Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cyrus1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction [PS3 Hype]

Huhhuh, eilen sain kiireiltäni ladattua demon ja hetken sitä tahkoamaan. Warhwkin jälkeen ensimmäinen peli josta tuli täysin pelkästään positiivinen fiilis heti alkumetreiltä.

Huumori tuntui kolahtelevan minulla, grafiikat ovat aivan järjettömän nättejä ja kontrollit helppoja.

Tämänhän joutunee ihan ostamaan :o
 
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction [PS3 Hype]

Onkos kukaan kokeillut kehittää joitain aseita täyteen tehoon demossa?
Sehän on mahdollista niin että tappaa vihuja sillä aseella. Kun vihut loppuu, tappaa ittensä. Sillonhan syntyy viimesimmälle checkpointille, mutta kaikki expat pysyy ja ammukset ja elämät tulevat täyteen.

Tai oikeestaan, vois mennä heti kehittelemään niitä :D

Niin ja tosiaan, eihän niitä läheskään täyteen tehoon voi saada kun on se aseiden muokkauskin jota demossa ei ole, ja tässä R&C:ssä on varmaan se sama juttu mikä aiemmissakin on ollut; toisella läpipeluukerralla 10 lvl (tai mikä se aseen korkein lvl olikaan ekalla pelikerrala) aseisiin saa ostettua niitä omega-päivityksiä jolla niitä saa kehitettyä lvl 99:lle saakka.
 
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction [PS3 Hype]

Oliver sanoi:
Kuten useampaan kertaan on jo mainittu, pelin kieli määräytyy sen mukaan, mikä on valittu PS3:n käyttöjärjestelmän kieleksi eli jos PS3:ssa on englannikieliset valikot, niin peli on englannikielinen tai jos taas suomenkieliset niin pelikin on suomenkielinen.

Juu, tiedän kyllä tuon, mutta en vain tajua miksi itse peliin ei olla voitu pistää mahdollisuutta vaihtaa tuota kieltä. Tosin pitää vain toivoa, että koko pelissä se sitten olisi mukana.

Myöskään Heavenly Swordin demossakaan e ollut kielivalintaa, mutta koko pelissähän se sitten oli mukana.
 
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction [PS3 Hype]

vittu liian iso se demo niin jaksa laata
 
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction [PS3 Hype]

Tapahtumien samanaikainen määrä ruudulla on kyllä ihan sika mageeta. Ainut asia mikä ulkoasussa häiritsee välillä enemmän on juuri ruudunpäivityksen notkahdukset. Toivottavasti niitä ei tule koko versiossa paljoa. Tai no eihän niitä tässä demossakaan tule paljoa, mutta toivottavasti ei tästä useammin tule koko versiossa.

Melkein kaikki next gen pelit on tehty niin että ruudunpäivitys ei ole tasaista... Halo3, Heavenly Sword, Gears of War, Oblivion, ym. ym. Hemmetti, karsisivat mieluummin jostain edes hieman että peli ei pätki ollenkaan. Resistance oli upea kokemus, koska se ei pätki ikinä.

Ohjaukset on taas kyllä taattua Ratchet & Clankia. Ei paljon tästä voi sulavuus parantua. Samaa oli resistancessakin. Insomniac osaa jotain ohjauksien saralla poikkeuksellisen hyvin.
 
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction [PS3 Hype]

Kehitin sitten Combusterin 5-tasolle, joka on näemmä ainakin demossa se maksimitaso. Siitä tulikin Magma Combuster, joka syöksee 3 tappavaa tulipalloa piipustaan, eli sillä meni demo loppuun aika helposti :D
 
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction [PS3 Hype]

Hitto. Kehitin fuusiokranaatin tasolle 4 ja ajattelin, että ei se mitään uusia ominaisuuksia tässä demossa saa. Aika tuskasta tolle nelosellekkin päästä. Kait sekin sitten olis kehittynyt "kunnolla" 5 levelillä. :l
 
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction [PS3 Hype]

Juhako sanoi:
Hitto. Kehitin fuusiokranaatin tasolle 4 ja ajattelin, että ei se mitään uusia ominaisuuksia tässä demossa saa. Aika tuskasta tolle nelosellekkin päästä. Kait sekin sitten olis kehittynyt "kunnolla" 5 levelillä. :l
Juu fuusiokranaatin kehittäminen oli kyllä aika kauheeta. Tai siis hidasta :P
Mutta illalla kyllä aion senkin vetää 5:lle
 
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction [PS3 Hype]

Muntu sanoi:
Juu fuusiokranaatin kehittäminen oli kyllä aika kauheeta. Tai siis hidasta :P
Mutta illalla kyllä aion senkin vetää 5:lle
Tyypit on ihan hulluja, itse jaksoin kehittää ton combusterin tasolle 4, mutta tasolle 5 kestäisi varmaan joku tunnin joten luovutin... Puhumattakaan fuusiokranaateista...

