Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Rekkasimulaattorit

Olen monta tuntia yrittänyt saada näitä helvetin modeja toimimaan. Kun lataan modin, lisään sen kansioon missä peli on mutta pelin mod paikkaan ei tule mitään. Olen katsonut youtubesta miten toi pitäisi toimia mutta ei toimi. Toimiiko teillä muilla noi modit mitä lataatte netistä?
ETS2 lataillu pelkästään workshopin kautta niitä ja kyl ne on ilmestyny ihan niin kun pitääkin sinne modi listaan. Yhteen sopivuuden kans tosin on ollu vähän kaikkea, kun peli päivittyy ja modia ei oo päivitetty. Nykyään ei taida olla yhtään modia käytössä, kun ne paransi valoja ja graafista ilmettä aikasemmin ihan pelissä ittessään.
 
Joo sieltä workshopin kautta ladatut toimii. En tiiä sitten johtuuko windows 11 vai mikä. Kun ostin uuden koneen niin joutuu näköjään alottamaan alusta euroopan koluamisen, ei muista vanhan koneen win10 ajoja, luulin että päivittyy steamin profiilin kautta mutta ei. Kiva urakka ajella 80 tunnin tiet uudestaan...
 
Tätä peliä olen tainnut odotella 2018 vuodesta lähtien, nyt se olisi loppuvuodesta tulossa ja myös konsoleille.

 
On iskenyt kipinä rekkailuun puolen vuoden tauon jälkeen. Nyt 15 tuntia ajanut american truck simulatoria. Steamin saavutus tehtäviä tehnyt, äsken meni ensimmäinen erikoiskuljetus. Jossain vaiheessa tulee ostettua myös uusi texas dlc.





 
Tuli ostettua Wyoming, Montana ja Texas. Vaikuttivat hyviltä, Texas vähän raskas omalle koneelle (GTX 980 TI). Tosin aika vähän ehtinyt niitä ajamaan futiksen MM-kisojen takia.

ATS kyllä iskenyt hyvin viime vuosina, ETS jäänyt nyt pelaamatta pitkään.
 
  • Like
Reactions: rap
Alaskan Truck Simulator myöhästyy steamin mukaan vuodelle 2023 kun pari viestiä ylempänä olevalla trailerilla vielä ilmoitetaan loppuvuosi 2022 :( Tuo peli kyllä kiinnostaa. Trailerin mukaan on monipuolisempi kuin euro truck tai american truck versiot ainakin auton tankkauksen osalta kun itse laitetaan tankkauspistooli reikään, vaihdetaan rekkaan öljyt, pääsee ruokaa laittamaan ja täyttämään rekan jääkaappia. Mielenkiintoista.

 
Alaskan Truck Simulator myöhästyy steamin mukaan vuodelle 2023 kun pari viestiä ylempänä olevalla trailerilla vielä ilmoitetaan loppuvuosi 2022 :( Tuo peli kyllä kiinnostaa. Trailerin mukaan on monipuolisempi kuin euro truck tai american truck versiot ainakin auton tankkauksen osalta kun itse laitetaan tankkauspistooli reikään, vaihdetaan rekkaan öljyt, pääsee ruokaa laittamaan ja täyttämään rekan jääkaappia. Mielenkiintoista.

@Omenanraato tätä tubessa pelasikin jossain välissä. En muista oliko demo vai alpha. Hyvältä näytti kyllä.
 
@Omenanraato tätä tubessa pelasikin jossain välissä. En muista oliko demo vai alpha. Hyvältä näytti kyllä.
Demo oli joo.

Tuohan ei ole missään määrin mitenkään verrannollinen ETS/ATS peleihin jotka on vaan rekkasimuja, missä tämä sit taas yhdistelee selviytymispelin elementtejä jne.
Edelleen mun numero yks eniten odottamista peleistä ja demo oli huikea.

Tässä tuo oma videon pätkä..
 
65" TV sopii näköjään hyvin myös ultrawideksi, ei olisi uskonut. Vaihdoin kuvausuhteen ja resoluution 3840x1440, mustat palkit ylhäällä ja alhaalla ei haittaa yhtään. On kuitenkin pinta-alalta kuva edelleen reilusti isompi mitä ultrawide monitorit yleensä ( 34" leveys 80cm v 65" 140cm). Täytyy varmaan vielä kokeilla 3840x1600, se on myös virallinen ultrawide resoluutio. Ainoastaan näytön kaarevuus tästä puuttuu.

Immersio loistava ATS:ssä ja näkee todella paljon enemmän mitä normaalilla kuvausuhteella. Laajat maisemat, risteykset näkee hyvin jne. Kiva varsinkin uudessa Texasissa ajella, kun näkee laajalti molemmille puolille tietä kaikki ne huikeat yksityiskohdat.
 
