Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ratchet & Clank 3

Vastaus: Ratchet & Clank 3

Sormusaave sanoi:
Eiköhän se ole sitä taattua Ratchet & Clankia kuin ennenkin. Siis toisin sanoen n. 20 h laadukas ja ilman suuria uudistuksia kokenut yksinpeli (hieman parannetuin välianimaatoin) höystettynä parilla minipelillä sekä tuon nettipeli. Mutta jos kokonaisuus toimii kuin ennenkin, niin pukin kontiin lähtee.

Se oli aika täydellisen osuva kiteytys. Paitsi että peli kestää alle 15 h, ja yksinpelistä on karsittu paljon kakkosesta löytyneitä pelimuotoja pois. Mutta kuten sanoit, kokonaisuus toimii kuin ennenkin.

Konsolifinin arvostelu ilmestyy ihan lähipäivinä. Se on itse asiassa jo valmis, mutta "teknisten ongelmien" ;) vuoksi emme voi vielä sitä julkaista.
 
Vastaus: Ratchet & Clank 3

pääsin pelin äsken läpi ja aikaa meni 18 h ja 50 min.

Noh, kaikki aseet pitää vielä ostaa ja kehittää ne ja ostaa niiden päivitykset, titaanipultteja keräilemään jne. jne. jne.
 
Vastaus: Ratchet & Clank 3

No itsellä meni 13 h ja risat, vaikka tein paljon kaikkea ylimääräistä. Keräilin kristalleja, suoritin kaikki areenan haasteet jne. Tosin en kolunnut kenttiä tarkkaan titaanipultteja etsien, enkä varta vasten kehittänyt aseita pelaamalla kenttiä uudestaan.

Mutta peli ei kyllä silti tuntunut liian lyhyeltä. Muutenkin toisella läpäisykerralla avautuu niin paljon bonuskivaa, että maistuu hyvin kerta kiellon päälle.
 
Vastaus: Ratchet & Clank 3

Vaikuttaa todella hienolta peliltä. Pikkuveli osti pelin ja hekottaa naapurihuoneessa samalla kun kirjoitan tätä viestiä. Nyt pitääkin mennä kattomaan, että mikä on tilanne.
 
Vastaus: Ratchet & Clank 3

Noniin, tänään tuli peli postissa. Yritin pelata online, mutta eipä oikein löytynyt peliseuraa. Tähän aikaan päivästä ainakaan. Pitää sitten illalla koittaa uudemman kerran :/

Yksinpeli vaikuttaa älyttömän hauskalta. Nyt olen kaksi ekaa kenttää pelannut. Ajattelin alunperin mennä pelin niin pikkuhiljaa läpi kuin vain osaisin ja nautiskella koko ajan, mutta jos peli on näin loistava koko ajan, niin voi kyllä olla vaarana, että tulee ahmaistua peli muutamassa päivässä läpi :p Siis tämä on aivan uskomaton. On huumoria, toimintaa, värikkyyttä (mitä valitettavasti suurimmasta osasta nykyajan pelejä puuttuu) ja kaikenlaista toimintaa, mikä on saatu toimimaan uskomattoman sulavasti.
 
Vastaus: Ratchet & Clank 3

Ainahan nuo R&C:it on pitänyt pari kertaa pelata läpi, jos meinaa kaikki herkut avata, joten ahmiminen ei sinällään haittaa.
 
Vastaus: Ratchet & Clank 3

On hauska peli :) todella hyvää huumoria, taas kerran :)

Monia naurua aikaansaavia leffa-, yritys- ja henkilö-viittauksia, jopa törkeän suoria ja herjaavia :p

N. 16 tuntia meni ekaan kertaan läpi, tuo lock-strafe mode helpottaa liikaa tällaista peliä :)

On-line peli toimii, ei ole vielä onneks kummoinen taso noilla servoilla, pelasin yksin jotain brittejä vastaan mitkä oli listalla 20. ja 41. ja sain ekassa pelissä jopa enemmän tappoja kuin kumpikaan heistä XD
 
Vastaus: Ratchet & Clank 3

mick sanoi:
N. 16 tuntia meni ekaan kertaan läpi, tuo lock-strafe mode helpottaa liikaa tällaista peliä :)
Minä olen pelannut myös n. 16 tuntia, mutta selvitin vasta sen studio-osuuden.