Oli muuten ihan hyvä demo, kunhan vain saisi käsiinsä sen lopullisen pelin pian. Ne räjähdykset olisi kyllä saanut olla hienompia... Tosin ei se haittaa kun peli pyörii niin hyvin. Jos pääsisi niihin Killzone 2sen ensimmäisen trailerin räjähdysten tasolle olisi kiva. Ne oli hienoja.
 
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction [PS3 Hype]

Pibe sanoi:
Tapahtumien samanaikainen määrä ruudulla on kyllä ihan sika mageeta. Ainut asia mikä ulkoasussa häiritsee välillä enemmän on juuri ruudunpäivityksen notkahdukset. Toivottavasti niitä ei tule koko versiossa paljoa. Tai no eihän niitä tässä demossakaan tule paljoa, mutta toivottavasti ei tästä useammin tule koko versiossa.

Melkein kaikki next gen pelit on tehty niin että ruudunpäivitys ei ole tasaista... Halo3, Heavenly Sword, Gears of War, Oblivion, ym. ym. Hemmetti, karsisivat mieluummin jostain edes hieman että peli ei pätki ollenkaan. Resistance oli upea kokemus, koska se ei pätki ikinä.
Jännä sinäänsä,että nostit fps kissan pöydälle juuri tämän pelin kohdalla, sillä minusta pelin ruudunpäivitys on suorastaan harvinaisen hyvä. Toki 60fps ei ihan 100% pysy pelin tiimellyksessä,mutta mitään häiritsevää en havainnut. Muuten kyllä ollaan ruudunpäivityksestä samoilla linjoilla.
 
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction [PS3 Hype]

The Great Samu sanoi:
Tyypit on ihan hulluja, itse jaksoin kehittää ton combusterin tasolle 4, mutta tasolle 5 kestäisi varmaan joku tunnin joten luovutin... Puhumattakaan fuusiokranaateista...
Se on ku on tämmönen ei-elämä ja vielä kipeenä ni aikaa kyllä riittää :D
 
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction [PS3 Hype]

Niin se tärkein kysymys tähän väliin. Miltä demo tuntui edellisiin osiin verrattuna ? Itsellä alkoi into laskea sarjaa kohtaan jo kolmannessa osassa kun uudet asiat olivat lähinnä "uusia" ja ihmeellisiä aseita. Räiskinnän lisääminenkään ei oikein kiinnostanut.

Lähinnä se mietityttää, että jos tämäkin peli on enemmän räiskintää ja Uncharted myös niin mihinkä hävisi plesen tasoloikka-toivot ?
 
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction [PS3 Hype]

Zoukka sanoi:
Niin se tärkein kysymys tähän väliin. Miltä demo tuntui edellisiin osiin verrattuna ? Itsellä alkoi into laskea sarjaa kohtaan jo kolmannessa osassa kun uudet asiat olivat lähinnä "uusia" ja ihmeellisiä aseita. Räiskinnän lisääminenkään ei oikein kiinnostanut.

Lähinnä se mietityttää, että jos tämäkin peli on enemmän räiskintää ja Uncharted myös niin mihinkä hävisi plesen tasoloikka-toivot ?

Eipä tuo demo hirveästi eroa aiemmista, kaikki on vain vielä hiotumpaa ja hienompaa. Lopullinen pelihän eroaa demosta siinä mielessä, että demokenttä on vain hirveä rymistely alusta loppuun ja muut planeetat ovat avoimempia ja sisältävät enemmän reittejä. Ja olihan toisaalta tuossakin räiskintää ja loikintaa sekoitettu vähän, eli samalla kun räiski joutui loikkimaan ja varomaan rotkoja. Tasoloikkaa on kuulemma eniten ylimääräisissä tehtävissä eli tasoloikan ja räiskinnän suhdekin riippuu siitä miten pelin pelaa läpi. Jos keskittyy vain päätehtäviin, on räiskintää enemmän, mutta eihän Ratcheteja niin pelata, vaan ne kolutaan läpikotaisesti. :p Niillä ylimääräisillä mestoilla joutuu ilmeisesti käyttämään sitä kuutiohyytelösysteemiä aika reippaastikin.
 
