Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ratchet & Clank 3

Vastaus: Ratchet & Clank 3

DeltaS4 sanoi:
Millä aseella kannattais lopparia tappaa? Entä koska saan Ryno 3:n? Pelaan ekaa kertaa läpi, eli en oo vielä kertaakaan menny peliä läpi.

Loppari menee aika nätisti agent of doomin, megaturretin ja anhilatorin avulla. Suoja pitää luonnollisesti olla ostettuna. Rynon saa toisella läpi peluulla vasta ostettua.
 
Vastaus: Ratchet & Clank 3

Loppari on kyllä säälittävän helppo ensimmäiselläkin kerralla, esim. ensimmäisen ratchet & Clankin vaisumman asevalikoiman takia loppuvastus oli ilman RYNO:a mukavan kiperä tapaus. Menin veren maku suussa sen läpi ensimmäisellä pelikerralla, toisella peluukerralla huomasin ne kätevät grindauskaiteet ja homma menikin suht helposti jopa ilman RYNO:a.

Kolmosen lopparin menin ensimmäisellä läpi muistaakseni sillä tavallisimmalla sädepyssyllä, megaturreteilla ja sillä tavallisella raketinheittimellä.
 
Vastaus: Ratchet & Clank 3

Minä menin lopparin läpi pääasiassa Annihilatorilla ja Mega Heavy Bouncerilla. Panosten loputtua ostin Gadgetron PDA:lla lisää niitä. Suoja oli päällä varsinkin niitä "tusinavihollisia" vastaan taistellessa, jotta säilyisi mahdollisimman paljo energiaa Nefariousta vastaan.

eDit:

Tuli tässä mieleen, että millainen olisi tasohyppely-RPG. Ratchet & Clank 3 ja 2 pääsevät tässä aika lähelle, mutta millainenkohan peli tulisi, jos Ratchetien planeetat olisivatkin planeettoina. Tai jos joka planeetalla olisi jokin maa tai todella iso kaupunki, jossa sitten vaellellaan ympäriinsä. Tehtäviä ei välttämättä tarvitsisi hakea mistään erityisemmästä paikasta vaan ne voisivat tulla pelin tapahtumien myötä listaan. Planeettojen(/maiden) väliset lentelyt lenneltäisiin itse. Voisi laittaa vaikka autopilotin päälle ja mennä veskiin. Avaruudessa olisi tietenkin roistoja (Thugs 4 Less??) ja niitä vastaan voisi taistella tai vaihtoehtoisesti ne voisi kiertää.

Planeettojen pinnalla pidemmät etäisyydet hoidettaisiin lentokoneilla, tosin paljon futuristisemman näköisillä sellaisilla, joita kauppiaat yms. kilvan lainailee galaksinpelastaja -kaksikolle.

Ehkä tällainen saataisiin aikaan vasta next-gen -konsoleilla, jos pelintekijöitä kiinnostaa edes tehdä mitään tällaista. Minua kiehtoo todella paljon, millainen tekele tulisi, jos tasohyppelyn ja RPG:n yhdistäisi. Vielä jos tällainen risteytys tehtäisiin jostain hyvästä sarjasta, kuten R&C:stä tai Jak -sarjasta. Ratchetista olisi ehkä helpoin tehdä tällainen, koska siinä on muutenkin niin paljon scifi-aseita ja avaruusaluksia ettei avaruusmatkailua tai muuta sellaista olisi edes vaikea selittää. Ikään kuin Suuri laajennus Ratchetiin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ratchet & Clank 3

teräsporkkana sanoi:
Minä menin lopparin läpi pääasiassa Annihilatorilla ja Mega Heavy Bouncerilla. Panosten loputtua ostin Gadgetron PDA:lla lisää niitä. Suoja oli päällä varsinkin niitä "tusinavihollisia" vastaan taistellessa, jotta säilyisi mahdollisimman paljo energiaa Nefariousta vastaan.

eDit:

Tuli tässä mieleen, että millainen olisi tasohyppely-RPG. Ratchet & Clank 3 ja 2 pääsevät tässä aika lähelle, mutta millainenkohan peli tulisi, jos Ratchetien planeetat olisivatkin planeettoina. Tai jos joka planeetalla olisi jokin maa tai todella iso kaupunki, jossa sitten vaellellaan ympäriinsä. Tehtäviä ei välttämättä tarvitsisi hakea mistään erityisemmästä paikasta vaan ne voisivat tulla pelin tapahtumien myötä listaan. Planeettojen(/maiden) väliset lentelyt lenneltäisiin itse. Voisi laittaa vaikka autopilotin päälle ja mennä veskiin. Avaruudessa olisi tietenkin roistoja (Thugs 4 Less??) ja niitä vastaan voisi taistella tai vaihtoehtoisesti ne voisi kiertää.

