Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Red Faction: Guerilla [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bourne
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Red Faction: Guerilla [PS3]

Jos oikein ymmärsin, niin pelissä on siis joku Halon kaltainen matchmaking systeemi joka mahdollistaisi hallinnan eri kokoisilla suomitiimillä? Esim. 4 jätkää kutsutaan ensin partyyn ja sitten menoksi, kaikki pääsee samalle puolelle ja tiimipeliä kehiin.
Kävin tutkimassa pelin asetuksia vielä eilisen viestittelyn jälkeen ja kyllä se Voliton edelleenkin hallitsee plagioinnin.
Sillä tarkemmalla tutkailulla tuo Matchmakinghän on ihan täysi kopio juuri Halo 3:sta :D
Joo täytyy tuosta peliseura puolesta varmaankin uusi ketju perustaa tuonne foorumin peliseura-osastolle ja alkaa siellä sopimaan pelejä. Mäkin voin tehä myöhemmin, mutta jos Foeman jaksat niin voisit säkin sen varmaan jo hoitaa kun tiet vähän enemmän mistä puhutaan? Pakko niitä pelaajia täällä on muutama edes olla? Täytyy verkostoitua vaan nyt, niin saadaan pelistä enemmän hupia irti porukalla.
No niin, nyt on myös treffi-ilmoitus lähtenyt yleiseen jakeluun. Eli nyt kaikki Marsin valloittajat, siirtäkää vasaranne tänne:
RF: Guerilla - Peliseura ketjuun kuikuilemaan saman henkistä seuraa lämpimien kesä öiden sumuisiin peli sessioihin.

---

Ja jotta paluu totuttuun olisi mahdollisen pehmeä, on taas vähän touhotettava yksinpelistä.

Toissa päivänä tein aika merkillisen teon ja aloitin tämän tekeleen uudestaan. Harvoin sitä jaksaa pitkää pelisessiota jatkaa toisella pelisessiolla mutta kaipuu pelin pariin oli melkoinen! Usein jätän tälläiset Sandbox pelit hautumaan pariksi viikoksi ennen uudelleen pyörittämistä mutta toisin kävi tämän kanssa. Olen edelleenkin rutinoitunut tuohon Casuaaliin, enkä pode siitä minkäänlaista häpeän tunnetta. Pelaan pelini usein tässä järjestyksessä Normal ensin, toinen pelikerta Hardilla jne.
Mutta minulle Guerilla on vain parhaimmillaan tuolla helpoimmalla tasolla. Älkää tuomitko,ette te minun peliäni pelaa! ;)

Mutta se ei ole nyt vuodatuksen aihe vaan se kuinka eläväinen maailma paljastuu räjähdyksistä sokaistuneille jotka kokevat valaistumisen. Ensimmäinen juoksu pelin läpi tapahtui melko hektisissä fiiliksissä koska halusin vain nähdä miten se seuraava rakennus räjähtää. Nyt otan chillimmin ja voi kuulkaas minkälaisia ovia se onkaan avannut! Mars on aivan tajuttoman eläväinen mesta kunhan sitä pysähtyy hetkeksi katsomaan ja tutkimaan. Hauskoja yksityiskohtia eilisiltä sessiolta: Zuumailin pientä tönöä ja sitä vartioivaa EDF joukkuetta keskellä aavikkoa. Kiertelin aluetta hetkisen, arvioidessani mahdollisuuksiani hyökkäykseen kunnes yhtäkkiä läheiseltä kukkulalta hyökkää Marauder-lauma sotilaiden kimppuun! Päivä jatkui normaalisti - Vasaroin tien varressa paikallista timankia muista välittämättä. Touhut tehtyäni siirryin ohittamaan läheistä tietä. EDF:n henkilöauto pysähtyy eteeni, auton ovi avautuu ja kuski työntää siivilin ruumiin keskelle autotietä ja jatkaa iloisena matkaa! Sama meininki jatkui läheisessä kaupungissa jossa humaltunut siviili törmäsi partioivaan EDF kaksikkoon jonka seurauksena toveri joutui toisen nuijittavaksi. Tästä närkästyneenä läheiset Red Factionin kannattajat alkoivat tulittamaan kurittajia, samaan aikaan läheistä katua ohitti EDF:n pesäkkeellä varustettu ajoneuvo joka alkoi tietenkin tulittamaan RF:n kannattajia. Eikä aikakaan kun kaupunkiin puhkesi minusta riipumaton härdelli!

Mikä kaikessa tässä on niin uskomatonta on se että en koskenut mihinkään itse, maailma eli minusta riippumatta. Tietenkin touhussa on skriptauksenkin makua mutta esim. tuo juoppo onnettomuus oli kyllä täysin syy/seuraus-tapaus. Kaveri vain sattui astelemaan sotilaiden eteen jotka aloittivat mukiloinnin josta lähellä chillanneet RF:n tyypit närkästyivät.
Aivan mielettömän hienoja yksityiskohtia, kannattaa aina välillä pysähtyä ihmettelemään Marsin menoa, siellä tapahtuu ties mitä kummaa!
 
Vastaus: Red Faction: Guerilla [PS3]

Kieltämättä, näin fysiikkamoottorilla ajetussa maailmassa moiset tapahtumat on aina uskomattoman hauskaa seurattavaa. Vaikka olikin itse aiheutettua, niin huomasin hyvin suureksi ilokseni sen, ettei kaikki mukaan liittyvät Guerrillat ole vain siitä 10 metrin etäisyydeltä: rushiessani EDF:n johonkin satunnaiseen pieneen baseen, tuhoten paikkoja hetken, alkoi Guerrillat auttamaan. No mikäs siinä, jatkuin taistelua ympäriinsä, pompin ja keräsin salvagea EDF:n poikia tappaen kunnes tieltä aidan läpi pamahti iso Guerrilla-auto tappaen ainakin 3 sotilasta. Eipä siinä mitään, pojat jatko sotimista ja mä taktisesti vetäydyin heidän autollaan vekka sieltä :D
Ehtinyt jo monta kertaa tapahtua tommosia mukavia yksityiskohtia vaikkei tässä vielä kovinkaan kauaa ole tullut pelailtua.
 
Vastaus: Red Faction: Guerilla [PS3]

Hyvä, että tuli treffi-ilmoitus tehtyä. Täytyy alkaa kerään sinne dream-team listaa.

Tuli tuossa Kahvin kanssa testattua pikasesti äskön ja todellakin se matchmaking-toteutus siirtyy suoraan ykköspallille PS3-asteikolla. Se on oikeestaan hyvin pitkälti sama kuin COD4, mutta niukasti parempi.

Itse pelissä sen sijaan ollaan vielä aika turisteina, mutta aika nopeesti pelimuotojen perusidea on selvillä. Mappeja on suuri määrä + ne muuttuu koko ajan niin niiden kanssa ollaan varmaan myös tovi turistina. Mutta kyllä sinne onnistumisiakin mahtuu ja reppujen salat alkaa selviämään pikkuhiljaa.

Pikatestin perusteelta uskaltaa kuitenkin jo sanoa, että RF kuuluu ilman muuta PS3-online räiskinnöistä parhaimmistoon. Ja ehkä myös offline kun katsoo noita Foemanin juttuja, itellä nyt niistä ei vielä juuri kokemuksia.

Frendilistasta päätellen on varmaan myös aliarvostetuin räiskintä? Itekin olin vähällä tämän missata, älkaa tehkö samaa virhettä. Sekä offline/online puolella suuri määrä hupia odottaa ottajaansa!
 
Vastaus: Red Faction: Guerilla [PS3]

Kieltämättä, näin fysiikkamoottorilla ajetussa maailmassa moiset tapahtumat on aina uskomattoman hauskaa seurattavaa.

Tätä tuleekin usein mietittyä että miten hyvin Voliton on rakentanut tuon tekoälyn tälläisen fysiikkakikkailun sisään. Esim. se miten vihulaiset toimivat kun lattia häviää jaloista tai seinä edestä on täysin loogista. Tyhmiähän ne on ja usein liiankin agressiivisia mutta usein vihut toimivat melko loogisesti. Mutta ehdottomasti hienoin esimerkki fysiikan ja tekoälyn yhteistyöstä tuli kun moukaroin yhtä pientä EDF:n rakennusta matalaksi. Yhtäkkiä takaa kuuluu auton kiihdytystä ja paikallinen bussi törmää rakennuksen sisätiloihin(siviilit itseasiassa harrastavat tätä aika usein). En edelleenkään tiedä mikä kuskille tuli tästä päättömästä kaasu jalasta mutta se mitä tästä seurasi olikin sitten melko yllättävää - Bussi oli aivan sumpussa kahden seinän välissä ja matkustajat olivat loukussa bussin sisällä. Seinät olivat tukkineet sekä oven että tuulilasin. Mutta mitä vielä, kaverit potkaisevat bussin takalasin rikki ja kömpivät yksitellen takaikkunasta ulos vapauteen! Jos jokin niin tämä on aika hyvä esimerkki melko mallikkaasti toteutetusta tekoälystä :D

Tämä on kyllä sellainen peli että ajaisin kaverini hermo raunion partaalle jos soittaisin heille aina kun pelissä tapahtuu jotain siistiä ja odottamatonta.
Eikä siitä kyllä puhelin laskukaan tykkäisi... Noh, täällä voi hyvin purkaa tarnoita pelien ihmeellisestä maailmasta! :cool:

EDIT:
Mappeja on suuri määrä + ne muuttuu koko ajan niin niiden kanssa ollaan varmaan myös tovi turistina.
Custom Gamessa on muuten sellainen Optio jolla saa vaikutettua myös päivän aikaan jolloin karttaa pelataan.
Yö aika vaikuttaa tietenkin aika dramaattisesti siihen miten peliä pelataan, eli kentille kyllä saa aika hyvää uusio käyttöä.
 
Vastaus: Red Faction: Guerilla [PS3]

Nyt päästiin Badlandsille ja oli kyl pakko vaihtaa casuaaliin :D
Yllättävän vaikeaksi rupee käymään. Tietääkös joku mihin kaikkeen tuo vaikeustaso vaikuttaa, muuta kuin tietty et otat vähemmän damagee osumista? Overallista tuo peli puhuu niin kuvittelisi että esim aikarajat ovat löysempiä yms..

e: toki tässä siis pärjäis normaalillakin, mutta mukavempaa kun ei ihan täysillä tarvi koko ajjan puskee.
 
Vastaus: Red Faction: Guerilla [PS3]

Tietääkös joku mihin kaikkeen tuo vaikeustaso vaikuttaa, muuta kuin tietty et otat vähemmän damagee osumista? .

Ainaskin normal tasolla tulee usein sellaisia tilanteita joissa vaan vihua pukkaa yksinkertaisesti niin paljon, että siitä ei voi selvitä. Pari kertaa käynyt niin, että kun huitaisee lekalla rakennusta ja siitä kymmenen sekunttia eteenpäin niin vastassa on kokonainen legioona edf-tyyppejä. Sinänsä rasittavaa kun moinen tuntuu olevan sattumasta kiinni. Hyppy casualin ja normaalin välillä on todella suuri. Pitäydyn silti itse normal tasossa. Se lekalla tapettava tankki oli vähän liikaa. Välillä on kuitenkin tullut tahkottua samaa tehtävää liki kymmenettä kertaa läpi ja usko meinannut loppua. En siis todellakaan pidä nössönä touhuna jos pelaa casual tasolla. Itse vain pidän siitä, että kun touhu alkaa niin paniikki iskee.

Sit yhestä en oo ihan varma, mut näyttäs siltä, että salvagea tulee enemmän normaalilla. Siis per rakennus tai per edf-auto jne. Kun aloitin uudestaan normaalilla, sain ostettua paljon enemmän kamoja ekan alueen aikana kuin casualilla pelatessa, vaikka olin tehnyt huomattavasti vähemmän ilkitöitä. (casualilla pelatessa räjäytin lähes kaiken mikä näkyi hudissa punaisena ;)
 
Vastaus: Red Faction: Guerilla [PS3]