Ei, en ole sentään noin surkea pelaaja, vaan olen hakannut Annihilation Nationia varmaan puolet tuosta ajasta. Aseet alkavat olla ihan kohtuullisessa iskussa pelin loppupuolta ajatellen...
 
Vastaus: Ratchet & Clank 3

Ratchet & Clank 3:n menin tänään ostamaan kahdesta syystä. Ensinnäkin jouluksi saamani peli Jak3 meni nopeasti läpi ja pelinälkä on kova, toiseksi jouluna saamani rahat oli varaa investoida uuteen peliin. Valinta oli selvä, omistanhan kaksi edellistä osaa.

Pelasin n. tunnin, pääsin ensimmäisen oikean tarinan planeetan läpi ja päätin säästää peliä myöhemmäksi. Alkutunnusteluiden jälkeen Pelitin siteeraus sopii kuvaamaan peliä loistavasti, Ratchet & Clank 3:sta kuvattaessa yhdellä sanalla, peli on sujuva.

Yllättäen heti alussa käteen kirjaimellisesti heitetään ase jos toinenkin. Suosikkini ensimmäisistä aseista on muidenkin arvostelijoiden tapaan plasmaruoska. Ihanan persoonallinen ja näyttävä ase tavanomaisempiin tykkeihin verrattuna.
 
Vastaus: Ratchet & Clank 3

On kyllä helkutin addiktiivista viritellä noita aseita Ratchet & Clank 3:ssa. Ase-valikon mukaan vasta puolet aseista saatu ja n. 9 h nyt peliä takana. Tosin kahden edellisosan tapaan kaikkia aseita en koskaan saanut ensimmäisellä pelikerralla. Paljon paremmin toteutettu tuo virittely muutenkin verrattuna kakkososaan. Edellisosan kolme asetasoa on muuttunut viiteen, mutta kustomointi on nopeampaa ja sitä myöten nautittavampaa. Ainoa mitä jaa kaipaamaan, on aseiden kustoiminnin jälkeen tykkien ulkonäkö, joka ei radikaalisti muutu.

Hienosti kahta edellisosaa pelanneille tarjotaan bonusta. Jos muistikortilla on ykkös - ja kakkososan talletus, peli mahdollistaa mm. ns. retromaisella Ratchetilla pelaamisen ja antaa käyttöön ilmaiseksi kakkososan lava gunin (yksi tyylikkäimmistä) ja jonkun toisen aseen, jota nyt en muista. Haastettakin on mielestäni edellisosia enemmän. Terveyspisteet hämäsivät suuruudellaan ensin, mutta lopulta huomasin, että jokin osuma voi viedä toistakymmentä pistettä, joten hirmuinen terästurri Ratchet ei ole.

Todella hyvät tunnelmat tähän mennessä ja olen Pelitin ja Pelaajan kanssa samaa mieltä; Ratchet & Clank 3 on äärimmäisen sujuva ja sarjan paras peli. Vaihteluakin tuntuu olevan viime osia enemmän ja Quarkin videopelit ovat hauska lisä. Tekemistä riittää, skill pointit, titaanipultit, yllättävä lisä - eräänlaiset prenikat taikka patsaat sekä em. aseiden ja aluksen kustoiminti vievät aikaa paljon.

Ainoa nipotuksen aihe, joka mieleen tulee, on titaanipulttien liian helpot (ainakin tähän mennessä ne, jotka olen löytänyt) sijainnit. Kahden edellisosan erikoispultit olivat erittäin hyvin ja nokkelasti piilotettuja, mutta valitettavasti kolmososassa nautinto on hieman lievempi.
 
Vastaus: Ratchet & Clank 3

Sormusaave sanoi:
On kyllä helkutin addiktiivista viritellä noita aseita Ratchet & Clank 3:ssa. Ase-valikon mukaan vasta puolet aseista saatu ja n. 9 h nyt peliä takana. Tosin kahden edellisosan tapaan kaikkia aseita en koskaan saanut ensimmäisellä pelikerralla. Paljon paremmin toteutettu tuo virittely muutenkin verrattuna kakkososaan. Edellisosan kolme asetasoa on muuttunut viiteen, mutta kustomointi on nopeampaa ja sitä myöten nautittavampaa. Ainoa mitä jaa kaipaamaan, on aseiden kustoiminnin jälkeen tykkien ulkonäkö, joka ei radikaalisti muutu.

