Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Red Dead Redemption 2 -keskustelu

Takana varmaan 16h peliä. Siistin näköinen mutta ei ole oikeastaan tullut mitään todellista vau-efektiä mistään muusta kuin luonnosta ja sokeripalojen syöttämisestä hevosille. Hahmot eivät ole vakuuttaneet, kaikki tuntuvat täysin statisteilta ja tarina ei ole onnistunut tempaamaan missään mukaansa. En oikein osaa sanoa mitä mieltä tästä olisin, hyvä peli muttei pärjää esim witcherille mitenkään. Koko ajan sellainen olo että mitä pitää tehdä ja miten toimii ja valikot ja tiedon löytäminen on tehty erikoisen vaikeaksi. Sinänsä jees että ei ole mitään hv tutoriaalia, mutta vähän enemmän olisi ehkä voinut avata, miten mikäkin asia toimii.
 
Eilen illalla alotettiin peli. Pakko oli kuvata pelin alku videolle. Just sain editoitua ja tunteroinen sitten tubeen.

Visuaalisesti todella mahtavan näköinen. Pelkästään tuo lumi, ja valaistus. Hu huh! Mahtavaa!

Kontrollit on vähän hakusessa. En tiedä onko nää yleisetkin Rockstarsin peleissä, kun ei oo tosiaan kyseisen pelitalon pelejä tullu viime vuosina pelailtua.

Kiva nähdä, miten tarina lähtee etenemään. Saa nähdä kuinka pian maailma avautuu ja sitä pääsee vapaasti tutkimaan.

Jos kahden ”tohelon” peleilu kiinnostaa, niin tässä video pelin alusta. Pieni pintaraapaisu. Ei tuossa suuremmin spoilereita oo, joten voi katsoa, vaikka vielä miettisi pelin hankintaa.

 
Koko ajan sellainen olo että mitä pitää tehdä ja miten toimii ja valikot ja tiedon löytäminen on tehty erikoisen vaikeaksi. Sinänsä jees että ei ole mitään hv tutoriaalia, mutta vähän enemmän olisi ehkä voinut avata, miten mikäkin asia toimii.

Kannattaa lukaista pelin help osio, sieltä löytyy melkeinpä kaikki tarvittava tieto.
 
Onko joku jo löytänyt sen preorderina saadun treasure mapin? Mulla pleikka moisen kyllä silloin heti asensi ja kaiken muun lisäsisällön olen löytänyt/avannut.
 
Unohdinki jo että Rockstarin pelien tehtävät voi nykyään suorittaa joko täydellisesti tai sitten vaan kunhan tulee suoritettua. Itse haluan mahdollisuuksien mukaan tehdä täydellisesti. Joten yksi tehtävä vaatii ainakin henkilökohtaisesti vähintään muutamia kertoja. Jotkut vaatii kymmeniä kertoja. Ja olen vasta alussa. Tavallaan tuo on ihan hyvä lisäys mutta välillä kyllä mietin että viittiikö tehtävää x edes yrittää kullalle. Ja jos nyt jo on sellainen olo kun alkutehtävät niin entäs sitten aikanaan kun on viimeiset tehtävät :D. No aika näyttää.

Toivottavasti pelin vois suorittaa niin että mahdollisimman vähän tarinatehtäviä ennen sivutehtäviä. Kun eka sivutehtävät ja sitten vasta tarinatehtävät :)
 
Unohdinki jo että Rockstarin pelien tehtävät voi nykyään suorittaa joko täydellisesti tai sitten vaan kunhan tulee suoritettua. Itse haluan mahdollisuuksien mukaan tehdä täydellisesti. Joten yksi tehtävä vaatii ainakin henkilökohtaisesti vähintään muutamia kertoja. Jotkut vaatii kymmeniä kertoja. Ja olen vasta alussa. Tavallaan tuo on ihan hyvä lisäys mutta välillä kyllä mietin että viittiikö tehtävää x edes yrittää kullalle. Ja jos nyt jo on sellainen olo kun alkutehtävät niin entäs sitten aikanaan kun on viimeiset tehtävät :D. No aika näyttää.

Toivottavasti pelin vois suorittaa niin että mahdollisimman vähän tarinatehtäviä ennen sivutehtäviä. Kun eka sivutehtävät ja sitten vasta tarinatehtävät :)
Nuo täydelliset suoritukset on kovinta kuraa ikinä, mikään missä on kuvitteellinen aikaraja ei toimi tuollaisessa fiilistelypelissä, imo
 
Ja ne sivutehtävät täytyy itse löytää, niitä ei pusketa kokoajan silmille. Ja kun ne on aktiivisena, niitä täytyy itse katsoa logista et mitä ne oli.
 
Mitenkäs tuo metsästettyjen eläinten "palauttamisen" logiikka tässä oikein menee tuonne leiriin? Eli jos vien kaadetun nylkemättömän ruhon, niin saako leiri siitä sitten kaiken hyödyn eli nahan, lihan ja sarvet? Mitä hyödykkeitä leiri saa silloin, jos vien valmiiksi nyljetyn ruhon?
 
Mieletön peli ja vaikka etukäteen tuli nuohottua kaikki traileirit sekä hypekeskustelut niin on RDR2 silti päässyt yllätämään käytännössä jokaisella osa-alueella. Kaikki ei ole täydellistä, mutta suurin osa on jotain semmoista mitä ei ole aikasemmin näkynyt kovinkaan monessa pelissä. Ja tämä yksi peli käytännössä sisältää ne kaikki ominaisuudet ja systeemit.

Eikä se ole edes parasta, vaan maailma, immersio ja fiilistely. Toki peli on aika rankka, eikä laisinkaan niin kevyttä pelaamista kuin RDR 1.

Yksi asia mitä olen jäänyt kaipamaan niin on nopea kävely, sellaista nopeutta mitä Arthur kävelee leirissä tai talojen sisällä, jos yrittää juosta. Peruskävely tuntuu joskus vähän hitaalta ja en toisaalta myöskään halua juosta paikasta toiseen.
 
Onks ne ne isot valkoset kysymys merkit mitä aina välillä karttaan tulee?
Juurikin ne.

Pelin hdr tosiaan on pleikalla ainakin pro:lla rikki kuten monet on jo sanoneet ja tässä näkyy hyvin se ero. Itse pelaan jatkossa ilman hdr:ää, kunnes korjaavat. Paljon paremman näköinen.
Ylhäällä hdr pois ja alhaalla päällä:
3867BF82-C082-4A71-BB64-D5386E3F181A.jpeg
132A1DF6-A89C-42B8-B566-91C0D931C358.jpegAFDF4171-2344-487D-84C3-DD815548DEF9.jpegDE29D640-D78A-4F57-9F5A-76C5F90B8D05.jpeg
 
Onkohan Rockstar muuttanut tuota tehtäväntekoa täydellisesti vaikeemmaksi. Otetaan GTA V esimerkkinä. Jos siinä jossain tehtävässä oli 5 eri asiaa mitkä piti suorittaa tietyssä tehtävässä niin ne pystyi suorittamaan vaikka yhden kerrallaan. Joka tietenkin vaati 5 kertaa. Tässä pelissä nyt tuntuu ettei niitä enää voikkaan tehdä erikseen vaan ainakin osa yhden tehtävän asioista pitää onnistua samalla kerralla. Meinaan nyt olen tehnyt yhtä tehtävää. Mutta aina on joku jo tehty asia pyyhkiytynyt pois vaikka olen aikasemmin jo tehnyt sen hyväksytysti.

Laitan spoilereihin mistä tehtävästä puhun

Kyseessä on Old Friends tehtävä. Nyt puuttuu get 15 headshots vaikka tein sen aikaisemmin jo. Nyt keskityin tuohon aika tehtävään (complete within 15 minutes 30 seconds) joka oli tuossa tehtävässä ainoa joka jäänyt suorittamatta. Nyt sain sen suoritettua, mutta toi 15 headshot on pyyhkiytynyt pois. Meinaan että noi kaksi tehtävää vaatii kyllä aika hyvää taitoa ja nopeutta jos ne pitää kerralla suorittaa
 
Itselläkin kelpas kyllä jäniksen nyljetty nahka mutta karhun ei. Mutta on kyllä loistava peli. Tunnit menee hujauksessa ja aina kun päätät että tämä tehtävä vielä niin kohta huomaat jo käynnistäväsi neljättä tehtävää päätöksen jälkeen. Ihan sillä vuoden 2013 alkuperäisellä pleikalla mennään ja ainoa missä huomannu hitusen tökkimistä on kun saavut kylään.

Tuo kännykän sovellus on kans tosi hyvä kun siitä näkee montako tehtävää tarinasta mennyt ja kaikki kerättävät jutut ym. Itsellä nyt 16 tarina tehtävää takana.
 
Hmm... itsellä XB1X versio, ja siinäkin HDR näyttää vähän samanlaiselta kuin Omenanraadon kuvissa. Täytyy ottaa se pois ja vertailla.
 
Itsellä kuva on lähes samanlainen kuin nuissa kuvissa ei hdr, ainoa ero että kirkkaampana ja värikkäämpi.

Edit. Visuaalinen anti kyllä ei jätä juuri valittamisen sijaa itsellä, mut audio ei ole ihan niin onnistunut. Toki vain tv:n kaiuttimet mut välissä puheäänet menee todella pienelle ja hankala kuulla, ja äänien taso muutenkin vähän heittelee. Ei kokoajan mutta välissä hieman häiritsevää. Muissa peleissä en moista ongelmaa ole huomannut samalla setupilla.
 
Viimeksi muokattu:
Näkeekö jostain että kauanko pelannut? Siis tunnit. %:han näkyy tallennustiedostossa suluissa
 
Mistäköhän johtuu vaatimattomat käyttäjien pisteet pelille metacriticissa?(7,6 ps4 ja 6,5 xbox one x) verrattuna kriitikoiden pisteisiin? Onko sielä pc pelaajat miinustamassa ps4 versiota ja pc+ps4 pelaajat xbox one x versiota heh vai jakaako peli oikeasti mielipiteitä esim. juuri rauhallisuutensa takia. Ehkä jotkut odotti nopeatempoista räiskintää joka tehtävässä? Itse tykkään taas tästä. En usko että ainakaan rdr1:n fanit ovat pettyneet. 10/10 peli itselle ja vasta alussa olen.
 
Ylös Bottom