Pitäydyn silti itse normal tasossa. Se lekalla tapettava tankki oli vähän liikaa. Välillä on kuitenkin tullut tahkottua samaa tehtävää liki kymmenettä kertaa läpi ja usko meinannut loppua. En siis todellakaan pidä nössönä touhuna jos pelaa casual tasolla. Itse vain pidän siitä, että kun touhu alkaa niin paniikki iskee.
Tuo ei itseasiassa pidä paikkaansa. Itse kun jouduin Casualilla keskelle Punaista-hälytystä ei tankki edes alkanut savuttamaan viidestä vasaran iskusta. En sitä itseasiassa saannut edes tuhottua kun oli arsenaali niin hääppöinen. Uskoisin että sinun tapauksessasi tankki oli jo ottanut osumaa, tai onko mahdollista että että tankeissa olisikin jokin heikko kohta(tämä olisi itseasiassa melko loogista)? Mihin kohtaan sitä muokaroit? Vai moukaroitko sitä päivitetyllä vasaralla? En kyllä usko että päivitetyillä vasaroilla ihan niin paljon tuhoa tehdään...

Mutta eniveis. Eilen alkoi iltasella näkymään jo koukkuun jäämisen oireita moninpeliä kohtaa. Vihdoinkin löysin itseäni miellyttävän Playlistin ja se on yllättäen Large Mix. Pelaajia on paljon 8vs8 mutta kentät ovat ehkä suurimpia mitä olen videopeleissä nähnyt. Kuolo-kerroinkin laskee aivan mielettömästi tätä playlistiä pelatessa ja noilla backpackeillä kikkaileminen nousee uusiin sfääreihin! Suosittelen tätä kokeiltavaksi!

Playlisteihin on myös tulossa päivityksiä mahdollisesti jo tällä viikolla:
Have you tried out RFG's competitive multiplayer yet? If not, you're missing out on a lot of crazy games and some really stiff competition. Even if you don't touch the ranked games in Matchmaking, the custom game options allow for all of your friends to get together and create some seriously ridiculous matches. My personal favorite is Singularity Bombs + Rhino only in Anarchy. Be prepared to get tossed around...

Did we mention that you still gain XP during these custom matches? Even more of a reason to experiment!

Very soon (hopefully this week), we'll be doing a playlist update, based mainly on community feedback. There are three main changes within this update:

1. We're going to break open the "Team Objective" playlist into each specific mode.
Instead of "Team Objective", you'll see headings for "Capture the Flag", "Damage Control", and "Demolition".
Lots of players have been asking for this and it should allow our multiplayer community to really get into the specific game mode they most enjoy.

2. We're reducing the frequency for the Rockets/Grinder/Jetpack loadout across the board.
Again, based on community feedback, we want to ensure that our playerbase continues to enjoy themselves, no matter what playlist they pick.

3. Map Priority
Due to the new separated playlists, the priority of certain maps appearing will level out, since each playlist will have specific maps to play on.
The same goes for other playlists.

This is only the beginning for us with regard to playlist changes, so be sure to keep posting up your opinions. Two good threads to start with are here and here.
If you don't have an account yet for our forums and want to tell us what you think of MP, please register on the top right and let us know in the Multiplayer section.
Mukava nähdä että Voliton on ainakin toistaiseksi tosissaan tämän pelin kanssa ja antaa sille jo nyt tukensa.
 
Vastaus: Red Faction: Guerilla [PS3]

Mihin kohtaan sitä muokaroit? Vai moukaroitko sitä päivitetyllä vasaralla? En kyllä usko että päivitetyillä vasaroilla ihan niin paljon tuhoa tehdään...

Guerrila handböökistä muistaakseni luin jotain tankin taakse kiertämisestä. On se tullut havaittua normal tasollakin, että tuo tankin persusta on se heikoin kohta. Ja ihan perus vasara oli.
 
Vastaus: Red Faction: Guerilla [PS3]

Puheistanne innostuneena tuli peli kaupasta poimittua. Muuten mitä tulee pelin suosioon kotimaisessa skenessä, varmaan on vaikutusta sillä hyvällä uusien pelien tarjonnalla joka varmasti syö joltain toiselta myyntejä. InFamous, Prototype, Bionic Commando ja ensi viikolla Ghostbusters ovat ainakin kuvakulmansa ja toiminnansa puolesta lähellä tätä.
 
