Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Red Dead Redemption 2 -keskustelu

Ei terve mikä peli tää on sitä kuvitteli tietävänsä mitä sieltä on tulossa.
Tuo ohjauksen raskaus tuntuu jopa helpolta kun on viimesen viikon yrittänny pelaa Spider-Maniä vaihtelevalla menestyksellä.
Kieltämättä sopii tuohon kun suuri osa pelistä todennäköisesti ollaan kuitenkin hevosen selässä.

Eikö Arthurin pitäny myös peseytyä tässä? Jostai pystyy kai vaihtamaan vaatteitakin? Asekaupassa saa hoidettua kaikki aseistukseen liittyvät jutut.
Tuota niiin sanottua moraalia pitäisi kokeilla että saako tässä rosvo joukon peräänsä jos ampuu yks kaks? :D

Tää alku ainakin nää 2 ekaa jaksoa (vai miten se Chapter suomennetaan?) on ollu välillä lähempänä elokuvaa kun peliä. Yksityiskohtien määrä on ihan järjetön.

Yritin olla lukematta ja kattomatta mitään ennalta etä kaikki tulisi mahdollisimman yllättäen eteen.

Tosi moni peli tekee asiat niin että pelistä on olemassa vaan se osa jonka pelaaja sattuu näkemään. Ei oo vielä osunu silmään sitä rajaa että minkä pelaaja kerralla näkee. Tyyliin puu "katoaa" kun siitä menee riitävän kauas.

Noh se tässä noin 4 tunnissa on selvinny että taas on "ihan hyvän" ja loistavan pelin ero vähän isompi :D Huomenna jatkuu :D
 
Viimeksi muokattu:
Ei terve mikä peli tää on sitä kuvitteli tietävänsä mitä sieltä on tulossa.
Tuo ohjauksen raskaus tuntuu jopa helpolta kun on viimesen viikon yrittänny pelaa Spider-Maniä vaihtelevalla menestyksellä.
Kieltämättä sopii tuohon kun suuri osa pelistä todennäköisesti ollaan kuitenkin hevosen selässä.

Eikö Arthurin pitäny myös peseytyä tässä? Jostai pystyy kai vaihtamaan vaatteitakin? Asekaupassa saa hoidettua kaikki aseistukseen liittyvät jutut.
Tuota niiin sanottua moraalia pitäisi kokeilla että saako tässä rosvo joukon peräänsä jos ampuu yks kaks? :D
- Hotellissa voi peseytyä ja pyytää kauniinpaa osapuolta pesemään sut. ;)
- Vaatteita voit vaihtaa esimerkiksi oman telttasi päädyssä, tai general Storen pukukopissa jne.
- Joukkoja tulee perän todella nopeasti ja tilanteet kymmenkertaistuu kun piti vain yksi tyyppi tappaa. Sit ollaankin karkuteillä palkkionmetsästäjiä.

Moraalista sanottava se, että tähän mennessä olen saanut oikeasti todella merkittäviä juttuja yks kaks myöhemmin kun on törmännyt ihmisiin jotka olen joskus aikaisemmin pelastanut. Sain muunmuassa yhden tyypin ostamana valita asekaupasta minkä tahansa aseen, koska olin sen pelastanut aikaisemmin. Ei jotenkin sen jälkeen ole viitsinyt sellaisia tappaa.
Tuossa aikaisemmin kerroinkin miten mun kullanhuuhtojan ryöstö eskaloitui, joten en viitsi niitäkään usein harrastaa.

Peliä on takana nyt varmaan noin 15h ja olen edelleen Chapter 2:ssa ja en edes puolivälissä vielä sitä. Eli en ole päätehtäviä tehnyt juuri ollenkaan.

Nyt on jo pilamatkustus auki, oman hepan saa spawnimaan leiriin jne. Leiri myös pyörii käytännössä täysin itsestään tällä hetkellä, kunhan kerran parissa tunnissa vie vähän rahaa ja rahaa tässä tuntuu tulevan todella helposti ja paljon.
 
Tuli yhdeltä istumalta pelattua 11h. Hyvän pelin merkki. Löytänyt jonkun insesti hillbilly kultin, pudonnut hevosen kanssa vuorelta, menettänyt metsästämäni peuran kosken virtaukseen, hevosen lennettyä nurin sinne. Huhhuh. Kokoajan tuntuu löytyvän uusia seikkailuja. Jossain vaiheessa alkaa varmaan kaikki nämä "random encountterit" looppaamaan, mutta siihen asti nautitaan kybällä.

