Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Remedy & 3D Realms vs. Cube-fanit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Slaisser
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Originally posted by Inertia

Paljonko hinta on ale hyllyssa ollut?

En tiedä, en ole paljoakaan seuraillut PS2 pelien hintoja. Ja huomaa viestissäni -> "jos sen saa alehyllystä", en siis ole varma onko se Max Payne alehyllyssä...

lasten konsoli

täst nyt jää väkisinki semmonen fiilis et ois pakko pitää ressast jos ei haluu pelaa cubel lasten pelei :D

En mä ainakaan niitä ressoja oo tohon sotkenu! Mun mielestä Cubella on persoonallinen ja monipuolinen pelitarjonta. Ottaa vaan päähän ku pitää koko ajan haukkua lastenkoneeksi!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guido

Yksi peli? Onhan niitä Ressoja tulossa enemmänkin. Ja ei sovi unohtaa Eternal Darknessia..

+Kaikki 3D-räiskinnät (Bondit, Perfect Darkit etc...)
ja tietenkin jotkut seikkailupelit, esim. Zelda. Annappas se 5-vuotiaalle synttärilahjaksi niin katotaan mitä pelaamisesta tulee.

"Lastenkonsoli"- termi on varmaan syntyny Nintendon söpöjen maskottien ja muiden (esim.Pokemon) vastaavien juttujen ansiosta. Voisihan Resident Evilkin olla lastenpeli, kunhan vain veri ja muu korvataan vaikka kukilla ja laitetaan Chrisille ja Jilille vesipyssyt käteen. Sen voi tietenkin tulkita monella eri tavalla. Tässä mun analyyzi.

Re: lasten konsoli

Originally posted by Onysablet
täst nyt jää väkisinki semmonen fiilis et ois pakko pitää ressast jos ei haluu pelaa cubel lasten pelei :D

Ja onkohan Ressat sittenkään edes yksinoikeudella Cubelle? Näin sanoo Capcomin ameriikan pomo Bill Gardner tuoreessa haastattelussa:

"If Nintendo cannot get its numbers up, particularly in Japan, we may need to reconsider keeping Resident Evil exclusive to GameCube"

Onhan Cuben myynti Japanissa saanut vauhtia erittäin hitaan alkunsa jälkeen...mutta onko tarpeeksi Capcomin mieleen?

Lähde: MSNBC News

Jos RE-sarjan konseptia ei uudisteta suuresti, ei ole paljoa väliä tuleeko se "Only For GC" vaiko kaikille konsoleille. Nykyisellään systeemi on hieman vanhahtava.

Niin no, kai seuraava kokonaan uusi RE näyttää ja tuntuu vähintään yhtä hyvältä kuin Devil May Cry...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Muksis
Jos RE-sarjan konseptia ei uudisteta suuresti, ei ole paljoa väliä tuleeko se "Only For GC" vaiko kaikille konsoleille. Nykyisellään systeemi on hieman vanhahtava.

Niin no, kai seuraava kokonaan uusi RE näyttää ja tuntuu vähintään yhtä hyvältä kuin Devil May Cry...

Devil May Cry hakkaa kuulemma RE pelit 6-0. Onko näin?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Peoplez
En mä ainakaan niitä ressoja oo tohon sotkenu! Mun mielestä Cubella on persoonallinen ja monipuolinen pelitarjonta. Ottaa vaan päähän ku pitää koko ajan haukkua lastenkoneeksi!

oliskohan 1 syy kans kun yleensa kaikki vahan vakivaltaisemmat pelit on sensuroita

No perkele heittäkää nyt sielt niit perustelui miks cube ei oo lasten konsoli! Kai te nyt monta pelii löydätte cuben loistavasta tarjonnasta.

Mielestäni pelkät pelit eivät saa Cuben "lapsimaisuutta" pois... jos on lukenut jotain ihmisen aivotoiminnasta ja käyttäytymisestä, niin tietää että ennakkoluulot on erittäin vaikea rikkoa. mitä sitten vaikka cubelle tulee 1 uusi ns.kauhupeli kun tilalle tulee 10 uutta yoshi seikkailua...

Mielestäni on hyvä että Cubella on hiukan tälläinen maine... jos vanhemmat aikovat yllättää lapsensa konsoliostoksella, niin mikäs mahtaa tulla vanhempien mieleen ekana? (no okei... ehkä se nykyään on PS mut kuvitellaan et se olis Cube)

onko se vain siitä että teitä "nolottaa" pelata ns.lasten maine konsolilla? jos ei, niin mitä te täällä "itkette" konsolin maineen puolesta... teillähän se on ja te olette tyytyväisiä... eikö se ole tärkeintä?