Vastaus: Red Faction: Guerilla [PS3]

Eilen illalla ownattiin Kahvin kanssa vielä vähän lisää ja kyllä se vaan on hauskaa rymistelyä. Ei vaan osaa vielä hyväksikäyttää aseita oikealla tavalla, olisi varmaan helpompaa jos olisi ensin vetänyt sen yksärin läpi eli tämän(kin) asian suhteen Foemanilla oli pointtia.

Aseiden ja pommien valinta on aiheuttanut pientä ongelmaa, eli kestää vähän aikaa kunnes ne on selkärangassa. Sanomattakin on selvää, että jos kaveri puskee lähelle leka ojossa niin siinä ei sovi aikailla yhtään tai saa varmasti kyytiä. Varsinkin damage controllissa huomaa, että paniikki puskee puseroon ja pahimmillaan ampuu vihua korjaus aseella ja ei se kai mitään damagea edes tee. Mutta saapahan vastustaja sitten hyvä naurut kun voi lopettaa toisen pelleilyt lekalla ;) Mutta se käyttöliittymä on kyllä aika kätevän näkönen, vaatii vaan vähän opettelua ja luultavasti sen jälkeen alkaa oikeat työkalut oikeisiin tilanteisiin löytymään.

Pelimuotoina oli Team Anarchy, joka on siis normaalitermeillä TDM. Sitten normi CTF ja kolmantena Damage control joka on periaatteessa Domination/Territories sillä erotuksella että vastustajan piste tarvii aina rikkoa ja rakentaa korjaus aseella oma tilalle.

Em. pelimuodot on kyllä "ihan jees" ainakin pieninä annoksina, mutta pidemmällä tähtäimellä itelle ainakin tipahtelee pelistä riippumatta sellanen pelimuoto jossa selkeesti toinen puoli vain hyökkää ja toinen puolustaa. Red Factionistakin tällanen moodi onneksi löytyy (Siege) mutta se on vielä kokeilematta. Pidän aika varmana sitä, että tässäkin pelissä se tulee olemaan oma suosikki?

Jos nyt oikein muistan tutorial videon, niin siinä Siegessä toinen tiimi puolustaa + tarvittaessa korjaa tärkeitä rakennuksia. Kokonaan maantasalle vedettyä rakennusta ei enää pysty korjaan. Toinen tiimi luonnollisesti koittaa kaikin mahdollisin keinoin saada kämpät matalaksi. Sitten vaihtuu puolet ja lopuksi katsotaan, että kummat rikko enemmän.

Matchmaking toimii kyllä tosiaankin komeesti. Se on PARAS mitä olen PS3 nähnyt. Muutoin samanlainen kuin esim. COD4, mutta pientä kehitystä on tapahtunut kopioinnissa. Inviminen on järkevämmin toteutettu + huutajat voi mutettaa jo Lobbyssä tarvittaessa. Tosin yhteentään huutajaan en ole vielä Factionissa törmännyt.

Matsien jälkeen voi kans aina päättää, että jatkaako suoraan seuraavaan peliin, meneekö takas lobbyyn esim. kutsuun lisää porukkaa, vai haluaako kerätä edellisen pelin porukoita samaan partyyn jonka kanssa sitten jatkaa harjotuksia. Näillä työkaluilla uusien ja vanhojen frendien saaminen samaan peliin ja samalle puolelle on tosi helppoa. Myöskin voicet on ihan parasta A-luokkaa ja jopa lataustauolla voi heittää läpyskää!

Täytyy tänään tuo Siege testata, laitan pari sanaa vaikka siitä joskus myöhemmin kun on testattu. Löysin asiaan liittyen yhden Gameplay videon:

Red Faction: Guerilla 'Seige' gameplay HD Video from GameVideos
 
Vastaus: Red Faction: Guerilla [PS3]

Tyhmä kysymys, viitaten "Destructive pacs" -training videoon.

Miten Thrust packillä voi mennä alaspäin? Eli tyyliin katolta rysäyttää läpi vihun päähän joka kämppii alapuolella.
 
Vastaus: Red Faction: Guerilla [PS3]

Karu on arki Marsin pinnalla, ainakin jos luokitus on iskurityöläisen luokkaa. Punaisen hiekkaplaneetan järjestystä ylläpitää jo maineensa menettänyt Earth Defence Force (EDF), joka henkensä pitimiksi yrittää vielä monopolisoida vallan tällä Telluksen sisarplaneetalla.

