitä sanotaan suomeksi vaikka telkka huutais kuinka. Eikä johdu mun kuulosta :D Huomenna jatkuu tunnin jos toisenkin.
Itse kerkesin pelin kimppuun vasta tänään vaikka peli poltellut jo kaksi päivää hyllynpäällä. Omassa versiossa sama ongelma, eli äänentasot heittelee todella paljon. Meikällä taas pelatessa puheet jäävät todella pahasti taka-alalle ja hukkuvat täysin kaikkien muiden efektiäänien alle, välianimaatioissa puhe kuuluu hyvin. Koitin tilannetta korjata asetuksien äänivalikon kautta siten, että jätin puheen täysille ja kaksi muuta pudotin puoleen, mutta siitä huolimatta puheesta ei meinaa saada mitään selvää ja kaikki Qwarkin läpät menee kuuroille korville, sääli.

Peli muuten pelkkää timangia, itse alotin Ratchettien peluun PS3 hankinnan myötä ja nämä ekat PS2 julkaistut kulttipelit ovat jääneet pelaamatta aikoinaan kun olin sillon vielä xboxin leirissä. Grafiikka itse pelissä ja varsinkin välianimaatioissa on silmiä hivelevää ja pelattavuuskin on taattua laatua, vaikkakin toi asevalikko on omasta mielestäni mennyt vähän takapakkia. Ehdottomasti hommaamisen arvoinen jos sattuu halvalla eteen. :cool:
 
Vastaus: Ratchet & Clank (2016)

Mukavasti haastetta tässä pelissä. Vanhasta osaisin joitain planeettoja suunnilleen silmät kiinni kuolematta, mutta nyt yksi suosikkiplaneetoistani eli Kerwan/Metropolis tuotti suuria vaikeuksia päästä läpi. Ja pelaan sillä keskimmäisellä vaikeustasolla. Se hieman harmtitaa, ettei suosikkivideotani eli sitä missä se vihreä olio syö toimittajan ei ollut enää tässä pelissä :D

[video=youtube;7xrPZFz6ZzU]https://www.youtube.com/watch?v=7xrPZFz6ZzU[/video]
 
Vastaus: Ratchet & Clank (2016)

Hain tänään fyysisen kopion ja on kyllä loistava peli. Hienot grafiikat ja tunnelma, myös pelattavuus hyvää. Ainoan miinuksen olen kolmen tunnin pelaamisen jälkeen huomannut, että välivideoiden puheen ääni jotenkin vaimenee oudosti. Välillä saa kuunnella tosi tarkkaan mitä sanotaan suomeksi vaikka telkka huutais kuinka. Eikä johdu mun kuulosta :D Huomenna jatkuu tunnin jos toisenkin.

Itsellä taas peliäänet on hiljaisella ja kun siinä vaiheessa nostaa volumeita, niin sitten välivideot huutaa kunnolla.. Eli välivideot lujalla ja pelatessa äänet selvästi hiljemmalla..
 
Vastaus: Ratchet & Clank (2016)

Hyvin maistuu ensimmäisen tunnin perusteella. Sopivan kevyttä ja hemmetin komeaa toimintatasoloikkaa. Päätin nyt huvikseni kokeilla pelata peliä dubattuna. Otan varmaan sitten uusintakierroksen originaaliäänillä. Ihan hyvä dubbaus. Olen vaan tottunut animaatioelokuvatkin katsomaan enkuksi, joten vähän tuntuu oudolta kuulla suomea. Sen verran kritiikkiä antaisin, että nimet ja paikatkin olisi voitu vääntää suomalaisen suuhun sopivaksi. Mielestäni animaatioelokuvissakin näin tehdään lähes aina.

Mutta hyvältä peliltä vaikuttaa. Onkin kokonaan uusi pelisarja mulle. Ekaa Ratchet & Clankia aloittelin PS3:lla, mutta jäi jostain syystä ihan alkutekijöihin. Minkä verran tätä rebootia on muuteltu? Ainakin jo alussa on tullut jokunen vitsi liittyen siihen, että nyt pelataan rebootia.
 