T:wombut

edit : typ0

wombut on ihan oikeessa. Cube viel näyttää pikku lapsen kivalta lelulta (Onhan se toki ihan hyvä et kone on niin pieni), mutta mä kyl haluun et löytäsitte niit esimerkkei peleistä. Kyl varmasti pitäs löytyy.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan frozen9999

oliskohan 1 syy kans kun yleensa kaikki vahan vakivaltaisemmat pelit on sensuroita

Sulla on hieman vanhakantainen käsitys asiasta. Noin ei ole ollut enää melkein kymmeneen vuoteen (SNES:illä sensuroitiin Mortal Kombat 1:n veri ja pari raainta iskua, mutta eipä tuosta enää myöhemmin koneen elinkaaren aikana tai esim. N64:llä paljon merkkejä näkynyt. GBC:n Carmageddonissa taitaa olla ihmiset korvattu zombeilla mutta tämäkin johtunee ennemmin siitä, että on haluttu pelille nuoremmille soveltuva leima myynnin maksimoimiseksi eikä niinkään Nintendosta.)

Sitten Cuben aikuisempiin peleihin.
Jos katsotaan vaikkapa koneen julkaisupelilistaa, suurin osa siellä on näitä tyypillisiä kaikille soveltuvia, ns. "teinipelejä" - urheilua, ajopelejä, toimintaa. Yhtään streittiä lastenpeliä en julkaisupelien listasta löydä, en sitten millään. Värikkäitä, sarjakuvamaisia pelejä kyllä löytyy muutama, mutta nappi otsaan sille joka niitä kehtaa lastenpeleiksi väittää (esim. Super Monkey Ball, jäätte paljosta paitsi!).

Jos nyt kuitenkin halutaan oikein "aikuismaisia" (lue: verta ja paljon) pelejä kaivaa esiin, niin niitäkin riittää. Jo mainittujen Resident Evilien ja Eternal Darknessin lisäksi on tulossa muun muassa Turok Evolution, uusi Mortal Kombat, Perfect Dark Zero, Duke Nukem Forever, jne. Sen lisäksi Cuben omistajia hemmotellaan sellaisilla nimikkeillä kuten Too Human, James Bond: Agent Under Fire ja Soul Calibur 2.. en jaksa nyt alkaa tutkiskelemaan mitään listoja, tuossa vain muutamia ensiksi mieleen tulleita. Olen samaa mieltä että Cuben lastenkonsolin maine johtuu lähinnä siitä, että Nintendo itse ei tee juurikaan muita kuin kaikille soveltuvia pelejä, ja asioista tietämättömät satunnaispelaaja-apinat eivät tajua että muutkin kuin laitevalmistaja tuovat koneelle pelejä. 2nd- ja 3rd-partyt toki tekevät pelejä laidasta laitaan, vapain käsin!

Asiasta pallokalaan. Tietääkö joku muuten mihin Tiltin foorumit hävisivät? Jostain sairaasta syystä tuli ikävä niitä, vaikka epäilemättä henkevämpiäkin keskustelupaikkoja löytyisi.

tulihan ne sieltä!

Noni tulihan sielt vähä niit pelei ku oikeen kauniisti niitä ruinasin viikon :D . Mutta mainitseppas pari niitä teinipelejä, kun tos et niist paljoo puhunu...

No mä eksyin tänne vasta nyt;)

Ja mä lasken teinipeleihin juuri nuo perinteiset urheilupelit (Tony Haukka, NHL:t, jne), ajopeli (Burnout, Crazy Taxi) ja toimintapelit (Star Wars, Bloody Roar, Gauntlet) jos nyt julkaisupeleistä otetaan nuo esimerkit.. jokaisella on tietysti oma käsityksensä asiasta, mutta tuskin kukaan noita lastenpeleiksikään voi väittää (lastenpeli minun silmissäni on lapsille suunnattu peli, mitä nuo eivät tod. ole.. selkeää teinimateriaalia :D )

joo en mä tääl missään vaihees verta ja suolii pyytänykkään :D .
joo Haukka, Taxi, Starwars, Perfect Dark ja soulcalibur 2 kiinnostaa... Haukka, , Perfect Dark ja soulcalibur 2 saattaa olla mun ostoslistalla jos cuben joskus hankin, mutta ensin ostan kyllä boxin :D

Originally posted by Onysablet
joo Haukka, Taxi, Starwars, Perfect Dark ja soulcalibur 2 kiinnostaa... Haukka, , Perfect Dark ja soulcalibur 2 saattaa olla mun ostoslistalla jos cuben joskus hankin, mutta ensin ostan kyllä boxin :D

No siinä tapauksessa sun ehkä kannattaa ostaa Toni Haukka ja Soul Calibur 2 Xboxillesi. ;)

Ylös Bottom