Peli alkaa hyvin elokuvallisella kerronnalla, jossa tehdään selväksi motiivi tarttua sirpin sijaan vasaraan. Pelaaja istutetaan kirkasotsaisen kaivosinsinöörin rooliin, joka hyvin pian tulee todenneeksi matkanneensa turhaan reipas kolme kuukautta tähän suuntaan. Työkaluiksi kelpaa kaikki käteen tarttuva, alkuun lähdetään kuitenkin lekamaisella otteella, jonka alla taipuu melkein kaikki mahdollinen.. Yksinpelistä löytyy kuitenkin jo sitä avaruuden tiheintä ainesta, jota nykytieteen opukset eivät vielä tunne, sillä tähän ei pure leka eikä räjähteet. Sikäli oli pettymys, kun kuitenkin maastossa muuten menee kaikki sileäksi.

Aina löytyy turvatalo, jonka seinien sisäpuolelle voi milloin tahansa palata vetämään henkeä. Täällä onnistuu myös aseiden päivitys ja uusien sellaisten hankkiminen. Vähän samaa kastia kuin GTA:n asunnot ympäri Cityä. Kiintopiste jonne palataan ja josta lähdetään.

Oma hahmo edennyt ensimmäisen illan aikana kolmannelle alueelle; Badlands. Vaikeustaso poikkeuksellisesti Casual, joka meinaa kylläkin olla vähän liian helppo vaikka ahneuksissaan tulee kuolemiakin otettua liian rohkealla pelityylillä. Kannattaa ottaa ainakin tällä kokemuksella suoraan se oletus eli normaali.

Verkkopeli vielä kokematta, mutta eiköhän sinne vielä pian ehditä.
 
Vastaus: Red Faction: Guerilla [PS3]

Tyhmä kysymys, viitaten "Destructive pacs" -training videoon.

Miten Thrust packillä voi mennä alaspäin? Eli tyyliin katolta rysäyttää läpi vihun päähän joka kämppii alapuolella.

Hyppäät ja pidät X:ää pohjassa ja painat L2. Sillä on hyvä kaataa vihollinen vaikka et olisikaan minkään rakennuksen päällä.

Pari päivää sitten pelasin tätä netissä, niin oli aika lagista. Viholliset warppas ympäri mappia ja viholliset tappo lekalla talon toiselta puolen ja vielä kahden seinän läpi. :D Nettipeli tässä on kyllä aivan mahtava.
 
Vastaus: Red Faction: Guerilla [PS3]

Nyt tulee sellane kysymys et onko tehty jo sellane sivu miss näkyis nää kaikki EDF supplie crates, oret ja radio tags... nimittäin sellane ois iha jees..:D

Toivottavasti joku tietää.:)
 
Vastaus: Red Faction: Guerilla [PS3]

Kiitti Dremorax!

Toinen kyssäri MP-pelanneille: Näkyykö teillä Leaderboardseilla jotain jos laitatte "itse + frendit" filtterin päälle. Kun mulla näyttää kaikki nollaa. :confused:

Kun meen katsoon Statistics osiosta, niin siellä näkyy omalta osalta kaikki nippelitiedotkin täydellisesti.
 
Vastaus: Red Faction: Guerilla [PS3]

Kiitti Dremorax!

Toinen kyssäri MP-pelanneille: Näkyykö teillä Leaderboardseilla jotain jos laitatte "itse + frendit" filtterin päälle. Kun mulla näyttää kaikki nollaa. :confused:

Kun meen katsoon Statistics osiosta, niin siellä näkyy omalta osalta kaikki nippelitiedotkin täydellisesti.

Sama juttu ainakin täällä.
 
Vastaus: Red Faction: Guerilla [PS3]

Onko kellään sellasta ongelmaa kun tekee custom matstin tai matchmaking with party nii mulla ainakin ku kutsun kavereita sinne nii ne ei pääse sinne einkä mä pääse niitten aina vaa disconnecting vaikka kuinka yrittää.
Mutaa sitte ku menee jenkkiläisten kaa pelaa nii toimii heti.(molemmin päin).

mikä siinä oiken on vikana?
ehkä joku tietää:)
 
Ylös Bottom