Vastaus: Ratchet & Clank (2016)

Hyviä uutisia sarjan faneille, sillä ainakin Briteissä R&C on mennyt kaupaksi:

The game debuts just a few days before the movie (UK release date is 29th April). The game series began back in week 45, 2002 on PS2 with ‘Ratchet and Clank’ having held the previous best week 1 for All Formats chart postion (No15). In terms of week 1 sales units the record was held by 2009’s PS3 ‘Ratchet & Clank: A Crack in Time’, but the current release beats this by a factor of 3.

- NeoGaf
 
Vastaus: Ratchet & Clank (2016)

Hyviä uutisia sarjan faneille, sillä ainakin Briteissä R&C on mennyt kaupaksi:
Saavatko sarjan fanit tästä jotain konkreettista hyötyä, vai miten tämä varsinaisesti on sarjan faneille hyvä uutinen? :) Hyvä uutinen olisi tosiaan se, että muistakin osista tulisi remaket ps4:lle. (niitä odotellessa) ;)
 
Vastaus: Ratchet & Clank (2016)

Saavatko sarjan fanit tästä jotain konkreettista hyötyä, vai miten tämä varsinaisesti on sarjan faneille hyvä uutinen? :)
Katsotaan parin vuoden päästä kun R&C saa jälleen jatkoa :D

Vähän vakavemmin, onhan tämä etenkin Insomniacille varmasti todella kova juttu. Studion edelliset isomman profiilin pelit* kun eivät ole pahemmin myynneet.

*Resistance 3, Fuse ja Sunset Overdrive
 
Vastaus: Ratchet & Clank (2016)

Kannattaako aseita kehittää? Onko hyöty sen arvoista? Saako niitä juttuja, millä voi kehittää sen jälkeenkin, kun on vetänyt pelin läpi vai voiko käytännössä kehittää vain rajoitetun määrän aseita?
 
Vastaus: Ratchet & Clank (2016)

Kannattaako aseita kehittää? Onko hyöty sen arvoista? Saako niitä juttuja, millä voi kehittää sen jälkeenkin, kun on vetänyt pelin läpi vai voiko käytännössä kehittää vain rajoitetun määrän aseita?

Kyllä aseita kannattaa kehittää, vihut kaatuu nopeammin. Pääsin tänään tarinan läpi ja on kyllä hauska peli pelata. Jatkoin sitten planeettojen koluamista eli kyllä aseiden kehitystä voi jatkaa vaikka tarinan olisi mennyt läpi. Itsellä nyt melkein kaikki kultaiset pultit kerätty, tais 4 enää puuttua. Tää on sellanen peli, jossa jaksaa kerätä kaikki kerättävät vaikka olisi pelin jo läpäissyt.
 
Vastaus: Ratchet & Clank (2016)

Kyllä aseita kannattaa kehittää, vihut kaatuu nopeammin. Pääsin tänään tarinan läpi ja on kyllä hauska peli pelata. Jatkoin sitten planeettojen koluamista eli kyllä aseiden kehitystä voi jatkaa vaikka tarinan olisi mennyt läpi. Itsellä nyt melkein kaikki kultaiset pultit kerätty, tais 4 enää puuttua. Tää on sellanen peli, jossa jaksaa kerätä kaikki kerättävät vaikka olisi pelin jo läpäissyt.

Eikös peli ole tyhjä vihuista läpipeluun jälkeen niin miksi niitä aseita enää kehittäs??
 
Vastaus: Ratchet & Clank (2016)

Toinen bossi kaatui tänään ja maittanut on edelleen, todella hauskoja aseita tullut vastaan ja kentät ove täynnä mielikuvitusta ja väriä. Me likes much.
 
Vastaus: Ratchet & Clank (2016)

Eikös peli ole tyhjä vihuista läpipeluun jälkeen niin miksi niitä aseita enää kehittäs??

Kyllä mulla ainakin paikoitellen on ollut edelleen vihuja mitä ampua kun olen palannut uudestaan jollekin planeetalle.
 
Ylös Bottom