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction [PS3 Hype]

SMS:n tyyppiset "old-school" pomppuun keskittyvät planeetat olisivat kyllä hyvä veto Insomniacilta. Pitääpä rientää tässä kaverin luo ihan tesmaamaan demokin jossain vaiheessa. Vaikka sarjaan ehdinkin jo jossain vaiheessa kyllästyäkin niin ei se yksittäisten osien hyvyyttä vähennä. Eli vois ylipuhua kaverin hommaamaan tämän niin onpahan sitten sekin läpäisty joskus.
 
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction [PS3 Hype]

Tjaa, pirkule kun nämä demot tulee n. viikon myöhässä EU:hun. Yhdyn tuhon Piben kommenttiin että nämä pelithän pelataan läpikotaisin läpi kentät kääntäen ylösalaisin. Toivottavasti on noita erikoispultteja niinkuin aikasemmissa osissa ja jotakin lisä juttuja niinkuin ne minipatsaat. Se museokin voisi olla myös tässä osassa. Kaikki R&C on koluttu läpi niinkuin kaikki muutkin pelit on tultu tehtyä (uudelleen pelatessa pelattavuus romahtaa kun muistaa kaikki jutut ulkoa). Tässä ei taida muuten olla mitään moninpeli vaihtoehtoa. Toivottavasti Clankilla liikkumiseen on panostettu paljon enemmän kuin aikasemmissa osissa. Minipelejä tässä voisi olla myös, hoverboard takaisin. Avaruus lentely voisi olla haastavampaa kuin R&C 2. Vähän liian helppo. Odotan kuitenkin peliä innolla, tulee ostettua joka tapauksessa.
 
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction [PS3 Hype]

Cyrus1 sanoi:
Lopullinen pelihän eroaa demosta siinä mielessä, että demokenttä on vain hirveä rymistely alusta loppuun ja muut planeetat ovat avoimempia ja sisältävät enemmän reittejä.
Seassa on myös mm. puhtaaseen 3D-tasohyppelyyn perustuvia avaruusasemia, joissa ei räiskitä ollenkaan.

Tardash:
Kultapultteja ja muuta sälää löytyy. Clank-tehtävät ovat perinteistä puzzlehyppelyä ja mukana voi joskus olla vähän apulaisiakin. Avaruuslentelyistä pääsee ainakin läpi vähällä vaivalla, mutta kaikkien bonusten keräämisessä voi olla työtä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction [PS3 Hype]

Kiinnostus lopahti ratchet and clankiin 3:n osan jälkeen, mutta tämän demon myötä rupesi kiinnostamaan kovasti. Suomenkieliset dubit ovat kiitettävät (kerrankin) ja pelaaminen tuntuu paremmalta kuin koskaan aikaisemmin.
 
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction [PS3 Hype]

TJS sanoi:
Jännä sinäänsä,että nostit fps kissan pöydälle juuri tämän pelin kohdalla, sillä minusta pelin ruudunpäivitys on suorastaan harvinaisen hyvä. Toki 60fps ei ihan 100% pysy pelin tiimellyksessä,mutta mitään häiritsevää en havainnut. Muuten kyllä ollaan ruudunpäivityksestä samoilla linjoilla.
Otan sen melkein aina esille, jos peli ei pyöri täysin sulavasti. Ei se tässä pelillisesti häiritsevää ole, kuten ei ole myöskään Halo 3:ssa, Heavenly Swordissa, Oblivionissa, Ninja gaidenissa, ym. Kyrsii vaan hieman jos peli ole koko ajan täysin sulava. Aina se silmään sattuu kuitenkin, vaikka se ei haittaisi oleellisesti.

Ainoat asiat mitä ulkoisesti haluaisi vielä hieman paremmalle tasolle koko versioon on ruudunpäivitys ja pieni epätarkkuus. Kumpikaan ei haittaa isommin, varsinkaan kun peli on muuten niin upea, mutta mieluummin täydellisyyttä kuitenkin. Myös lattian tekstuurien piirtyminen haittaa vähän, mutta onneksi muualla kuin lattiassa kaikki on koko ajan hienoa.

Pelillisesti tämä on omasta mielestä kymmenen kertaa mukavempi kuin aiemmat osat. Pelkkä tapahtumien määrä nostaa fiiliksen jo ihan kattoon. Toinen seikka on entistäkin sulavemmat kontrollit. Ratchet innostus on muuten jo kerinnyt hiipua, mutta tämä peli nosti innostuksen taas kattoon.
 
Ylös Bottom