Kaksi ärsytyksen aihetta tähän mennessä. Leirissä ei voi juosta. Ugh. Niin raskasta se kävely. Ei tee mieli käydä siellä ollenkaan. Suurempi ärsytyksen aihe on tämä dead eye. Kun sieltä help kohdasta lukee miten se toimii ja trailereissakin mielestäni näin sanottiin, että pitäisi pystyä itse tägäämään ne kohdat mihin haluaa ampua. Nyt peli tägäilee niitä itsestään ihan mielivaltaisesti? Kuuluuko tämän toimia näin? Yritä siitä nyt ampua kovistelijalta reukku kädestä, kun peli tägää 6 reikää käsivarteen
 
^^kun dead eye:n taso taso nousee niin pystyy tägäilemään itse kohdat minne haluaa ampua:) Ainakin luulisin niin, ekassa rdr:ssa oli sama homma.
 
Ensimmäiset 5h pelattuna yhdeltä istumalta ja kyllähän tässä ollaan nyt jonkun suuren äärellä. Rockstar venyttää nykyisen raudan ihan äärimmilleen. Yksityiskohtia on niin pienistä rinnettä pitkin vierivistä kivistä hevosen kiiltäviin karvoihin. Tempo, liikkuvuus ja kaikki toimii kyllä minulle, koska haluan nautiskella tämän pelin kanssa. Ymmärrän kyllä jos tuo pelin tempo ahdistaa jotain pikajuoksijaa.

Ps4pro:lla peli näyttää 4k telkusta mahtavalle. Ei kyllä olisi ollut mitään järkeä hommata Xbox x tätä varten. Varmasti on Xbox :llä graafisesti vielä mahtavampi kokemus, mutta mistään pettymyksestä ei ole Pro:n kanssa kyse. HDR ei tosin toimi oikein, se tekee kuvasta jotenkin sumean vaikka pelin asetuksista laittaisi kirkkauden täysille. Ilman HDR:ää pelin värit on paremmat ja se sumea verho lähtee pois, joku on mennyt siinä nyt reisille.

Uskomaton peli! En Malta odottaa, että pääsen taas pelaamaan ja tiedän jo nyt, että kun peli on joskus ohi niin "harmittaa" koska olisin voinut pelata vielä lisää.
 
Ps4pro:lla peli näyttää 4k telkusta mahtavalle. Ei kyllä olisi ollut mitään järkeä hommata Xbox x tätä varten. Varmasti on Xbox :llä graafisesti vielä mahtavampi kokemus, mutta mistään pettymyksestä ei ole Pro:n kanssa kyse. HDR ei tosin toimi oikein, se tekee kuvasta jotenkin sumean vaikka pelin asetuksista laittaisi kirkkauden täysille. Ilman HDR:ää pelin värit on paremmat ja se sumea verho lähtee pois, joku on mennyt siinä nyt reisille.
Prolla sumeus johtuu checkerboardista, ei hdr:stä ja se aiheuttaa sumeuden pro:lla. X:llä tätä ei ole ja ei ole sumea. Jopa normi ps4 ei ole noin utuinen.
 
Itsekin lukemattoman määrän ensimmäistä Red Dead Redemptionia pelanneena ja tätä sen 8v odottaneena oli aivan pakko korkata tämä heti. Aivan uskomattoman hieno peli ja tekemistä ja hienoja tilanteita todellakin on, kuten aikaisemmissakim kommenteissa kerrottu. Tässä on pelaamista sadoiksi tunneiksi.

Ainoa mikä nyt harmittaa on se, että en jostain syystä en saa kuva asetuksia kuntoon. Ps4 Pro alustana ja 4k-televisio mutta kuvakulmaa liikuttaessa tai paljon tavaraa ruudulla ollessa kuva menee jotenkin todella suttuiseksi ja framerate putoaa nykiväksi kunnes jälleen sulavoituu. Gameplay videoissa kuva näyttää huomattavasti paremmalta ja sulavammalta.
 
Prolla sumeus johtuu checkerboardista, ei hdr:stä ja se aiheuttaa sumeuden pro:lla. X:llä tätä ei ole ja ei ole sumea. Jopa normi ps4 ei ole noin utuinen.