Hienosti kahta edellisosaa pelanneille tarjotaan bonusta. Jos muistikortilla on ykkös - ja kakkososan talletus, peli mahdollistaa mm. ns. retromaisella Ratchetilla pelaamisen ja antaa käyttöön ilmaiseksi kakkososan lava gunin (yksi tyylikkäimmistä) ja jonkun toisen aseen, jota nyt en muista. Haastettakin on mielestäni edellisosia enemmän. Terveyspisteet hämäsivät suuruudellaan ensin, mutta lopulta huomasin, että jokin osuma voi viedä toistakymmentä pistettä, joten hirmuinen terästurri Ratchet ei ole.

Todella hyvät tunnelmat tähän mennessä ja olen Pelitin ja Pelaajan kanssa samaa mieltä; Ratchet & Clank 3 on äärimmäisen sujuva ja sarjan paras peli. Vaihteluakin tuntuu olevan viime osia enemmän ja Quarkin videopelit ovat hauska lisä. Tekemistä riittää, skill pointit, titaanipultit, yllättävä lisä - eräänlaiset prenikat taikka patsaat sekä em. aseiden ja aluksen kustoiminti vievät aikaa paljon.

Ainoa nipotuksen aihe, joka mieleen tulee, on titaanipulttien liian helpot (ainakin tähän mennessä ne, jotka olen löytänyt) sijainnit. Kahden edellisosan erikoispultit olivat erittäin hyvin ja nokkelasti piilotettuja, mutta valitettavasti kolmososassa nautinto on hieman lievempi.

Itse kyllä tykkäsin kakkosesta huomattavasti enemmän kuin kolmosesta. Kolmonenkin toki oli erittäin loistava, mutta ei niin hyvä kuin kakkonen. Kolmosessa kenttäsuunnittelua oli viety enemmän sisälle ja värikkäitä ulkokenttiä oli taas harvennettu jokusella kappaleella, mikä oli huono asia. Qwark comicit taas olivat koko R&C -sarjan ainut selvästi huono minipeli. En tykännyt ollenkaan. Sitten kakkosen oikein mukavat kilpa-ajot ja avaruusalusräiskinnät oli riisuttu pois.

Vaikeustasosta olen sitä mieltä, että kakkonen oli kyllä vaikeampi. Kolmosessa ei tullut oikeastaan yhtään kohtaa, jossa olisi tarvinnut edes miettiä miten pelaa. Kunhan juoksi vain menemään. Päävastuskin meni toisella yrittämällä.

Eli mielestäni hyvä peli, mutta jää valovuosia jälkeen kakkosesta.
 
Vastaus: Ratchet & Clank 3

Minäkin pidin enemmän kakosesta, kilpa-ajojen ja avaruuslentelyjen pois jättäminen kolmosesta oli huonompi homma. toisaalta kolmosen humori ja quarkin seikailut korjaavat paljon, pitkästä aikaa en ole nauranut pelissä näin reilusti.
kakkos osassa meni aikaa läpipelaamiseen lähemmäksi 40 tuntia, joten kyllä siinä ainakin tekemistä riitti. (hitaasti ja nautiskellen)
 
Vastaus: Ratchet & Clank 3

Nyt oon pelannu läpi ja menossa ois challenge mode holostar studiossa. Noi videot on kyl niin hyviä ja hauskoja että miksei jo tekis vaikka leffaa :)
 
Vastaus: Ratchet & Clank 3

Toki ymmärrän edellämainittujen henkilöiden mielipiteet kakkososan paremmuudesta verrattuna kolmoseen. Silti mielestäni kakkososassa näkyi lievää viimeistelemättömyyttä. Mm. välianimaatiot olivta selkeästi kolmosta viimeistelemättömiä. Kolmososan Pheonix-alus oli persoonallinen ja toimiva lisä pelisarjaan, jossa ei ole ennen ollut toimivaa kokoontumispistettä.

Kakkososan avaruuslennot olivat täysin turhia ja liian helppoja. Tosin se, että ovatko Qarkin videopelit turhia, en mene sanomaan mitään. Hauskempia ne ainakin ovat.
 
Vastaus: Ratchet & Clank 3

Onko joku urhea kerännyt jo kaikki titaanipulti pelistä? Olisi nimittäin kysysmys.

Itseltä puuttuu yksi pultti ja se on Metropoliksessa.Olen kerännyt heti kartan alussa vasemmalta salaiselta tasolta löytyvän pultin, sekä lopun nurkan takana olevalta tasanteelta. Gamefaqsin mukaan puuttuva pultti on piilotettu niihin Rangersien kanssa käytäviin taistelutehtäviin. Sivusto kehtottaa valitsemaan mission "Tower Attack" ja kertoo missä pultti on. Tätä tukee myös saamani map-o-maticin näyttävä vihreä piste yhden tornin vieressä. Siispä olen 100% varma, että pultti on siinä.

Ongelma: Gamefaqsin ja em. salaisien alueiden näyttävän esineen mukaan pultti on toisen ruskean tornin vieressä tai takana. Gamefaqsin mukaan pultti on sinisen magneettibuutsitasanteen puolivälissä. Okei, paikka on löytynyt, mutta missä se helkkarin pultti on? Sivusto myös sanoo, että pultin saa liitämällä ja koskettamalla sitä koneella, siispä sen pitäisi olla paikassa, jossa sivusto sen väittää olevan. Tornin sisällä se ei voi olla, sillä en ole sitä nähnyt ja kone ei sitä paitsi mahdu tornin sisään. Koneestahan ei pääse ulos.

Vinkkejä?

Gamefaqs sanoi:
--Titanium Bolt #3
This titanium bolt is hidden in the Battle Missions. Choose the mission
Tower Attack (if you've already completed the missions, it makes getting the
bolt easier). Now, there are 4 towers, which are large buildings. Two are
blue, and two are brown. The titanium bolt is behind one of the brown
buildings. Look for a bridge that connects to the building. Where it connects,
you will see a blue Gravity Boot looking surface. Half way up that surface is
the titanium bolt. Fly your ship into it, and it's yours.]

Ei kyllä löydy millään. Pelkään jo, että kyseessä on bugi. Esim. olen vahingossa ottanut pultin ensimmäisellä pelikerralla ja tehtävä on esim. päättynyt samaan aikaan ja aiheuttanut jonkin katoamisen. :(
 
Vastaus: Ratchet & Clank 3

Ensiksi suosittelisin vielä tarkistamaan, ettei Metropolikselta puuttuva pultti olekkaan joku muu. Jos tuon olet tehnyt niin sitten meneekin ja hankalammaksi, minulla kn tuon kanssa ei ongelmia ollut. En voi kyllä sanoa muuta, kuin joko tarkastat niitä torneja uudelleen ja uudelleen, tai sitten pelaat pelin läpi (jälleen) ja yrität seuraavalla kerralla jos tämä bugi tai muu vastaava olisi häipynyt.
 
Vastaus: Ratchet & Clank 3

Saabas sanoi:
Ensiksi suosittelisin vielä tarkistamaan, ettei Metropolikselta puuttuva pultti olekkaan joku muu. Jos tuon olet tehnyt niin sitten meneekin ja hankalammaksi, minulla kn tuon kanssa ei ongelmia ollut. En voi kyllä sanoa muuta, kuin joko tarkastat niitä torneja uudelleen ja uudelleen, tai sitten pelaat pelin läpi (jälleen) ja yrität seuraavalla kerralla jos tämä bugi tai muu vastaava olisi häipynyt.

Juu, tarkastettu on molemmat muut - itse oikealta tasolta löytyvät kaksi pulttia. Kokeilin uudestaan Tower Attackia, ja ei sitä siellä ole. Lopulta kokeilin piruuttani kahta muuta, samassa paikassa ja samalla koneellä käytävää tehtävää. Ei tulosta. :(
 
Vastaus: Ratchet & Clank 3

On kyllä elämää suurempi peli. Kolmatta kertaa jo menossa läpi eikä viehätys häviä. Vähän kyllä harmittaa, kun ne kilpa-ajot on jäänyt pois, mutta toisaalta Qwarkin tasoloikat on loistavia.. Jos alkas nyt seuraavalla läpi peluulla jo aseiden kehittämisen sijaan keräämään niitä titanium boltteja :)
 
Vastaus: Ratchet & Clank 3

Millä aseella kannattais lopparia tappaa? Entä koska saan Ryno 3:n? Pelaan ekaa kertaa läpi, eli en oo vielä kertaakaan menny peliä läpi.
 
Ylös Bottom