Kuulostaa itse asiassa aika kivalta. Tosin tuo planeettojen välillä itse lentäminen ei kuulosta kivalta. Mutta olisi tosiaan hyvä, jos joka planeetalla olisi joku laaja alue, kuten esim. kaupunki missä voisi tepastella ympäriinsä etsien jotain pultteja tms. tai suorittaen jotain pieniä sivutehtäviä. Sitten itse päätehtävät jotka kuljettaisivat juonta eteenpäin olisi toteutettu kuten esim. Jak ykkösessä tai PsOnen Spyroissa, eli näet valikosta mitä tehtäviä milläkin planeetalla on mahdollista mennä ja voit aloittaa tehtävän ihan milloin vain menemällä planeetalle ja aloittamalla touhut mitä tehtävän tekemiseen vaaditaan.
 
Vastaus: Ratchet & Clank 3

teräsporkkana sanoi:
eDit:

Tuli tässä mieleen, että millainen olisi tasohyppely-RPG. Ratchet & Clank 3 ja 2 pääsevät tässä aika lähelle, mutta millainenkohan peli tulisi, jos Ratchetien planeetat olisivatkin planeettoina. Tai jos joka planeetalla olisi jokin maa tai todella iso kaupunki, jossa sitten vaellellaan ympäriinsä. Tehtäviä ei välttämättä tarvitsisi hakea mistään erityisemmästä paikasta vaan ne voisivat tulla pelin tapahtumien myötä listaan. Planeettojen(/maiden) väliset lentelyt lenneltäisiin itse. Voisi laittaa vaikka autopilotin päälle ja mennä veskiin. Avaruudessa olisi tietenkin roistoja (Thugs 4 Less??) ja niitä vastaan voisi taistella tai vaihtoehtoisesti ne voisi kiertää.

Planeettojen pinnalla pidemmät etäisyydet hoidettaisiin lentokoneilla, tosin paljon futuristisemman näköisillä sellaisilla, joita kauppiaat yms. kilvan lainailee galaksinpelastaja -kaksikolle.

Ehkä tällainen saataisiin aikaan vasta next-gen -konsoleilla, jos pelintekijöitä kiinnostaa edes tehdä mitään tällaista. Minua kiehtoo todella paljon, millainen tekele tulisi, jos tasohyppelyn ja RPG:n yhdistäisi. Vielä jos tällainen risteytys tehtäisiin jostain hyvästä sarjasta, kuten R&C:stä tai Jak -sarjasta. Ratchetista olisi ehkä helpoin tehdä tällainen, koska siinä on muutenkin niin paljon scifi-aseita ja avaruusaluksia ettei avaruusmatkailua tai muuta sellaista olisi edes vaikea selittää. Ikään kuin Suuri laajennus Ratchetiin.

Joo, ihan kiva, mutta toimisi varmaan paremmin PS3:lla.

Ja sanoinhan jo, että toivottavasti Jak-trilogiaa ei jatketa.
 
Vastaus: Ratchet & Clank 3

DeltaS4 sanoi:
Mistäs Gadgetron PDA:n saa kolmosessa?????????? Ei ole tullut vastaan.

Siellä Quarkin piilopaikassa heti kentän alussa lähtee toiseen suuntaan sellainen salareitti (näkyy kyllä kartassa vihreällä kunhan on mapper), sen reitin kuljet päähän asti, niin voit ostaa laitteen.
Tuossa kolmosessa kyllä tosiaan pääpahis oli keskimääräistä helpompi, kun itsekin läpäisin sen toisella yrittämällä. Sellaisen vinkin antaisin siihen, jos siinä nyt jollakin on vaikeuksia, että älkää jääkö tappamaan pienempiä vihulaisia, vaan pistäkää suoja päälle ja kiitokengillä kiidätte vihollisista välittämättä suoraan sinne, minne Dr. Nefarious pysähtyy.
 
Vastaus: Ratchet & Clank 3

Tulipa nyt tämäkin ostettua, jonkin aikaa tässä menikin. :D Saksan puolelta sai suht halvalla samalla reissulla kun käytiin Itävallassa. :D Näin kun vähän kokeilin niin hauskalta vaikuttaa. Lähdettiin lomaa jatkamaan niin pääsen vasta joskus jatkamaan. :p
 
Vastaus: Ratchet & Clank 3

teme_ sanoi:
Paljonkos tämä peli ansaitsee tilaa muistikortilta?

Muistaakseni 600 kt. Varma en ole asiasta, korjatkaa jos olen väärässä. En pysty nyt tarkistamaan.

Harmi, ettei botteja saa mukaan multiplayeriin. :(
 
Vastaus: Ratchet & Clank 3

Itse olen kokeillu onlinea aika vähän, mutta onko niin, että L1:sen saa ampumanapiksi ainoastaan firstperson-modella?
 
Vastaus: Ratchet & Clank 3

makedin sanoi:
Itse olen kokeillu onlinea aika vähän, mutta onko niin, että L1:sen saa ampumanapiksi ainoastaan firstperson-modella?
En ole varma, mutta siltä se vähän tuntuu. Vähän olen itsekin sitä kokeillut.


Noinikkäästi. Meninpä läpi ja aikaa kului n. 23h. Ihan mukavasti. Ja heti lähdin uudelleen menemään challenge modessa. Mukava yllätys toiselle pelikerralle oli se, että
aseita pääsi päivittämään edelleen ja uusi asekin tuli valikoimaan ja "energiaakin" saa lisää.
Nyt vain titanium boltteja keräämään ym. :)
 
Vastaus: Ratchet & Clank 3

Sain kaverilta lainaa ja hyvä peli on pelattu n. 18h, kun on niitä aseita kehitetty ja pelattu sivutehtäviä. Pitää vielä käydä ostamassa 2:nen, kun 1 olen vetänyt jo läpi.
Nyt pitäisi vielä päihittää Dr. Nefarius, mikä ase olisi tehokkain?
 
Vastaus: Ratchet & Clank 3

Wille__90 sanoi:
Sain kaverilta lainaa ja hyvä peli on pelattu n. 18h, kun on niitä aseita kehitetty ja pelattu sivutehtäviä. Pitää vielä käydä ostamassa 2:nen, kun 1 olen vetänyt jo läpi.
Nyt pitäisi vielä päihittää Dr. Nefarius, mikä ase olisi tehokkain?

Sen verran helppo bossi, että kaatunee melkein millä vain kolmannen luokan aseella helposti. Itse taisin mennä läpi niillä lentävillä apuroboteilla, pystytettävillä minigunpesäkkeillä, perus-blasterilla ja niillä megabombeille (iso kuula, tjsp.).

Niin paljon aikaa viime pelaamisesta, että nimet on unohtuneet noista aseista. ;)
 
Vastaus: Ratchet & Clank 3

R & C 3 on omasta mielestäni sarjan paras, eikä varmaan enää parempia tule. Gladiator on haukuttu kaikkialla (osin myös perheen piirissä) niin lyttyyn, että en varmaan halua edes testata. Njääh.
Kolmonen oli lainassa pari kuukautta syksymmällä ja noin kolme-neljä kertaa ehdin vetäistä läpi... mutta se oli kivaa! Vieläkin tekisi mieli, mutta koska en omista ko. plättyä, en pahemmin pysty.
Tällä hetkellä kiikarissa on pelata kakkonen (jälleen kerran) läpi, mutta katsotaan, miten ehtii. Jak 2 on kesken.
R & C kolmosessa välianimaatiot ovat varmaan pelin yksi parhaista antimista, kyllähän niille tuli naurettua... Itse tykkäsin myös henkilöhahmojen persoonien syvemmästä kehittelystä. Okei, ei unohdeta pelattavuutta. Loistavaa sekin.

Ja L1: muistelisin, että Lock-strafe-modessa pyssyä paukutetaan takanamiskalla. (LS:ssähän Ratchet liikkuu koko ajan sivuttain ja oikeasta tatista pyöritetään.) Näppäin oli L1 tai R1. En muista, koska ainoastaan armas veljeni pelaa tällä tavoin. Saattaapi olla, että First Personissa näppäin oli L1.
 
Vastaus: Ratchet & Clank 3

Miss Sidekick sanoi:
R & C 3 on omasta mielestäni sarjan paras, eikä varmaan enää parempia tule. Gladiator on haukuttu kaikkialla (osin myös perheen piirissä) niin lyttyyn, että en varmaan halua edes testata. Njääh.

Vaimoni vaihteeksi taas kerran pelasi R&C pariin kertaa läpi. Ja kun kysyin Gladiatorista, niin oli tykännyt. Kuulemma hauska sekin.
 
Vastaus: Ratchet & Clank 3

XShava sanoi:
Vaimoni vaihteeksi taas kerran pelasi R&C pariin kertaa läpi. Ja kun kysyin Gladiatorista, niin oli tykännyt. Kuulemma hauska sekin.
Onhan se nyt sinällään ihan hauska, mutta edellisten osien monipuolisuuteen ei päästä niin millään. Eiväthän edellisetkään mitään Morrowindejä tai Oblivioneja olleet, mutta kyllähän niissä oli useita reittejä yhdessä maailmassa. Ne siis tuntuivat ainakin hieman vapaammilta. Gladiator on "hauskaa tylsää" putkijuoksua, jossa valinnanvara on poistettu kokonaan. Turha luullakaan että maailmoissa olisi mitään extraa. Vain tiukasti määrättyä, vihollisten täyttämiä reittejä pitkin juoksemista.
 
Vastaus: Ratchet & Clank 3

On omasta mielestäni PS2:sen paras peli. Vähintään yksi parhaista. Meno on vaan niin loistavaa kaikin puolin.
 
Ylös Bottom