Joo kyllä toi huono checkerboardi on syyllinen tuohon semi-utuisuuteen, mutta tuo HDR tekee vielä jonkun oman haaleutensa peliin. Paljon kirkkaampi kuva ilman HDRää mitä sen kanssa.
 
Joo kyllä toi huono checkerboardi on syyllinen tuohon semi-utuisuuteen, mutta tuo HDR tekee vielä jonkun oman haaleutensa peliin. Paljon kirkkaampi kuva ilman HDRää mitä sen kanssa.

HDRn heikkoudesta on valiteltu redditissä myös, täytyy itsekin kokeilla miltä se näyttää ilman sitä koska monet sanoo että paljon paremmalta.
 
Sama täällä, kuva on jotenkin utuinen kera HDR:n mutta kun otti pois niin oli kyllä selvä muutos parempaan. Saisivat korjata tuon jos korjattavissa on.

 
Viimeksi muokattu:
Joo kyllä toi huono checkerboardi on syyllinen tuohon semi-utuisuuteen, mutta tuo HDR tekee vielä jonkun oman haaleutensa peliin. Paljon kirkkaampi kuva ilman HDRää mitä sen kanssa.
Tuossa vaikuttaa kyllä tv myös paljon. Kaverilla LG ja hdr 300:ssa ja silti kuva on tumma.
Mulla Sony ja 100 asetuksellakin on ihan ylivalottunutta monessa paikassa.
 
Tuossa vaikuttaa kyllä tv myös paljon. Kaverilla LG ja hdr 300:ssa ja silti kuva on tumma.
Mulla Sony ja 100 asetuksellakin on ihan ylivalottunutta monessa paikassa.

Sony e9005 telkkarilla kuva tulee yli kirkkaaksi kun HDR:n kirkkautta pelissä säätää, mutta se uutuisuus ei lähde tuolla pois. HDR pois päältä pelissä niin kuva tulee selkeämmäksi, taisi tuo minun sanavalinta olla nyt väärä tuohon. Kirkkaammalla tarkoitin selkeämpää ja paremmin erottuvaa.


Edit: tossa mimmon linkkaamalla videolla tuo äijä kertoo ihan saman havainnon. Tolla on musta kanssa sony e9005 telkkari koska olen nähnyt tuon ukon videoita ko. Telkkarista aikaisemminkin.
 
Viimeksi muokattu:
Onko mun televisio vanha, onko säädöt pielessä vai pitääkö se ollakin niin, kun mulla on se rahamäärä osittain piilossa oikeassa yläkulmassa.
 
Joo niin mä ajattelin. Täytyy katsoa säätöjä sitten

Mulla oli 16:9 tila ja vaihdoin sen vain skaalaustilaan ja nyt näkyy kunnolla. Ennen näkyi vaan puoliksi
 
Viimeksi muokattu:
Heh, olin juuri tulossa kysymään, että olenko ainoa, jolla on ongelmia HDR:n kanssa. Näytti niin harmaalta ja kun sen otti pois päältä peli näyttää paljon paremmalta. Vika ei ole laitteissa, sillä muut pelit näyttävät erinomaisilta. Alustana Xbox One X. Noh, pelataan nyt sitten toistaiseksi ilman HDR:ää.

Toivottavasti tulee korjauspäivitystä mahdollisimman pian...
 
Onkos tässä pelissä niiinkin perusasiaa kun fontin koko? Välillä järkyttäviä vaikeuksia nähdä joko tekstiä tai sitä nappia jota pitää painaa.

God of Warissa oli tätä samaa että fontista ei pienestä koosta johtuen välillä saa mitää selvää
 
Heh, olin juuri tulossa kysymään, että olenko ainoa, jolla on ongelmia HDR:n kanssa. Näytti niin harmaalta ja kun sen otti pois päältä peli näyttää paljon paremmalta. Vika ei ole laitteissa, sillä muut pelit näyttävät erinomaisilta. Alustana Xbox One X. Noh, pelataan nyt sitten toistaiseksi ilman HDR:ää.

Toivottavasti tulee korjauspäivitystä mahdollisimman pian...

Jännä kyllä, täällä myös X ja ei ongelmaa HDR:n kanssa.
 
Hmm.. (Laitetaan spoilereihin varmuuden vuoksi)
Kukaan muu miettinyt että onkohan Marstonilla isompikin rooli pelissä, kun leirillä vaan omaa ja Johnin telttaa voi muokata?
 
Ylös Bottom