Kokeilin heti tänään Steamissa julkaistua ilmaista Truck World Driving School -peliä. 44minuuttiin sen kaikki 20 tehtävää testasi läpi. Pelissä ei ainakaan vielä ole saavutuksia. Ulkoasu ihan nättiä. Noi ajat esim. kultaan on kyllä ihan mahdottomia. Peli kaipaa ennenkaikkea sisältöä paljon lisää.
Tässä omat töhöilyt:

 
Tämän vuoden aikana pitäisi tulla rekkapeleihin (ATS, ETS2) uusi pelimoottori, jota on kehitetty useampi vuosi. Se mahdollistaa mm. paremmat grafiikat, anti-alisoinnin, suorituskyvyn sekä tuen konsoliversioille.

Itse veikkaisin, että varsinaiset konsoliversiot saadaan ulos vasta vuonna 2024. Mutta katsellaan rauhassa, kun saadaan lisää tietoja.



P.S. Kokeilin veljen ultrawide näyttöä, kyllähän se näytön kaarevuus on iso asia immersion kannalta. Vaikka kuvapinta-ala on itsellä isompi 4K televisiossa ultrawide resoja käyttäessä niin se kaarevuus oli vielä parempi asia. Tällä hetkellä suosin 3080x1600 resoa ja se sopii 4K televisioon hyvin, näkee sivuille normaalia enemmän ja mustat palkit ei ole niin isot. Paljon parempi rekkapeliin kuin täysi 4K kuva 16:9 kuvasuhteella, jolloin ei paljon sivuille näe.
 
Kokeilin heti tänään Steamissa julkaistua ilmaista Truck World Driving School -peliä. 44minuuttiin sen kaikki 20 tehtävää testasi läpi. Pelissä ei ainakaan vielä ole saavutuksia. Ulkoasu ihan nättiä. Noi ajat esim. kultaan on kyllä ihan mahdottomia. Peli kaipaa ennenkaikkea sisältöä paljon lisää.
Tässä omat töhöilyt:


Tämähän ei ole varsinainen peli, eikä se tule ihmeemmin saamaan sisältöä. Tuo on vähän kuin demo/prologue Truck World: Australia pelille.

Sitä silmälläpitäen on ihan hyvä runko jo. Ajat pitäs saada ylipäätään pois. Ei autokoulussa pyritä aikaan vaan tarkkuuteen ja turvallisuuteen.
 
Alaskan Truck Simulator pelikuvaa. Peli on vaihtanut nimekseen Alaskan Road Truckers. Ainakin tässä on paljon enemmän kuin pelkkää ajamista kuten ETS 2. Saas nähdä miten lopulta homma toimii, mutta lupaavan oloinen.

 
Tuosta pitää nähdä lisää pelivideoo, mutta saa olla kyllä todella hyvä rekkasimu jos meinaa voittaa Euro Truck Simulator 2. Olen taas tauon jälkeen jatkanut ETS2 saavutuksien ajamista. Nyt menossa Espanjan kaupunkien keräys. Pelitunteja takana nyt 122. Saavutuksia tehty 32kpl 39%.
 
Tuosta pitää nähdä lisää pelivideoo, mutta saa olla kyllä todella hyvä rekkasimu jos meinaa voittaa Euro Truck Simulator 2. Olen taas tauon jälkeen jatkanut ETS2 saavutuksien ajamista. Nyt menossa Espanjan kaupunkien keräys. Pelitunteja takana nyt 122. Saavutuksia tehty 32kpl 39%.

Ainut ongelma ETS 2 kanssa on että se ei lämmitä konsoli pelaajia. Olisi kiva saada edes kohtalainen rekkasimu niillekkin, onneksi nyt 2 peliä tulossa.
 
Tulipa nyt uusien tehojen kera palattua ETS 2 pelin pariin. 3 vuotta ja 2kk näytti edellinen tallennus, tosin olen tätä kyllä Rog Alyllä muutaman keikan siinä välissä heittänyt mutta jostain syystä ne ei näy tallennuksessa.

No kuitenkin nyt kun pystyi ensimmäistä kertaa heittämään nupit kaakkoon ja 300 kertaisen resoluutio skaalauksen niin täytyy sanoa että peli näyttää vielä nykypäivänäkin todella hienolta. Onhan tähän tossa 3 vuoden aika tullut jos minkänäköistä graaffista parannusta joten enään ei ole sellainen olo pelatessa että on pakko modata sitä kun se näyttää niin aneemiselta. Eikä grafiikat ole ainut asia joka pelissä on parantunut, audio puoli myös mennyt eteenpäin sekä fysiikat ja paljon muuta pikkujuttuja.

Yksi laajennuskin on kokonaan ajamatta kun Iberian alueella käynyt ollenkaan, olen sen kyllä ostanut jossain välissä mutta kun PC pelaaminen ollut telakalla niin ei ole siellä käytyä. Sieltä oli tulossa Heart of Russia laajennus mutta sen julkaisu on lykätty hamaan tulevaisuuteen syistä joita ei varmaan tarvitse kenenkään arvailla. Kuitenkin piakkoin on saapumassa West Balkans laajennus joka kuulostaa ajatuksena jo mielenkiintoisemmalta kuin Venäjällä ajelu.

No eiköhän tälle lähes 200h tuli vielä toinen 200 jatkoa, niin loistava peli kyseessä.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom